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市場調査レポート
商品コード
1689817
電気商用車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Electric Commercial Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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電気商用車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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電気商用車の市場規模は2025年に1,254億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは25.2%で、2030年には3,857億6,000万米ドルに達すると予測されます。
中期的には、多くの新興諸国、特にロジスティクスとサプライ・チェーン分野で電気自動車の利用が普及すると予想されます。世界の厳しい環境規制により、多くの企業が電気自動車への切り替えを余儀なくされており、市場の成長をさらに後押ししています。
自動車メーカー各社は、温室効果ガスの排出に取り組むよう、世界各国の政府から圧力をかけられています。これには、ディーゼル燃料の燃焼による炭素排出を削減し、電気自動車の進歩に投資することが含まれます。
環境に優しい輸送やよりクリーンなエネルギーに対する世界の関心の高まりにより、電気商用車の魅力が急上昇しています。しかし消費者は、航続距離の制限、高価格、利用可能なモデルの不足、知識不足といった課題に直面しています。これらの問題は、販促キャンペーンや政府の規制を通じて徐々に解決されつつあります。
電気商用車市場の主な原動力は、都市部の公害と化石燃料への依存を減らす必要性です。電気商用車市場は現在、世界最大の市場です。中国、インド、日本は、今後数年間で電気商用車市場に貢献する主要国です。
燃料費はどの車両にとっても大きな出費です。燃料価格が上昇を続ける中、公共交通機関用に電気バスを選択することで、燃料費が減少し、初期費用と全体的な所有費用が削減されます。2030年までに、電気バスの価格はディーゼル燃料バスの価格まで下がると予想されています。電気バスは、ディーゼルエンジンバスと比較して、維持・運行コストを81~83%削減できます。
大気汚染と気候変動に対する市民の意識の高まりとディーゼル燃料価格の着実な上昇が、多くの州や市の交通当局を動かし、クリーンな公共交通ソリューションを地域開発戦略に組み込むことを優先させています。
電気バスは、ガソリン・バスやディーゼル・バスに比べて、乗客に優れた快適性を提供します。従来のディーゼル・バスとは異なり、電気バスは騒音、振動、ハーシュネス(NVH)のレベルを最小限に抑え、乗客の全体的な移動体験を向上させる。
米国では、環境保護庁(EPA)と高速道路交通安全局(NHTSA)がSAFE(Safer Affordable Fuel-Efficient Vehicles)規則を導入しました。この規則は、乗用車と商用車の平均燃費と温室効果ガスの排出に関する要件を定めたものです。
ゼロ・エミッション車(ZEV)プログラムは、自動車メーカーに対し、電気自動車、ハイブリッド車、燃料電池車を搭載した商用車や乗用車など、環境に優しいゼロ・エミッション車を一定台数販売することを義務付けるものです。ZEVプログラムの目標は、2030年までにバスを含む1,200万台のゼロ・エミッション車を国内の道路を走らせることです。
世界の自動車メーカーは、顧客の多様なニーズに応えるため、革新的な自動車を生み出してきました。例えば
以上のような世界各地での開発により、電気バスの需要は今後数年間で拡大する可能性が高いです。
中国政府は電気自動車の利用を促進しており、トラクターや建設機械に使用されるディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を発表しています。2035年までに、中国で販売される新車はすべて新エネルギーを動力源としなければならないです。その半分は電気自動車、燃料電池車、プラグイン・ハイブリッド車でなければならないです。
中国全土でEV充電ステーションの設置が進んでいることから、主要地域では電気バスの需要が高まる可能性があります。全国的な電気バスメーカーの拡大が、予測期間中の市場を牽引する可能性が高いです。
中国では、BYDやSAICなどの商用車メーカーが全国に強力な研究開発施設を持ち、大きな存在感を示しています。この動向は、予測期間中に有利な市場機会を生み出す可能性が高いです。例えば
インドの州政府は、ICEバスを転換して運用コストを削減すると同時に、二酸化炭素排出量を削減し、大気の質を改善するために、電気バスを車両に含めています。例えば
日本には、地球上で最も進んだ電気自動車のエコシステムがあります。トヨタや日産のような大手企業は、国内で電気自動車を開発・製造するために目覚しい措置を講じています。
EV充電ステーションの多さは、ガソリン・ディーゼル・コンセントの数を上回っており、ハイブリッド車・電気自動車市場の進展を示しています。こうした好条件は、日本の商用電気自動車市場と需要に拍車をかけると予想されます。さらに、政府の資金援助も日本の商用電気自動車市場の成長を支えています。
このような地域全体の開発により、電気商用車の需要は今後数年で拡大する可能性が高いです。
電気商用車市場は、BYD Motors Inc.、AB Volvo、Daimler Truck AG、Paccar Inc.など複数の主要企業によって支配されています。電気商用車メーカーの全国的な急拡大と主要国での新モデルの導入により、予測期間中に市場が大きく成長することが期待されます。例えば
The Electric Commercial Vehicle Market size is estimated at USD 125.40 billion in 2025, and is expected to reach USD 385.76 billion by 2030, at a CAGR of 25.2% during the forecast period (2025-2030).
Over the medium term, the use of electric vehicles is expected to become more popular in many developing countries, especially in the logistics and supply chain sectors. Strict environmental regulations worldwide are compelling many companies to switch to electric vehicles, further driving the market's growth.
Automakers face growing pressure from governments worldwide to tackle greenhouse gas emissions. This involves cutting carbon emissions from diesel fuel combustion and investing in the advancement of electric vehicles.
The growing worldwide interest in eco-friendly transportation and cleaner energy has caused a surge in the appeal of electric commercial vehicles. However, consumers have encountered challenges such as limited vehicle range, high prices, a lack of available models, and insufficient knowledge. These issues are slowly being addressed through promotional campaigns and government regulations.
The electric commercial vehicle market is mainly driven by the need to reduce urban pollution and dependence on fossil fuels. It is currently the world's largest market for such vehicles. China, India, and Japan are the leading countries contributing to the electric commercial vehicle market in the years to come.
The cost of fuel is a significant expense for any vehicle. As fuel prices continue to rise, opting for an electric bus for public transportation decreases fuel expenses and reduces initial costs and overall ownership expenses. By 2030, the prices for electric buses are expected to come down to that of diesel fuel buses. Electric buses help reduce 81-83% of the maintenance and operating costs compared to a diesel-engine bus.
The growing public consciousness of air pollution and climate change, along with the steady rise in diesel prices, has motivated many state and city transportation authorities to prioritize the integration of clean public transportation solutions into their regional development strategies.
Electric buses provide a superior level of comfort for passengers compared to gasoline or diesel buses. Unlike traditional diesel buses, electric buses have minimal levels of noise, vibration, and harshness (NVH), enhancing the overall travel experience for passengers.
In the United States, the Environmental Protection Agency (EPA) and the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) introduced the Safer Affordable Fuel-Efficient (SAFE) vehicles rule. This regulation establishes the requirements for the average fuel efficiency and emissions of greenhouse gases for both passenger and commercial vehicles.
The Zero-emission Vehicles (ZEV) Program mandates that vehicle manufacturers must sell a certain number of eco-friendly and zero-emission vehicles, which include electric, hybrid, and fuel cell-powered commercial and passenger vehicles. The ZEV program's goal is to have 12 million zero-emission vehicles, including buses, on the roads in the country by 2030.
Worldwide, automobile manufacturers have created innovative vehicles to meet the diverse needs of their customers. For instance:
With the above-mentioned developments across the world, the demand for electric buses is likely to grow in the coming years.
The Chinese government is promoting the use of electric vehicles and has announced plans to phase out diesel fuel used in tractors and construction equipment. By 2035, all new vehicles sold in China must be powered by new energy. Half of these vehicles must be electric, fuel cell, or plug-in hybrid, with the other half being hybrid vehicles.
The increasing installation of EV charging stations throughout China may lead to a higher demand for electric buses in major regions. The expansion of electric bus manufacturers across the country will likely drive the market during the forecast period.
China has a major presence of commercial vehicle manufacturers, such as BYD Co. Ltd and SAIC, with strong R&D facilities nationwide. This trend will likely create lucrative market opportunities during the forecast period. For instance:
The state governments in India are including electric buses in their fleets to convert their ICE fleet of buses and reduce operational costs while reducing carbon emissions and improving air quality. For instance:
Japan is home to one of the planet's most cutting-edge electric vehicle ecosystems. Major companies like Toyota and Nissan are taking impressive steps to develop and manufacture electric vehicles within the country.
The abundance of EV charging stations, surpassing the number of petrol and diesel outlets, indicates progress in the hybrid and electric vehicle market. These favorable conditions are expected to fuel Japan's market and demand for commercial electric vehicles. Additionally, government funding supports the growth of Japan's electric commercial vehicle market.
With such developments across the region, the demand for electric commercial vehicles will likely grow in the coming years.
The electric commercial vehicle market is dominated by several key players, including BYD Motors Inc., AB Volvo, Daimler Truck AG, and Paccar Inc. The rapid expansion of electric commercial vehicle manufacturers across the country and the introduction of new models across major countries are expected to witness major growth for the market during the forecast period. For instance: