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市場調査レポート
商品コード
1687888
ベトナムの構造用鋼加工-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Vietnam Structural Steel Fabrication - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ベトナムの構造用鋼加工-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ベトナムの構造用鋼加工市場規模は2025年に30億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.21%で、2030年には45億3,000万米ドルに達すると予測されます。
ベトナムは現在、粗鋼生産量の29%を占めており、この地域でトップの生産国です。ベトナムの鉄鋼産業は過去10年間で急成長を遂げ、2021年には国内粗鋼生産量が年間1,950万トンという記録的な水準に達し、世界第13位にランクされると予想されています。
ベトナムは交通、特に道路、空港、港湾に多額の投資を行ってきました。近年、ベトナムの公共・民間インフラ投資はGDPの5.7%に達し、東南アジアで最も高く、アジアでは中国(GDPの6.8%)に次いで2番目に高いです。
最近、ベトナム政府は2021~2030年にかけて、道路、鉄道、内陸水路、海上、航空輸送インフラの建設と改良に430億~650億米ドルを支出する計画を承認しました。
また、政府は2021年3月29日発効の新しい官民パートナーシップ(PPP)法を制定し、特に交通、送電網、発電所セグメントにおけるインフラのアップグレードを拡大するための民間投資を支援・規制しています。この動きは、国家債務と財政施策への負担を軽減するため、より多くの民間投資を誘致するためです。
加えて、ベトナムの急速な都市化は、交通・公共事業セクター開発の強力な推進力となっています。現在、人口の50%が主要都市に居住していると推定され、人口の増加はすでに既存の接続ネットワークや公益事業システムの能力を超えています。
材料の移動に関しては、ベトナムは高炉を使って鉄鉱石と鉄を製錬して鉄鋼にするという標準的な方法をとっています。生産量の約30%を占める電気誘導炉技術に比べ、この技術は70%を占めます。OECD(2021年)の推定によると、ベトナムの製鋼誘導炉能力は163万トンで、ASEAN経済圏の中で第3位です。
ベトナムの構造用鋼加工市場はセグメント化されており、国内外から多くの企業が進出しています。本レポートでは、ベトナムの構造用鋼加工市場の主要企業を取り上げています。市場シェアの面では、市場の大部分を中小規模の参入企業が占めているため、国内の大手参入企業は主要シェアを獲得するために互いに競争しています。
The Vietnam Structural Steel Fabrication Market size is estimated at USD 3.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.53 billion by 2030, at a CAGR of 8.21% during the forecast period (2025-2030).
Vietnam is currently the top producer in the region because it makes up 29% of all the crude steel made. Vietnam's steel industry has grown rapidly over the last ten years, and by 2021 it is expected to rank 13 globally, with domestic crude steel output reaching a record level of 19.5 million tons per year.
Vietnam has heavily invested in transportation, particularly roads, airports, and seaports. Vietnam's public and private investment in infrastructure reached 5.7% of GDP in recent years, the highest in Southeast Asia and second highest in Asia after only China (6.8% of GDP).
Recently, the Vietnamese government approved a plan to spend USD 43-65 billion on building and upgrading road, rail, inland waterways, sea, and air transport infrastructure between 2021-2030.
The government also enacted a new Public Private Partnership (PPP) Law, effective March 29, 2021, to support and regulate private investment to scale up infrastructure upgrades, especially in the transportation, power grid, and power plant sectors. This movement is to attract more private investment to reduce the burden on the national debt and fiscal policy.
In addition, rapid urbanization in Vietnam is a strong driver for developing the transport and utilities sector. With 50% of the population estimated to now live in major cities, the rising population has already exceeded the capacity of the existing connectivity networks and utility systems.
When it comes to moving materials, Vietnam follows the standard method of using blast furnaces to turn iron ore and iron smelting into steel. Compared to electric induction furnace technology, which accounts for about 30% of production, this technique accounts for 70%. The OECD (2021) estimated that Vietnam's steelmaking induction furnace capacity is 1.63 million metric tons, ranking third among ASEAN economies.
The Vietnam structural steel fabrication market is fragmented, with many international and domestic players active in the country. Main players in the structural steel fabrication market in Vietnam are covered in the report. In terms of market share, the large players in the country compete with each other to gain a major share as the market is largely occupied by small and medium-sized players.