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市場調査レポート
商品コード
1687696

ペット用オーラルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Pet Oral Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ペット用オーラルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ペット用オーラルケア製品市場規模は2025年に20億3,000万米ドルと推計され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは6.6%で、2030年には27億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 主にペットの歯科疾患の高い有病率が市場を牽引しています。オーストラリアとアメリカの獣医歯科学会によると、犬の80%以上が3歳までに歯周病を発症するのに対し、猫は同じ年齢で70%以上です。
  • ペットの口腔衛生に対する意識の高まりに加え、獣医学的健康への関心の高まりが、調査された市場成長の大きな後押しとなっています。さらに、ペットを家族の一員と見なし、ペット用オーラルケア製品を含むペットケア製品への投資意欲が高まっています。この傾向は、発展途上国や先進国のミレニアル世代でさらに高まっています。例えば、米国獣医師会(American Veterinary Medical Association)によると、2023年、米国の犬の飼い主は年間367米ドルの獣医療費を最も多く費やし、猫の飼い主は年間253米ドルを獣医療費に費やしています。
  • これに伴い、中間所得世帯の増加と可処分所得の増加により、ペットの飼い主がペット用の高品質製品に支出する意欲が高まっています。したがって、ペットの人間化に対する関心の高まりは、ペットケア製品の高級化に対する需要の高まりと相まって、ペット用口腔ケア製品の市場成長を促進する要因の一つとなっています。
  • さらに、ペットのオーラルケア製品を含む製品に支出することで、ライフスタイルを表現することにこだわる飼い主もおり、多くの市場競合他社がペット用デンタルケアセグメントで新製品やカスタマイズ製品を発売することを後押ししています。したがって、ペットの歯科疾患の有病率の増加、プレーヤーによって発売された新しいペットデンタルケア製品、およびペットの人間化の増加は、調査された市場の成長をサポートすると予想される要因です。

ペット用オーラルケア製品の市場動向

ペットの歯科疾患の高い有病率と動物医療費の増加

ペット用デンタルケア製品市場は、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加から多大な恩恵を受けています。ペットの健康に対する飼い主の高い意識と歯科処置件数の増加は、世界中のペット用デンタルケア製品市場の成長を促進する他の要因です。

米国ペット用品協会(American Pet Products Association)が発表したデータによると、米国のペット産業支出総額は2022年に1,368億米ドルだったが、2023年には増加し1,470億米ドルに達しました。このことは、アメリカ国民の間でのペットの重要性を示しており、それによって調査された市場の成長を支えています。

さらに、ペットにおける多様な口腔疾患の有病率の上昇は、市場成長の主な促進要因です。歯周病は犬猫で最も一般的な臨床症状であり、歯磨きによって予防が可能です。米国獣医師会(AVMA)によると、この病気は歯の喪失から臓器不全に至るまで、深刻な健康問題につながる可能性があります。

米国獣医師会(AVMA)によると、猫の約70%、犬の約80%が3歳までにある程度の歯周病になるといいます。歯石、歯肉炎、歯周病、歯の破折なども、ペットによく見られる口腔内の問題です。

さらに、世界小動物獣医師会(WSAVA)によると、犬の10%が歯髄が直接露出して痛みを伴う歯の破折を患っているといいます。しかし、ペットの飼い主は、動物の健康全般の一部として、ペットの歯と口についてますます意識するようになり、口腔の健康を維持するための効果的な製品ソリューションをペット業界に求めるようになっています。

そのため、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加や、ペットの間で多様な口腔疾患の有病率が上昇していることから、予測期間中に市場の成長が見込まれています。

北米が市場を独占

北米は、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加により、予測期間中もペット用デンタルケア製品市場における優位性を維持すると予測されます。例えば、米国ペット用品協会(APPA)は、米国のペット産業の総支出は2023年に1,470億米ドルに達し、2030年まで前年比で堅調な成長が予測されると述べています。

多くの多様な口腔衛生関連疾患の有病率の上昇は、この地域における研究市場成長の主要な促進要因として特定されています。米国ペット用品協会(APPA)が実施した2023年~2024年全国ペット飼育者調査によると、米国世帯の推定66%、約8,690万世帯がペットを飼育しています。

この地域はペットを飼う人口が多く、特に犬や猫が多いため、ペットの歯の健康用品の需要が高まっています。また、ペットの飼い主は、デンタルチュース、歯磨き粉、口腔ケアソリューション、デンタルスプレーなど、幅広い歯の健康製品を容易に入手できます。

さらに、ペットの口腔の健康を取り巻く意識の高まりは、この地域のペット用デンタルケア製品市場を牽引する極めて重要な役割を果たしています。ペットの飼い主は、愛するペットの口腔衛生を良好に保つことの重要性をますます認識するようになっています。口腔の健康問題が歯周病、虫歯、全身感染症などの深刻な健康合併症につながる可能性があることが理解され、口腔ケア製品の需要に拍車がかかっています。その結果、ペット用歯ブラシ、デンタルワイプ、添加水、その他の専用製品の市場が拡大しています。メーカー各社は、効果的で便利なソリューションを幅広く提供することで、このような意識に乗じており、同地域の市場成長をさらに促進しています。

ペット用オーラルケア製品産業の概要

ペット用オーラルケア製品市場は適度に統合されており、世界の主要企業が市場で大きなシェアを占めています。市場の主要企業は、Mars Inc.、Purina Pet Care、Virbac、Ceva、Hills Pet Nutrition Inc.などです。市場の主要企業は、市場シェアを拡大するために多くの戦略的活動に取り組んでいます。より幅広い消費者層に対応するため、新製品の発売、M&A、事業拡大に注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ペットの歯科疾患の高い有病率と動物医療費の増加
    • ペットのヒューマニゼーションの高まり
    • 小売業界の情勢の変化
  • 市場抑制要因
    • ペットの口腔ケアと獣医歯科の知識不足
    • 新興諸国における専門家やサービスへのアクセス制限
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • マウスウォッシュ/リンス
    • 歯磨き粉
    • 歯ブラシ
    • デンタルチューズ
    • 動物用製品
    • その他の製品タイプ
  • 動物タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン・チャネル
    • 専門ペットショップ
    • 動物病院チャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他の南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • AllAccem
    • Ceva
    • Colgate-Palmolive
    • Hills Pet Nutrition Inc.
    • Purina Pet Care(Nestle)
    • HealthyMouth LLC
    • ImRex Inc.
    • Mars Incorporated
    • Petzlife Products Inc.
    • TropiClean Pet Products
    • Vetoquinol SA
    • Virbac

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64153

The Pet Oral Care Products Market size is estimated at USD 2.03 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.79 billion by 2030, at a CAGR of 6.6% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The high prevalence of dental diseases in pets primarily drives the market. According to the Australian and American Veterinary Dental Societies, more than 80% of dogs develop gum disease by the age of three, compared to more than 70% of cats at the same age.
  • In addition to the rise in awareness about pet oral health, an increased focus on veterinary health is a major boost to studied market growth. Furthermore, people have been highly investing in pet care products, including pet oral care products, as pets are seen as family members. This is even higher in the millennial generation of developing and developed countries worldwide. For instance, as per the American Veterinary Medical Association, in 2023, Dog owners in the United States spent the most on veterinary care amounting to USD 367 annually, whereas cat owners spent USD 253 annually on veterinary care.
  • Along with this, the rise in middle-income households and rising disposable incomes have increased the willingness of pet owners to spend on high-quality products for pets. Therefore, the growing interest in pet humanization, coupled with a rise in demand for premiumization in pet care products, is one of the factors driving the market growth for pet oral care products.
  • Moreover, some pet owners are very particular about representing their lifestyles by spending on products, including oral care products for their pets, encouraging many market competitors to launch new and customized products in the pet dental care segment. Hence, the increasing prevalence of dental diseases in pets along with new pet dental care products launched by the players, and growing pet humanization are the factors that are anticipated to support the growth of the studied market.

Pet Oral Care Products Market Trends

High Prevalence of Dental Diseases in Pets and Increase in Animal Health Expenditure

The pet dental care products market benefits tremendously from the increasing per capita animal healthcare expenditure. The high awareness of pet health among pet owners and the rising number of dental procedures are other factors that propel the growth of the pet dental care products market across the globe.

According to the data released by the American Pet Products Association, the total United States pet industry expenditure was USD 136.8 billion in 2022, which increased and reached USD 147 billion in 2023. This signifies the importance of pets among the American population, thereby supporting the growth of the market studied.

Moreover, the rising prevalence of diverse oral diseases in pets is the major driving factor for the market's growth. Periodontal disease is the most common clinical condition in cats and dogs, which is preventable by brushing the teeth. As per the American Veterinary Medical Association (AVMA), this disease can lead to severe health concerns, ranging from tooth loss to organ failure.

According to the American Veterinary Medical Association (AVMA), about 70% of cats and 80% of dogs develop some degree or form of periodontal disease by the time they are three years. Calculus, gingivitis, gum disease, and tooth fractures are other common oral issues among pets.

Furthermore, according to the World Small Animal Veterinary Association (WSAVA), 10% of dogs have fractured teeth with painful direct pulp exposure. However, pet owners become increasingly aware of their pet's teeth and mouths as part of overall animal health and look for effective product solutions from the pet industry to help them maintain their oral health.

Therefore, due to increasing per capita animal healthcare expenditure and the rising prevalence of diverse oral diseases among pets the market studied is anticipated to grow over the forecast period.

North America Dominates the Market

North America is anticipated to retain its dominance in the pet dental care products market over the forecast period, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, the American Pet Products Association (APPA) stated that the total United States pet industry expenditures reached USD 147 billion in 2023 and is forecasted to have solid year-over-year growth through 2030.

The rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for studied market growth in the region. According to the 2023-2024 National Pet Owners Survey conducted by the American Pet Products Association (APPA) an estimated sixty-six percent of United States households, or about 86.9 million families, own a pet.

The region's large population of pet owners, particularly dogs and cats, drives the demand for pet dental health products. Also, pet owners have easy access to a wide range of dental health products, including dental chews, toothpaste, oral care solutions, and dental spray owing to their well-established sector in the region.

Furthermore, the heightened awareness surrounding pet oral health is playing a pivotal role in driving the region pet dental care products market. Pet owners are increasingly recognizing the significance of maintaining good oral hygiene for their beloved companions. The understanding that oral health issues can lead to serious health complications, including periodontal diseases, tooth decay, and systemic infections, has spurred the demand for oral care products. As a result, there is a growing market for pet toothbrushes, dental wipes, water additives, and other specialized products. Manufacturers are capitalizing on this awareness by offering a wide range of effective and convenient solutions, further propelling the growth of the market in the region.

Pet Oral Care Products Industry Overview

The Pet Dental Care Products Market is moderately consolidated, with leading global players occupying significant shares in the market. The major players in the market are Mars Inc., Purina Pet Care, Virbac, Ceva, Hills Pet Nutrition Inc., etc. The key players in the market have been involved in many strategic activities to increase their market share. They are focused on new product launches, mergers and acquisitions, and expansions to cater to a wider consumer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Prevalence of Dental Diseases in Pets and Increase in Animal Health Expenditure
    • 4.2.2 Rising pet humanization
    • 4.2.3 Changing Landscape of the Retail Sector
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Knowledge of Pet Oral Care and Veterinary Dentistry
    • 4.3.2 Limited Accessibility of Specialized Professionals and Services in Developing Countries
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Mouthwash/Rinse
    • 5.1.2 Toothpaste
    • 5.1.3 Toothbrush
    • 5.1.4 Dental Chews
    • 5.1.5 Veterinary Products
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Animal Type
    • 5.2.1 Dogs
    • 5.2.2 Cats
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Online Channels
    • 5.3.3 Specialized Pet Shops
    • 5.3.4 Veterinary Channels
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 UK
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Mexico
      • 5.4.4.4 Rest of South America
    • 5.4.5 Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 AllAccem
    • 6.3.2 Ceva
    • 6.3.3 Colgate-Palmolive
    • 6.3.4 Hills Pet Nutrition Inc.
    • 6.3.5 Purina Pet Care (Nestle)
    • 6.3.6 HealthyMouth LLC
    • 6.3.7 ImRex Inc.
    • 6.3.8 Mars Incorporated
    • 6.3.9 Petzlife Products Inc.
    • 6.3.10 TropiClean Pet Products
    • 6.3.11 Vetoquinol SA
    • 6.3.12 Virbac

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS