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市場調査レポート
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1687055

乳がんスクリーニング検査:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Breast Cancer Screening Test - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 115 Pages
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2~3営業日
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乳がんスクリーニング検査:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

乳がんスクリーニング検査の世界市場規模は、2025年に32億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.55%で、2030年には48億3,000万米ドルに達すると予測されます。

Global Breast Cancer Screening Test-Market-IMG1

COVID-19の大流行は、感染拡大を最小限に抑えるために乳がん検診を中止したため、乳がん検診検査市場に大きな影響を与えました。例えば、Journal of Medical Screeningが2021年10月に発表した研究によると、COVID-19パンデミックの間、多くの乳房画像診断診療所が患者やスタッフのウイルスへの曝露を減らすためにマンモグラムを意図的に停止しました。これはパンデミック時の市場成長に大きな影響を与えました。しかし、乳がん検診はCOVID-19パンデミック期間中も重要であり、そのためにさまざまなヘルスケア機関がCOVID-19期間中に乳がんを管理するためのバーチャルウェビナーや遠隔医療相談を実施しました。乳がん啓発月間は、画像診断検査と早期検診の重要性を女性に啓発するため、世界レベルで毎年10月に祝われています。毎年行われる国際的な健康キャンペーンは、病気に対する認識を高め、その原因、予防、診断、治療、治癒に関する調査に資金を提供することを目的としています。COVID-19のパンデミックは初期の段階では市場に大きな影響を与えたが、規制が解除され、診断センターがスクリーニング検査を再開したため、スクリーニング検査機器の需要が高まり、この2年間で市場は回復しました。

同市場の成長要因としては、乳がんの早期発見に対する意識の高まり、乳がん罹患率の増加、政府の取り組みや支援の増加などが挙げられます。乳がんの早期発見は、生存率の向上、治療選択肢の増加、生活の質の向上など、望ましい結果につながります。乳がんの罹患率の上昇は、予測期間における市場の成長に寄与しています。2022年7月に更新されたBreastcancer.orgによると、米国では287,850件の浸潤性乳がん症例が新たに診断され、51,400件の非浸潤性(in situ)乳がん症例も新たに診断される見込みです。乳がんスクリーニング検査に対するニーズは新興国、先進国を問わず高まっているため、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

さらに、革新的な戦略の開発における主要企業のイニシアティブの高まりは、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。例えば、2022年3月、LifeCell社は、女性の乳がんリスクを評価する包括的な遺伝子スクリーニング検査であるBreast Screen Panelを発売しました。こうした取り組みは、乳がん検診の導入拡大につながり、市場成長を促進します。

しかし、マンモグラフィに関する論争やスクリーニング検査費用の高さが市場成長の妨げになると予想されます。

乳がんスクリーニング検査市場動向

マンモグラフィー部門が乳がんスクリーニング検査市場を独占する見込み

画像検査は、乳がんのスクリーニング検査として最も一般的に使用されており、最も信頼性が高いと考えられています。マンモグラフィは、乳がんのスクリーニング検査として最も広く使用されている検査です。マンモグラフィは乳がん検診の標準的な技術であるため、世界各国の政府やその他のヘルスケア機関は、50~75歳の女性へのアクセスを改善するための取り組みを行っています。例えば、2021年10月に更新された米国国立がん研究所(NCI)によると、NCIはトモシンセシス乳房画像スクリーニング試験(TMIST)に資金を提供しています。TMISTは、3Dマンモグラフィで5年間検診を受けた女性で発見された進行がんの数を、2Dマンモグラフィで検診を受けた女性で発見された数と比較する大規模無作為化乳房検診試験です。

さらに、デジタル乳房トモシンセシスはマンモグラフィの診断精度を向上させることができ、マンモグラフィの所見が不明確な場合や疑わしい場合の評価に使用されます。乳房トモシンセシスとして知られる3Dマンモグラフィは、新しい技術です。このプロセスでは、乳房周辺のさまざまな角度からの写真を組み合わせて、3Dのような画像を作成します。この技術はクリニックで広く利用できるようになってきています。このような進歩は、世界中で導入が進んでいるため、市場成長の原動力となると思われます。

マンモグラフィに関連する有利な取り組みも、同分野の成長を後押しすると予想されます。例えば、オーストラリア政府の全国検診プログラムであるBreast Screen Australiaでは、50~74歳の女性は2年ごとに無料のマンモグラフィ検査を受ける必要があります。2020年9月、オーストラリアがん協会(Cancer Australia)は、乳がんの初期段階における早期診断のための乳房画像診断が議論された一連の規制を発表しました。

2022年5月、VolparaHealthはSBI/ACR Breast Imaging Symposium 2022で、個別化乳房ケアを提供する統合プラットフォームの最新製品を発表しました。VolparaのAI駆動型乳房ソフトウェアツールは、マンモグラフィの品質と報告、体積乳房密度測定、がんリスク評価を改善します。市場プレイヤーのこうした開発は、市場成長の加速を支援します。

北米が市場を独占、予測期間中も同様と予測

北米地域では米国が最大の市場シェアを占めています。これは、乳がんの罹患率が増加していることと、がんの早期発見に対する国民の意識が高まっていることが主な要因です。医療インフラが発達していることも、米国市場を促進すると予想されます。

2022年5月に発表されたニュースによると、2030年までに「乳がんによる死亡者ゼロ」を達成するという目標の一環として、米国国立乳がん財団(NBCF)は20の研究イニシアチブに1,240万米ドルを超える資金提供を発表しました。このような乳がん減少の目標は、この地域における予測期間中の研究市場の成長を促進すると期待されています。

また、Canadian Medical Association Journal, May 2022のレポートによると、2022年にカナダで新たに発生すると推定される乳がん症例は28,600件で、2022年にカナダで新たに診断される女性のがん全体の25%を占める。

さらに、同地域における啓発キャンペーンや無料の乳がん検診キャンプも、予測期間中の市場成長を促進すると期待されています。例えば、2022年10月、ペンシルバニア病院は、米国がん協会、在フィラデルフィアメキシコ領事館、およびUnivision 65と提携し、フィラデルフィアのコミュニティで無保険および低保険の女性に無料のマンモグラフィを提供することで、毎年恒例の乳がん検診イベントを開催しました。

したがって、上記の要因により、乳がん検診市場は予測期間にわたって北米で牽引すると予想されます。

乳がんスクリーニング検査業界の概要

乳がんスクリーニング検査市場は中程度の競争であり、複数の大手企業で構成されています。現在、数社の大手企業が市場シェアで市場を独占しています。住民の意識が高まり、スクリーニング検査が進歩するにつれて、他の少数の小規模プレーヤーが市場に参入することが予想され、かなりのシェアを占めるようになる可能性があります。乳がんスクリーニング検査市場で大きなシェアを占めている主な市場プレーヤーには、Koninklijke Philips NV、GEヘルスケア、富士フイルムホールディングス、Hologic Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 乳がんの早期発見に対する意識の高まり
    • 乳がん罹患率の増加
    • 政府の取り組みと支援の増加
  • 市場抑制要因
    • マンモグラフィに関する論争
    • 新興諸国におけるスクリーニング検査の高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 検査別
    • ゲノム検査
    • 画像検査
      • マンモグラム
      • 超音波検査
      • MRI検査
      • 断層撮影
      • その他の画像検査
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • Myriad Genetics, Inc.
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Carestream Health
    • GE Healthcare
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • NanoString Technologies, Inc.
    • Siemens Healthineers
    • Hologic Inc.
    • Quest Diagnostics Incorporated

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54404

The Global Breast Cancer Screening Test Market size is estimated at USD 3.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.83 billion by 2030, at a CAGR of 8.55% during the forecast period (2025-2030).

Global Breast Cancer Screening Test - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic significantly impacted the breast cancer screening test market due to the halt of breast cancer screening to minimize the spread of infection. For instance, according to the study published in October 2021 by the Journal of Medical Screening, many breast imaging practices purposely stopped mammograms to reduce patient and staff exposure to the virus during the COVID-19 pandemic. This significantly impacted the market growth during the pandemic. However, breast cancer screening remained important during the COVID-19 pandemic, for which various healthcare institutions conducted virtual webinars and telehealth consultations to manage breast cancer during COVID-19. Breast cancer awareness month is celebrated in October every year on a global level to educate women about diagnostic imaging tests and the importance of early screening. The annual international health campaign aims to raise disease awareness and fund research into its cause, prevention, diagnosis, treatment, and cure. Though the COVID-19 pandemic substantially impacted the market in its initial phases, the market recovered in the last two years since the restrictions were lifted and diagnostic centers resumed screening tests leading to a higher demand for screening machines.

Factors responsible for the growth of this market include the increasing awareness about the early detection of breast cancer, the growing incidence of breast cancer, and the increasing government initiatives and support. Early detection of breast cancer can lead to desired outcomes, including increased survival rate, number of treatment options, and improved quality of life. The rising incidence of breast cancer is helping the market to grow in the forecast period. As per Breastcancer.org, updated in July 2022, 287,850 new cases of invasive breast cancer are expected to be diagnosed in the United States, along with 51,400 new cases of non-invasive (in situ) breast cancer cases. Since there is a rising need for breast cancer screening tests across developing and developed nations, the market is expected to grow during the forecast period.

Furthermore, the rising initiative of key players in developing innovative strategies is expected to drive market growth over the forecast period. For instance, in March 2022, LifeCell launched Breast Screen Panel, a comprehensive genetic screening test assessing women's risk of breast cancer. Such initiatives will lead to increased adoption of breast cancer screening, driving the market growth.

However, controversies related to mammography and the high cost of screening tests are expected to hinder the market growth.

Breast Cancer Screening Test Market Trends

Mammograms segment is Expected to Dominate in the Breast Cancer Screening Test Market

The imaging test is the most commonly used screening test for breast cancer, which is considered the most reliable. Mammograms are the most widely used tests to screen for breast cancer. Since mammography is the standard technique for screening breast cancer, governments and other healthcare organizations worldwide are taking initiatives to improve access to women between 50 and 75. For instance, according to the National Cancer Institute (NCI), Updated in October 2021, The NCI is funding the tomosynthesis mammographic imaging screening trial (TMIST), a large-scale randomized breast screening trial that will compare the number of advanced cancers detected in women screened for five years with 3-D mammography to the number detected in women screened with 2-D mammography.

Furthermore, digital breast tomosynthesis can increase mammography's diagnostic accuracy and is used to assess equivocal or suspicious mammography findings. 3-D mammography, often known as breast tomosynthesis, is a new technology. This process combines photos from various angles around the breast to create a 3-D-like image. This technology is becoming more widely available in clinics. Such advancements will drive market growth due to higher adoption across the world.

The favorable initiatives related to mammograms are also expected to boost segment growth. For instance, as per the government's national screening program in Australia, Breast Screen Australia, women aged 50-74 need to undergo free mammograms every two years. Cancer Australia, in September 2020, released a set of regulations where breast imaging for early diagnosis in the initial stages of breast cancer was discussed.

In May 2022, VolparaHealth introduced updated products for its integrated platform to deliver personalized breast care at the SBI/ACR Breast Imaging Symposium 2022. Volpara's AI-driven breast software tools improve mammography quality and reporting, volumetric breast density measurements, and cancer risk assessment. Such developments by market players assist in accelerating market growth.

North America Dominates the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

In the North American region, the United States holds the largest market share. This can be majorly attributed to the increasing incidence rates of breast cancer and rising awareness among the population for the early detection of cancer. The presence of the developed healthcare infrastructure is expected to propel the market in the United States.

According to the news published in May 2022, as part of a goal to achieve "zero fatalities from breast cancer" by 2030, the United States National Breast Cancer Foundation (NBCF) announced funding of over USD 12.4 million for 20 research initiatives. Such goals to reduce breast cancer are expected to drive the growth of the market studied over the forecast period in this region.

Also, as per Canadian Medical Association Journal, May 2022 report, an estimated 28,600 new breast cancer cases were estimated to occur in Canada in 2022, accounting for 25% of total new cancer diagnosed in women in Canada in 2022.

Moreover, awareness campaigns and free breast cancer screening camps in the region are also expected to propel the market growth during the forecast period. For instance, in October 2022, Pennsylvania Hospital partnered with the American Cancer Society, the Consulate of Mexico in Philadelphia, and Univision 65 to host an annual breast cancer screening event, by providing free mammograms to uninsured and underinsured women in the Philadelphia community.

Therefore, owing to the above-mentioned factors, the breast cancer screening market is expected to drive in North America over the forecast period.

Breast Cancer Screening Test Industry Overview

The breast cancer screening test market is moderately competitive and consists of several major players. A few major players currently dominate the market in terms of market share. With the increasing awareness among the population and rising advances in screening tests, a few other smaller players are expected to enter the market and may come to hold a substantial share. The key market players that hold significant shares in the breast cancer screening test market include Koninklijke Philips NV, GE Healthcare, Fujifilm Holdings, and Hologic Inc., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Awareness about Early Detection of Breast Cancer
    • 4.2.2 Growing Incidence of Breast Cancer
    • 4.2.3 Increasing Government Initiatives and Support
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Controversies Related to Mammography
    • 4.3.2 High Cost of Screening Tests in the Developing Countries
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Test
    • 5.1.1 Genomic Tests
    • 5.1.2 Imaging Test
      • 5.1.2.1 Mammograms
      • 5.1.2.2 Ultrasound
      • 5.1.2.3 MRI
      • 5.1.2.4 Tomography
      • 5.1.2.5 Other Imaging Tests
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kindgom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Middle East & Africa
      • 5.2.4.1 GCC
      • 5.2.4.2 South Africa
      • 5.2.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Argentina
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • 6.1.2 Myriad Genetics, Inc.
    • 6.1.3 Koninklijke Philips N.V.
    • 6.1.4 Carestream Health
    • 6.1.5 GE Healthcare
    • 6.1.6 Fujifilm Holdings Corporation
    • 6.1.7 NanoString Technologies, Inc.
    • 6.1.8 Siemens Healthineers
    • 6.1.9 Hologic Inc.
    • 6.1.10 Quest Diagnostics Incorporated

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS