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市場調査レポート
商品コード
1687129

グリセリン- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Glycerin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
グリセリン- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

グリセリン市場は予測期間中にCAGR 6%超を記録する見込み。

Glycerin-Market-IMG1

COVID-19パンデミックは、グリセリン消費の主要産業の一つである化粧品産業に影響を与えました。数ヶ月に及ぶ外出禁止、海外渡航禁止、小売業閉鎖の結果、多くの美容セグメントで売上、購入、使用量が減少しました。しかし、グリセリンの需要は、手指消毒剤、石鹸、ハンドウォッシュ、洗剤への使用の増加により、パンデミックの間、医薬品やパーソナルケアのようなエンドユーザー産業で増加しました。

主要ハイライト

  • 短期的には、製薬産業からの旺盛な需要とパーソナルケアと化粧品産業における使用量の増加が市場調査を牽引すると予想されます。
  • その反面、代替品の入手可能性が市場の成長を妨げると予想されます。代替品には、ジエチレングリコール、セラミド、オイル、バターなどがあります。
  • プロピレングリコールやエチレングリコールの代用品として不凍剤や除氷剤に使用されることで、世界市場に有利な成長機会がもたらされる可能性は高いです。
  • アジア太平洋は、中国、インド、日本などの国々の急速な成長により、予測期間中に市場を独占する可能性が高いです。

グリセリン市場動向

パーソナルケアと化粧品用途が市場成長を支配する

  • グリセリンは、歯磨き粉、石鹸、シェービングクリーム、皮膚・毛髪製品など、多くのパーソナルケアと化粧品に安全に使用され、滑らかさと潤滑性を記載しています。製品から水分が失われるのを防ぎます。そのため、グリセリンは変性剤、香料成分、口腔ケア剤、ヘアコンディショニング剤、皮膚保護剤、粘度低下剤として使用されています。
  • UN Comtradeによると、2021年の英国(英国)へのグリセリンの輸入額は約263億7,400万英ポンド(320億472万米ドル)で、2020年の163億英ポンド(197億7,997万米ドル)に比べ成長を記録しました。
  • グリセリンは人間の皮膚に最適です。皮膚バリアを修復し、経表皮水分損失を減らし、脂質の水分バリア機能を回復させています。グリセリンは、石鹸、除菌剤、保湿剤などのパーソナルケア製品に使用される保湿剤の中で最も人気があります。
  • Eurostatによると、欧州連合(EU-27)で製造された固形石鹸と有機表面活性製品の生産額は、2021年におよそ2億1,000万ユーロ(2億2,333万米ドル)に達しました。
  • グリセロールは医薬品の一般的な成分で、医薬品の滑らかさと味を改善するのに役立ちます。医薬品部門は過去数年間に大規模な成長を記録し、グリセリン市場の成長に影響を与えています。
  • 経済協力開発機構(OECD)によると、英国に輸入される医薬品の額は2021年に200億6,100万米ドルに達しました。
  • グリセリンはEUの化粧品成分目録に記載されており、規制はないです。しかし、動物由来の原料に由来するグリセリンは、EUの動物製品別規制を遵守しなければならないです。
  • Unilever、Johnson & Johnson、P&Gなどの世界の化粧品メーカーは、需要の増加に対応するため、天然グリセリンを原料として大幅に採用しています。
  • したがって、これらすべての要因は、予測期間中にパーソナルケアや化粧品へのグリセリンの用途を促進します。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋は、中国、インド、日本などの新興国のおかげで、グリセリン市場全体の主要なシェアを占めています。
  • 中国はグリセリンの最大消費国の一つです。化粧品とパーソナルケアは同国で最も急成長しているセグメントの一つです。メーキャップ、スキンケア、ヘアケア、個人衛生、フレグランスなど様々な産業をカバーし、中国の化粧品・パーソナルケア市場は前向きな成長を遂げました。
  • 中国の化粧品産業は、高級品への需要の高まりと働く女性の増加により、近年着実な成長を遂げています。中国における化粧品の小売販売額は2021年に4,026億人民元(577億4,000万米ドル)に達し、最大の美容・パーソナルケア製品市場の1つとなりました。
  • 中国のグリセリン市場では、食品加工産業が有利なペースで拡大すると予想されています。同国には3万5,000を超える加工・製造工場があり、住民向けの食品を製造しています。
  • 中国国家統計局によると、2021年、中国の食品産業は約6,187億人民元(887億4,000万米ドル)の総利益を生み出し、食品製造業は総利益に約1,654億人民元(237億2,000万米ドル)貢献しました。
  • 日本は世界第3位の医薬品市場であり、グリセリンの使用と製造に密接に関係する米国医薬品の重要な輸出市場です。経済産業省によると、日本の化学産業は2021年に3万5,300トンの精製グリセリンを生産しました。
  • Swachh Bharat Missionのような政府のイニシアチブは、インドの健康と衛生を促進します。こうした取り組みは、石鹸や洗剤の使用量の増加とともに石鹸製造業の成長につながり、国内のグリセリン需要をさらに押し上げています。
  • インド連邦予算によると、インドの医薬品・医薬品の輸入額は2021年に5,173億7,000万インドルピー(62億4,000万米ドル)に達し、2020年の4,572億7,000万インドルピー(55億2,000万米ドル)と比較して成長を記録しました。
  • したがって、上記の要因により、アジア太平洋が予測期間中に市場を独占する可能性が高いです。

グリセリン産業概要

グリセリン市場は統合された性質を持っています。主要参入企業(順不同)には、Emery Oleochemicals、IOI Corporation Berhad、Wilmar International Ltd、Cargill, Incorporated、Kao Corporationが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 製薬産業からの強い需要
    • パーソナルケアと化粧品産業における使用の増加
  • 抑制要因
    • 代替品の入手可能性
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • 原料分析
  • 価格分析(過去と予測)

第5章 市場セグメンテーション

  • グレード
    • 粗グリセリン
    • 精製グリセリン
  • 供給源
    • バイオディーゼル
    • 脂肪酸
    • 脂肪アルコール
    • その他の原料
  • 用途
    • 医薬品
    • 飲食品
    • アルキド樹脂
    • パーソナルケアと化粧品
    • 工業用化学品
    • ポリエーテルポリオール
    • タバコ用保湿剤
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Aemetis
    • BASF SE
    • Biodex-SA
    • Cargill Incorporated
    • Dow
    • Emery Oleochemicals
    • Godrej Industries Limited
    • IOI Corporation Berhad
    • Kao Corporation
    • KLK OLEO
    • Louis Dreyfus Company
    • Munzer Bioindustrie GmbH
    • Musim Mas
    • Oleon NV
    • P& G Chemicals
    • RB FUELS
    • Sebacic India Limited
    • Thai Glycerine Co. Ltd
    • Vance Group Ltd
    • Vantage Specialty Chemicals
    • Wilmar International Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • プロピレングリコールとエチレングリコールの代替としての不凍液と除氷用途
  • 市場の将来
目次
Product Code: 55457

The Glycerin Market is expected to register a CAGR of greater than 6% during the forecast period.

Glycerin - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic impacted the cosmetics industry, one of the major industries of glycerin consumption. As a result of months of lockdowns, international travel bans, and retail business closures; sales, purchases, and usage fell across many beauty segments. However, the demand for glycerin increased for end-user industries like pharmaceutical and personal care during the pandemic, owing to its increased usage in hand sanitizers, soaps, handwash, and detergents.

Key Highlights

  • In the short term, the strong demand from the pharmaceutical industry coupled with increasing usage in the personal care and cosmetics industries are expected to drive the market studied.
  • On the flip side, the availability of substitutes is expected to hinder the market's growth. Some substitutes include diethylene glycol, ceramides, oils, and butter.
  • Nevertheless, the antifreeze and de-icing applications as substitutes for propylene and ethylene glycols will likely create lucrative growth opportunities for the global market.
  • Asia-Pacific is likely to dominate the market during the forecast period owing to the rapid growth of countries like China, India, and Japan.

Glycerin Market Trends

Personal Care and Cosmetics Application to Dominate the Market Growth

  • Glycerin is used safely in numerous personal care and cosmetics, such as toothpaste, soaps, shaving creams, and skin and hair products, to provide smoothness and lubrication. It helps prevent the loss of moisture from products. Thus, glycerin is used as denaturants, fragrance ingredients, oral care agents, hair conditioning agents, skin protectants, and viscosity-decreasing agents.
  • According to UN Comtrade, in 2021, imports of glycerine to the United Kingdom (UK) were valued at approximately GBP 26,374 million (USD 32,004.72 million) and registered growth compared to GBP 16,300 million (USD 19,779.97 million) in 2020.
  • Glycerin is perfect for the human skin. It helps repair the skin barrier, reduce transepidermal water loss, and restore the lipid's water barrier function. Glycerin is the most popular among the humectants used in personal care products, including soaps, sanitizers, and moisturizers.
  • As per Eurostat, the production value of soap in bars and organic surface-active products manufactured in the European Union (EU-27) amounted to roughly EUR 210 million (USD 223.33 million) in 2021.
  • Glycerol is a common ingredient in pharmaceuticals that helps to improve the smoothness and taste of medicines. The pharmaceutical sector registered massive growth in the past few years, thus impacting the growth of the glycerin market.
  • As per Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the value of pharmaceutical products imported into the United Kingdom reached USD 20,061 million in 2021.
  • Glycerin is listed in the EU's Inventory of Cosmetic Ingredients and is not restricted. However, glycerin derived from raw materials of animal origin must comply with the European Union animal by-products regulations.
  • Some global cosmetics manufacturers such as Unilever, Johnson & Johnson, and P&G are significantly adopting natural glycerol as raw material to meet the growing demand.
  • Hence, all these factors will drive the application of glycerin in personal care and cosmetic products during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific accounted for the major share of the overall glycerin market, owing to emerging countries like China, India, and Japan.
  • China is one of the largest consumers of glycerin. Cosmetics and personal care are one of the fastest-growing sectors in the country. Covering various industries, such as makeup, skincare, haircare, personal hygiene, fragrances, etc., the Chinese cosmetics and personal care market experienced positive growth.
  • The cosmetics industry in China has experienced steady growth in recent years, driven by rising demand for premium products and an increasing number of working women. The retail sales value of cosmetics in China reached CNY 402.6 billion (USD 57.74 billion) in 2021, making it one of the largest beauty and personal care product markets.
  • The food processing industry is expected to expand at a lucrative rate in the Chinese glycerin market. The country has over 35,000 processing and manufacturing plants that manufacture food products for its residents.
  • As per the National Bureau of Statistics of China, in 2021, the food industry in China generated a total profit of about CNY 618.7 billion (USD 88.74 billion), and the food manufacturing industry contributed approximately CNY 165.4 billion (USD 23.72 billion) to the total profits.
  • Japan is the world's third largest pharmaceutical market and a significant export market for US pharmaceuticals that are closely related to glycerin usage and manufacture. According to the Ministry of Economy, Trade, and Sector, Japan's chemical industry produced 35.3 thousand tonnes of refined glycerin in 2021.
  • Government initiatives such as the Swachh Bharat Mission promote health and hygiene in India. Such initiatives, along with the growing usage of soaps and detergents, have led to the growth of the soap manufacturing industry, further boosting the demand for glycerin in the country.
  • India is also one of the major countries in the pharmaceutical industry, according to the Union Budget of India, the value of India's medicine and pharmaceutical product imports reached INR 517.37 billion (USD 6.24 billion) in 2021 and registered growth when compared to INR 457.27 billion (USD 5.52 billion) in 2020.
  • Hence, due to the above-mentioned factors, Asia-Pacific is likely to dominate the market during the forecast period.

Glycerin Industry Overview

The glycerin market is consolidated in nature. The major players (in no particular order) include Emery Oleochemicals, IOI Corporation Berhad, Wilmar International Ltd, Cargill, Incorporated, and Kao Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Strong Demand from the Pharmaceutical Industry
    • 4.1.2 Increasing Use in the Personal Care and Cosmetics Industries
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Feedstock Analysis
  • 4.6 Price Analysis (Historical and Forecast)

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 Crude Glycerin
    • 5.1.2 Refined Glycerin
  • 5.2 Source
    • 5.2.1 Biodiesels
    • 5.2.2 Fatty Acids
    • 5.2.3 Fatty Alcohols
    • 5.2.4 Other Sources
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Pharmaceuticals
    • 5.3.2 Food and Beverage
    • 5.3.3 Alkyd Resins
    • 5.3.4 Personal Care and Cosmetics
    • 5.3.5 Industrial Chemicals
    • 5.3.6 Polyether Polyols
    • 5.3.7 Tobacco Humectants
    • 5.3.8 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
      • 5.4.2.4 Rest of North America
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 United Arab Emirates
      • 5.4.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.2 Aemetis
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Biodex-SA
    • 6.4.5 Cargill Incorporated
    • 6.4.6 Dow
    • 6.4.7 Emery Oleochemicals
    • 6.4.8 Godrej Industries Limited
    • 6.4.9 IOI Corporation Berhad
    • 6.4.10 Kao Corporation
    • 6.4.11 KLK OLEO
    • 6.4.12 Louis Dreyfus Company
    • 6.4.13 Munzer Bioindustrie GmbH
    • 6.4.14 Musim Mas
    • 6.4.15 Oleon NV
    • 6.4.16 P&G Chemicals
    • 6.4.17 RB FUELS
    • 6.4.18 Sebacic India Limited
    • 6.4.19 Thai Glycerine Co. Ltd
    • 6.4.20 Vance Group Ltd
    • 6.4.21 Vantage Specialty Chemicals
    • 6.4.22 Wilmar International Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Antifreeze and De-icing Applications as a Substitute for Propylene and Ethylene Glycols
  • 7.2 Future of the Market