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市場調査レポート
商品コード
1687411

ヘアカラー剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Hair Colorants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ヘアカラー剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヘアカラー剤市場は予測期間中にCAGR 5.48%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 世界の高齢化人口の増加と高齢者の外見に対する意識の高まりが市場成長の原動力となっています。ヘアカラー剤に含まれる有毒化学物質が健康に与える悪影響に対する懸念が個人間で高まっているため、企業は天然成分の使用やアンモニアの使用を控えるなど、この問題に取り組むためのより良い解決策を開発しています。したがって、消費者の間で皮膚アレルギーの有病率が増加していることから、今後数年間はオーガニック・ヘアカラー剤の需要が高まると予想されます。
  • 近年、ヘアブリーチは髪の着色成分を変化させることで髪の色を明るくするため、ブリーチ剤は絶大な人気を得ています。さらに、ブランドは全体的な売上を促進するために革新的な形式でヘアブリーチを発売しています。例えば、2022年、プロフェッショナルヘアブランドのAlfaparf Milanoは、髪の回復力を回復させ、外部からの攻撃から髪を保護するBBブリーチ処方を特徴とするブリーチパウダーの新ラインを発売しました。

ヘアカラー剤市場の動向

セルフグルーミング意識の高まりが市場成長を後押し

  • 個人的な健康や身だしなみに対する消費者の意識の高まりが、美容院やパーソナル・グルーミング施設への支出を促しています。サロンのサービスは消費者にとってプロフェッショナルできめ細かく、リラックスできるものであるため、需要が高まっています。
  • さらに、携帯電話の普及とインターネット利用の強化は、ソーシャルメディア・プラットフォームの影響力の高まりと相まって、eコマース・チャンネルを通じたヘアカラー剤の販売を促進しています。今日の消費者は、ヘア製品に配合されている化学物質について非常によく知っており、サロンでの専門的なサービスを選ぶことが多いです。
  • その結果、肌を刺激せず、アレルギー反応のない清潔なヘア製品に大きな関心を寄せています。ヘアカラー剤を選ぶ際に考慮されるもう一つの要素は安全性であり、使いやすさや色の長持ちとともに、今日消費者が最も好む要素です。

アジア太平洋が全地域の中で最も急成長している市場

  • アジア太平洋、特に中国やインドのような新興国における人口の増加は、ライフスタイルの急速な変化や都市化と相まって、ヘアカラー剤の高い需要を生み出しています。ファッション動向に敏感なミレニアル世代に対するセレブリティの影響力が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。
  • さらに、業界をリードする企業は、顧客の需要を満たす革新的な製品を発売するため、積極的なマーケティング・キャンペーンや研究開発に注力しています。全人口の多様な需要を満たすヘアハイライトのようなカスタマイズされたソリューションが利用可能なため、ヘアカラー剤市場は近年著しい拡大を経験しています。
  • 中華人民共和国財政部によると、2021年の中国の衛生/パーソナルケアおよびヘルスケアに対する公的支出総額は1兆9,200億人民元(2,956億8,000万米ドル)と推定されています。

ヘアカラー剤産業の概要

ヘアカラー剤市場は、市場の主要企業を中心に激しく動いています。市場の主要企業には、Henkel AG &Co.KGaA、Revlon Inc.、L'Oreal SA、Mandom Corp.、Wella Operations Us LLCです。主要企業は、潜在的な市場を獲得し、製品を最適化するための主要戦略として、製品革新に着手しています。また、消費者を惹きつけるため、持続可能で自然を謳った単色中心の製品の発売にも熱心です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ブリーチャー
    • 蛍光ペン
    • パーマネントカラー
    • 半永久カラー剤
    • 一時的ヘアカラー剤
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • ヘルス&ビューティー専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Revlon Inc.
    • Wella Operations Us LLC
    • L'Oreal SA
    • Kao Corporation
    • Mandom Corp.
    • Heena Industries Private Limited
    • Honasa Consumer Ltd
    • Unilever PLC
    • Natura & Co. Holding SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62453

The Hair Colorants Market is expected to register a CAGR of 5.48% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The increasing global aging population and the growing consciousness among older adults about their physical appearance drive market growth. Due to rising concerns among individuals about the negative health impact of toxic chemicals in hair colorants, companies are developing better solutions to tackle the issue, like using natural ingredients and refraining from using ammonia. Therefore, the increasing prevalence of skin allergies among consumers is anticipated to boost the demand for organic hair colorants in the coming years.
  • In recent years, bleachers have gained immense popularity as hair bleaches lighten the color of the hair by alteration of the coloring components in the hair. Moreover, brands are launching hair bleachers in innovative formats to drive their overall sales. For instance, in 2022, the professional hair brand Alfaparf Milano launched a new line of bleaching powders featuring BB bleach formula to help restore hair resilience and protect hair against external aggressors.

Hair Colorants Market Trends

Enhanced Self-Grooming Focus Bolstered Market Growth

  • The increasing consciousness among consumers about their personal wellness and physical appearance is inducing spending on hairdressing salons and personal grooming establishments. Salon services can be professional, attentive, and relaxing for consumers, thus placing higher demand.
  • Moreover, the greater penetration of mobile phones and enhanced internet usage, coupled with the rising influence of social media platforms, drive the sales of hair colorants through e-commerce channels. Consumers today are highly well-informed regarding the chemical formulations in their hair products and considerably opt for professional services at salons.
  • As a result, they are taking great interest in clean hair products that do not irritate the skin or have no allergic reactions. Safety is another factor considered while selecting hair colorants, along with ease of use and the long-lasting color that consumers prefer the most today.

Asia Pacific is the Fastest Growing Market Among All Regions

  • The increasing population in the Asia-Pacific region, especially in emerging countries like China and India, coupled with rapidly changing lifestyles and urbanization, is generating higher demand for hair colorants. The increasing influence of celebrities on millennials to keep up with fashion trends bolstered market growth.
  • Moreover, leading players operating in the industry are focusing on aggressive marketing campaigns and R&D to launch innovative products that meet customer demands. Due to the availability of customized solutions, like hair highlights, that meet the diverse demands of the entire demography, the market for hair colorants has experienced a tremendous expansion in recent years.
  • According to the Ministry of Finance of the People's Republic of China, the total public spending on hygiene/personal care and health care in 2021 for China was estimated to be CNY 1.92 trillion (USD 295.68 billion).

Hair Colorants Industry Overview

The hair colorants market is intensely centric toward the top players in the market. Some major players in the market are Henkel AG & Co. KGaA, Revlon Inc., L'Oreal SA, Mandom Corp., and Wella Operations Us LLC. The key players are embarking on product innovation as their key strategy to capture the potential market and optimize offerings. They are also keen on launching single-color-centric products with sustainable and natural claims to attract consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Bleachers
    • 5.1.2 Highlighters
    • 5.1.3 Permanent Colorants
    • 5.1.4 Semi-Permanent Colorants
    • 5.1.5 Temporary Hair Colorants
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Health and Beauty Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.2 Revlon Inc.
    • 6.3.3 Wella Operations Us LLC
    • 6.3.4 L'Oreal SA
    • 6.3.5 Kao Corporation
    • 6.3.6 Mandom Corp.
    • 6.3.7 Heena Industries Private Limited
    • 6.3.8 Honasa Consumer Ltd
    • 6.3.9 Unilever PLC
    • 6.3.10 Natura & Co. Holding SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS