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市場調査レポート
商品コード
1687713

子供服- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Children's Wear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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子供服- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

子供服市場規模は2025年に2億8,673万米ドルと推定され、2030年には3億7,209万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.35%です。

Children's Wear-Market-IMG1

子供服市場は、アパレル業界で最も有利なセグメントのひとつです。同市場は、人口動態、マクロ経済、社会動向の組み合わせにより、同カテゴリーの売上に支えられ、小売額の伸びで紳士服と婦人服の両方を追い抜くと予想されます。さらに、可処分所得の増加と労働人口の増加が市場の成長を牽引しています。子供用アパレルとフットウェアの製品カスタマイズの増加、技術革新、手頃な価格設定が、世界の市場成長の原動力となっています。

カスタマイズ、技術革新、ブランド保証、手頃な価格により、お揃いの服は今や子供と親の両方の間で人気の傾向となっています。この地域のセレブリティは子供とお揃いのウェアを広めています。インスタグラム、スナップチャット、ユーチューブ、その他多くのソーシャルメディアに登場する子供セレブたちは、最近の子供たちを惹きつける服の新しい動向に課題しています。例えば、インスタグラムの母娘デュオであるKikiandshradsは、クリエイティブで愛らしいアイデアで子供服を売り出しています。インスタグラムのページと子供たちのおかげで、市場は長期的に成長すると予想されます。

子供服市場の動向

子供服の販売に影響を与えるソーシャルメディア

  • 先進国でも新興諸国でも、新世代の親たちはインスタグラム、ユーチューブ、スナップチャットなどのソーシャルメディアを使って、親子お揃いの写真や動画を投稿することが多いです。子供と双子という動向は近年、絶大な人気を博しています。
  • 例えば、2022年4月、ジョン・ルイスはANYDAYコレクションで、初の「ミニミー」コレクションを発表しました。このコレクションは、レディースウェアとキッズウェアのギャップを埋めるもので、16のスタイルが互いを引き立てるようにデザインされています。
  • 最近の科学的調査によると、消費者はセレブリティの支持する商品を、その人が真のファンであるかどうかにかかわらず、よりよく思い出すそうです。そのため、子供服メーカー各社は、消費者の購買行動の変化に伴い、革新的なエンドースメント戦略を採用しています。ソーシャルメディア・チャンネルを通じて、さまざまなブランドのキャンペーンや広告に有名人が参加することに注目しているのです。このことは、ソーシャルメディアの影響力の増大とともに、今後数年間、市場にプラスの影響を与えると予想されます。

アジア太平洋が大きな市場シェアを占める見込み

  • アジア太平洋は、特にインドや中国のような新興国における乳幼児人口の増加により、予測期間中に大きな市場シェアを占めると思われます。同地域では、経済成長と世帯所得の増加により、子供用アパレルとフットウェア製品への消費支出が増加すると予想されます。
  • さらに、急速な都市化、メーカーによる積極的な販促活動、消費者に幅広い選択肢を提供しながら手間のかからないショッピング体験を提供するオンライン小売プラットフォームの開発などの要因が、市場をさらに牽引しています。
  • この地域で事業を展開する主要企業は、より幅広い消費者層を惹きつけるためのイノベーションに注力しています。例えば、ユニクロのようなブランドは、無害な素材、紫外線(UV)カット、撥水コーティングなどの機能をデザインに取り入れ、子供にとって最適な快適性と安全性を確保しています。また、子供用高級衣料品に対する需要の増加に対応するため、小売業者は高級ブティックをオープンしています。
  • 例えば、現代百貨店は2022年に京畿道城南市にトム・ブラウンキッズのポップアップストアをオープンし、2023年にはソウル南部の狎鴎亭洞にベビーディオールのブティックをオープンしました。

子供服業界の概要

子供服市場は競争が激しいです。市場の主要企業には、カーターズ社、アディダスAG、ベネトングループSRL、ナイキ、ドルチェ&ガッバーナなどがあります。投資、製品革新、M&A、パートナーシップは、子供服市場の主要企業が採用する重要な戦略の一部です。また、ターゲット・マーケティングに注力し、新しいデザインのアパレルを発売することで製品のラインナップを拡大することで、製品のポジショニングを高め、消費者層に対応しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • アパレル
    • フットウェア
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Carter's Inc.
    • Adidas Group
    • Benetton Group SRL
    • The Gap Inc.
    • Nike Inc.
    • Mothercare PLC
    • OTB Group
    • Puma SE
    • Burberry PLC
    • Dolce & Gabbana Luxembourg S.a R.L.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64532

The Children's Wear Market size is estimated at USD 286.73 million in 2025, and is expected to reach USD 372.09 million by 2030, at a CAGR of 5.35% during the forecast period (2025-2030).

Children's Wear - Market - IMG1

The children's wear market is one of the most lucrative segments in the apparel industry. The market is expected to overtake both men's and women's wear in terms of growth in retail value due to a combination of demographic, macroeconomic, and social trends, supported by sales in the category. Moreover, an increase in disposable income and a growing working population drive the market's growth. Increasing product customization, innovation, and affordable pricing of children's apparel and footwear are driving market growth worldwide.

Due to customization, innovations, brand assurance, and affordability, matching clothing is now a popular trend among both kids and parents. Celebrities in the region are promoting matching wear with their kids. Child celebrities on Instagram, Snapchat, Youtube, and many more social media sites are trying new trends in clothes that are attracting kids these days. For example, Kikiandshrads, a mother-daughter duo on Instagram, uses creative and adorable ideas to market children's clothing. Because of Instagram pages and children, the market is expected to grow in the long run.

Children's Clothing Market Trends

Social Media Influencing the Sales of Children's Wear

  • In most developed and developing countries, new-generation parents often use social media sites, such as Instagram, YouTube, and Snapchat, to post photos and videos of themselves and their children in matching outfits. The trend of twinning with children gained immense popularity over recent years.
  • For instance, in April 2022, in its ANYDAY collection, John Lewis launched its first "mini-me" collection. The collection bridges the gap between womenswear and childrenswear, with sixteen styles designed to complement one another.
  • According to recent scientific research studies, consumers show a better recall of products endorsed by celebrities, regardless of them being true fans. Therefore, children's wear companies are adopting innovative endorsement strategies owing to changing consumer buying behavior. They are focusing on celebrity participation in campaigns and advertisements of different brands through social media channels. This, along with the increasing influence of social media, is expected to influence the market positively over the coming years.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Market Share

  • Asia-Pacific is likely to hold a significant market share over the forecast period, owing to a growth in the infant population, especially in developing countries like India and China. Economic growth and rising household incomes are expected to increase consumer spending on children's apparel and footwear products in the region.
  • Moreover, factors such as rapid urbanization, aggressive promotional activities by manufacturers, and the development of online retailing platforms that provide a hassle-free shopping experience while offering a wide range of options to consumers, are driving the market further.
  • Key players operating in the region focus on innovations to attract a broader consumer base. For instance, brands like Uniqlo incorporated features, such as non-toxic materials, ultraviolet (UV) protection, and water-repellent coatings, into their designs to ensure optimum comfort and safety for kids. Also, retailers are opening luxury boutiques to meet the increasing demand for children's luxury apparel.
  • For instance, in 2022, Hyundai Department Store opened a Tom Browne Kids pop-up store in Seongnam, Gyeonggi Province, and a Baby Dior boutique in 2023 in southern Seoul's Apgujeong-dong.

Children's Clothing Industry Overview

The children's wear market is highly competitive. Some of the key players in the market include Carter's Inc., Adidas AG, Benetton Group SRL, Nike, and Dolce & Gabbana. Investments, product innovations, mergers and acquisitions, and partnerships are some of the significant strategies adopted by the key players in the children's wear market. Along with this, they are also focusing on target marketing and expanding their product offerings by launching new apparel designs to gain better positioning of products and cater to the demographic segment of consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
  • 4.2 Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Apparel
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Carter's Inc.
    • 6.3.2 Adidas Group
    • 6.3.3 Benetton Group SRL
    • 6.3.4 The Gap Inc.
    • 6.3.5 Nike Inc.
    • 6.3.6 Mothercare PLC
    • 6.3.7 OTB Group
    • 6.3.8 Puma SE
    • 6.3.9 Burberry PLC
    • 6.3.10 Dolce & Gabbana Luxembourg S.a R.L.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS