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市場調査レポート
商品コード
1687126

微生物培養:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Microbial Culture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
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2~3営業日
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微生物培養:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

微生物培養の市場規模は2025年に21億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.73%で、2030年には27億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 発酵食品は近年目覚しい成長を遂げ、収益性の高い食文化市場を形成しています。プロバイオティクスと機能性食品は、米国から新興国市場に至るまで世界を魅了する市場の新たな動向です。機能性乳製品は、微生物培養企業間に大きな競争を生み出しています。
  • 微生物培養はまた、バイオ保存のコンセプトが受け入れられつつあることから、製造業者からも注目を集めています。バイオ保存は、化学的・物理的保存に代わる魅力的な方法です。食品発酵は、生物保存の基本原理とメカニズムを研究するための優れたモデルを提供し、伝統的な発酵は生物保存のための新菌株の貴重な資源となる可能性があります。

微生物培養市場の動向

スターター培養が市場の主要促進要因であり続ける

発酵食品の消費は近年大幅に増加しているが、その理由は保存可能期間、保存性、官能的品質にとどまらない貴重な特性によるものです。発酵食品の生産は、正確で期待通りの発酵を行うために、主にスターター培養物を用いて行われます。乳酸菌(LAB)と酵母は、乳製品、食肉、サワードウ、野菜など、いくつかの発酵食品製造産業で応用されている、非常に研究されているスターターです。乳製品培養は、スターター培養の最も顕著なカテゴリーです。中国、インド、その他アジア、中東では、乳製品培養市場は成長と革新のブームを経験しています。

アジア太平洋が急成長市場に浮上

アジア太平洋は、中国などの新興国からの強い需要急増により、2018年も微生物培養の急成長市場であり続ける。メーカー各社は、この潜在的な地域に注目し、同地域の需要増に対応するため、最新のイノベーションの導入と生産能力の増強に多額の投資を行っています。例えば、2017年、米国を拠点とする原料メーカーであるデュポンは、微生物食品培養の生産を補うために北京を拠点とする工場能力を115%拡大しました。

微生物培養業界の概要

世界の微生物食品培養市場は競争が激しく、複数の国内外のプレーヤーによって支配されているため、世界レベルでは断片的で未組織の市場となっています。市場の主要企業には、Chr. Hansen A/S、デュポン、Koninklijke DSM N.V.、Kerry Groupなどがあります。大手企業は、市場でのプレゼンスを拡大し、ブランド・ポートフォリオを強化し、製品メーカーの様々な嗜好に対応するため、製品のイノベーションに注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スターターカルチャー
    • 補助培養物およびアロマ培養物
    • プロバイオティクス
  • エンドユーザー産業別
    • ベーカリー・菓子類
    • 乳製品
    • 果物・野菜
    • 飲料
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 最も活発な企業
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Chr. Hansen
    • DuPont De Numors Inc.
    • Koninklijke DSM NV
    • Mediterranea Biotecnologie SRL
    • Himedia Laboratories
    • Ingredion Incorporated
    • Kerry Group
    • Givaudan SA(Naturex)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55432

The Microbial Culture Market size is estimated at USD 2.17 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.73 billion by 2030, at a CAGR of 4.73% during the forecast period (2025-2030).

Microbial Culture - Market - IMG1

Key Highlights

  • Fermented foods have grown tremendously in recent years giving way to a profitable market of food culture. Probiotics and functional foods are the new trends in the market capturing the world across, from the US to developing regions. Functional dairy products have created a huge competition among microbial culture companies.
  • Microbial culture is also gaining attraction from the manufacturers due to the growing acceptance of the bio-preservation concept. Bio-preservation is an attractive alternative to chemical and physical preservation. Food fermentations offer excellent models for studying the basic principles and mechanisms of bio-preservation, and traditional fermentations may be valuable resources of new strains for bio-preservation.

Microbial Culture Market Trends

Starter Cultures Remains the Major Driver of the Market

Consumption of fermented food has substantially increased in recent years, due to their valuable traits that extend well beyond shelf life, preservation, and sensory qualities. Fermented food production is mainly carried out using starter cultures for a precise and expectable fermentation. Lactic acid bacteria (LAB) and yeast are the highly studied starters applied in several fermented food production industries, such as dairy, meat, sourdough, vegetables, etc. Dairy cultures are the most prominent category of starter cultures. In China, India, and the rest of Asia, as well as the Middle East, the dairy culture markets are experiencing a boom in growth and innovation.

Asia-Pacific Emerges as the Fastest Growing Market

Asia-Pacific remains the fastest-growing market for microbial cultures in 2018 owing to strong demand surge from developed countries such as China. The manufacturers are eyeing on this potential region and heavily investing to bring the latest innovations and increase production capacity in order to address the growing demand in the region. For instance, in 2017, the US-based ingredient manufacturer Dupont, expanded their Beijing based plant capacity by 115% to supplement the production of microbial food cultures.

Microbial Culture Industry Overview

Global microbial food culture market is highly competitive and is dominated by several local and international players which leads in a fragmented and unorganised market at the global level. Major players in the market include Chr. Hansen A/S, DuPont, Koninklijke DSM N.V., and Kerry Group among others. Major players are focusing on product innovation in the market to expand their presence, to enhance their brand portfolio, and to cater to various preferences of product manufacturers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Starter Cultures
    • 5.1.2 Adjunct and Aroma Cultures
    • 5.1.3 Probiotics
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Dairy
    • 5.2.3 Fruits and Vegetables
    • 5.2.4 Beverages
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Chr. Hansen
    • 6.4.2 DuPont De Numors Inc.
    • 6.4.3 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.4 Mediterranea Biotecnologie SRL
    • 6.4.5 Himedia Laboratories
    • 6.4.6 Ingredion Incorporated
    • 6.4.7 Kerry Group
    • 6.4.8 Givaudan SA (Naturex)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS