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市場調査レポート
商品コード
1690203

ダンプトラック・採掘トラック:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Dump Trucks and Mining Trucks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ダンプトラック・採掘トラック:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ダンプトラック・採掘トラックの市場規模は2025年に304億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.73%で、2030年には401億8,000万米ドルに達すると予測されます。

Dump Trucks and Mining Trucks-Market-IMG1

鉱業用トラックの需要は、様々な産業やインフラプロジェクト開発に必要な鉱物や鉱石の継続的な需要による採掘活動の活発化を背景に増加すると予想されます。世界の鉱業は、より熟練した人材を必要としています。さらに、COVID-19の発生と産業の操業停止を受け、この状況は鉱業会社を生産効率の改善に向かわせ、ひいてはより多くの採掘トラック需要を牽引すると予想されます。さらに、2021年は鉱業活動が再び回復段階に入り、計り知れない成長の可能性を示す転換の年でした。

鉱業は現在、政府の厳しい排出規制と輸出入規制を目の当たりにしています。利益率を高めるためには、生産性を向上させなければならないです。そのため、企業はセンサーを設置してデータを分析することで、採掘トラックの自動化と電動化を進めています。世界的に電動化が進む中、OEMは電動パワートレインを提供しています。加えて、テレマティクスを含む技術的側面も需要を押し上げています。

アジア太平洋は、ダンプや採掘トラックのようなマテリアルハンドリング機器を含む採掘機器の成長において、最も高い潜在力を保持すると予想されます。この地域は鉱業生産と鉱物鉱山において計り知れない可能性を提供し、ダンプトラックと採掘トラックの需要を高めています。地表鉱業における生産量の増加、機器のメンテナンスの予測可能な性質、および地表鉱業における交換サイクルに伴い、この地域は鉱山機械の生産の増加を観察しました。

鉱山用ダンプトラック市場の動向

電気トラックは予測期間中に高成長が予測される

過去数年間、中国、インド、欧州といったダンプトラックや採掘トラックの主要市場は、インドのBharat 6、中国のChina 6、欧州のEuro 6といった厳しい排出ガス規制を採用してきました。特にディーゼルエンジン車には、選択触媒還元(SCR)と排ガス再循環(EGR)技術を装備しなければならないため、電動化とハイブリッド化が必要となっています。これは、ディーゼルエンジンから排出される硫黄すすやその他の硫黄系排出ガスを削減するものです。これらのシステムのディーゼルエンジンへの搭載は、ダンプトラックや採掘トラックなどのディーゼル車価格をさらに押し上げました。米国のような多くの国も、最近成立したインフレ削減法を通じて、電気トラック購入に直接税額控除を提供することで、電気トラック販売を促進しています。鉱山トラックは鉱山からの総排出量の60%以上を占めているため、これらの措置は鉱山セクターにおける電気トラックの採用を促進すると予想されます。例えば

2022年9月、スウェーデンのカウニス・アイアンは、ボルボ・トラックと共同で74トンの電気トラックの試験を開始しました。このトラックは、スウェーデン北部のカウニスヴァーラとピトカヤルヴィを結ぶ160kmの道路で鉄鉱石を輸送するためにテストされました。カウニス・アイアン社は、5億クローネ(4,800万米ドル)を投じ、トラック車両を完全に電化する計画です。さらに、鉱山会社とOEMとの間で、その鉱山で電気運搬トラックを試験・配備するための重要な契約が結ばれており、世界中で電気ダンプ・トラックと電気採掘トラックの採用をさらに後押ししています。例えば

2022年9月、オーストラリアを拠点とするニュークレスト・マイニング社は、カナダのブリティッシュ・コロンビア州にあるブルースジャック・ゴールド・シルバー鉱山で、ディーゼル・トラックの全車両をバッテリー式に電動化する方向へ徐々に傾いていると発表しました。この移行により、ニュークレスト・マイニング社は2030年までに6万5,000トンのCO2排出量を削減できる見込みです。ニュークレスト・マイニング社は、12台のディーゼルエンジン駆動のトラック全車両の電動化への移行が、2022年末までに完了すると見込んでいます。ニュークレスト・マイニングの子会社であるプレティウム・リソーシズ社は、2020年に同社の鉱山でSandvik Z50バッテリー電気運搬トラックの試験を完了しました。

上記のような事例やインフラ分野での開発により、市場は予測期間中に楽観的な成長を遂げることが予想されます。

予測期間中、アジア太平洋が市場をリードすると予測される

アジア太平洋のダンプトラックおよび採掘トラック市場の成長における重要な要因の1つは、中国、インド、日本、オーストラリアなどの国々における採掘活動の増加です。中国東部では、政府が家庭にガスパイプラインを敷設したが、まだ定期的なガス供給には至っていないです。そのため、暖房用として石炭を消費する人が増えています。中国最大の産炭地である山西省は、政府の厳しい政策を緩和し、需要増に対応するために1,100万トン近いコークス生産能力の増設を計画しています。

中国は石炭の輸入依存度を最小限に抑えることを目指しています。国家発展改革委員会(NDRC)(旧国家計画委員会、国家発展計画委員会)は、2021年の石炭生産量は40億トンを超えると発表しました。さらに、中国の年間輸入量に匹敵する3億トンの石炭増産を目指しています。石炭輸入への依存度を劇的に減らすことが期待されています。生産能力の増加は、ロシアのウクライナ侵攻をきっかけに記録的な世界価格の高騰に見舞われた後、同国の海外からの輸入への依存度を下げると思われます。加えて、中国は最大の鉄鋼生産国であり、世界の鉄鋼の約半分が中国で生産されています。また、中国は世界のレアアースの約90%を生産しています。

さらに、インドもアジア太平洋の鉱業生産量の向上に同様に貢献しています。インド鉱業省によると、2022年度の時点で1,245の鉱山が登録され、現在のシナリオでは安定した生産量を積極的に報告しています。鉱業からの莫大な活動のため、鉱業で活動するさまざまな利害関係者が、鉱山現場からの鉱物運搬のために新世代の技術を導入しています。例えば

2021年9月、コール・インディア・リミテッドは、国営ガス公社GAILおよびインド鉱山機械OWM BEMLと、国内の既存の鉱山ダンプトラックのデュアル燃料運転の代替燃料としてLNGを使用するパイロットプロジェクトに関するMoUに調印しました。二酸化炭素排出量の削減を意図して、両社はマハナディ炭田社(MCL)の一部であるオディシャ州ジャールスグダ県のラカンプール鉱山で、100トンクラスのダンプトラック2台にLNG変換キットを取り付けるプロセスを開始したといいます。

地域の企業は、建設会社や鉱山会社から新たな契約を獲得しています。上記のような開発は、予測期間中の市場成長を後押しすると期待されています。

鉱山用ダンプトラック産業の概要

世界のダンプトラック・採掘トラック市場は適度に統合されており、活発な国内外の企業は限られています。市場の主要企業としては、Caterpillar, Inc.、Doosan Infracore、日立建機、Liebherr Groupなどが挙げられます。各社は、既存モデルに新技術を開発・追加し、新モデルを発表し、未開拓の新市場を開拓しています。

鉱山会社は操業の立ち上げに投資しており、これはいくつかの鉱山機械メーカーにとってオポチュニティ・ポケットとして機能するかもしれないです。例えば、2021年3月、リオ・ティント社は米国のケネコット鉱山でテルルの生産を開始すると発表しました。同社は、金属回収プロセスに290万米ドルを投資し、年間20トンの生産能力を持つと発表しました。この金属は太陽電池の生産に使用されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • トラックタイプ別
    • サイドダンプトラック
    • リアダンプトラック
  • 燃料タイプ別
    • ICエンジン
    • 電気式
  • 容量タイプ別
    • 200トン未満
    • 200トン以上
  • 用途別
    • 鉱業
    • 建設
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Caterpillar, Inc.
    • Hitachi Construction Machinery Co. Ltd.
    • Komatsu Ltd.
    • Liebherr Group
    • BAS Mining Trucks
    • Sany Heavy Industry Co., Ltd.
    • Volvo Group
    • Daimler Group
    • BelAZ
    • Ashok Leyland Ltd.
    • Doosan Infracore

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70830

The Dump Trucks and Mining Trucks Market size is estimated at USD 30.41 billion in 2025, and is expected to reach USD 40.18 billion by 2030, at a CAGR of 5.73% during the forecast period (2025-2030).

Dump Trucks and Mining Trucks - Market - IMG1

The demand for mining trucks is expected to rise on the backdrop of increased mining activity due to continuous demand for minerals and ores, which are necessary for various industries and infrastructural project development. The global mining industry needs more skilled human resources. Moreover, in the wake of the COVID-19 outbreak and industries shut down, the situation is expected to drive the mining companies to improve their production efficiency, which in turn is expected to drive the demand for more mining trucks. Moreover, 2021 was the year of transition where the mining activities again took their recovery phase exhibiting immense growth potential.

The mining industry is now witnessing the government's stringent emission and import-export regulations. Productivity must get improved to increase the profit margins. It is causing companies to automate and electrify mining trucks by installing sensors and analyzing their data. OEM is offering electric power trains amid rising electrification globally. In addition, technological aspects, including telematics, have also elevated the demand positively.

The Asia-pacific region is expected to hold the highest potential for the growth of mining equipment, including material handling equipment like Dump and mining trucks. The area offers immense potential in mining output and mineral mines, elevating the demand for dump trucks and mining trucks. With the increased production in surface mining, the predictable nature of equipment maintenance, and the replacement cycle in surface mining, the region observed an increase in the production of mining equipment.

Mining Dump Truck Market Trends

Electric Trucks are Projected to Witness a High Growth Rate During the Forecast Period

Over the past few years, significant markets for dump and mining trucks like China, India, and Europe have adopted stringent emissions norms, like Bharat 6 in India, China 6 standards in China, and Euro 6 in Europe. They have made electrification and hybridization necessary, especially for diesel engine vehicles, as they must be equipped with Selective Catalytic Reduction (SCR) and Exhaust Gas Recirculation (EGR) technologies. It will reduce the sulfur soot and other sulfur-based emissions from diesel engines. These systems' installation into diesel engines further pushed diesel vehicle prices, including dump trucks and mining trucks. Many countries like the United States are also promoting electric truck sales by providing direct tax credits for electric truck purchases through the recently passed Inflation Reduction Act. These measures are expected to boost electric truck adoption in the mining sector since mining trucks account for more than 60% of the total emissions from mines. For instance,

In September 2022, Kaunis Iron in Sweden began testing 74-ton electric trucks in association with Volvo Trucks. The trucks were tested to transport iron ore over a 160 km road between Kaunisvaara and Pitkajarvi in northern Sweden. Kaunis Iron plans to invest SEK 500 million (USD 48 million) to electrify its truck fleet completely. Additionally, significant contracts between mining companies and OEMs to test and deploy electric haul trucks at their mines are further boosting the adoption of electric dump and mining trucks worldwide. For instance,

In September 2022, Australia-based Newcrest Mining announced that it is slowly inclining its way towards electrifying its entire diesel truck fleet to battery-electric at its Brucejackgold-silver mine in British Columbia, Canada. This transition is expected to save 65000 tons CO2 emissions by 2030 for Newcrest Mining. Newcrest Mining expects the evolution of its entire fleet of 12 diesel-powered trucks to electrification to be completed by the end of 2022. Newcrest Mining's subsidiary Pretium Resources Inc. completed the Sandvik Z50 battery-electric haul truck trials at their mine in 2020.

Due to the abovementioned instances and developments in the infrastructure sector, the market is expected to witness optimistic growth over the forecast period.

Asia-Pacific is Projected to Lead the Market During the Forecast Period

One of the critical factors in the growth of the Asia-Pacific dump trucks and mining trucks market is the increase in mining activities in countries such as China, India, Japan, Australia, etc. In eastern China, the government fitted gas pipelines in households but had not yet supplied gas regularly. It increases the consumption of coal by people for heating purposes. China's largest coal-producing province, Shanxi, provided relaxation on stringent government policies and plans to add nearly 11 million tons of coke-producing capacities to meet growing demand.

China is aiming to minimize its coal import dependency. The NDRC (National Development and Reform Commission), formerly State Planning Commission and State Development Planning Commission, stated that the country produced more than 4 billion tons of coal in 2021. Further, they are striving to increase their coal output by 300 million tons, equal to China's annual import. It is expected to cut the reliance on coal imports dramatically. A rise in capacity would reduce the country's dependence on overseas imports after record-high world prices were hit in the wake of Russia's invasion of Ukraine. In addition, China is the largest steel producer, and about half of the world's steel is produced in the country. China also produces around 90% of the world's rare earth metals.

Moreover, India contributed equally to elevating the Asia-Pacific region's mining output. According to the Ministry of Mines in India, as of FY 2022, 1,245 mines were registered to report and produce steady throughput in the current scenario actively. Due to the immense activity from the mining industry, various stakeholders operating in the industry have been introducing new generation technologies for mineral hauling from the mine sites. For instance,

In September 2021, Coal India Limited signed an MoU with state gas utility GAIL and Indian mining equipment OWM BEML for a pilot project to use LNG as an alternative fuel for dual fuel operation of existing mining dump trucks in the country. Intending to reduce carbon emissions, the companies say they have initiated the process of fitting LNG conversion kits on two 100-ton class dump trucks at the Lakhanpurmine in Jharsuguda district, Odisha, part of Mahanadi Coalfields Ltd (MCL).

Regional players are getting new contracts from construction and mining companies. All the developments above are expected to help the market growth over the forecast period.

Mining Dump Truck Industry Overview

The global dump trucks and mining trucks market is moderately consolidated, with a limited number of active local and international players. Some major players in the market are Caterpillar, Inc., Doosan Infracore, and Hitachi Construction Machinery Co., Ltd., Liebherr Group, amongst others. The companies are developing and adding new technologies to their existing models, launching new models, and tapping into new and unexplored markets.

Mining companies are investing in setting up their operation, which might act as an opportunity pocket for several mining equipment manufacturers. For instance, in March 2021, Rio Tinto Company announced that it would start Tellurium production in Kennecott mine, US. The company announced an investment of USD 2.9 million for the metal recovery process and will have a production capacity of 20 tons per year. This metal is used in the production of photovoltaic cells.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Truck Type
    • 5.1.1 Side dump truck
    • 5.1.2 Rear Dump truck
  • 5.2 By Fuel Type
    • 5.2.1 IC Engine
    • 5.2.2 Electric
  • 5.3 By Capacity Type
    • 5.3.1 Less than 200 metric ton
    • 5.3.2 More than 200 metric ton
  • 5.4 By Application Type
    • 5.4.1 Mining
    • 5.4.2 Construction
    • 5.4.3 Others
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Russia
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Australia
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Mexico
      • 5.5.4.3 United Arab Emirates
      • 5.5.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Caterpillar, Inc.
    • 6.2.2 Hitachi Construction Machinery Co. Ltd.
    • 6.2.3 Komatsu Ltd.
    • 6.2.4 Liebherr Group
    • 6.2.5 BAS Mining Trucks
    • 6.2.6 Sany Heavy Industry Co., Ltd.
    • 6.2.7 Volvo Group
    • 6.2.8 Daimler Group
    • 6.2.9 BelAZ
    • 6.2.10 Ashok Leyland Ltd.
    • 6.2.11 Doosan Infracore

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS