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市場調査レポート
商品コード
1687363

バナナ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Banana - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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バナナ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

バナナの市場規模は2025年に1,419億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは0.8%で、2030年には1,477億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • バナナは熱帯果実であり、世界中の多くの温暖な地域で栽培されています。国連食糧農業機関統計(FAOSTAT)によると、インドは世界有数のバナナ生産国で、2020年の総生産量の26.3%近くを占めています。最近の動向では、新興国19の大流行後、ほとんどの国や市場関係者は、市場の成長に影響を与える貿易の途絶や災害による被害を防ぐため、世界中でバナナの持続可能なマーケティングと加工ラインの開拓に力を入れています。
  • バナナは生産量では小麦、米、トウモロコシに次いで4番目に重要な食用作物であり、消費量では世界で最も好まれている果物です。バナナは、世界的に輸出される主要な果物のひとつであり、また、重要な生活・食料源でもあります。ITC Trademapによると、2021年の世界のバナナ輸出額は130億4,900万米ドル以上でした。エクアドルは最大のバナナ輸出国で、世界輸出の26%を占める。フィリピン、コスタリカ、コロンビアが他の主要バナナ輸出国です。米国はバナナの主要輸入国であり、2021年には世界の輸入量の16.7%を占める。

バナナ市場の動向

健康志向の高まりがバナナ市場を牽引

  • 飲食品の進歩と健康志向の高まりにより、消費者の関心は衛生的で健康的な食品に移っています。
  • バナナはビタミンB6、ビタミンC、マンガン、カリウム、食物繊維、タンパク質の豊富な供給源と考えられています。バナナは、代謝と神経系の適切な機能に貢献し、消化を助ける。
  • また、バナナは生食以外にも、朝食用シリアル、アイスクリーム、その他のデザートなど、さまざまな食品に利用されています。バナナは何十年もの間、主食として、安価で入手しやすい食品とされてきました。そのため、消費者の経済的、環境的、社会的な幸福意識を満たすために、絶え間ない生産開発が行われてきました。
  • 最近では、スポーツドリンクに代わるエネルギーや電解質の補給にバナナが使われることが増えています。バナナの輸入はここ数年徐々に増加しているため、中国や欧州諸国などの先進諸国ではこの需要がさらに高まっています。
  • ITCの貿易マップによると、ドイツのバナナ輸入量は2018年から2021年の間に15万トン以上増加しており、2021年には141万トンに達します。
  • 消費者の健康志向の高まりにより、バナナの需要は予測期間中にさらに拡大すると予想されます。

アジア太平洋がバナナ市場を独占

  • アジア太平洋は2020年の世界生産量の55.4%を占め、バナナ市場をリードしています。アジア太平洋地域内ではインドが世界最大のバナナ生産国で、2020年の生産面積は87.8万ヘクタールで3,150万4,000トンとなり、中国、インドネシアがこれに続きます。
  • インドのバナナ輸出は2021年に1億4,289万9,000米ドルとなり、世界の輸出の1%に過ぎないです。しかし、アジア太平洋地域では人口の増加により一人当たりの消費量が増加しています。消費量の増加は、地域全体の生産者が生産レベルを上げることにつながっています。
  • インドの土地保有構造上、土地の使用には一定の制限があります。そのため、契約栽培モデルが利用されており、アグリビジネス生産者は国内の法的制約を克服することで、より広い面積でバナナを生産することができます。
  • バナナの生産と輸出は、世界市場において高い輸出ポテンシャルを持つことから、この地域の政府によって支援されています。2022年4月、インドの国立園芸局はクラスター開発プロジェクト(CDP)の一環として、アンドラ・プラデシュ州のクルノール、アナンタプル、カダパの3地区におけるバナナの生産と輸出の開発を発表しました。このプロジェクトは、クラスター内の輸出インフラ設備を改善することにより、7万5,000トン以上のバナナを輸出することを目的としています。
  • 国内消費の増加と輸出の可能性に後押しされた同地域でのバナナ生産の増加は、今後数年間のバナナ市場の成長を促進すると予想される要因の一つです。

バナナ産業の概要

バナナ市場は統合されており、少数の大手企業が市場を独占しています。市場の主要企業は、Fresh Del Monte、Chiquita Brands International Sarl、Fyffes、Dole Food Company、Reybanpacです。パートナーシップと生産拡大が、市場シェアを拡大しバナナ市場での地位を固めるためにこれらの企業がとっている主要戦略です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析、金額と数量による消費分析、金額と数量による輸入分析、金額と数量による輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • コスタリカ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • オランダ
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • インドネシア
      • フィリピン
    • 南米
      • エクアドル
      • コロンビア
      • ブラジル
    • アフリカ
      • アンゴラ
      • エジプト

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Fresh Del Monte
    • Chiquita Brands International Sarl
    • Fyffes
    • Dole Food Company
    • Reybanpac
    • One Banana
    • Bonita Banana(Noboa Group)
    • Global banana

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 61890

The Banana Market size is estimated at USD 141.97 billion in 2025, and is expected to reach USD 147.74 billion by 2030, at a CAGR of 0.8% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Banana is a tropical fruit that is grown in many warmer areas around the world. According to Food and Agriculture Organization Statistics (FAOSTAT), India is the world's leading producer of bananas, accounting for nearly 26.3% of the total production in 2020. In recent years, after the COVID-19 pandemic, most countries and players in the market have been focusing on developing sustainable marketing and processing lines for bananas across the world in order to prevent damage caused by trade disruptions and disasters affecting the growth of the market.
  • Bananas are the fourth most important food crop after wheat, rice, and maize in terms of production and are the world's favorite fruit in terms of consumption quantity. Bananas are one of the major globally exported fruits and also an important source of livelihood and food. According to ITC Trademap, global banana exports were valued at over USD 13,049 million in 2021. Ecuador is the largest exporter of bananas, accounting for 26% of global exports. The Philippines, Costa Rica, and Colombia are the other leading banana-exporting countries in the world. The United States is the leading importer of bananas, with a 16.7% share in the world's imports in 2021.

Banana Market Trends

Increasing Health Consciousness is Driving the Banana Market

  • The increasing advancements in food and beverages and growing health awareness have led to a shift in the focus of consumers on hygienic and healthy food products.
  • Bananas are considered a rich source of vitamin B6, vitamin C, manganese, potassium, dietary fibers, and protein. Bananas contribute to the proper functioning of the metabolism and the nervous system and aid in digestion.
  • Bananas are also used in a wide variety of food products, such as breakfast cereals, ice creams, and other desserts, apart from raw consumption. Bananas have been considered a staple, inexpensive, and easily available food for decades. This has led to the constant development in production to satisfy the economic, environmental, and social well-being consciousness of consumers.
  • The use of bananas for replenishing energy and electrolytes replacing sports drinks has increased recently. This demand is even higher in developed countries such as China and European nations as banana imports have increased gradually over the past few years.
  • According to the ITC trade map, banana imports in Germany have increased by over 150,000 metric tons during the period 2018-2021, reaching 1.41 million metric tons in 2021.
  • The demand for bananas is anticipated to grow further during the forecast period due to the increasing health consciousness among consumers.

Asia-Pacific Dominates the Banana Market

  • Asia-Pacific leads the banana market with a 55.4% share of global production in 2020. Within Asia-Pacific, India is the largest producer of bananas in the world, with a production of 31,504,000 metric tons from an area of 878,000 hectares in 2020, followed by China and Indonesia.
  • India's export of bananas was valued at USD 142,899 thousand in 2021, representing only 1% of the world's exports since most of the bananas grown in the country are used for local consumption. However, the per capita consumption is increasing in the Asia-Pacific region owing to the increase in population. The growing consumption is leading producers across the region to increase production levels.
  • Due to the structure of landholdings in India, there are certain limits on land usage. Thus, the contract-farming model is used, which allows agribusiness producers to produce bananas in larger areas by overcoming legal constraints within the country.
  • Banana production and export are supported by governments in the region due to their high export potential in the global market. In April 2022, the National Horticulture Board in India announced the development of the production and export of bananas in three districts, Kurnool, Anantapur, and Kadapa of Andhra Pradesh state as part of its Cluster Development Project (CDP). The project aims to export over 75,000 metric tons of bananas by improving export infrastructure facilities in the cluster.
  • The increasing production of bananas in the region fueled by the increasing domestic consumption and export potential is one of the factors expected to drive the growth of the banana market in the coming years.

Banana Industry Overview

The banana market is consolidated, with a few major players dominating the market. The key players in the market are Fresh Del Monte, Chiquita Brands International Sarl, Fyffes, Dole Food Company, and Reybanpac. Partnership and production expansion are the prime strategies being followed by these companies to increase their market share and consolidate their position in the banana market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Costa Rica
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 Netherlands
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 India
      • 5.1.3.2 China
      • 5.1.3.3 Indonesia
      • 5.1.3.4 Philippines
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Equador
      • 5.1.4.2 Columbia
      • 5.1.4.3 Brazil
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 Angola
      • 5.1.5.2 Egypt

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fresh Del Monte
    • 6.3.2 Chiquita Brands International Sarl
    • 6.3.3 Fyffes
    • 6.3.4 Dole Food Company
    • 6.3.5 Reybanpac
    • 6.3.6 One Banana
    • 6.3.7 Bonita Banana (Noboa Group)
    • 6.3.8 Global banana

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS