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市場調査レポート
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1627608

有機バナナの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Organic Banana Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 130 Pages
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即日から翌営業日
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有機バナナの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の有機バナナ市場は、2025年の32億4,029万米ドルからCAGR10.54%で成長し、2030年までには53億4,749万米ドルに達すると推定されます。

有機栽培バナナとは、果実の開発を促進するために農薬や化学肥料を使用せずに栽培されたバナナの一種です。有機バナナは特に、有機認定を受けた農場で栽培されたバナナを指します。これらの農園では、栽培過程で使用される化学肥料が制限されています。有機農業のプロセスは、栽培から消費までです。有機農業で使用される有機肥料は、マルチング、緑肥、堆肥、その他多くの天然物であり、バナナの栄養要求を満たしています。これらの肥料はすべて、国際有機農業運動連盟(IFOAM)のような公的機関によって規格化されています。有機バナナにはGAP(適正農業規範)のマークも付いています。

有機バナナの商業化は、多くの農家に有機農業の実践を促しました。同時に、食品業界も有機バナナの生産に投資し、その栄養価の高さをアピールするようになりました。都市部では健康的な消費に対する意識が高まり、有機製品に対する需要が高まっています。化学肥料ゼロの代わりに有機肥料を使うことで、いくつかの健康上の利点があることは多くの人が知っています。多くの環境保護主義者も、有機肥料は環境にやさしいとして、有機農業を奨励しています。これらの肥料は土壌の健康を守るだけでなく、持続可能な農業に不可欠なものであり、バナナの栄養価を高めます。有機農産物は遺伝子組み換えであり、高品質です。研究開発の進歩も有機バナナ市場の成長を後押ししています。

多くの国の政府が率先して有機農業を実践しています。また、有機農業は廃棄物のリサイクルを実施しており、重要な要素とみなされています。これらの要因がバナナを機能性食品にしています。他にも多くの要因が存在しますが、イノベーションとテクノロジーが有機バナナ市場成長の主要促進要因です。

有機バナナ市場の促進要因

  • オーガニック製品に対する需要の増加

有機バナナ市場の成長を促進すると予想される主な要因は、世界のオーガニック食品需要の増加です。より健康的で化学物質を含まない食品に対する消費者の普及率の上昇に伴い、有機果物や野菜に対する世界の需要が増加しています。オーガニックトレード協会はその報告書の中で、2023年には全国でオーガニック製品の売上が大幅に増加すると述べています。同協会によると、2023年のオーガニック製品の売上高は700億米ドルを記録し、前年から約3.4%増加しました。2023年のオーガニック製品の総売上高では、オーガニック食品は638億米ドルを記録しました。同協会はさらに、2023年のオーガニック製品の売上では、青果物が29.4%を占め、食料品が22.1%を占めると述べました。

同様に、英国市場でもオーガニック製品に対する需要がここ数年増加しています。Soil Associationはその報告書の中で、2024年にはオーガニック市場全体が約2%の成長を示し、オーガニック飲料市場の総売上高は32億英ポンドを記録すると述べています。

有機バナナ市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域が有機バナナ市場の主要シェアを占めると予測されます。

アジア太平洋地域が有機バナナ市場で大きなシェアを獲得すると予測されます。この地域は世界最大のバナナ生産国のひとつであり、中でもインドが最大のバナナ生産国です。

インド政府の農産物・加工食品輸出開発局(APEDA)はプレスリリースの中で、2022年度から2023年度にインドは世界のバナナ生産量の約26.45%を占め、約3,536万トンを生産すると述べています。同様に、中国、ベトナム、フィリピンもバナナの最大生産国のひとつであり、有機栽培された果物や野菜の需要もこの地域で大幅に増加しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 有機バナナの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット / ハイパーマーケット
  • オンラインチャンネル

第6章 有機バナナの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 流通チャネル別
    • 国別

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第8章 企業プロファイル

  • Total Produce Plc(Dole plc)
  • Compagnie Fruitiere
  • Fresh Del Monte
  • Grupo Iren
  • GrupoHame
  • GrupoAcon
  • AgroAmerica
  • Orgpick Pvt. Ltd.
  • Baghel Agro Industries
  • Coliman Bananas
  • Allfresch Group Ltd
  • Tropical Organic Growers
  • Equifruit Fairtrade
  • Pushti Organics
  • AR Organics
目次
Product Code: KSI061614172

The global organic banana market is estimated to attain US$5,347.490 million by 2030, growing at a CAGR of 10.54% from US$3,240.290 million in 2025.

An organically grown banana is a type of banana that is grown without using any pesticides and chemicals to boost fruit development. Organic bananas are specifically those bananas that are grown on farms that are certified as organic. These farms restrict the chemical fertilizers used in the cultivation process. The organic farming process is from cultivation to consumption. The organic fertilizers used in organic farming, such as mulching, green manure, compost manure, and many other natural products, fulfill the nutritional requirements of bananas. All of these fertilizers are standardized by authentic bodies like the International Federation of Organic Agricultural Movements (IFOAM). Organic bananas are also marked with GAP or Good Agriculture Practices.

The commercialization of organic bananas has encouraged many farmers to practice organic farming. At the same time, it has also encouraged the food industry to invest in the production of organic bananas, promoting their nutritional values. The rise in awareness of healthy consumption in urban areas has increased the demand for organic products. Most people know that using organic fertilizers instead of zero percent chemical fertilizers has several health benefits. Many environmentalists also encourage organic farming as these fertilizers are environment-friendly. These fertilizers not only secure the health of the soil but are also an essential part of sustainable agriculture; they increase the nutritional value of bananas. Organic products are genetically modified and of high quality. The advancement in research and development are also encouraging the organic banana market growth.

The governments of many countries have taken the initiative in practicing organic agriculture. Organic farming is also deemed an important factor as it implements the recycling of waste material. These factors make bananas a functional food. Although many other factors exist, innovations and technology are the key drivers in the global organic banana market growth.

Global Organic Banana Market Drivers

  • Increasing demand for organic products

A major factor expected to propel the global organic banana market growth is the increasing demand for organic food products worldwide. With the rise in consumer prevalence towards healthier and chemical-free food products, the global demand for organic fruits and vegetables has increased. The Organic Trade Association, in its report, stated that in 2023, the sales of organic products across the nation witnessed a significant increase. The association said that in 2023, the sales of organic products were recorded at US$70 billion, an increase of about 3.4% from the previous year. In the total sales of organic products in 2023, organic foods were recorded at US$63.8 billion. The association further stated that in 2023, organic product sales, produce accounted for 29.4%, whereas groceries accounted for 22.1%.

Similarly, the demand for organic products in the UK market has increased over the past few years. The Soil Association, in its report, stated that in 2024, the total organic market witnessed a growth of about 2%, with the total sales of the organic and drink market recorded at GBP 3.2 billion.

Global Organic Banana Market geographical outlook

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major Global Organic Banana market share.

The Asia Pacific region is estimated to attain a greater global organic banana market share. This region is among the biggest producers of bananas globally, with India being the biggest producer of bananas.

The Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority (APEDA) of the Indian Government, in its press release, stated that in the fiscal year 2022-23, India accounted for about 26.45% of the global banana production, producing about 35.36 million metric tons. Similarly, China, Vietnam, and the Philippines are among the biggest producers of bananas, and the demand for organically grown fruits and vegetables has also witnessed a significant increase in the region.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Organic Banana Market is segmented and analyzed as follows:

By Distribution Channels

  • Supermarket/Hypermarket
  • Online channels

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL ORGANIC BANANA MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Supermarket / Hypermarket
  • 5.3. Online channels

6. GLOBAL ORGANIC BANANA MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. By Distribution Channel
    • 6.2.2. By Country
      • 6.2.2.1. United States
      • 6.2.2.2. Canada
      • 6.2.2.3. Others
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. By Distribution Channel
    • 6.3.2. By Country
      • 6.3.2.1. Brazil
      • 6.3.2.2. Argentina
      • 6.3.2.3. Others
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. By Distribution Channel
    • 6.4.2. By Country
      • 6.4.2.1. Germany
      • 6.4.2.2. France
      • 6.4.2.3. United Kingdom
      • 6.4.2.4. Spain
      • 6.4.2.5. Others
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. By Distribution Channel
    • 6.5.2. By Country
      • 6.5.2.1. Saudi Arabia
      • 6.5.2.2. UAE
      • 6.5.2.3. Others
  • 6.6. Asia Pacific
    • 6.6.1. By Distribution Channel
    • 6.6.2. By Country
      • 6.6.2.1. China
      • 6.6.2.2. India
      • 6.6.2.3. Japan
      • 6.6.2.4. South Korea
      • 6.6.2.5. Taiwan
      • 6.6.2.6. Thailand
      • 6.6.2.7. Indonesia
      • 6.6.2.8. Others

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. Total Produce Plc (Dole plc)
  • 8.2. Compagnie Fruitiere
  • 8.3. Fresh Del Monte
  • 8.4. Grupo Iren
  • 8.5. GrupoHame
  • 8.6. GrupoAcon
  • 8.7. AgroAmerica
  • 8.8. Orgpick Pvt. Ltd.
  • 8.9. Baghel Agro Industries
  • 8.10. Coliman Bananas
  • 8.11. Allfresch Group Ltd
  • 8.12. Tropical Organic Growers
  • 8.13. Equifruit Fairtrade
  • 8.14. Pushti Organics
  • 8.15. AR Organics