デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1690089

北米のレディミール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Ready Meals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
北米のレディミール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米のレディミール市場は予測期間中にCAGR 4.17%を記録する見込みです。

North America Ready Meals-Market-IMG1

レディミール製品の需要は米国などで急増し、メキシコや北米のその他の地域ではわずかな水準にとどまりました。これは、パンデミックの初期段階において消費者が備蓄を行ったためと考えられるが、消費者が家庭で消費する食事の量が大幅に増えているため、レディミールの平均売上は学術水準を大幅に上回っています。米国やカナダなどでは、惣菜のオンライン販売が売上増の要因のひとつとなっています。市場の消費者は、週1回の食料品の買い物にオンライン小売を採用しており、これはCOVID-19パンデミックによる封鎖以来倍増しており、この動向はもはや不可逆的です。

この間、消費者のライフスタイルが変化し、少食で健康的な食事を摂るようになったため、米、豆類、スープなどのレディミールやインスタント製品の消費が増加しています。これらの食品はより健康的であるため、需要が増加しています。現在、レディミールキットの需要は、多忙なライフスタイルを送る消費者の生活の中でレディミールの消費の決め手となる利便性の要因のために、北米とカナダそれぞれのような先進国と発展途上国の両方で増加しています。

加えて、この地域では核家族化や労働時間の延長が、レディミールの消費増加の主な要因となっています。労働人口は、調査対象市場に居住するミレニアル世代とともに、レディミールの主要な消費者です。

北米のレディミール市場の動向

エスニックレディミールへの親近感の高まり

過去10年間で、世界のどの地域よりも多くの移民がアジアから北米に流入し、アジア人は米国諸国で最も急速に増加している移民人口となっています。しかし、アジアからの移民以前にも、特に欧州からの多くの移民が世界各地に定住していました。したがって、これらの移民は、多様な文化、異なる経済的および人口統計的特性、および様々な国の様々な食品と飲料の消費パターンをもたらし、したがって地域全体のエスニック惣菜の販売を推進しています。世界移民報告書2022によると、北米では2020年に約5,900万人の国際移民が発生し、世界の移民ストックの21%を占めました。そのため、本格的な料理を求めるアジア系移民の増加が、同地域におけるエスニック惣菜の売上を牽引しています。韓国料理、日本料理、中国料理、インド料理のレディミールの普及は過去10年間好調に推移しています。予測期間中、エスニックレディミール業界はエスニックブレンドの融合に依存する可能性が高いです。この現象により、大手食品小売業者はエスニック惣菜に対する消費者の需要を満たすために、香り豊かで複雑なエスニック料理惣菜を製品ポートフォリオに含めることを増やしています。例えば、CJ Foodsは2021年に「Bibigo」ブランドで、大豆ガーリック味と甘辛味の「Bibigo韓国風カリカリチキン」、エビの大豆ガーリック味、チキンの韓国風バーベキュー味、野菜のキムチ味を含む「Bibigo韓国風チャーハン」など、アジア料理の冷凍惣菜の新シリーズを発売しました。

米国が市場で圧倒的なシェアを占める

社会・経済パターンの変化、飲食品支出の増加、健康食品に対する消費者の意識の高まり、食事パターンや食習慣の変化、米国に定住する外国人人口の拡大、新製品を試したいという欲求などにより、米国では手軽で簡単な食品、特に惣菜の需要が急速に高まっています。世界中で可処分所得が増加し、働く女性が増えているため、人々は伝統的な食事よりも惣菜を好みます。また、大学生は休み時間に食事をする時間がほとんどないため、便利で簡単に手に入る食事が求められています。消費者の要望に応じて、市場関係者がいくつかのアイテムを用意しています。

キャンプ、トレッキング、ハイキングなどの野外レクリエーション活動への参加が増加していることが、惣菜市場を牽引しています。ターフマット財団によると、2022年には「裏庭」傾向がアメリカにとどまり、拡大し続ける可能性があります。さらに、国勢調査局が毎月行っている人口動態調査(CPS)によると、米国の外国人人口(合法・非合法)の合計は2022年4月に4,700万人に達します。このデータは2021年1月から200万人増加しています。食品業界の技術革新に伴い、コンビニエンス・フードには、チルド、冷凍、ポーションコントロール、保存可能、電子レンジ対応、調理済みミックスなどの形態の惣菜が含まれます。

さらに、消費者にとって透明性は強力な購買促進要因であり、多くの消費者は持続可能性を促進し、オーガニックや天然素材を含み、ラベルがクリーンでより正確な製品を積極的に求めています。国際食品情報協議会(IFIC)が2021年に実施した調査によると、米国の消費者の64%がクリーンな原材料を使用した食品を選んでいます。そのため小売業者は、非遺伝子組み換え、オーガニック、女性またはマイノリティが経営するなど、消費者が重視する認証、ラベル、または主張を持つブランドをますます求めるようになっています。

北米のレディミール業界の概要

北米のレディミール市場は非常に断片化された市場であり、多数の企業が市場トップの座を争っています。Nestle SA、Hello Fresh Group、General Mills Inc.、ConAgra Brands、The Kraft Heinz Companyなどは、同市場で事業を展開する大手企業の一例です。各社は製品ポートフォリオを多様化し、より多くの惣菜を製品に含めています。企業はまた、消費者の需要を満たすために、拡大、合併、買収、およびパートナーシップに焦点を当てています。例えば、2022年2月、ハローフレッシュはナショナル・ホッケー・リーグのナッシュビル・プレデターズ、ニューヨーク・アイランダース、ロサンゼルス・キングスとの提携を発表し、各チーム初のミールキット・パートナーとなりました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 冷凍レディミール
    • 缶詰レディミール
    • 乾燥レディミール
  • カテゴリー
    • 従来型ミールス
    • フリーフロムミール
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Hormel Foods Corporation
    • Mars Incorporated
    • Conagra Brands
    • Ebro Foods SA
    • Nestle SA
    • The Kraft Heinz Company
    • Campbell Soup Company
    • Unilever PLC
    • HelloFresh Group
    • General Mills Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69854

The North America Ready Meals Market is expected to register a CAGR of 4.17% during the forecast period.

North America Ready Meals - Market - IMG1

The demand for ready meal products has surged in markets such as the United States and remained nominal in Mexico and the rest of North America. This may be attributed to consumers stockpiling during the initial stages of the pandemic, however, the average sales of ready meals remained significantly above their pracademic levels as consumers are consuming far more meals at home. Online retailing of these products happens to be one of the reasons for sales growth of these products in countries like the United States and Canada. Consumers in the market are adopting online retailing for weekly grocery shopping which has doubled since the COVID-19 pandemic-resultant lockdown, in a trend that is now irreversible.

Over the period, changing lifestyles of consumers, which involves consuming smaller meals and healthier meals, are leading to the increased consumption of ready-to-eat food or instant products, such as rice, pulses, soups, and others. As these food products are healthier, they are witnessing an increasing demand. Currently, the demand for ready meal kits is increasing in both developed and developing countries, like the North America and Canada respectively, owing to the factor of convenience, which is a deciding factor for consumption of ready meals in lives of consumers with hectic lifestyle.

Additionally, the rise in the number of nuclear families and longer working hours in the region are the primary factors responsible for the increase in consumption of ready-to-eat food products. Working population are the major consumer of ready-to-eat meals, along with the millennial population residing in the market studied.

North America Ready Meals Market Trends

Growing Affinity toward Ethnic Ready Meals

Over the past decade, more immigrants have come to North America from Asia than any other region globally, making Asians the fastest-growing immigrant population in American countries. Although, before the Asian immigrants, many immigrants, particularly from Europe, had also settled in various parts globally. Therefore, these immigrants bring their diverse cultures, different economic and demographic traits, and various food and beverage consumption patterns from various countries, thus driving the sales of ethnic ready meals across the region. According to the world migration report 2022, there were nearly 59 million international migrants in 2020 in North America, resulting in 21% of the global migrant stock. Therefore, the rising number of Asian immigrants demanding authentic cuisines is driving the sales of ethnic-ready meals in the region. The penetration of Korean, Japanese, Chinese, and Indian cuisine-ready meals has been strong over the last decade. During the forecast period, the ethnic ready meals industry is more likely to rely upon the fusion of ethnic blends. This phenomenon has been compelling major food retailers to increase the inclusion of aromatic and intricate ethnic cuisine ready meals into their product portfolio to satiate the consumers' demand for ethnic ready meals. For instance, in 2021, CJ Foods launched a new range of frozen Asian ready meals, including Bibigo Korean-Style Crunchy Chicken, available in Soy Garlic and Sweet & Spicy, and Bibigo Korean-Style Fried Rice, available in Shrimp with Soy Garlic Flavor, Chicken with Korean BBQ Flavor and Vegetables with Kimchi under its brand 'Bibigo'.

United States Hold the Prominent Share in the Market

Due to shifting social and economic patterns, higher food and beverage spending, increased consumer awareness of healthy foods, changes in meal patterns and eating habits, an expanding ex-pat population settling in the country, and the desire to try new products, the demand for quick, easy food, especially ready meals, is increasing more quickly in United States. Owing to rising disposable income around the world, and the rise in the number of working women, people favor prepared meals over traditional ones. Also, college students have very little time to eat during their breaks, so they need their meals to be convenient and easy to acquire. Several items have been prepared by market players in accordance with consumer desires.

The increasing participation in outdoor recreational activities like camping, trekking, hiking, etc., is driving the market for ready meals. In 2022, according to TurfMutt Foundation, the 'backyard" trend may stay in America and may continue to expand. Additionally, according to Census Bureau's monthly Current Population Survey (CPS), the total ex-pat population (legal and illegal) in the United States hit 47 million in April 2022. This data has increased by two million since January 2021. With technological innovations in the food industry, convenience food includes ready meals in chilled, frozen, portion-controlled, shelf-stable, microwaveable, and prepared-mixes formats.

Furthermore, transparency is a powerful purchasing driver for consumers, with many consumers actively seeking out products that promote sustainability, contain organic and natural ingredients, and have clean and more precise labels. According to a survey conducted by International Food Information Council (IFIC) in 2021, 64% of United States consumers choose food products made with clean ingredients. Therefore, retailers increasingly seek brands with certifications, labels, or claims that consumers value, like non-GMO, organic, or women-or minority-owned.

North America Ready Meals Industry Overview

North America's ready meals market is a highly fragmented market with the presence of numerous players competing for the leading market position. Nestle SA, Hello Fresh Group, General Mills Inc., ConAgra Brands, and The Kraft Heinz Company are a few of the major players operating in the market. The players are diversifying their product portfolio to include more ready meals in their product offerings. The players are also focusing on expansion, mergers, acquisitions, and partnerships to meet the demand of consumers. For instance, in February 2022, Hello fresh announced its partnership with the National Hockey League's Nashville Predators, New York Islanders, and Los Angeles Kings to become the first meal kit partner of each team.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Frozen Ready Meals
    • 5.1.2 Canned Ready Meals
    • 5.1.3 Dried Ready Meals
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Conventional Meals
    • 5.2.2 Free-from Meals
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.3.3 Online Retailers
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 United States
    • 5.4.2 Canada
    • 5.4.3 Mexico
    • 5.4.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.2 Mars Incorporated
    • 6.3.3 Conagra Brands
    • 6.3.4 Ebro Foods SA
    • 6.3.5 Nestle SA
    • 6.3.6 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.7 Campbell Soup Company
    • 6.3.8 Unilever PLC
    • 6.3.9 HelloFresh Group
    • 6.3.10 General Mills Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS