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市場調査レポート
商品コード
1686207
米国のコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)US Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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米国のコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のコーヒー市場規模は2025年に291億米ドルと推計され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは3.69%で、2030年には348億7,000万米ドルに達すると予測されます。
米国のコーヒー市場は、消費者のライフスタイルの変化により急激な成長を遂げています。多忙なスケジュールや長時間労働が増える中、外出先でのコーヒー愛好家に対応するコーヒーチェーンが人気を博しています。アメリカの消費者は、特に毎日のコーヒーに関しては高級品を優先し、高品質のコーヒーショップを好むようになりました。コーヒーの品質が一定であることが、繰り返し来店するための重要な要素となっています。さらに、機械ベースの食品加工装置の採用により、国内でのコーヒー生産が強化されると予想されます。
レディ・トゥ・ドリンクやレディ・トゥ・ミックスといったインスタント・コーヒー製品は、市場全体で小売されています。コーヒーは国中で頻繁に飲まれているため、消費者は準備に時間がかからず、最小限の時間で済むインスタントコーヒー製品を好みます。全米コーヒー協会報告書2022によると、消費者の約66%が毎日コーヒーを破壊しており、2021年の水道水よりも高いです。
斬新な製品に接する機会が増えるにつれ、国内の消費者は、市場全体で小売されている職人のシングルオリジンコーヒー製品に接しています。その人気と独占性により、消費者はシングルオリジンのコーヒー製品を好みます。さらに、消費者の購買力の増加に伴い、消費者はその味を体験するためにスペシャルティコーヒー製品により多くの出費を惜しまないです。その需要のため、メーカーは消費者を惹きつけるため、シングルオリジンを謳った製品をより多く投入することに注力しています。例えば、2023年7月、スターバックス・コーポレーションはシカゴ、シアトル、ニューヨークにリザーブ・ロースターをオープンし、消費者は様々な種類のシングルオリジン・コーヒーとそのミクソロジーを試すことができるようになりました。
これらの要因は、予測期間中に同国の市場成長を促進すると予想されます。
近年、コーヒーショップは、友人、家族、同僚、仕事仲間などの社交の場として人気が高まっており、大きな成長を遂げています。その結果、スターバックスやダンキン・ドーナツなどのコーヒー・チェーンは、コーヒーを飲むことに体験的な要素を加えるため、リラックスできる魅力的な雰囲気を作り出し、店の雰囲気を高めることに注力しています。
米国では、コーヒーショップは都市部のアイコンとなっています。コーヒーショップは活気ある街並みを作り出し、客の往来が多いため、大規模な歩行者の活動を生み出しています。収益性も高いです。こうした要因が、カフェ・バーの売上高と取引額の平均成長率を高めています。
国内で働く若者の人口が増加していることも、市場の成長を後押ししています。全米コーヒー協会が2022年に発表したデータによると、自宅以外でコーヒーを購入する人の約50%がテイクアウトを好みます。したがって、このようなデータは、この国の家庭外でのコーヒー消費文化の増加を示しており、予測期間中の潜在的な市場成長を示しています。
米国では、健康的で便利な飲食品の消費が消費者のライフスタイルに欠かせないものとなっています。近年まで、米国におけるコーヒーポッドとカプセルの市場は、この分野がスイスを中心とする西欧に集中していたため、ごくわずかでした。しかし、1回分のコーヒーで提供される品質、効率、多様性が、レビュー期間中に米国でコーヒーポッドとカプセルの需要が急増した原因です。消費者基盤の拡大は、家庭でカフェ・スタイルを再現するためにコーヒー・マシンを購入する意欲の高まりを示します。それがコーヒーポッドとカプセルの需要を増加させました。主要企業は、持続可能性を向上させ、環境意識の高い消費者からの評価を高めるために、進化するパッケージング技術を活用しています。例えば、2022年9月、Cafe Royalはボールの形をしたコーヒーポッドを発明しました。このボールは、100%堆肥化可能な野菜層でできた薄い殻でコーティングされています。カプセルの実質的な廃棄物ゼロです。このような技術革新が、今後数年の市場を牽引していくと思われます。
米国のコーヒー市場は競争が激しく、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っています。主要企業は、消費者の間でブランドの存在感を高める戦略的アプローチとして、合併、拡大、買収、提携、製品開発を重視しています。AFHチャネルで顧客にプレミアムなコーヒー体験を提供する挽きたてコーヒーポッドの需要が高まっていることから、市場はプライベートブランド企業の参入余地が大きいと予想されます。市場の主なプレーヤーには、エイトオクロックコーヒー、J.M.スマッカー、Douwe Egberts、キューリグ・グリーン・マウンテン、スターバックス・コーポレーションなどがあります。
The US Coffee Market size is estimated at USD 29.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.87 billion by 2030, at a CAGR of 3.69% during the forecast period (2025-2030).
The United States coffee market is experiencing exponential growth due to changing consumer lifestyles. With increasingly busy schedules and long working hours, coffee chains gained popularity as they cater to on-the-go coffee enthusiasts. American consumers prioritize premium products, especially when it comes to their daily coffee fixes, leading them to favor high-quality coffeehouses. Consistency in coffee quality becomes a pivotal factor for repeat visits. Additionally, the adoption of machine-based food processing units is expected to enhance the production of coffee in the country.
Instant coffee products such as ready-to-drink and ready-to-mix are being retailed across the market. As coffee is frequently consumed across the country, consumers prefer instant coffee products over others as they require less and minimum preparation time. According to the National Coffee Association Report 2022, about 66% of consumers destroyed coffee daily, higher than tap water in 2021.
With increasing exposure to novel products, consumers in the country are exposed to artisanal single-origin coffee products that are retailed across the market. Owing to its popularity and exclusivity, consumers prefer single-origin coffee products. Moreover, with the increasing purchasing power of consumers, consumers are willing to spend more on specialty coffee products to experience the taste. Due to its demand, manufacturers focus on introducing more products with single-origin claims to attract consumers. For instance, in July 2023, Starbucks Corporation opened reserve roasteries in Chicago, Seattle, and New York, where consumers can try various types of single-origin coffee and their mixology.
These factors are expected to propel the market growth in the country over the forecast period.
Over the recent past, coffee shops have witnessed tremendous growth due to their increasing popularity as social outlets for friends, family, colleagues, and business associates, among others. As a result, coffee chains such as Starbucks and Dunkin' Donuts focus on enhancing their ambiance by creating a relaxing and attractive atmosphere to add an experiential element to coffee drinking.
In the United States, coffee shops have become icons of urban neighborhoods. They create vibrant streetscapes and produce massive pedestrian activity as they include high customer footfall. They are highly profitable as well. These factors strengthened the average growth rate of cafes/bars regarding value sales and transactions.
The increasing working youth population in the country is aiding the market growth. As per data published by the National Coffee Association in 2022, about 50% of people who buy coffee outside the home prefer a takeaway. Thus, such data depict an increase in the country's out-of-home coffee consumption culture, which indicates potential market growth during the forecast period.
The consumption of healthy and convenient food and beverages in the United States became integral to most consumers' lifestyles. Until recent years, the market for coffee pods and capsules in the United States was minimal, owing to the heavy centralization of this segment in Western Europe, primarily Switzerland. However, the quality, efficiency, and diversity offered in a single serving of coffee are responsible for the rapid increase in demand for coffee pods and capsules in the United States over the review period. A growing consumer base demonstrates an increased willingness to purchase coffee machines to recreate a cafe-style experience at home. It increased the demand for coffee pods and capsules. Key players utilize evolving packaging technologies to improve sustainability and enhance their reputation among environment-conscious consumers. For instance, in September 2022, Cafe Royal invented a coffee pod in the shape of a ball. This ball is coated in a thin shell made of a vegetable layer, which is 100% compostable. It is an actual zero waste for capsules. Such innovations will likely drive the market in the coming years.
The US coffee market is competitive, with many domestic and multinational players competing for a market share. Leading companies emphasize mergers, expansions, acquisitions, partnerships, and product developments as strategic approaches to boost brand presence among consumers. With the rising demand for fresh ground coffee pods that provide customers with a premium coffee experience in AFH channels, the market is expected to witness a high scope for the entrance of private-label companies. Some of the major players in the market are Eight O'Clock Coffee, J. M. Smucker, Douwe Egberts, Keurig Green Mountain, and Starbucks Corporation.