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市場調査レポート
商品コード
1632067
アジア太平洋の通関仲介- 市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)Asia-Pacific Customs Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アジア太平洋の通関仲介- 市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋の通関仲介市場規模は2025年に1億3,058万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.24%で、2030年には1億7,673万米ドルに達すると予測されます。
2024年1~10月の中国の輸出入総額は36兆200億元(約5兆500億米ドル)で、前年同期比5.2%増となりました。これは中国の対外貿易総額の64.1%を占める。その内訳は、輸出が6.7%増の20兆8,000億元(2兆8,900億米ドル)、輸入が3.2%増の15兆2,200億元(2兆900億米ドル)です。同じ期間に、中国の加工貿易は6兆5,300億元(9,300億米ドル)に達し、4%の伸びを示し、貿易総額の18.1%を占めました。加工貿易の輸出は1.6%増の4兆1,300億元(5,800億米ドル)、輸入は8.3%増の2兆4,000億元(3,400億米ドル)となりました。
保税物流経由の貿易は5兆900億元(7,200億米ドル)に達し、2023年の前年比14%増という顕著な伸びを示しました。このセグメントの輸出は1兆9,600億元(2,800億米ドル)で11.5%増、輸入は3兆1,300億元(4,400億米ドル)で15.7%増でした。地域別では、ASEANが2024年の中国の主要貿易相手国としてトップに立ち、貿易総額は5兆6,700億元(8,100億米ドル)で、8.8%増となり、中国の対外貿易全体の15.7%を占めました。ASEANへの輸出は12.5%増の3兆3,600億元(4,800億米ドル)、ASEANからの輸入は3.8%増の2兆3,100億元(3,300億米ドル)でした。中国の対ASEAN貿易黒字は1兆500億元(1,500億米ドル)に拡大し、前年比38.2%の大幅な伸びを示しました。
結論として、この輸出入双方の増加傾向は、特に中国が近隣諸国との経済関係を深め、世界市場での地位を強化するにつれて、アジア太平洋の国際貿易動向における通関サービスの重要性が増していることを浮き彫りにしています。
海上貨物輸送は国際貨物輸送の主要な手段です。海上輸送は通関手続きでリードしているだけでなく、通関市場の収益を牽引しています。国連貿易開発会議(UNCTAD)の報告によると、2024年には世界の輸送能力の90%をアジアと欧州の企業が所有することになります。特筆すべきは、アジア企業が世界のトン数の半分以上を所有していることで、中国(3億1,000万重量トン)と日本(2億4,200万重量トン)がかなりの株式を保有しています。
新興諸国は世界商品貿易の約3分の2を占めています。2024年第1四半期の貿易成長は、中国(9%増)、インド(7%増)、米国(3%増)からの輸出に支えられました。2024年には、コンテナ貿易の約40%がアジアと欧州と米国を結ぶ主要な東西ルートを通過します。一方、南アジアと地中海のような本土以外の航路は、この貿易のおよそ12.9%を占めています。
アジアの造船活動は、2024年には混迷を極めた:中国は15.5%増、韓国は8.3%増となったが、日本は16.4%減となりました。このばらつきは、アジアの造船セクターの競合力学と海上物流への影響を浮き彫りにしています。さらに、アジア諸国、特に中国、ベトナム、韓国、日本は、世界貿易の流れをリードし続けており、コンテナ輸送量のほぼ半分を占めています。
結論として、海上貿易部門は通関市場に大きな影響を与え、アジアは世界の海運・貿易力学において極めて重要な役割を果たしています。造船や貿易ルートの開発が進むにつれ、国際貿易を促進する海上物流の重要性が浮き彫りになっています。
アジア太平洋の通関市場は、多数の通関業者の存在によって細分化され、激しい競合が特徴となっています。差別化を図り競合優位性を確保するため、これらのブローカーの多くはブロックチェーンや統合サプライチェーンソリューションを含む先進技術に目を向けています。市場の主要企業には、Geodis Logistics、Kintetsu World Express、DHL Logistics、Yusen Logistics、HTH Logisticsなどが含まれます。
The Asia-Pacific Customs Brokerage Market size is estimated at USD 130.58 million in 2025, and is expected to reach USD 176.73 million by 2030, at a CAGR of 6.24% during the forecast period (2025-2030).
In the first ten months of 2024, China's imports and exports totaled 36.02 trillion yuan (around USD 5.05 trillion), marking a 5.2% year-on-year rise. This volume constituted 64.1% of China's total foreign trade value. Breaking it down, exports were valued at 20.8 trillion yuan (USD 2.89 trillion), up by 6.7%, while imports reached 15.22 trillion yuan (USD 2.09 trillion), seeing a 3.2% increase as reported by China Breifing. In the same timeframe, China's processing trade hit 6.53 trillion yuan (USD 0.93 trillion), growing at 4% and making up 18.1% of the total trade. Processing trade exports were 4.13 trillion yuan (USD 0.58 trillion), up 1.6%, and imports climbed to 2.4 trillion yuan (USD 0.34 trillion), marking a robust 8.3% rise as reported by General Administration of Customs - China.
Trade via bonded logistics reached 5.09 trillion yuan (USD 0.72 trillion), showcasing a notable 14% growth from the prior year 2023. This segment saw exports at 1.96 trillion yuan (USD 0.28 trillion), up 11.5%, and imports at 3.13 trillion yuan (USD 0.44 trillion), boasting a 15.7% increase as reported by China Customs. Regionally, ASEAN topped the list as China's primary trading partner in 2024, with trade totaling 5.67 trillion yuan (USD 0.81 trillion)-an 8.8% rise, making up 15.7% of China's overall foreign trade. Exports to ASEAN were 3.36 trillion yuan (USD 0.48 trillion), up 12.5%, while imports from the region stood at 2.31 trillion yuan (USD 0.33 trillion), a 3.8% increase. China's trade surplus with ASEAN grew to 1.05 trillion yuan (USD 0.15 trillion), marking a significant 38.2% jump from the previous year 2023 as reported by Trading Economics.
In conclusion, this rising trend in both imports and exports highlights the increasing importance of customs brokerage services in the Asia-Pacific's international trade landscape, especially as China deepens its economic relationships with its neighbors and bolsters its global market standing.
Maritime freight transport stands as the dominant mode for international goods transit. Sea transport not only leads in customs entries but also drives the revenue of the customs brokerage market. The United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) reports that 90% of the world's shipping capacity is owned by entities in Asia and Europe in 2024. Notably, Asian companies own over half of the global tonnage, with China (310 million dwt) and Japan (242 million dwt) holding substantial stakes.
Developing countries account for approximately two-thirds of global goods trade. In Q1 2024, trade growth was buoyed by exports from China (up 9%), India (up 7%), and the US (up 3%). In 2024, about 40% of containerized trade traversed the primary East-West routes linking Asia with Europe and the US. Meanwhile, non-mainland routes, like South Asia to the Mediterranean, captured roughly 12.9% of this trade.
Shipbuilding activities in Asia showcased a mixed bag in 2024: China boosted its shipbuilding capacity by 15.5%, South Korea followed with an 8.3% uptick, but Japan faced a notable decline of 16.4%. This variance underscores the competitive dynamics of Asia's shipbuilding sector and its implications for maritime logistics. Furthermore, Asian nations, particularly China, Vietnam, South Korea, and Japan, continue to lead in global trade flows, collectively representing nearly half of all container traffic.
In conclusion, the maritime trade sector significantly influences the customs brokerage market, with Asia playing a pivotal role in global shipping and trade dynamics. The ongoing developments in shipbuilding and trade routes underscore the importance of maritime logistics in facilitating international commerce.
The Asia-Pacific customs brokerage market is characterized by fragmentation and intense competition, driven by the presence of numerous customs brokers. To differentiate themselves and secure a competitive advantage, many of these brokers are turning to advanced technologies, including blockchain and integrated supply chain solutions. The major players in the market include Geodis Logistics, Kintetsu World Express, DHL Logistics, Yusen Logistics, HTH Logistics, etc.