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市場調査レポート
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1687199

欧州のペットフード市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 349 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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欧州のペットフード市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 349 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のペットフード市場規模は2025年に588億3,000万米ドルと推定され、2030年には839億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは7.36%で成長する見込みです。

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犬がペットフード市場を独占しているのは、その消費率の高さによる。

  • 欧州はペットを飼う文化が強く、欧州人はペットに深い愛情を抱いているため、ペットフード製品やサービスの市場が拡大しています。その結果、欧州のペットフード市場は、同期間のペット人口の11.6%増に牽引され、2017~2022年にかけて38.7%成長しました。
  • 欧州のペットフード市場はドッグフードセグメントが支配的で、2022年の市場規模は194億8,000万米ドルに達しました。ドッグフードセグメントがリードしているのは、ドッグフードの消費量が多いことに加え、ペットのサイズが大きいことが要因であり、また、ペットの飼い主が手作り食から市販のペットフードに移行するケースがかなり多いためです。また、2017~2022年にかけて、犬に対する支出は35.1%増加しています。その結果、ドッグフードセグメントは予測期間中にCAGR 9.1%を記録すると予測されています。
  • 欧州では、猫が最も多く飼われているペットであり、2022年の人口は1億1,770万人です。このような猫の数の増加により、キャットフード製品の消費者層が拡大しています。猫は他のペットに比べてメンテナンスの必要性が低く、費用対効果が高いため、ペットとしての人気が高まっています。その結果、キャットフード市場は大幅な成長を遂げ、2022年には194億4,000万米ドルの規模に達します。
  • その他の動物には特有の栄養要件があり、特殊なペットフード製品を通じてそれを満たす必要があります。そのため、その他のペットセグメントは2017~2022年の間に19億4,000万米ドル成長しました。
  • ペットフードの利点に関する飼い主の意識の高まりと、この地域におけるペット人口の増加が、予測期間中のペットフード市場を牽引すると予測されます。

英国は、主にペット人口の多さと市販ペットフードの使用の増加により、欧州のペットフード市場を独占しています。

  • 欧州のペットフード市場は2022年に477億4,000万米ドルと評価されました。この地域のペットフード市場は大きな成長を遂げており、2017~2021年の間に23.6%増加しました。この成長は、2017年の2億9,050万人から2022年には3億2,440万人に達した同地域のペット人口の増加を含む複数の要因に起因します。ペットのヒューマニゼーションの動向の高まりや、ペットの飼い主がペットの健康と幸福を重視するようになったことも、市場の拡大に寄与しています。
  • 欧州諸国の中では、英国のペットフード市場が最も大きく、2022年の欧州のペットフード市場の14.9%を占めます。このように英国の市場シェアが高いのは、主に同国におけるペット人口の増加、市販のペットフードの利用増加、多様なペットフード食の入手可能性の増加、ペットフードが提供するメリットとコストパフォーマンスが人気に寄与しているためです。さらに、ペットの健康と福祉を増進する特殊なペットフード食に対する飼い主の需要の増加も、市場の成長に寄与しています。
  • ポーランドのペットフード市場は、予測期間中のCAGRが14.3%で、欧州で最も急成長する市場と予想されます。これは主にペット人口の増加に起因するもので、同国ではペットのヒューマニゼーションの傾向が高まっているため、多くの飼い主が家庭料理から市販のペットフードに移行しています。
  • 同地域におけるペット人口の増加、ペットの健康と福祉に対する飼い主の関心の高まり、業務用ペットフードの採用増加は、欧州のペットフード市場を牽引すると予想される要因であり、予測期間中にCAGR 7.5%を記録します。

欧州のペットフード市場動向

猫は幸運の象徴であり、狭い空間にも適応しやすいため、欧州で飼われている主要なコンパニオンアニマルです。

  • 欧州では、猫はペットを飼う親が採用する主要なペットであり、2022年のペット総人口の36.4%を占めます。猫の飼育率が高い主要理由は、狭い居住空間にも適応でき、閉塞感を感じることなく室内で飼えるからです。また、英国、ドイツ、ロシアなど一部の欧州諸国では、猫は幸運や幸運の象徴とされています。
  • ペットを飼うことで、仲間意識、愛情、保護、飼い主とのユニークな絆が生まれます。そのため、EUでは2021年に9,000万世帯がペットを飼い、世帯の46%を占めました。欧州の猫人口は年々着実に増加しており、2017~2022年の間に14.9%増加しました。さらに、COVID-19パンデミック後のペットとしての猫の採用率の上昇は、主に孤独感、遠隔地での仕事、病気やアレルギーの予防に役立つことに刺激されたペットの人間化の増加に起因しています。2020~2022年にかけて、猫の人口は7.1%増加しました。
  • 欧州では、ロシアが2022年の総人口の19.6%を占め、ドイツ(14.8%)、フランス(13.2%)、英国(11.1%)と続きます。ロシアには猫に対する文化的な親近感があり、ロシアの文学作品には猫が重要な登場人物として登場するものが多く、ロシアの民間伝承では猫は幸運の動物とされています。ヨーロピアン・ショートヘア、シャルトリュー、ロシアンブルー、シベリアンは、ロシアとその地域で飼われている主要な猫種のひとつです。
  • ペット同伴の旅行に関する統一規則の採用、猫のオンライン販売の増加、比較的メンテナンスの手間がかからないこと、都市部での生活などが、この地域の猫人口、ひいてはペットフード市場を牽引する主要要因となっています。

健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりと、eコマース・サイトを通じて自宅で購入できる利便性が、この地域におけるペットへの支出を促進すると考えられます。

  • 調査期間中、欧州ではペットへの支出が増加しました。これは、さまざまな種類のフードへの支出が増加したことと、ペットの親がペットの健康ニーズへの関心を高めているため、プレミアム化が進んでいるためです。これらの要因は、2017~2022年の間に1匹当たりのペット支出を24%増加させるのに役立ちました。2022年には、犬は猫よりもペットフードの消費量が多く、プレミアムペットフードを与えられているため、37.9%を占め、最大の支出シェアを占めました。例えば、英国では、2022年の人々の平均ペットフード費は330米ドルで、猫の150米ドルを上回っています。さらに、犬にはグルーミングや他の犬との社会化のためのトレーニングなどのサービスが提供されています。
  • ペットの親は、猫や犬などのペットに高級ブランド製品を与えます。ペットの親は、ペットの人間化の進展と可処分所得の増加により、Royal Canin、Purina、Whiskasといったブランドのフードを好んでペットに与えています。また、中価格帯のペットフードの購入が増加しているのは、これらの製品によって提供される栄養が改善されているためです。
  • COVID-19の大流行時には、ほとんどのスーパーマーケットが閉鎖されたために商品の品揃えが少なくなり、eコマースサイトで購入できる商品数が増えて便利になったため、オンラインチャネルを通じたペットフードの販売が増加しました。これにより、Amazonは英国におけるペットフード販売のリーダー的存在となり、パンデミック以降、同サイトには年間5億7,900万人以上のアクセスがありました。プレミアムペットフードの消費量の増加と、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりが、この地域のペット支出増に貢献しました。

欧州のペットフード産業概要

欧州のペットフード市場はセグメント化されており、上位5社で25.66%を占めています。この市場の主要企業は、 ADM、Affinity Petcare SA、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用スナック
      • サブプロダクト別
      • カリカリスナック
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のスナック
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • 経口ケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 国名
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ポーランド
    • ロシア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Affinity Petcare SA
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 56402

The Europe Pet Food Market size is estimated at 58.83 billion USD in 2025, and is expected to reach 83.92 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.36% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs dominate the pet food market due to their high consumption rate, which is attributed to their large size

  • Europe has a strong culture of pet ownership, and Europeans have a deep affection for their pets, resulting in a growing market for pet food products and services. As a result, the European pet food market grew by 38.7% between 2017 and 2022, driven by an increase in the pet population by 11.6% during the same period.
  • The European pet food market is dominated by the dog food segment, which reached a market value of USD 19.48 billion in 2022. The dog food segment is leading due to the high consumption of dog food, driven by their large size, as well as a significant number of pet owners shifting from homemade meals to commercial pet food. There was also an increase in the expenditures on dogs by 35.1% from 2017 to 2022. As a result, the dog food segment is estimated to register a CAGR of 9.1% during the forecast period.
  • In Europe, cats are the most popularly owned pets, with a population of 117.7 million in 2022. This rise in the number of cats has created a larger consumer base for cat food products. Cats are gaining popularity as pets due to their low maintenance requirements and cost-effectiveness compared to other pets. As a result, the cat food market witnessed significant growth, reaching a value of USD 19.44 billion in 2022.
  • Other animals have unique nutritional requirements that need to be fulfilled through specialized pet food products. Therefore, the other pets segment grew by USD 1.94 billion between 2017 and 2022.
  • The increasing awareness among pet owners about the benefits of pet food and the growing population of pets in the region are estimated to drive the pet food market during the forecast period.

The United Kingdom dominated the European pet food market mainly due to the high pet population and increased use of commercial pet foods

  • The European pet food market was valued at USD 47.74 billion in 2022. The pet food market in the region is experiencing significant growth, which increased by 23.6% between 2017 and 2021. This growth can be attributed to multiple factors, including the rising pet population in the region, which reached 324.4 million in 2022, increasing from 290.5 million in 2017. The increasing trend of pet humanization and the increased focus of pet owners on the health and well-being of their pets have also contributed to the market's expansion.
  • Among European countries, the UK pet food market is the largest, accounting for 14.9% of the European pet food market in 2022. This higher market share of the United Kingdom is mainly due to the rising pet population in the country, increasing use of commercial pet foods, increased availability of a diverse range of pet food diets, and the benefits and value for money that pet food offers have contributed to its popularity. Moreover, the increased demand for specialized pet food diets that enhance pet health and well-being from pet owners has also contributed to the market growth.
  • Poland's pet food market is anticipated to be the fastest-growing market in Europe, with a CAGR of 14.3% during the forecast period. This is mainly attributed to the growing pet population, and a large number of pet owners are shifting from home-cooked food to commercial pet food in the country due to the rising trend of pet humanization.
  • The increasing pet population in the region, the growing focus of pet owners on their pet health and well-being, and the increased adoption of commercial pet foods are the factors anticipated to drive the European pet food market, registering a CAGR of 7.5% during the forecast period.

Europe Pet Food Market Trends

Cats are the major companion animals adopted in Europe as they are a symbol of good luck and adapt easily to small spaces

  • In Europe, cats are the major pets adopted by pet parents, accounting for 36.4% of the total pet population in 2022. The high adoption of cats is mainly due to their adaptability to smaller living spaces, as they can be kept indoors without feeling cooped up. Also, in some European countries, including the United Kingdom, Germany, and Russia, cats are symbols of good luck and fortune.
  • Owning pets creates a sense of companionship, affection, protection, and unique bonds with the owners. Therefore, 90 million households in the European Union had pets in 2021, representing 46% of the households. The European cat population has been steadily increasing over the years, which increased by 14.9% during 2017-2022. Moreover, the higher adoption of cats as pets after the COVID-19 pandemic was mainly attributed to the increase in pet humanization, stimulated by loneliness, remote work, and helping prevent illness and allergies. From 2020 to 2022, the cat population increased by 7.1%.
  • In Europe, Russia consists of a large cat population, accounting for 19.6% of the total population in the region in 2022, followed by Germany (14.8%), France (13.2%), and the United Kingdom (11.1%). There is a cultural affinity for cats in Russia, with many Russian literary works featuring cats as important characters, and they are considered good luck in Russian folklore. European shorthair, Chartreux, Russian Blue, and Siberian are among the major cat breeds adopted in Russia and the region.
  • The adoption of harmonized rules for traveling with pets, growing online sales of cats, relatively lower maintenance, and urban living are some of the major factors that drive the cat population and, thereby, the pet food market in the region.

Growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food and the convenience of purchasing from home through e-commerce websites are likely to drive expenditure on pets in the region

  • There was an increase in pet expenditure in Europe during the study period because of growing spending on different types of food and rising premiumization as pet parents are increasingly concerned about the health needs of their pets. These factors helped in increasing the pet expenditure per animal by 24% between 2017 and 2022. In 2022, dogs had the largest expenditure share, accounting for 37.9%, because of their higher consumption of pet food than cats and being fed with premium pet food. For instance, in the United Kingdom, people's average pet food expense was USD 330, more than a cat's food expense of USD 150 in 2022. Moreover, dogs are provided with services such as pet grooming and training for socialization with other dogs.
  • Pet parents provide premium brand products to their pets, such as cats and dogs. Pet parents prefer to feed their pets food from brands such as Royal Canin, Purina, and Whiskas because of the growing pet humanization and increased disposable incomes. There is also a rise in purchasing medium-priced pet food due to improvements in the nutrition offered by these products.
  • During the COVID-19 pandemic, there was an increase in pet food sales through online channels as most supermarkets had fewer product offerings due to the lockdown and the convenience of a higher number of products available on e-commerce websites. This helped Amazon to be a leader in pet food sales in the United Kingdom, and the website has received more than 579 million visits annually since the pandemic. The higher consumption of premium pet food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped increase pet expenditure in the region.

Europe Pet Food Industry Overview

The Europe Pet Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 25.66%. The major players in this market are ADM, Affinity Petcare SA, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 France
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 Italy
    • 5.4.4 Netherlands
    • 5.4.5 Poland
    • 5.4.6 Russia
    • 5.4.7 Spain
    • 5.4.8 United Kingdom
    • 5.4.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Affinity Petcare SA
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms