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市場調査レポート
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1690091

北米の小型衛星:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Small Satellite - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
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2~3営業日
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北米の小型衛星:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の小型衛星の市場規模は2025年に1,622億米ドルと推定され、2030年には2,370億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは7.88%で成長します。

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LEO衛星が小型衛星の需要を牽引

  • 打ち上げの際、衛星や宇宙船は通常、地球を周回する多くの特別な軌道の1つに配置されます。地球軌道には、静止軌道(GEO)、中軌道、低軌道の3種類があります。多くの気象衛星や通信衛星は、地表から最も遠い地球高軌道にある傾向があります。地球中軌道にある衛星には、特定の地域を監視するために設計された航法衛星や特殊衛星が含まれます。NASAの地球観測システムを含むほとんどの科学衛星は、地球低軌道にあります。
  • 小型衛星市場は、通信、航法、地球観測、軍事偵察、科学ミッションに使用されるLEO衛星の需要増加に牽引され、力強い成長を遂げています。2017年から2022年にかけて、北米だけで主に通信目的で約2,900機のLEO小型衛星が製造・打ち上げられました。このため、SpaceX、OneWeb、Amazonなどの主要企業は、LEOへの何千もの衛星打ち上げを計画しています。地球観測、ナビゲーション、気象学、軍事通信など、さまざまな分野から低軌道に対する需要が高まっているため、この地域ではLEO衛星の打ち上げ数が増加しています。
  • MEO衛星やGEO衛星の軍事利用は、信号強度の向上、通信・データ転送能力の向上、カバーエリアの拡大などの利点により、近年拡大しています。例えば、レイセオン・テクノロジーズ社とボーイング社のミレニアム・スペース・システムズ社は、米国宇宙軍向けに極超音速ミサイルを探知・追跡するMTC(Missile Track Custody)MEO OPIRペイロードの最初のプロトタイプを開発しています。

北米の小型衛星市場の動向

より良い燃料の使用と運用効率の動向が見られる

  • 衛星の小型化が進んでいます。小型衛星は従来の衛星の何分の一かのコストでほぼすべてのことができるため、小型衛星コンステレーションの構築、打ち上げ、運用がますます実行可能になっています。また、小型衛星への依存度も飛躍的に高まっています。小型衛星は通常、開発サイクルが短く、開発チームも小規模で、打ち上げコストもはるかに低いです。革命的な技術の進歩は、エレクトロニクスの小型化を促進し、スマート素材の発明を後押しし、衛星バスのサイズと質量をメーカーが時間をかけて削減しました。
  • 衛星は質量によって分類されます。質量が500kg未満の衛星は小型衛星とみなされ、歴史的な期間にこの地域で約2,900以上の小型衛星が打ち上げられました。開発期間が短く、ミッション全体のコストを削減できることから、この地域では小型衛星への傾向が強まっています。小型衛星は、科学的・技術的成果を得るために必要な時間を大幅に短縮しています。小型衛星のミッションは柔軟性が高く、新たな技術的機会やニーズに対応しやすい傾向があります。米国の小型衛星産業は、特定の用途に特化した小型衛星を設計・製造するための強固な枠組みの存在に支えられています。北米の小型衛星事業者数は、商業・軍事宇宙分野での需要拡大により、2023~2029年に急増すると予想されます。

様々な宇宙機関の宇宙支出の増加は、北米の小型衛星市場にプラスの影響を与えると予想されます。

  • 北米では、宇宙計画のための政府支出が2021年に約1,030億米ドルの記録を打ち立てた。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙イノベーションと研究の震源地となっています。2022年、米国政府は宇宙プログラムに約620億米ドルを費やし、世界で最も宇宙開発費を投じる国となりました。
  • 米国は人工衛星の開発と打ち上げにおいて世界有数の国です。商業・防衛用途のいくつかの側面で計り知れない可能性があるため、衛星の利用は同国で大幅に受け入れられています。同国には、商業および防衛のニーズに応えるため、宇宙空間を周回する多くの衛星があります。2022年12月、プラネット・ラボは、スペースX社のファルコン9ロケットを使って打ち上げ予定の36機のスーパーダブ衛星を製造したと発表しました。各SuperDove衛星の重量は約6kgで、これらの衛星によって収集されたデータは、農業、政府、民間機関、その他の業界の組織に、情報に基づいた意思決定を提供することが期待されています。
  • 2022年11月、NASAはTROPICSミッションで4機のキューブサットの打ち上げを計画していると発表しました。これらの衛星の重量は約5.3kgで、暴風雨の強さ、暴風雨内とその周辺環境の温度と湿度の水平・垂直構造の観測を迅速に更新するために開発されました。収集されたデータは、科学者がこれらの影響力の大きい暴風雨に影響を与えるプロセスをよりよく理解するのに役立ち、最終的にはモデリングと予測の改善につながると期待されています。

北米の小型衛星産業の概要

北米の小型衛星市場はかなり統合されており、上位5社で99.57%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Ball Corporation, Capella Space Corp., LeoStella, Planet Labs Inc. and Space Exploration Technologies Corp(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 衛星の質量
  • 宇宙開発への支出
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 通信
    • 地球観測
    • ナビゲーション
    • 宇宙観測
    • その他
  • 軌道クラス
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍事・政府
    • その他
  • 推進技術
    • 電気式
    • ガス
    • 液体燃料

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Ball Corporation
    • Capella Space Corp.
    • LeoStella
    • National Aeronautics and Space Administration(NASA)
    • Planet Labs Inc.
    • Space Exploration Technologies Corp
    • SpaceQuest Ltd
    • Spire Global, Inc.
    • Swarm Technologies, Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 69868

The North America Small Satellite Market size is estimated at 162.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 237 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.88% during the forecast period (2025-2030).

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LEO satellites are driving the demand for small satellites

  • During launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. There are three types of Earth orbits, namely, geostationary orbit (GEO), medium Earth orbit, and low Earth orbit. Many weather and communication satellites tend to have high Earth orbits farthest from the surface. Satellites in medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including NASA's Earth Observation System, are in low Earth orbit.
  • The small satellite market is experiencing strong growth, driven by the increasing demand for LEO satellites, which are used for communication, navigation, Earth observation, military reconnaissance, and scientific missions. Between 2017 and 2022, around 2,900 small LEO satellites were manufactured and launched in North America alone, primarily for communication purposes. This has led companies such as SpaceX, OneWeb, and Amazon to plan the launch of thousands of satellites into LEO. With the rising demand for low Earth orbit from various sectors like Earth observation, navigation, meteorology, and military communications, the region has witnessed an increase in the number of LEO satellite launches.
  • The military's use of MEO and GEO satellites has grown in recent years due to their advantages, including increased signal strength, improved communications and data transfer capabilities, and greater coverage area. For instance, Raytheon Technologies' and Boeing's Millennium Space Systems are developing the first prototype Missile Track Custody (MTC) MEO OPIR payloads to detect and track hypersonic missiles for the US Space Force.

North America Small Satellite Market Trends

A trend of using better fuel and operational efficiency has been witnessed

  • Satellites are getting smaller nowadays. A small satellite can do almost everything as a conventional satellite at a fraction of the cost, thus making the building, launching, and operation of the small satellite constellations increasingly viable. The reliance on small satellites has also been growing exponentially. Small satellites typically have shorter development cycles, smaller development teams, and cost much lesser for launch. Revolutionary technological advancements facilitated the miniaturization of electronics, which pushed the invention of smart materials, reducing the satellite bus size and mass over time for manufacturers.
  • Satellites are classified according to mass. The satellites with a mass of less than 500 kg are considered small satellites, and around 2,900+ small satellites were launched in the region during the historical period. There is a growing trend toward small satellites in the region due to their shorter development time, which can reduce overall mission costs. They have significantly reduced the time required to obtain scientific and technological results. Small spacecraft missions tend to be flexible and more responsive to new technological opportunities or needs. The small satellite industry in the United States is supported by the presence of a robust framework for designing and manufacturing small satellites tailored to serve specific application profiles. The number of small satellite operators in North America is expected to surge during 2023-2029 due to the growing demand in the commercial and military space sectors.

The increasing space expenditures of different space agencies are expected to impact the North American small satellite market positively

  • In North America, government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world.
  • The United States is one of the leading countries globally in terms of satellite development and launches. Owing to the immense potential in several aspects of commercial and defense applications, the use of satellites has gained substantial acceptance in the country. The country has many satellites orbiting in space to serve its commercial and defense needs. In December 2022, Planet Labs announced that it had manufactured 36 SuperDove satellites, scheduled for launch using SpaceX's Falcon-9 rocket. Each SuperDove satellite weighs approximately 6 kg, and the data collected by these satellites are expected to provide organizations in agriculture, government, civilian agencies, and other industries to make informed decisions.
  • In November 2022, NASA announced that it is planning to launch four CubeSats under the TROPICS mission. These satellites weigh approximately 5.3 kg and are developed to provide rapidly updating observations of storm intensity, as well as the horizontal and vertical structures of temperature and humidity within the storms and in their surrounding environment. The data collected is expected to help scientists better understand the processes that affect these high-impact storms, ultimately leading to improved modeling and prediction.

North America Small Satellite Industry Overview

The North America Small Satellite Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 99.57%. The major players in this market are Ball Corporation, Capella Space Corp., LeoStella, Planet Labs Inc. and Space Exploration Technologies Corp (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Mass
  • 4.2 Spending On Space Programs
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Communication
    • 5.1.2 Earth Observation
    • 5.1.3 Navigation
    • 5.1.4 Space Observation
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 End User
    • 5.3.1 Commercial
    • 5.3.2 Military & Government
    • 5.3.3 Other
  • 5.4 Propulsion Tech
    • 5.4.1 Electric
    • 5.4.2 Gas based
    • 5.4.3 Liquid Fuel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Ball Corporation
    • 6.4.2 Capella Space Corp.
    • 6.4.3 LeoStella
    • 6.4.4 National Aeronautics and Space Administration (NASA)
    • 6.4.5 Planet Labs Inc.
    • 6.4.6 Space Exploration Technologies Corp
    • 6.4.7 SpaceQuest Ltd
    • 6.4.8 Spire Global, Inc.
    • 6.4.9 Swarm Technologies, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms