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市場調査レポート
商品コード
1687410
欧州のヘアカラーリング剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Hair Colorants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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欧州のヘアカラーリング剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州のヘアカラーリング剤市場は予測期間中にCAGR 5.1%を記録する見込みです。
欧州におけるヘアカラーリング剤分野の成長は、消費者の現代的で変化するライフスタイルによって牽引されています。消費者は、新しい製品や異なる製品を試しながら自分の外見を向上させるために、整髪料、サロン、パーソナルグルーミングへの支出が増加しており、これが同国のヘアカラーリング剤市場を牽引しています。COVID-19は、ロックダウン規制やそうした店舗の閉鎖により、2020年には理髪店や身だしなみ施設への支出に大きな影響を与えました。それでも2021年には再びペースを取り戻し、今後数年間で大きな市場シェアを獲得すると予想されます。
さらに、各社は開発技術を駆使した新しいヘアカラーリング剤を投入し、競争優位性を獲得してより広範な消費者層を獲得するためにプレゼンスを拡大しています。例えば、ヘンケルは2022年10月、初のB2B2Cハイパーパーソナライズド・プロフェッショナル・ヘアケアブランド「SalonLab&Me」を立ち上げました。ヘンケルは、美容師の専門知識とデジタル体験を組み合わせることで、パーソナライゼーションというメガ動向に追随しました。このブランドは、髪のタイプに合わせて超パーソナライズされたヘアケアを提案し、顧客にカスタマイズされたラベルの色と好みの香りを提供しました。
パーマネントヘアカラーリング剤は、ヘアカラーリング剤市場で最も大きなシェアを占めています。この市場を牽引しているのは、効果が長持ちする染料を好んで使用する高齢化人口です。このような永久染毛剤は、酸化染料を使用することで実現されることがほとんどです。しかし、数年前から、酸化染毛剤、すなわち"永久染毛剤"の安全性についての懸念が提起されています。そのため、企業はPPD(パラフェニレンジアミンまたはp-フェニレンジアミン)などの許可成分を含むヘアカラーリング剤を発売しており、最終的にはヘアカラーリング剤の純度を高める結果となっています。可処分所得の増加は、製品セグメントの人気の高まりと、男女双方の身だしなみに対する意識の高まりと相まって、セグメントの成長を後押ししています。人々は、永久染毛剤を使用することで、自然な外見に戻ることを好みます。多くのベンダーが、色あせしにくく、色のメンテナンスが最小限で済むパーマネント・ヘアカラーリング剤を提供しています。市場で入手可能なこのようなアプリケーションベースのヘアカラーリング剤は、予測期間中、注目のパーマネントヘアカラーリング剤市場の成長を促進すると予想されます。Loreal、Clairol、Revlon、Herbatint、Bigenは、様々な地域で入手可能で、顧客が自分で、または髪の専門家の助けを借りて使用できる様々なブランドの永久ヘアカラーリング剤の一部です。
欧州のヘアカラーリング剤市場は競争が激しく、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っています。この地域の市場を独占している主なプレーヤーには、L'Oreal S.A.、Henkel AG &Co.KGaA、Revlon, Inc.、Coty, Inc.、花王株式会社などです。主要企業が消費者の間でブランドの存在感を高めるために採用した戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、提携、新製品開発に重点が置かれています。製品の革新やM&Aとは別に、世界の環境問題や人々の健康問題を考慮し、各社はプラスチック廃棄物への対応でヘアケア・カラーリング業界の進歩を加速させるため、持続可能な取り組みも採用しています。例えば、ウンベルト・ジャンニーニはパッケージをリニューアルしました。同社はより持続可能なパッケージに切り替え、100%リサイクル可能なパッケージにしました。
The Europe Hair Colorants Market is expected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period.
The growth in the hair color segment in Europe is driven by the modern and changing lifestyles of consumers, with rising consumer spending on hairdressing, salons, and personal grooming to enhance their appearance while experimenting with new and different products, which drives the hair colorants market in the country. COVID-19 significantly impacted the spending on hairdressing salons and personal grooming establishments in 2020 due to lockdown restrictions and the closure of such stores. Still, in 2021, it gained pace again and is expected to gain a significant market share in the coming years.
Moreover, companies are introducing new hair color products using developed technologies and expanding their presence to gain a competitive advantage and garner a more extensive consumer base. For instance, in October 2022, Henkel launched the first B2B2C hyper-personalized professional hair care brand, SalonLab&Me. Henkel followed the megatrend of personalization by combining the expertise of a hairdresser with a digital experience. It provided hyper-personalized hair care recommendations, matching the exact hair type, and offered customers customized label colors and their preferred fragrance.
Permanent hair colorants account for the most significant share of the hair colorant market. This market is driven by an aging population that prefers to use a dye that has a long-lasting effect. These permanent hair colorants are mostly achieved through the use of oxidation dyes. However, for several years, concerns have been raised about the safety of oxidative hair dyes, or "permanent hair dyes." Therefore, companies are launching hair colorants that contain permitted ingredients, such as PPD (paraphenylenediamine or p-phenylenediamine), eventually resulting in the purity of the hair colorants. Rising disposable income, coupled with the increasing popularity of the product segment and growing awareness about personal grooming among both men and women, is boosting segment growth. People prefer to return to their natural appearances by using permanent hair dyes. Many vendors are offering permanent hair colors that are fade-resistant and require minimal color maintenance. Such application-based hair colors available in the market are expected to drive the growth of the permanent hair color segment of the market in focus during the forecast period. Loreal, Clairol, Revlon, Herbatint, and Bigen are a few of the permanent hair colorants from various brands that are accessible in different regions and that customers can use on their own or with the help of hair professionals.
The European hair colorants market is highly competitive, with many domestic and multinational players competing for market share. Key players dominating the regional market include L'Oreal S.A., Henkel AG & Co. KGaA, Revlon, Inc., Coty, Inc., and Kao Corporation. Emphasis is given to the companies' mergers, expansions, acquisitions, partnerships, and new product developments as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Apart from product innovations and mergers and acquisitions, considering global environmental and human health issues, the players are also adopting sustainable initiatives to accelerate the hair care and coloring industry's progress in addressing plastic waste. For instance, Umberto Giannini relaunched its packaging. The company switched to more sustainable packaging and made its packaging 100% recyclable.