![]() |
市場調査レポート
商品コード
1687464
ヒアルロン酸製品-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Hyaluronic Acid Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
ヒアルロン酸製品-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
|
ヒアルロン酸製品の市場規模は2025年に28億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.46%で、2030年には40億7,000万米ドルに達すると予測されます。
ヒアルロン酸は、その卓越した保湿性により、化粧品やスキンケア製品に求められている成分です。そのため、スキンケア製品や化粧品におけるヒアルロン酸の需要は着実に高まっています。骨粗鬆症や関節リウマチの患者数の増加は、ヒアルロン酸ベースのサプリメントや注射剤の製造にメーカーを導いています。さらに、日本、オーストラリア、中国を含むアジア太平洋地域では急速に高齢化が進んでおり、栄養補助食品メーカーがヒアルロン酸を有効成分として開発し、収益を伸ばす大きなチャンスとなっています。
予測期間中、市場成長は低侵襲の美容医療処置への嗜好の高まりと、より迅速な結果への要求によって促進されると予測されます。費用対効果の高い治療法や製品の出現、美意識の高まり、技術の進歩は、業界の拡大を後押しするいくつかの要因です。さらに、各分野の主要企業は、その地位を維持するためにヒアルロン酸ベースの新製品を発売しています。例えば、2022年にK-Beauty企業のAmorepacificは、保湿スキンケア成分である青色ヒアルロン酸を開発しました。したがって、さまざまな産業におけるヒアルロン酸の需要の増加は、市場全体の成長を促進すると予想されます。
栄養補助食品に含まれるヒアルロン酸は、変形性関節症(退行性関節疾患)のような整形外科疾患を患う人々にとって、痛みを軽減し関節を潤滑にする働きがあるため、貴重な存在です。関節炎、骨粗しょう症、膝関節損傷などの整形外科疾患の増加は、骨の損傷をもたらします。重症の場合、人工膝関節置換術(TKR)手術はヒアルロン酸(HA)の助けを借りて遅らせることができます。膝、股関節、その他の関節疾患を含む筋骨格系疾患の増加は、関節置換外科手術の需要を増加させ、それによって医薬品業界におけるヒアルロン酸市場セグメントの成長を促進しています。米国疾病予防管理センター(Centre for Disease Control and Prevention)が2021年に発表したデータによると、米国では成人の5人に1人が関節炎を患っています。さらに、2040年までに18歳以上の成人7,840万人が関節炎に罹患すると推定されている(National Health Interview Surveyによる)。
2022年5月に学術誌『Research Bone』に掲載された論文によると、世界人口の高齢化に伴い、変形性関節症(OA)の有病率は2032年までに中高年人口の26.6%から29.5%に増加すると推定されています。したがって、増加する老年人口は、失禁、骨損傷、骨折の影響を強く受けやすいため、ヒアルロン酸市場にとって最も重要なターゲットセグメントのひとつです。このように、骨や関節に関連する問題の症例が増加していることから、ヒアルロン酸市場は予測期間中に大きな成長を遂げると予測されています。
中国はアジア太平洋地域におけるヒアルロン酸の最大市場です。ヒアルロン酸の主要サプライヤーは中国に拠点を置いているため、特に中国ではヒアルロン酸の入手が便利です。生産者は、化粧品や医療美容分野でのヒアルロン酸の生産能力と用途をさらに拡大することに注力しています。例えば、2022年、中国のヒアルロン酸サプライヤーであるBloomage Biotechは、新しい機能性ボディケアレーベルであるX Labと、同社の洗顔料と同様の保湿効果を達成するために特許取得済みのヒアルロン酸を含む保湿シャワージェルを発売しました。
世界経済フォーラムによると、2023年9月に発表された記事によると、日本では10人に1人以上が80歳以上の高齢者であり、日本は常に世界最高齢人口を有していると評価されています。ヒアルロン酸は、その潤滑特性により加齢に伴う変形性関節症に伴う痛みやこわばりを和らげ、可動性と生活の質を向上させることができるため、関節の健康において重要な役割を果たしています。したがって、高齢化人口の増加が、日本におけるヒアルロン酸市場の大幅な成長の主な原動力となっています。
インドとオーストラリアは、ヒアルロン酸メーカーが市場シェアを拡大するための他の潜在的市場です。インドは最大のミレニアル世代の人口を抱え、美容とスキンケアの必需品に多くの出費をする傾向があります。環境への露出度が高いため、オーストラリア人の間では、皮膚のバリアを保護し、水分の蒸発を防ぎ、より多くのヒアルロン酸を体内に与えて皮膚に溶け込ませるために、補助的なヒアルロン酸が人気です。
ヒアルロン酸市場は断片化されており、大小の企業が存在します。市場の著名な企業には、Contipro AS、Bloomage Biotechnology Corporation Limited、Fufeng Group、Kewpie、Givaudan SAなどがあります。これらの企業が採用する主な戦略には、製品革新、提携、合併、買収などがあります。例えば、2023年4月、GivaudanはAmyris Inc.から主要化粧品原料ポートフォリオを買収しました。Amyris社は、美容、健康、ウェルネス産業向けに成分を提供するバイオテクノロジー企業です。その他の活動として、ジボダンは大学やその他の研究機関と提携し、エンドユーザーの用途に特化した高い製品イノベーションを達成し、競合他社より優位に立つための研究開発活動にも注力しています。
The Hyaluronic Acid Products Market size is estimated at USD 2.84 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.07 billion by 2030, at a CAGR of 7.46% during the forecast period (2025-2030).
Hyaluronic acid is a sought-after ingredient in cosmetics and skin care products due to its exceptional moisture-retaining properties. Thus, the demand for hyaluronic acid in skincare and cosmetics products has steadily risen. The increasing number of patients with osteoporosis and rheumatoid arthritis is leading manufacturers to produce hyaluronic acid-based supplements and injectables. Further, rapidly aging demographic profiles in the Asia-Pacific region, including Japan, Australia, and China, present massive opportunities for dietary supplement manufacturers to develop and increase revenues using hyaluronic acid as an active ingredient.
Over the forecasted period, market growth is anticipated to be fueled by the increasing preference for minimally invasive cosmeceutical procedures and the requirement for quicker results. The emergence of cost-effective treatments and products, growing aesthetic consciousness, and technological advancements are some drivers propelling the industry's expansion. Moreover, top players in different segments are launching new hyaluronic acid-based products to maintain their position. For instance, in 2022, K-Beauty Firm Amorepacific developed a blue hyaluronic acid, a moisturizing skincare ingredient. Therefore, the increasing demand for hyaluronic acid in various industries is anticipated to drive overall market growth.
Hyaluronic acid in dietary supplements is valuable for individuals suffering from orthopedic disorders such as osteoarthritis (a degenerative joint disease) as it helps reduce pain and lubricate the joints. A growing prevalence of orthopedic diseases, such as arthritis, osteoporosis, and knee injuries, results in bone damage. In severe cases, total knee replacement (TKR) surgery can be delayed with the help of Hyaluronic Acid (HA). Rising musculoskeletal conditions, including knee, hip, and other joint diseases, are increasing the demand for joint replacement surgical surgeries, thereby driving the growth of the Hyaluronic Acid Market segment in the Pharmaceutical Industry. According to the data published by the Centre for Disease Control and Prevention in 2021, one in five adults has arthritis in the United States. Moreover, by 2040, an estimated 78.4 million adults aged 18 and older will have arthritis, as per the National Health Interview Survey.
An article published in the journal Research Bone in May 2022 reported that with the increase in the aging of the world's population, it is estimated that the prevalence of osteoarthritis (OA) will increase from 26.6% to 29.5% among the middle-aged population by 2032. Therefore, the increasing geriatric population is one of the most significant target segments for the hyaluronic acid market, as they are highly susceptible to incontinence, bone injuries, and fractures. Thus, with the increasing cases of bone and joint-related issues, the market for hyaluronic acid is projected to witness significant growth during the forecast period.
China is the biggest market for hyaluronic acid in the Asia-Pacific region. As the leading suppliers of hyaluronic acid are based in China, there is a convenient availability of Hyaluronic acid, particularly in China. Producers are focusing on further expanding their production capacity and applications of hyaluronic acid in the cosmetics and medical beauty fields. For instance, in 2022, China's hyaluronic acid supplier Bloomage Biotech launched X Lab, a new functional body care label, and a hydrating shower gel containing patented hyaluronic acids to achieve a similar hydrating effect as its facial cleanser.
According to the World Economic Forum, an article published in September 2023 stated that more than 1 in 10 people in Japan are aged 80 or older, and the country consistently rates itself as having the world's oldest population. Hyaluronic acid plays a crucial role in joint health as its lubricating properties can ease pain and stiffness associated with age-related osteoarthritis, improving mobility and quality of life. Thus, the increasing aging population is the major driving factor behind the significant growth of the hyaluronic acid market in Japan.
India and Australia are other potential markets for hyaluronic acid manufacturers to expand their market share. India has one of the largest millennial populations, which tend to spend more on beauty and skincare essentials. Due to high environmental exposure, supplemental hyaluronic acid is popular among Australians to protect the skin barrier and keep water from evaporating, giving the body more hyaluronic acid to integrate into the skin.
The hyaluronic acid market is fragmented, with the presence of small and large players. Some prominent players in the market are Contipro AS, Bloomage Biotechnology Corporation Limited, Fufeng Group, Kewpie, and Givaudan SA. The key strategies adopted by these players include product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions. For instance, in April 2023, Givaudan acquired a major cosmetic ingredients portfolio from Amyris Inc. Amyris is a biotechnology company that provides ingredients for the beauty, health & and wellness industries. Additionally, they also focus on R&D activities by collaborating with universities and other research institutions to attain high product innovations specific to the end-user application and gain an advantage over their competitors.