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市場調査レポート
商品コード
1686197
スモーク原料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Smoke Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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スモーク原料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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スモーク原料市場は予測期間中にCAGR 5.19%を記録する見込みです。
ライフスタイルの変化に伴い、消費者の嗜好も変化しています。消費者は脂っこい食品よりも健康的な食品を好むようになっており、多くの消費者はグリルやローストなどの伝統的な調理法を選ぶようになっています。消費者の大半は、裏庭での料理やバーベキューのコンセプトに共感するため、スモーク食材を使用することが増えています。例えば、2020年にエッセンシア・プロテイン・ソリューションズは、南西ドイツ産のハムから作られた天然スモーク風味素材を発売しました。この製品は粉末の泡状のスモーク原料で、最終製品にハムの独特のスモーキーな風味を加えます。新製品発売の背景には、消費者に新製品を提供することによる事業拡大という戦略があります。同社はまた、製品ポートフォリオを拡大しています。
多忙なライフスタイルのため、消費者は伝統的な調理法で料理を作る時間が取れないです。それゆえ、スモーク製品の需要が急速に高まっています。例えば、スモークパウダーは一般的に、プルドポーク、リブ、チキン、その他の肉製品にドライラブとして使用されます。また、多くの消費者はこれらのスモーク・パウダーをサイダーやビネガーと組み合わせてバーベキュー・ソースを作っています。このように、食品にスモーキーな香りをつけたいという消費者の嗜好が高まっていることが、市場を牽引する大きな要因となっています。
さらに、レストランや料理事業者は、顧客体験を向上させることに重点を置くようになっています。こうした要求の結果、いくつかの施設では特殊食品にスモーク原料の使用を開始しています。さらに、スモーキーな物質を使った料理は、その独特で酸味のある風味を高めるために調理されます。その結果、食品分野のスモーク原料市場全体の利益が急増することが予想されます。ホット飲料と芳香料理は、世界市場における重要な需要刺激要因です。
アジア太平洋は最も急成長している市場です。この地域には多くの人口が存在し、チェーン・レストランが成長しているが、これはこの地域の消費者にさまざまな国の多種多様な料理を提供しているためです。さらに、消費者はより健康的なライフスタイルを好み、健康的な食品を選ぶようになり、スモーク食品が顧客の期待に応える上で重要な役割を果たしています。燻製は十分な栄養価があり、天然の木の香りと豊富なタンパク質を含んでいるからです。例えば、中国の消費者は「水梅湯(スアンミータン)」を好んで飲みます。燻製食品は脂肪分が少ないことも、消費者が燻製食品にシフトしている理由のひとつです。
たとえば、液体窒素はそのような食品添加物のひとつで、肉や肉料理のレシピに刷毛で塗られ、最終製品に適切なおいしさを提供します。本格的な食品に対する消費者の嗜好の変化と、スモーク原料が提供する自然な木の風味が、市場を大きく牽引する主な要因となっています。
さらに、スモークの風味は食品をまったく新しいレベルに引き上げます。アフリカ料理にスモーキーフレーバーを取り入れることは、アフリカ大陸でも好評を得ています。燻製は、泡のような煙とグリル文化により、アフリカでは伝統的な食品保存方法となっています。この保存技術は、食品の保存期間を延ばすと同時に、独特の風味と香りを与え、この地域の製品を形成しています。
国内外のプレーヤーが存在するため、市場競争は激しいです。この業界の主要な支払者は、Kerry Group、International Fragrances and Flavors(IFF)、Besmoke Ltd、Azelis Company、Essentia Protein Solutionsなどです。主なプレーヤーは、様々な味を提供することで消費者のニーズを満たし、製品の品質を維持することでプレミアム化を図るため、製品開発と製品革新に主に注力しています。主要プレイヤーの中には、M&Aを主要戦略としているところもあります。例えば、2021年4月、アゼリス・インディアはスペクトラム・ケミカルズとノートンズ・エクシムを買収しました。これらの買収企業は化学品製造に特化しており、強力な販売チャネルを持っています。買収の背景にある戦略は、スペクトラム・ケミカルズとノートンズ・エクシムが持つ専門知識を活用して新製品を革新することであり、最終的には販売チャネルを拡大し、多くの消費者にリーチできるため、同社にとって有益となります。
The Smoke Ingredients Market is expected to register a CAGR of 5.19% during the forecast period.
With changing lifestyles, consumer preferences are also changing. Consumers are favoring healthier food rather than greasy and oily foods, and many consumers are opting for traditional methods of cooking as well, such as grill, roasting, etc., as they believe that the traditional method of cooking is healthy and imparts a rich smoke aroma and woody flavor to the final products. Consumers increasingly use smoke ingredients owing to the majority of them can relate to the taste of backyard cooking and barbecuing concepts. For instance, in 2020, Essentia Protein Solutions launched an all-natural smoked flavor ingredient made from hams from Southwestern Germany. The product is a smoke ingredient in powder foam, which will add a distinct smoky taste of ham to the final products. The strategy behind the launch of the new product is business expansion by offering consumers a new product. The company is also enlarging its product portfolio.
Due to their busy lifestyles, consumers cannot afford the time to prepare food using the traditional method of cooking. Hence, the demand for smoke ingredients is rising rapidly because of the convenience of using these products. For example, the smoke powder is generally used as a dry rub on pulled pork, ribs, chicken, and other meat products. Many consumers are also combining these smoke powders with cider and vinegar to produce barbeque sauces. Thus, consumers' rising preference for having a smoky aroma in their foods is a major factor driving the market.
Additionally, restaurants and culinary businesses are becoming more focused on enhancing their customer experience. Several facilities have started using smoke components in specialty foods as a result of this requirement. Moreover, dishes are prepared with smokey substances to enhance their distinctive and sapid flavor. As a result, it is anticipated that the overall profit in the market for smoke ingredients in the food sector might help surge. Hot beverages and aromatized meals are significant demand stimulators in the global market.
Asia-Pacific is the fastest-growing market. The large population present in this region and the growth of chain restaurants play a vital role as they offer a large variety of cuisines from different countries to the consumers of this region. Moreover, consumers prefer a healthier lifestyle and opt for healthy food options where smoked foods play a significant role in delivering the customer's expectations. Since they are nutritious enough and contain rich proteins with a natural woody aroma. For example, consumers in China majorly prefer "suanmeitang," a drink that is made up of Chinese plumps. Smoked foods are low in fats, which is one more reason that consumers are shifting to smoked food products.
Additionally, smoke ingredients are used as food additives in many quick-service restaurants; for example, liquid nitrogen is one such food additive that is brushed over meat and meat recipes to provide a suitable delicacy to the final product. The changing preferences of consumers toward authentic foods and the natural woody taste offered by smoke ingredients are the major factors driving the market significantly.
Moreover, The smoke flavor elevates foods to a whole new level. The incorporation of smoky flavor into African cuisine has been well-received on the African continent as well. Smoking is a traditional way of preserving food products in Africa due to the bubbly smoke and grilled culture. This preservation technique extends the shelf life of food while imparting a distinct flavor and aroma which also shaping the product in the region.
The market studied is competitive in nature due to the presence of domestic and international players. Some of the major payers in this industry are Kerry Group, International Fragrances and Flavors ( IFF), Besmoke Ltd, Azelis Company, and Essentia Protein Solutions. Key players are majorly focusing on product developments and product innovations to meet the consumers' needs by offering a variety of tastes and the products' quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy, as this will enable them to sustain a dominant position and will be beneficial in business expansion. For instance, In April 2021, Azelis India acquired Spectrum Chemicals and Nortons Exim. These acquired companies are specialized in chemical production and have strong distribution channels. The strategy behind the acquisition is to innovate new products using the expertise given by Spectrum Chemicals and Nortons Exim, and eventually, the company will expand its distribution channel, which will be beneficial for it as it can reach a large number of consumers.