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市場調査レポート
商品コード
1689927
タイの建設:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Thailand Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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タイの建設:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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タイの建設の市場規模は2025年に280億1,000万米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5%を超え、2030年には357億5,000万米ドルに達すると予測されます。
支出計画の焦点は、5つの主要分野にまたがる20のプロジェクトへの大規模投資です。これらは、エネルギーと輸送コストの削減、他国とのつながりの強化、タイ全土での収益と成長の公平な分配、民間投資の活性化に最大の効果をもたらすと予想されています。BMRの大量高速輸送ネットワークの拡張は、この融資の22.1%を追加で受け、全体の65.9%を受ける鉄道部門に次いで2番目に大きな部分を占めます。資金の8.9%は都市間道路システムに投入され、残りの2.9%と0.2%はそれぞれ航空輸送と水上輸送分野に投入されます。
タイの高速道路と二次道路網はすでに近隣諸国よりはるかに発達しており、66,794kmの公道とタイ高速道路交通局が運営する高速道路があります。国の道路網の大部分はまだ田舎道と地方道で、それぞれ47,916kmと352,157kmです。TIDMPにとって、現在の道路開発の多くは、バンコク周辺の環状道路と、BMR外および全国各地の近代的な4車線高速道路の開発に集中しています。コンセッションを待っている他の主要な高速道路には、202億バーツ(5億6,900万米ドル)と推定されるパタヤ-マプタプット高速道路、バンパイン-サラブリ-ナコンラチャシマ高速道路(846億バーツ、240億米ドル)、バンザ高速道路、ヤイヴァンフォンカンチャナブリ高速道路(556億バーツ、16億米ドル)などがあります。
タイ政府は、2022年にフレームワークのプロジェクトと開発を加速することを決定し、共通の鉄道路線の必要性を強調し、大規模プロジェクトへの600億ドルの投資を加速させました。この投資と投機により、タイ全土および近隣諸国とのネットワークと連携が強化されます。また、36の巨大プロジェクトの完成を促し、財政的な発展を活性化させます。この動きは、王国の国際競争力を高めるために政府が進めている全国的なインフラ整備の一環です。
フレームワークベンチャー(公共部門による開発投資の81%):最も重要な事業は、(1)2022年に開通予定のバンコクの近代的なMRT3路線、具体的には(i)タイ社会センターからミンブリ(スウィンタウォン)までのオレンジライン(工事進捗率89.5%)、(ii)イエローラインのラットプラオ~サムロン間(工事進捗率88.7%)、(iii)ピンクラインのケーライ~ミンブリ間(工事進捗率83.9%)(データは2021年12月現在)。(2)EEC内のタプット港概略開発の第3段階(2021年7月着工)。
タイは経済成長を促進するため、主要なコンテナ港であるレムチャバン港のアップグレードを含む交通インフラに約150億米ドルを投資する予定です。そのうち30億米ドルはレムチャバンの改修に充てられ、タイの貿易と港湾貨物の輸送能力を拡大します。レムチャバン以外にも、政府は将来的にバンコク港の西埠頭沿いに機械化ホルダーターミナルを1つ建設・新設する予定です。
本レポートでは、タイの建設市場で事業を展開する主要企業を取り上げています。ビジネス開発局の登録によれば、この市場は10,000社を超える請負業者によって統合されています。
しかし、大手建設業者が圧倒的に多く、上位5社で70%の市場シェアを占めています。市場の主要企業には、Italian-Thai Development(Italthai)、SCG International Corporation Company Limited、Siam Global House Public Company Limited、Land and Houses Public Company Limited、Add Company NameDohome Public Company Limitedなどがあります。
The Thailand Construction Market size is estimated at USD 28.01 billion in 2025, and is expected to reach USD 35.75 billion by 2030, at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2025-2030).
The focus of the spending plans is a significant investment in 20 projects spread across five key sectors. These are anticipated to have the biggest effects on lowering energy and transport costs, enhancing the connection with other nations, sharing revenue and growth fairly across Thailand, and boosting private investment. The expansion of mass rapid transit networks in the BMR will receive an additional 22.1% of this financing, making up the second-largest portion of the total, behind the rail sector, which would receive 65.9% of it. 8.9% of the funding will go to the intercity road system, with the remaining 2.9% and 0.2% going to the air and water transportation sectors, respectively.
Thailand's highway and secondary road network is already far more developed than most of its neighbors, with 66,794 km of public roads, plus highways operated by the Thai Highway and Highway Transport Authority. 354 km. The majority of the country's road network is still country roads and provincial roads, of which 47,916 km and 352,157 km, respectively. For TIDMP, much of the current road development is focused on the development of ring roads around Bangkok and modern four-lane highways outside the BMR and throughout the country. Other major highways awaiting concessions include the Pattaya-Map Ta Phut Expressway, with an estimated value of 20.2 billion BT (USD 569 million), Bang Pa-in-Saraburi-Nakhon Ratchasima Expressway (84.6 billion BT, USD 24 billion), and Bang the Highway. Yai Van Phong Kanchanaburi Expressway (BT 55.6 billion, USD 1.6 billion).
Thailand's government has settled to speed up framework venture and development in 2022, putting the need on common rail lines and quickening USD 60 billion in investing in megaprojects. The investing and speculation will increment network and coordination all through the Kingdom and with neighboring nations. It'll also impel the completion of 36 megaprojects that ought to invigorate financial advancement. The moves are a portion of the government's progressing nationwide infrastructure overhaul to extend the Kingdom's worldwide competitiveness.
Framework ventures (81% of all public-sector investing in development): Consumption rose 5.8% within the year, with the foremost vital ventures being: (1) the 3 modern MRT lines in Bangkok that are due to be opened in 2022, to be specific (i) the Orange Line from Thailand Social Center to Minburi (Suwinthawong), which is 89.5% total, (ii) the Yellow Line from Lat Phrao to Samrong, which is 88.7% total, and (iii) the Pink Line from Khae Rai to Minburi, which is 83.9% total (data adjust as of December 2021); and (2) stage 3 of the development of the Outline Ta Phut Harbour within the EEC, for which ground was broken in July 2021.
Thailand is to invest around USD 15 billion in transport infrastructure, including upgrades to its key container port, Laem Chabang, in order to boost economic growth. Of the speculation sum, generally, USD 3 billion will go towards updating Laem Chabang to extend Thailand's trade and purport cargo transportation capacity. Other than Laem Chabang, the government plans to construct and create one mechanized holder terminal along Bangkok port's West Wharf in the future.
The report covers the major players operating in the Thailand construction market. The market is consolidated, with over 10,000 contractors, according to registrations with the Department of Business Development.
But big contractors dominate, with the top five firms holding 70% market share. The major players in the market include Italian-Thai Development (Italthai), SCG International Corporation Company Limited, Siam Global House Public Company Limited, Land and Houses Public Company Limited, and Add Company NameDohome Public Company Limited.