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市場調査レポート
商品コード
1687126
微生物培養:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Microbial Culture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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微生物培養:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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微生物培養の市場規模は2025年に21億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.73%で、2030年には27億3,000万米ドルに達すると予測されます。
発酵食品の消費は近年大幅に増加しているが、その理由は保存可能期間、保存性、官能的品質にとどまらない貴重な特性によるものです。発酵食品の生産は、正確で期待通りの発酵を行うために、主にスターター培養物を用いて行われます。乳酸菌(LAB)と酵母は、乳製品、食肉、サワードウ、野菜など、いくつかの発酵食品製造産業で応用されている、非常に研究されているスターターです。乳製品培養は、スターター培養の最も顕著なカテゴリーです。中国、インド、その他アジア、中東では、乳製品培養市場は成長と革新のブームを経験しています。
アジア太平洋は、中国などの新興国からの強い需要急増により、2018年も微生物培養の急成長市場であり続ける。メーカー各社は、この潜在的な地域に注目し、同地域の需要増に対応するため、最新のイノベーションの導入と生産能力の増強に多額の投資を行っています。例えば、2017年、米国を拠点とする原料メーカーであるデュポンは、微生物食品培養の生産を補うために北京を拠点とする工場能力を115%拡大しました。
世界の微生物食品培養市場は競争が激しく、複数の国内外のプレーヤーによって支配されているため、世界レベルでは断片的で未組織の市場となっています。市場の主要企業には、Chr. Hansen A/S、デュポン、Koninklijke DSM N.V.、Kerry Groupなどがあります。大手企業は、市場でのプレゼンスを拡大し、ブランド・ポートフォリオを強化し、製品メーカーの様々な嗜好に対応するため、製品のイノベーションに注力しています。
The Microbial Culture Market size is estimated at USD 2.17 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.73 billion by 2030, at a CAGR of 4.73% during the forecast period (2025-2030).
Consumption of fermented food has substantially increased in recent years, due to their valuable traits that extend well beyond shelf life, preservation, and sensory qualities. Fermented food production is mainly carried out using starter cultures for a precise and expectable fermentation. Lactic acid bacteria (LAB) and yeast are the highly studied starters applied in several fermented food production industries, such as dairy, meat, sourdough, vegetables, etc. Dairy cultures are the most prominent category of starter cultures. In China, India, and the rest of Asia, as well as the Middle East, the dairy culture markets are experiencing a boom in growth and innovation.
Asia-Pacific remains the fastest-growing market for microbial cultures in 2018 owing to strong demand surge from developed countries such as China. The manufacturers are eyeing on this potential region and heavily investing to bring the latest innovations and increase production capacity in order to address the growing demand in the region. For instance, in 2017, the US-based ingredient manufacturer Dupont, expanded their Beijing based plant capacity by 115% to supplement the production of microbial food cultures.
Global microbial food culture market is highly competitive and is dominated by several local and international players which leads in a fragmented and unorganised market at the global level. Major players in the market include Chr. Hansen A/S, DuPont, Koninklijke DSM N.V., and Kerry Group among others. Major players are focusing on product innovation in the market to expand their presence, to enhance their brand portfolio, and to cater to various preferences of product manufacturers.