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市場調査レポート
商品コード
1687711

スキーギア・用品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Ski Gear and Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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スキーギア・用品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スキーギア・用品市場は予測期間中にCAGR 3.7%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 積雪期はスキー産業にとって極めて重要です。スキー用品の需要は、スキーインフラの拡大、ヘルメット使用の増加、スキー参加者を増やす試みの拡大により増加すると予測されます。ヘルメットなどスキー用品の使用に関する人々の意識は、安全への関心の高まりから徐々に高まっていることが確認されています。
  • したがって、人々の意識の高まりは、予測期間中に調査した市場を押し上げると予想されます。スキーやその他のスノースポーツのようなアウトドア活動への参加率の増加、スキーへの参加を奨励する政府のイニシアチブの増加、スキーリゾートの数の増加は、スキーギア&用具の世界の売上を促進する主な要因のいくつかです。
  • スキーギア・用品のメーカーは、消費者の変化するニーズや需要を満たすため、先端技術を駆使した革新的な新製品の開発・発売により力を入れています。近年、スキーのようなスノースポーツを含め、様々なスポーツに参加する女性の数が世界的に増加しています。
  • そのため、ベンダーは女性向けに特化したスキーギア&用品を投入しています。予測期間中は、スキーギア・用品の用途に関する世界の規制がないため、市場拡大は抑制されると予想されます。スキー用品の使用や用途については、国ごとに規制があります。
  • 主要企業は、そのような国の法律を遵守するための支援を必要としており、スキーギア&用品分野への投資を抑制し、市場拡大を抑制しています。折りたたみタオルや箱タオルに比べ、スキーギア・用品はより手頃な価格で、労働集約的でなく、環境に優しいため、市場拡大を刺激する可能性が高いです。

スキーギア・用品の市場動向

リゾート数の増加がスキーギア・用品市場を牽引

  • スキー産業は主に積雪期に依存しており、英国、欧州本土、米国などの伝統的な地域では、参加者は横ばいかわずかな成長を維持しているようです。ロシアや中国などの国民も関心を高めています。
  • ホリデー会社SkiWeekendsによると、英国の市場規模は30億ポンド(約8,000億円)近くで、スキーをする人の3分の2以上が43歳から65歳だといいます。シャモニー、サンモリッツ、ヴァルトーレンス、キッツビュールなど、欧州の人気観光地は、この地域のウィンタースポーツ市場に対応してきました。
  • 全体として、この地域は約3,647のスキーリゾートを誇り、昨年は手頃な価格のリゾートが目立つようになりました。1日に多くの距離と面積を滑走したいという消費者の嗜好が大きな需要を目の当たりにしているため、リゾートの規模も変化しています。

北米と欧州は依然として市場の有力地域です。

  • 現地のウインタースポーツ市場では、スキーが最も待ち望まれているスポーツであり、次いでスノーボードです。欧州地域は大きな成長が見込まれています。フランス、オーストリア、スイス、スペイン、ドイツなど、欧州で最も人気のあるスキーリゾート地では、数多くのスポーツイベントが開催されています。
  • これらのイベントは、より多くの人々に身体活動を奨励するために必要なインフラを整備し、欧州地域全体でウィンタースポーツの需要を高めています。アルパインツアーは、欧州地域のウィンタースポーツ用品市場を牽引する主な要因になると予想されます。
  • シャモニー、サンモリッツ、ヴァルトーレンス、キッツビュールなど、欧州の観光地がウィンタースポーツの振興に貢献しています。さらに、ドイツ・スキー協会をはじめとするいくつかの規制機関やスポーツ団体は、さまざまなコンテストを通じて競技者のパフォーマンスを向上させるために、一流のギアやウェアのスポンサーとなり、競技者を積極的に支援しています。このように、同地域ではウィンタースポーツが広く普及し、政府の支援も充実していることから、予測期間を通じて市場は拡大すると予想されます。
  • 2021年10月、米国とカナダを含む回答者を対象に実施されたクロスカントリースキー場協会調査によると、回答者の98%が2021-2022年にクロスカントリースキーを選択し、41%がすでにパスを購入していると述べています。その中で、スキーヤーの大半(61%)は一人で滑っており、次いで44%が配偶者と、41%が友人と、20%が子供と、16%が犬と一緒に滑っています。週末よりも平日に参加するスキーヤーが多いことがわかりました。
  • また、彼らの参加はさらに増えることが予想されます。また、約34%の人がスキーギアの購入を選択しています。さらに、ドイツではスキーが最も重要なスポーツのひとつと考えられており、スキーだけで消費支出全体の13%を占めています。

スキーギア・用品業界の概要

世界のスキーギア・用品市場は高度に統合されており、多くの大手・中堅競合企業で構成されています。主要ベンダー間の競争は激しく、多くの革新的なスキーギア&用具が市場に導入されています。主な主要企業は、Anta International Limited(Amer Sports Oyj)、Kohlberg &Company LLC、Groupe Rossignol、Tecnica Group S.p.Aなどです。市場の主要企業は、世界市場でのプレゼンス拡大に焦点を当て、合併、買収、パートナーシップを締結しました。潜在的な企業は、より深い市場浸透を達成するために、小売業者、ブランドスポーツ流通業者、製造業者、スキーイベント主催者と提携しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スキー板とストック
    • スキーブーツ
    • スキー保護ギアとアクセサリー
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Anta International Limited(Amer Sports Oyj)
    • Fischer Beteiligungsverwaltungs GmbH
    • Skis Rossignol SA
    • Coalition Snow
    • Alpina DOO
    • Kohlberg & Company LLC
    • Clarus Corporation
    • Vista Outdoor Inc.
    • Decathlon
    • Atomic
    • Amer Sports Oyj
    • Black Diamond Equipment, Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64500

The Ski Gear and Equipment Market is expected to register a CAGR of 3.7% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The snowy season is extremely important to the ski industry. The demand for ski equipment is predicted to increase due to expanding ski infrastructure, increased helmet usage, and expanding attempts to increase skiing participation. It is observed that people's awareness regarding the use of ski equipment, such as helmets, etc., is growing gradually due to increasing safety concerns.
  • Therefore, increasing awareness among people is expected to boost the studied market during the forecast period. Increasing participation rates in outdoor activities like skiing and other snow sports, increasing government initiatives to encourage participation in skiing, and growth in the number of ski resorts are some of the major factors driving the sales of ski gear & equipment globally.
  • Manufacturers of ski gear & equipment are more focused on developing and launching new and innovative products to fulfill consumers' changing needs and demands using advanced technology. In recent years, the number of women participating in various sports has increased globally, including snow sports such as skiing.
  • Therefore vendors are introducing ski gear & equipment specifically for women. While during the forecast period, the market expansion is anticipated to be constrained by a lack of global regulations about ski gear and equipment applications. Regarding the use and applications of ski equipment, each nation has its regulations.
  • Key players need help to comply with such national laws, discouraging investment in the Ski Gear & Equipment sector and restraining market expansion. Compared to fold towels and box towels, ski gear and equipment are more affordable, less labor-intensive, and environmentally friendly, likely stimulating market expansion.

Ski Gear & Equipment Market Trends

Growing Number of Resorts Drives the Ski-Gear & Equipments Market

  • The ski industry mainly depends on the snow season, where participation appears to have leveled off or is maintaining slight growth in traditional territories, such as the United Kingdom, mainland Europe, and the United States. Citizens of countries such as Russia and China also have an increasing interest.
  • The market in the United Kingdom, according to holiday firm SkiWeekends, is worth close to 3 billion pounds, where more than two-thirds of those who ski are aged between 43 to 65 years. Popular destinations in Europe, such as Chamonix, St Moritz, Val Thorens, and Kitzbuhel, among others, have been catering to the winter sports market in the region.
  • Overall, the region boasts around 3,647 ski resorts, with affordable resorts becoming more prominent over the last year. The size of resorts has also changed since consumers' preferences for covering more distance and area in a day have witnessed a massive demand.

North America and Europe Remains a Prominent Region in the Market

  • In the local winter sports market, skiing is the most eagerly anticipated sport, followed by snowboarding. The European region is expected to experience significant growth. Numerous sporting events have been held in nations including France, Austria, Switzerland, Spain, and Germany, some of Europe's most popular ski destinations.
  • They have created the necessary infrastructure to encourage more people to engage in physical activity, which has increased demand for winter sports throughout the European region. Alpine touring is anticipated to be the main factor driving the European region's winter sports equipment market.
  • European tourist hotspots, including Chamonix, St. Moritz, Val Thorens, and Kitzbuhel, among others, have been helping to promote winter sports in the area. Additionally, several regulatory bodies and sports groups, including the German Skiing Association, actively assist the competitors by sponsoring top-notch gear and apparel to improve their performance throughout various contests. Thus, it is anticipated that throughout the projection period, the market will rise due to the region's widespread adoption of winter sports and good government backing.
  • In October 2021, according to the Cross Country Ski Areas Association Survey conducted with respondents including United Stated and Canada Skiers stated that 98% of respondents opted for cross-country skiing in 2021-2022, and 41% had already purchased passes. Among these, the majority of skiers (61%) ski alone, followed by 44% ski with their spouses, 41% with friends, 20% with children, and 16% with their dogs. It was found that most skiers participated during their weekdays rather than weekends.
  • Also, it is expected that their participation is going to increase further. The survey also stated that around 34% of people opt to buy ski equipment. Additionally, skiing is considered one of the most significant sports in Germany, as skiing alone constitutes 13% of the total consumer spending.

Ski Gear & Equipment Industry Overview

The global ski gear & equipment market is highly consolidated and comprises many big and mid-sized competitors. There is intense competition between the key vendors, leading to the introduction of many innovative ski gears & equipment in the market. Major Key Players are Anta International Limited (Amer Sports Oyj), Kohlberg & Company LLC, Groupe Rossignol, and Tecnica Group S.p.A, among others. The leading players in the market entered into mergers, acquisitions, and partnerships with a focus on expanding their presence in the global market. Potential players partner with retailers, branded sports distributors, manufacturers, and ski event organizers to achieve deeper market penetration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Skis and Poles
    • 5.1.2 Ski Boots
    • 5.1.3 Ski Protective Gear and Accessories
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Anta International Limited (Amer Sports Oyj)
    • 6.3.2 Fischer Beteiligungsverwaltungs GmbH
    • 6.3.3 Skis Rossignol SA
    • 6.3.4 Coalition Snow
    • 6.3.5 Alpina DOO
    • 6.3.6 Kohlberg & Company LLC
    • 6.3.7 Clarus Corporation
    • 6.3.8 Vista Outdoor Inc.
    • 6.3.9 Decathlon
    • 6.3.10 Atomic
    • 6.3.11 Amer Sports Oyj
    • 6.3.12 Black Diamond Equipment, Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS