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市場調査レポート
商品コード
1686547

バター- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Butter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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バター- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

バター市場規模は2025年に290億8,000万米ドルと推計され、2030年には355億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.08%です。

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一部の文化圏では、バターは料理や文化的に重要な位置を占めており、これが世界のバター需要の持続的拡大につながっています。さらに、消費者の嗜好は加工度の低い食品へと大きく変化しています。例えば、連邦食品農業省によると、2022/23年には、ドイツの消費者の約90%が畜産を考慮してオーガニック製品を購入し、ドイツ全土の消費者の約90%が健康と福祉に関する懸念から自然食品/未処理の食料品の購入を好んみました。その結果、メーカー各社は、脂肪分が少なく、のびがよく、包装が便利なさまざまな形態のバターの技術革新に注力しています。例えば、2023年3月、ラクタリスUK&アイルランドはプレジデント・ブランドで軽くてスプレッド可能なバターを発売しました。この製品は、標準的なバター製品と比べて脂肪分が50%少ないとしています。さらに、この市場の特徴は、B2C市場向けに高品質の製品をさまざまな価格帯で提供するブランドが多数存在することです。そのため、新興企業による新製品の提供は、調査期間中のバター需要を促進する上で重要な役割を果たすと予想されます。

バター市場の動向

消費者の自然食品/オーガニック食品への傾斜

多くの消費者は食品生産が環境に与える影響を懸念しており、そのため持続可能性の価値観に沿った製品を求めています。オーガニック・バターやグラスフェッド・バターの生産方法には、通常、放牧を基本とする放牧システムや、化学合成物質の使用制限またはゼロといった、環境的に持続可能な慣行が用いられています。その結果、環境意識の高い消費者は、食品表示や原材料がシンプルでわかりやすい製品を優先します。そのため、各社は最新の消費者動向に対応し、全体的な売上を拡大するため、オーガニックやナチュラル品種を発売しています。例えば、B-Corp認証を取得したオランダのウィリクロフト社は2023年11月、最新の開発品である豆と発酵を利用したヴィーガンバター「ウィリクロフト・オリジナル・ベター」の小売店や外食店での発売を支援するクラウドファンディング・キャンペーンの開始を発表しました。

欧州が市場を独占

スペインには、ペストリーやソース、ロスコネスやマグダレナといった伝統的なデザートにバターを使うという長い伝統があります。Eurostatによると、スペインのパン、生菓子、ケーキ製造業の売上高は2023年に73億2,704万米ドルでした。したがって、パン作りや料理におけるバターへの社会的傾斜が、安定した市場需要に寄与しています。

英国では、バターはケーキやパンなどのホームベーカリー製品に使用されています。2022年の農業園芸開発局(AHDB)のデータによると、英国におけるバターの年間生産量は20万9,000トンでした。そのため、市場関係者は同国でのバター増産に注力しています。例えば、2023年3月、Wyke Farms社は英国内の新しいバター酪農施設に1,000万ユーロを投資しました。この拡張は、市場で幅広いプレミアムバター製品を提供することを目的としています。

さらに、ドイツでは、一般的なバターに含まれる合成成分が健康に及ぼす悪影響に対する消費者の意識の高まりから、ビーガン、オーガニック、植物由来の製品に対する消費者の需要が高まっています。米国農務省のデータによると、2023年にはドイツで158万人がビーガンでした。このため、市場関係者は同国でヴィーガン・バターや植物性バターを発売しています。例えば、2023年7月、植物性乳製品の新興企業であるWillicroft社は、植物性発酵バターを発売しました。このバターは欧州産大豆を使用して作られています。

バター産業の概要

世界のバター市場は断片化されており、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っています。この市場で事業を展開している主要企業には、Fonterra Co-operative Group、Arla Foods Amba、Dairy Farmers of America、Land O'Lakes Inc.などがあります。各社は、価格、品質、革新性、プロモーションで競争しています。さらに、合併、拡大、買収、パートナーシップは、ブランドの存在感を高め、市場シェアを高めるために企業が採用する他の一般的な戦略です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者のナチュラル/オーガニック食品への傾斜
    • 市場の多様化
  • 市場抑制要因
    • 高脂肪バターが健康に及ぼす悪影響
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 培養バター
    • 非培養バター
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • オランダ
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Fonterra Co-operative Group
    • Arla Foods Amba
    • Ornua Co-operative Ltd
    • Land O'Lakes, Inc.
    • CROPP Cooperative(Organic Valley)
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd(GCMMF)
    • EATNUF
    • CavinKare
    • Upfield group B.V

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52474

The Butter Market size is estimated at USD 29.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 35.52 billion by 2030, at a CAGR of 4.08% during the forecast period (2025-2030).

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In some cultures, butter holds significant culinary and cultural importance, leading to sustained or increased demand for butter worldwide. Moreover, there has been a substantial shift in consumer preferences toward minimally processed food products. For instance, according to the Federal Ministry of Food and Agriculture, in 2022/23, around 90% of German consumers bought organic products due to animal husbandry considerations, and about 90% of consumers across Germany preferred buying natural/untreated groceries due to their concerns regarding health and wellbeing. As a result, manufacturers focus on the innovation of different butter forms with lesser fat content, spreadable format, and convenient packaging. For instance, in March 2023, Lactalis UK & Ireland launched light and spreadable butter under the President brand. This product was claimed to have 50% less fat compared to standard butter products. Furthermore, the market studied is characterized by the large number of brands catering to the B2C market by offering quality products at different price points. Therefore, new product offerings by emerging companies in the market are anticipated to play a significant role in propelling the demand for butter during the study period.

Butter Market Trends

Consumer Inclination Toward Natural/Organic Food Products

Many consumers are concerned about the environmental impact of food production and, therefore, seek products that align with their sustainability values. Organic and grass-fed butter production methods typically involve environmentally sustainable practices, such as pasture-based grazing systems and limited or zero-use of synthetic chemicals. As a result, environmental-conscious consumers prioritize food labels and products with simple, recognizable ingredients. Therefore, players are launching organic and natural varieties to stay in tune with the latest consumer trends and increase their overall sales. For instance, in November 2023, Dutch company Willicroft, which achieved B-Corp certification, announced the launch of a crowdfunding campaign to support the release of its latest development, Willicroft Original Better, a vegan butter made using beans and fermentation, at retail and food service.

Europe Dominates the Market

Spain has a longstanding tradition of using butter in pastries, sauces, and classic desserts like Roscones and Magdalena. According to Eurostat, the industry revenue for manufacturing bread, fresh pastry goods, and cakes in Spain was USD 7,327.04 million in 2023. Therefore, the prevailing societal inclination toward butter in baking and cooking contributes to the consistent market demand.

In the United Kingdom, butter is used in home bakery products, such as cakes and bread. According to the Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) data from 2022, the annual volume of butter produced in the United Kingdom was 209 thousand metric tons. As a result, the market players focus on increasing the production of butter in the country. For instance, in March 2023, Wyke Farms invested EUR 10 million in a new butter dairy facility in the United Kingdom. This expansion aimed to provide a wide range of premium butter products in the market.

Moreover, consumer demand for vegan, organic, and plant-based products is increasing in Germany due to growing consumer consciousness about the negative health impacts of synthetic ingredients in standard butter. According to data from the United States Department of Agriculture, in 2023, 1.58 million people in Germany were vegan. Due to this, the market players are launching vegan and plant-based butter in the country. For instance, in July 2023, Willicroft, a plant-based dairy startup, launched plant-based fermented butter. This butter is created using European soybeans.

Butter Industry Overview

The global butter market is fragmented, with many domestic and multinational players competing for market shares. Some major companies operating in the market studied are Fonterra Co-operative Group, Arla Foods Amba, Dairy Farmers of America, and Land O' Lakes Inc. Companies are competing based on price, quality, innovation, and promotions. Additionally, mergers, expansions, acquisitions, and partnerships are other common strategies adopted by players to enhance the brand presence and boost the market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Consumer Inclination Toward Natural/Organic Food Products
    • 4.1.2 Flavor Diversification Driving the Market
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Adverse Health Impacts of High-Fat Content in Butter
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cultured Butter
    • 5.1.2 Uncultured Butter
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Netherlands
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fonterra Co-operative Group
    • 6.3.2 Arla Foods Amba
    • 6.3.3 Ornua Co-operative Ltd
    • 6.3.4 Land O' Lakes, Inc.
    • 6.3.5 CROPP Cooperative (Organic Valley)
    • 6.3.6 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.3.7 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd (GCMMF)
    • 6.3.8 EATNUF
    • 6.3.9 CavinKare
    • 6.3.10 Upfield group B.V

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS