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市場調査レポート
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1690838

ラテンアメリカの通関仲介:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Customs Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカの通関仲介:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの通関仲介市場規模は2025年に31億2,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは3.31%で、2030年には36億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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各国は、このパンデミックと闘うために、医薬品、診断薬、キット、機器の通関と放出を加速させなければならなかりました。ペルー、パナマ、コロンビア、チリなどの国々では、法的破綻に陥る貨物の蓄積を避けるため、税関当局が期限や手続きを迅速に短縮しています。

ラテンアメリカ市場に参入する船会社にとって、国境での摩擦は大きな意味を持っています。官僚主義や時代遅れの通関手続きに起因する通関の長期遅延がしばしば発生します。その結果、汚職が蔓延し、多くの税関職員が賄賂を要求して物品を迅速に処理することが知られています。

書類作成や通関といった通関手続きを効率的に行うため、物流会社は定期的に新しい技術や、さまざまなエンドユーザー向けのソフトウェアプラットフォームを採用しています。

通関に特化したサービスを提供する企業がポートフォリオの一部として異常に増加している主要理由としては、物流ブローカー市場におけるラストワンマイル配送の急増とスムーズで迅速なエンド・ツー・エンドの配送が挙げられます。ラテンアメリカの通関仲介者市場の成長は、モノのインターネットに対応したコネクテッドデバイスの導入が拡大し、技術主導の物流サービスに対する傾向が強まっていることが後押ししています。さらに、eコマースセグメントの開拓やリバースロジスティクス業務の増加も市場の成長を支えています。しかし、この市場の成長を妨げているのは、物流サービスに対するメーカーの管理に対するニーズです。

ラテンアメリカの通関市場の動向

海上貨物の増加

産業の専門家によると、海上ロジスティクスは世界貿易量の約84%、世界貿易額の約70%を輸送しており、貿易の基幹と考えられています。したがって、港湾は、食料品や医療品のような必要不可欠とみなされるものを含むサプライチェーンを通じて商品が流通することを保証する上で重要です。

貨物の仕分けには、国内の通関仲介事業者やブローカーにとって多大な時間がかかります。その結果、在庫が積み上がり、通関コストが高くなり、資材の到着に時間がかかりすぎることが多く、顧客の不満につながっています。

フォワーダーや輸送業者は、南米の港湾や物流事業に多額の投資を行っています。多様化するサプライチェーンによる貿易量の増加や調達シフトに対応するため、同地域へのサービスを増やしています。2023年9月、MaerskはGrape Expressの導入を発表しました。このサービスは、ペルーのパイタ42番地からフィラデルフィアまで、11日間の輸送時間を予定しています。

小売産業における需要の高まり

国際的なオンライン販売は、小売部門の成長を支えています。2024年までには、世界の越境eコマースが小売売上高の20.3%を占めるようになると考えられます。ラテンアメリカ新興市場では、小売業者は新たな市場に参入し、新たな顧客を獲得することができます。

携帯電話の普及により、ラテンアメリカでもインターネットにアクセスする人が増えています。eコマースがこの地域で成長した理由もここにあります。ラテンアメリカ市場は北米や欧州に比べると小さいが、この地域のオンライン売上は今後5年間で19%以上増加すると推定されています。

ラテンアメリカeコマースへの傾斜は強まっています。2022年には、ラテンアメリカ全消費者の65%近くが海外の小売業者から購入しています。2023年の時点で、アルゼンチンの巨大企業であるMercado Libreだけでラテンアメリカのeコマースのおよそ28%を占めています。

ラテンアメリカの通関仲介概要

市場は細分化されており、多くの国内企業が存在します。理解しやすく実行しやすいシンプルな関税法で貿易に開放的な国もあります。また、貿易や収入源をコントロールする障壁として税関を利用する国もあります。税関は絶えず新たな手数料や罰則を強要しています。ラテンアメリカの通関産業のサプライヤーは、化学、医薬品、FMCG、包装などの産業の急激な成長により、高い需要を観察しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要(ラテンアメリカにおける通関市場の現状)
  • 政府の規制と取り組み(物流ロジスティクスインフラ開発関連とその影響)
  • 技術動向(世界の動向と地域レベル洞察)COVID-19の市場への影響(市場への短期的・長期的影響)
  • 総物流支出に占める通関コストの見直し
  • 通関価格概要
  • 通関関連ソフトウェア概要(主要ソフトウェアプロバイダと世界の地域市場の動向)
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 産業の魅力-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 輸送形態
    • 海上
    • 航空輸送
    • 国境を越えた陸上輸送
  • エンドユーザー
    • 自動車
    • 化学品
    • FMCG(消費財-ビューティ&パーソナルケア、ソフトドリンク、在宅医療など)
    • 小売(ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、eコマースなど)
    • ファッション・ライフスタイル(アパレル、靴)
    • リーファー(果物、野菜、医薬品、肉、魚、水産物)
    • 技術(民生用電子機器、民生用電子機器)
    • その他
  • 国名
    • メキシコ
    • ブラジル
    • チリ
    • コロンビア
    • パナマ
    • その他のラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 概要(市場概要、主要企業)
  • 企業プロファイル
    • Grupo Ei
    • Livingston International
    • Farrow
    • Rota Brasil
    • Ibercondor Forwarding SA de CV
    • Elemar
    • Grupo Coex
    • Servicios de Aduanas Jimenez
    • Aduana Cordero
    • Deutsche Post DHL Group
    • DSV Panalpina AS
    • Expeditors International*
  • その他の企業

第7章 市場の将来

第8章 付録

  • 地域の主要国境港(国レベル)
目次
Product Code: 72033

The Latin America Customs Brokerage Market size is estimated at USD 3.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.67 billion by 2030, at a CAGR of 3.31% during the forecast period (2025-2030).

Latin America Customs Brokerage - Market - IMG1

Countries had to speed up the clearance and release of medicines, diagnostics, kits, and equipment to combat this pandemic. To avoid the accumulation of goods in legal bankruptcy, customs administrations have quickly shortened their deadlines and procedures in countries such as Peru, Panama, Colombia, and Chile.

The friction at the border can be significant for shipping companies entering Latin America's market. There are often long delays in customs clearance due to bureaucracy and outdated clearance procedures. It has resulted in widespread corruption, and many customs officials are known to ask for bribes to process goods more quickly.

To perform efficient customs processes such as documentation and clearance, logistics companies are regularly adopting new technologies and software platforms for different end users.

Some of the main reasons for an extraordinary increase in companies offering specialized customs services as part of their portfolios are rapidly rising last-mile deliveries and smooth, fast, and end-to-end delivery on the logistics broker market. The growth of the Latin American customs brokerage market is propelled by the augmented adoption of Internet of Things-enabled connected devices and an increasing trend toward technology-driven logistics services. Moreover, the market's growth is supported by the development of the e-commerce sector and by an increase in reverse logistics operations. However, the growth of this market is hampered by a need for manufacturers' control over logistics services.

Latin America Customs Brokerage Market Trends

Increase In Ocean Freight

According to industry experts, maritime logistics is considered the backbone of trade, as it transports around 84% of the volumes traded worldwide and almost 70% of the global trade value. Thus, the port is important in ensuring that goods are distributed through supply chains, including those deemede essentia,l, like food or medical supplies.

The sorting of goods takes significant time for customs agents and brokers in the country. As a result, there is a build-up of stocks, and customs costs can be too high, leading to frustration for customers when materials often take too long to arrive.

Forwarders and carriers are investing heavily in South American ports and logistics businesses. They are adding services to the region to capitalize on growing trade volumes and sourcing shifts from diversifying supply chains. In September 2023, Maersk announced the introduction of Grape Express, which is expected to start in 42 Paita, Peru, and go to Philadelphia with a transit time of 11 days.

Growing Demand In Retail Sector

International online sales support the growth of the retail sector. By 2024, global cross-border e-commerce will account for 20.3% of retail sales. In developing regions of Latin America, retailers can penetrate new markets and attract new clients.

Due to cell phones, an increasing number of people in Latin America are accessing the Internet. It is also the reason why eCommerce has grown in this area. Although the Latin American market is small compared with North America and Europe, online sales in this region are estimated to increase by more than 19% over the coming five years.

Latin America's inclination towards e-commerce is increasing. Nearly 65% of all Latin American consumers bought from an overseas retailer in 2022. As of 2023, Mercado Libre, the Argentine giant alone, accounted for roughly 28% of ecommerce in Latin America.

Latin America Customs Brokerage Industry Overview

The market is fragmented, with the presence of many domestic companies. Some countries are open to trade with simple customs laws that are easy to understand and execute. Others use customs as a barrier to controlling trade and sources of revenue. They continually enforce new fees or penalties. The suppliers in the customs brokerage industry in Latin America are observing a high demand due to the exponential growth of industries such as chemicals, pharmaceuticals, FMCG, and packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview (Current Scenario of Customs Brokerage Market in Latin America)
  • 4.2 Government Regulations and Initiatives (Related to Logistics and Logistics Infrastructure Development and Its Impact)
  • 4.3 Technological Trends (Global and Regional-level Insights)Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market)
  • 4.4 Review of Customs Brokerage Costs as Percentage of Total Logistics Spend
  • 4.5 Overview of Customs Pricing
  • 4.6 Brief on Customs Brokerage-related Software (Key Software Providers and Trends in the Global and Regional Market)
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.8 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.8.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.8.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.8.3 Threat of New Entrants
    • 4.8.4 Threat of Substitutes
    • 4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)

  • 5.1 Mode of Transport
    • 5.1.1 Ocean
    • 5.1.2 Air
    • 5.1.3 Cross-border Land Transport
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Automotive
    • 5.2.2 Chemicals
    • 5.2.3 FMCG (Fast-moving Consumer Goods - Includes Beauty and Personal Care, Soft Drinks, Home Care, etc.)
    • 5.2.4 Retail (Hypermarkets, Supermarkets, Convenience Stores, and E-commerce Channels)
    • 5.2.5 Fashion and Lifestyle (Apparel and Footwear)
    • 5.2.6 Reefer (Fruits, Vegetables, Pharmaceuticals, Meat, Fish, and Seafood)
    • 5.2.7 Technology (Consumer Electronics, Home Appliances)
    • 5.2.8 Other End Users
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Mexico
    • 5.3.2 Brazil
    • 5.3.3 Chile
    • 5.3.4 Colombia
    • 5.3.5 Panama
    • 5.3.6 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration Overview, Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Grupo Ei
    • 6.2.2 Livingston International
    • 6.2.3 Farrow
    • 6.2.4 Rota Brasil
    • 6.2.5 Ibercondor Forwarding SA de CV
    • 6.2.6 Elemar
    • 6.2.7 Grupo Coex
    • 6.2.8 Servicios de Aduanas Jimenez
    • 6.2.9 Aduana Cordero
    • 6.2.10 Deutsche Post DHL Group
    • 6.2.11 DSV Panalpina AS
    • 6.2.12 Expeditors International*
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

  • 8.1 Key Border Ports in the Region (Country-level)