市場調査レポート
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1689900

大理石:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Marble - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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大理石:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

大理石の市場規模は2025年に217億7,000万米ドルと推定・予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.61%で、2030年には272億7,000万米ドルに達すると予測されています。

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COVID-19パンデミックは、2020年の大理石市場にマイナスの影響を与えました。しかし、現在では、市場はパンデミック前の水準に達したと推定されており、今後数年間は安定した成長が見込まれます。

主なハイライト

  • 短期的には、建設業界の急成長が世界の大理石需要を牽引すると予想されます。
  • しかし、皮膚に擦り傷や炎症を引き起こす大理石の粉塵に関する健康被害が、市場の成長を妨げる可能性が高いです。
  • とはいえ、大理石のスラブやパウダーの利用が拡大することで、世界市場に有利な成長機会がまもなく生まれると思われます。
  • アジア太平洋地域が世界市場を独占しており、中国やインドなどの国々からの消費が最も大きいです。

大理石市場の動向

建築・装飾セグメントが市場を独占する

  • 大理石は、屋外彫刻から壁、単板、床材、装飾、階段、歩道に至るまで、装飾および構造目的で建築・建設業界で広く使用されています。
  • 大理石は、内外壁のクラッディング、内外舗装、暖炉の面材や囲炉裏、ノベルティグッズなどに利用されています。
  • さまざまな種類の大理石が、内外の垂直な壁の被覆や床材として使用されています。構造要素(石積み)、彫像、墓碑銘、墓などとしての使用は量的に少なく、葬祭美術が最も大きな割合を占めています。大理石はまた、屋外彫刻から壁、ベニヤ、床材、装飾的特徴、階段、歩道まで、装飾的・構造的な目的にも広く使われています。
  • 大理石は、大規模な建設プロジェクトでの使用から、小規模なDIYによる住宅改修まで、さまざまな用途でますます人気が高まっています。
  • すでに大理石の使用に慣れている既存の市場に加え、中東や東南アジアの新しい市場でも、大理石の利点に対する認識が高まっています。
  • 上昇する建築業界は、今後数年間、建築・装飾用途での大理石消費を促進すると予想されます。世界の建設産業は、主にインド、中国、米国などの国々によって牽引され、2030年までに8兆米ドルに達すると予想されています。
  • 米国国勢調査局によると、公共住宅建設支出額は2020年の95億3,000万米ドルに対し、2021年には92億7,000万米ドルに達します。民間商業施設の建設費は、2020年の855億7,000万米ドルに対し、2021年には910億3,000万米ドルに達します。
  • ドイツ連邦統計局の調査によると、ドイツの住宅および非住宅建築物の建築許可件数は2021年に15万8,000件に達し、2020年の15万3,000件に比べ増加を記録しました。
  • 中国は建設ブームに沸いています。同国は世界で最も重要な建築市場を有しており、世界の全建築投資の20%を占めています。
  • 中国は2030年までに約13兆米ドルを建築に投じると予想されています。しかし、この数字は、中国がエバーグランデの債務危機で動揺しているため、打撃を受ける可能性があります。
  • したがって、建築・装飾分野が市場を独占すると予想されます。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域は、同地域の建築・建設業界に対する政府投資の増加により、予測期間中、市場を独占し、急成長することが予想されます。
  • 中国は、建築分野の成長において最大の単一市場です。中国は世界最大の新築市場であり、毎年平均18億~20億m2(190億~210億ft2)が追加されています。中国の建築物の延床面積は、2020年には約690億m2(7,420億ft2)に達し、2030年には800億m2(8,610億ft2)になると予測されています。
  • 中国国家統計局によると、中国の建設産業の付加価値額は、2020年の7兆2,445億人民元(~1兆503億3,000万米ドル)に対し、2021年には8兆138億人民元(~1兆2,418億7,000万米ドル)となりました。
  • インドでは、主に住宅分野と商業地を中心とした不動産事業の成長が、この分野の成長のカギを握っています。個々のタウンシップの成長がこのセクターを牽引しています。
  • Palva工業タウンシップ、Zaheerabad総合工業タウンシップ、その他官民投資による総額293億8,000万米ドルの多くのプロジェクトの開発が、このセクターを後押ししています。
  • インドの住宅需要は、都市化の進展と世帯収入の増加により急増しています。また、インド政府は定住地開発やタウンシップ・プロジェクトに100%までの外国直接投資(FDI)を認めています。これにより、国内の住宅建設は増加すると予測されます。
  • したがって、このような市場動向はすべて、予測期間中にこの地域の大理石市場の需要を促進すると予想されます。

大理石産業の概要

大理石市場は非常に細分化されています。主なプレーヤーは、Fox Marble、Best Cheer Stone、Levantina y Asociados de Minerales, S.A.、Kangli stone group、China Kingstone Mining Holdings Limitedなどである(順不同)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 建設業界の急成長
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 大理石粉塵による健康被害
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • 貿易分析

第5章 市場セグメンテーション

  • カラー
    • その他の色
  • 用途
    • 建築・装飾
    • 彫像とモニュメント
    • 家具
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • トルコ
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併、買収、合弁事業、提携、協定
  • 市場ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Antolini Luigi & C SpA
    • BC Marble Products Ltd
    • Best Cheer Stone
    • China Kingstone Mining Holdings Limited
    • Daltile
    • Dimpomar
    • FHL I Kiriakidis Marbles and Granites SA
    • Fox Marble
    • HELLENIC GRANITE Co.
    • Hilltop Granite
    • Indiana Limestone Company(A Polycor Inc. Company)
    • Kangli stone group
    • Levantina y Asociados de Minerales S.A.
    • Mumal Marble
    • Simsekler Mermer
    • Santucci Group Srl
    • Tekmar
    • Temmer Marble
    • Topalidis SA
    • The Marble Factory
    • Universal Marble & Granite Group Ltd
    • Xishi Group Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • 大理石スラブとパウダーの利用拡大
目次
Product Code: 69224

The Marble Market size is estimated at USD 21.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 27.27 billion by 2030, at a CAGR of 4.61% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic negatively impacted the marble market in 2020. However, the market has now been estimated to have reached pre-pandemic levels and is expected to grow steadily in the coming years.

Key Highlights

  • Over the short term, the rapid growth in the construction industry is expected to drive the demand for marble worldwide.
  • However, the health hazard related to marble dust that causes abrasion and irritation to the skin is likely to hinder the market's growth.
  • Nevertheless, the growing use of marble slabs and powder will likely create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • Asia-Pacific dominated the market worldwide, with the most significant consumption from countries such as China and India.

Marble Market Trends

Building and Decoration Segment to Dominate the Market

  • Marble is widely used in the building and construction industry for decorative and structural purposes, ranging from outdoor sculptures to walls, veneers, flooring, ornamental features, stairways, and walkways.
  • Marble finds its application in interior and exterior wall cladding, interior and exterior paving, fireplace facing and hearth, and novelty items.
  • Different marble varieties are used as interior and exterior vertical wall cladding and flooring. Their use as structural elements (masonry), statues, epitaphs, graves, etc., is quantitatively less, with funeral art accounting for the most significant percentage. Marble is also widely used for decorative and structural purposes, from outdoor sculptures to walls, veneers, flooring, ornamental features, stairways, and walkways.
  • Marble has become ever more popular for different applications, from use in large-scale construction projects to small do-it-yourself home renovations.
  • In addition to traditional markets already accustomed to using marble, new markets in the Middle East and Southeast Asia are now increasingly aware of the benefits of marble.
  • The rising building industry is expected to drive marble consumption in building and decoration applications in the years to come. The global construction industry is expected to reach USD 8 trillion by 2030, primarily driven by countries such as India, China, and the United States.
  • According to the US Census Bureau, the value of public residential construction spending reached USD 9.27 billion in 2021, compared to USD 9.53 billion in 2020. The value of private commercial construction reached USD 91.03 billion in 2021, compared to USD 85.57 billion in 2020.
  • As per the Statistisches Bundesamt survey, the number of building permits for residential and non-residential buildings in Germany reached 158 thousand in 2021 and registered growth compared to 153 thousand licenses in 2020.
  • China is amid a construction mega-boom. The country has the most significant building market in the world, making up 20% of all construction investments globally.
  • China is expected to spend nearly USD 13 trillion on buildings by 2030. Although this number may take a hit as China is reeling through the Evergrande debt crisis.
  • Hence, the building and decoration segment is expected to dominate the market.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is expected to be the dominating and fastest-growing market over the forecast period, owing to increasing government investment in the building and construction industry in the region.
  • China is the largest single market for growth in the building sector. China has the largest new construction market globally, adding an average of 1.8-2.0 billion m2 (19 - 21 billion ft2) annually. The total floor area of Chinese buildings was expected to reach around 69 billion m2 (742 billion ft2) in 2020, and it is projected to be 80 billion m2 (861 billion ft2) by 2030.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the value added to the Chinese construction industry accounted for CNY 8,013.8 billion (~USD 1,241.87 billion) in 2021, compared to CNY 7,244.5 billion (~USD 1,050.33 billion) in 2020.
  • In India, the growing real estate business, which is mainly focused on the residential sector and commercial places, is key to the sector's growth. The growing individual townships are driving the sector.
  • The development of Palva industrial township, Zaheerabad integrated industrial township, and many other projects involving public and private investments with a total of USD 29.38 billion are boosting the sector.
  • Demand for residential housing in India has rushed due to increased urbanization and rising household income. Also, the Indian government has allowed foreign direct investment (FDI) of up to 100% for settlement development and townships projects. This, in turn, is projected to increase the residential housing construction in the country.
  • Hence, all such market trends are expected to drive the demand for the marble market in the region during the forecast period.

Marble Industry Overview

The marble market is highly fragmented. The major players include Fox Marble, Best Cheer Stone, Levantina y Asociados de Minerales, S.A., Kangli stone group, and China Kingstone Mining Holdings Limited, among others (not in particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rapid Growth in the Construction Industry
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Health Hazard Related to Marble Dust
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Color
    • 5.1.1 White
    • 5.1.2 Black
    • 5.1.3 Yellow
    • 5.1.4 Red
    • 5.1.5 Other Colors
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Building and Decoration
    • 5.2.2 Statues and Monuments
    • 5.2.3 Furniture
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Turkey
      • 5.3.3.6 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Antolini Luigi & C SpA
    • 6.4.2 BC Marble Products Ltd
    • 6.4.3 Best Cheer Stone
    • 6.4.4 China Kingstone Mining Holdings Limited
    • 6.4.5 Daltile
    • 6.4.6 Dimpomar
    • 6.4.7 FHL I Kiriakidis Marbles and Granites SA
    • 6.4.8 Fox Marble
    • 6.4.9 HELLENIC GRANITE Co.
    • 6.4.10 Hilltop Granite
    • 6.4.11 Indiana Limestone Company (A Polycor Inc. Company)
    • 6.4.12 Kangli stone group
    • 6.4.13 Levantina y Asociados de Minerales S.A.
    • 6.4.14 Mumal Marble
    • 6.4.15 Simsekler Mermer
    • 6.4.16 Santucci Group Srl
    • 6.4.17 Tekmar
    • 6.4.18 Temmer Marble
    • 6.4.19 Topalidis SA
    • 6.4.20 The Marble Factory
    • 6.4.21 Universal Marble & Granite Group Ltd
    • 6.4.22 Xishi Group Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Use of Marble Slabs and Powder