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市場調査レポート
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1685935

北米の農業機械:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Agricultural Machinery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 121 Pages
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2~3営業日
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北米の農業機械:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の農業機械市場は予測期間中にCAGR 7.9%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 農家統合の増加、明るい経済見通し、大規模生産基盤、補助金による政府支援の拡大が、高能力農業機械・装置の販売を促進しています。機器工業会(AEM)によると、北米で2021年に販売されたトラクターとコンバインの総数は36万台でした。この年、米国とカナダでは農業用トラクターとコンバインのほぼすべてのセグメントで10%以上の販売増がありました。
  • 広大な農地の存在が、農業機械化に対する高い需要につながっています。さらに北米地域では、農業生産を高めるためにモニタリング技術を搭載したスマートコンバインの使用が増加しています。人件費の上昇、トラクターや収穫機へのロボットシステムやGPSの搭載、大規模農場による大容量機械需要の増加、自走式機械の人気の高まりなどが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。米国を拠点とする農業機械大手ジョンディアは、AIスタートアップ企業ブルー・リバー・テクノロジーを買収することで、トラクターにおけるAIベースのイノベーション・プロセスの強化に着手しました。こうした技術革新は、長期的には技術的に先進的なトラクターの需要を促進すると予想されます。
  • 国内の農家は、柔軟な金利と返済スケジュールで、農機具ローンという形でタイムリーな補助金を利用できるようになりました。その結果、小規模農家でも主要な農業機械に投資できるようになりました。米国政府は、USDAダイレクト・オペレーティング・ローン、USDAオペレーティング・マイクロローン、USDAギャランティード・オペレーティング・ローンを通じて、農機具への融資を行っています。簡単な融資と生産性向上のために農家が技術に傾倒した結果、様々な機械が2桁の利益を上げ、この地域の市場成長を促進しています。

北米の農業機械市場の動向

農業機械の高い採用と技術革新

トラクターの急速な技術開発が北米の農業に革命をもたらしています。食用作物に対する需要の増加に伴い、農作業コストは必然的に高くなるため、トラクターは効率的な農業の必然的な一部となっています。カナダ農業人材評議会によると、カナダの農業労働力不足は2029年までに倍増し、12万3,000人の労働力不足につながると予想されています。2020年から2021年にかけて、農業労働力不足は国内の農家に約29億米ドルの損失をもたらし、この不足は今後数年間で拡大すると予想されています。カナダの平均農場規模も年々拡大しているため、これは農業機械(トラクター、コンバインなど)の売上を押し上げると思われます。

農場経営における持続可能性の必要性が、近年、高度に開発された効率的な機械に対する需要を誘発し、調査対象市場の成長を牽引しています。例えば、機器製造業者協会によると、2020年6月の自走式コンバインの販売台数は125台から143台に増加し、その結果、累計販売台数(2020年1月~2020年10月)は264台となり、前年同期比で3.1%増加しました。

このように、トラクターにはすでに、データ・トランスミッションや栽培における的確な意思決定プロセスのための人工知能ベースのツールが適用され、最新技術の波が押し寄せています。2022年、カナダ農業食糧省は、生産者の農場管理と収益改善を支援するため、AgriScience Programを通じてSomaDetect Inc.とVivid Machines Inc.に100万米ドルを超える資金を提供すると発表しました。このような技術革新は、長期的には技術開発されたトラクターの需要を誘発し、今後数年間の市場をも押し上げると予測されています。

米国が市場を独占

大規模農業経営、労働力の減少、農業の生産性向上の必要性が、調査期間中、この地域における農業機械の販売を主に牽引している要因です。農業は米国の主要な職業のひとつであり、農業の機械化は生産性、売上、輸出を増加させる重要な理由と考えられています。

米国市場を牽引しているのは低出力トラクターの販売で、40HP未満のトラクターが大きなシェアを占めています。技術的に進んだ農場では、1人の農家がほぼ1000人分の穀物を生産できると推定されています。しかし、20世紀には25人が限界で、その比率は1:130でした。技術の進歩は現在、農地でのトラクターの使用に向けられています。

米国のような先進国では買い替えサイクルが9年と短いため、新しいトラクターの需要が高まり、北米の市場を牽引しています。例えば、John Deere社はSaltilloで105-140馬力のトラクターを製造し、CNH Industrial社のNew Holland部門はQueretaroで90-115馬力のトラクターを製造しています。John Deere、New Holland、Valtra、Paunyがトラクターのトップメーカーです。

北米の農業機械産業の概要

北米の農業機械市場は統合されており、大手企業が大半のシェアを占めています。市場の主要企業は、Deere and Co.、AGCO Corporation、Same Deutz-Fahr Deutschland GmbH、CLAAS Group、Kverneland Groupなどです。各社は、消費者の需要の変化に応じて新しいタイプの機械を革新しており、より効率的で容易な農作業をもたらす新技術を提供しています。調査対象となった市場の多くの国際的な企業は、ハイエンドでバリュー志向のユーティリティ・トラクター製品群に対するリーチを広げ、サービスを拡大するために、国内の企業と協力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • トラクター
      • 40馬力未満
      • 40~100馬力
      • 100馬力以上
      • 4 WDファームトラクター
    • 機器
      • プラウ
      • ハロー
      • 耕運機および耕うん機
      • その他の機器
    • 灌漑機械
      • スプリンクラー灌漑
      • 点滴灌漑
      • その他の灌漑機械
    • 収穫機械
      • コンバインハーベスター
      • 飼料収穫機
      • その他の収穫機械
    • 牧草および飼料機械
      • 草刈機
      • ベーラー
      • その他の牧草・飼料機械
    • その他のタイプ
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • AGCO Corporation
    • CLAAS Group
    • CNH Industrial NV
    • Deere & Company
    • Kubota Corporation
    • Kverneland Group
    • Morris Industries Ltd
    • Netafim Irrigation Inc.
    • Same Deutz-Fahr Deutschland GmbH
    • Vaderstad Industries Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49557

The North America Agricultural Machinery Market is expected to register a CAGR of 7.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Increased farm consolidation, positive economic outlook, large production base, and greater government support through subsidies are driving sales of high-capacity agricultural machinery and equipment. According to the Association of Equipment Manufacturers (AEM), the total number of tractors and combines sold in 2021 in North America was 360,000 units. That year, there was a sale increase of over 10% in nearly every segment of agricultural tractors and combines in the United States and Canada.
  • The presence of extensive farmland has led to high demand for farm mechanization. Furthermore, the North American region is experiencing a rise in the use of smart combine harvesters equipped with monitoring technologies to boost farm production. Rising labor costs, the incorporation of robotic systems and GPS in tractors and harvesters, increased demand for high-capacity machinery due to large farms, and the increasing popularity of self-propelled machines are expected to drive market growth during the forecast period. The US-based agricultural machinery giant, John Deere, began enhancing the AI-based innovation process in tractors by acquiring an AI start-up, Blue River Technology. Such innovations are expected to drive the demand for technologically advanced tractors in the long term.
  • Farmers in the country have been able to avail timely subsidies in the form of agriculture equipment loans at flexible interest rates and repayment schedules. This, in turn, has helped even small-scale farmers to invest on primary agricultural equipment. The US government extends loans for farm equipment through USDA Direct Operating Loans, USDA Operating Microloans, and USDA Guaranteed Operating Loans. The farmers inclinination toward technology due to easy loans and to enhance productivity has resulted in double-digit gains for various machineries, thus is fuelling the market growth in the region.

North America Agricultural Machinery Market Trends

High Adoption of and Innovations in Farm Machinery

Rapid technological developments in tractors are currently revolutionizing farming in North America. Farm costs are inevitably higher with the increasing demand for food crops, thus, making tractors an inevitable part of efficient farming. According to the Canadian Agriculture Human Resource Council, Canada's farm labor deficit is anticipated to double by 2029 and lead to a 123,000-worker shortage. During 2020-2021, the farm labor shortage cost around USD 2.9 billion for farmers in the country, and this shortage is anticipated to grow over the coming years. This will boost agricultural machinery sales (tractors, combines, etc.) as the average farm size in Canada is also growing every year.

The need for sustainability in the management of farm operations has induced the demand for highly developed and efficient machinery in recent years and is driving the growth of the market studied. For instance, according to the Association of Equipment Manufacturers, the sale of self-propelled combine harvesters in June 2020 increased from 125 units to 143 units, resulting in year-to-date sales (January 2020 - October 2020) of 264 units, which was 3.1% higher when compared to the same period in the previous year.

Thus, the wave of modern technology has already been witnessed in tractors with the application of Artificial Intelligence-based tools for data transmission and precise decision-making processes in cultivation. In 2022 Canada, The Ministry of Agriculture and Agri-Food, announced over USD 1 million in funding for SomaDetect Inc. and Vivid Machines Inc. through the AgriScience Program to help producers improve farm management and their bottom line. Such innovations are projected to induce the demand for technologically developed tractors, in the long run, thus also boosting the market over the coming years.

United States Dominates the Market

Large-scale farming operations, a decline in labor, and the need to enhance the productivity of agriculture are the factors that are mainly driving the sales of agricultural machinery in the region during the study period. Agriculture is one of the major occupations in the United States, where the mechanization of farming is considered an important reason for increased productivity, sales, and export.

The United States market is driven by the sale of low-engine-power tractors with tractors of power less than 40 HP accounting for a major share of the market. It is estimated that on a technologically advanced farm, one farmer can produce enough cereals to feed almost a thousand people. However, in the twentieth century, that was limited to 25 people, with the ratio standing at 1:130. Technological advancements are now directed toward the use of tractors in agricultural fields.

The shorter replacement cycles of 9 years in advanced economies like the United States increase the demand for new tractors, and hence, drive the market in North America. For instance, John Deere manufactures tractors in the 105-140 HP range in Saltillo and CNH Industrial's New Holland division manufactures tractors in the 90-115 HP range in Queretaro. John Deere, New Holland, Valtra, and Pauny are the top tractor manufacturers.

North America Agricultural Machinery Industry Overview

The North American agricultural machinery market is consolidated, with the major players occupying the majority share. The major players in the market are Deere and Co., AGCO Corporation, Same Deutz-Fahr Deutschland GmbH, CLAAS Group, and Kverneland Group, among others. Companies are innovating new types of machinery as per the changing consumer demand and are offering new technologies to bring more efficiency and ease agricultural operations. Many international players in the market studied have also been collaborating with domestic players to increase their reach and expand their services for high-end and value-oriented utility tractor range.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Tractor
      • 5.1.1.1 Less than 40 HP
      • 5.1.1.2 40 to 100 HP
      • 5.1.1.3 Above 100 HP
      • 5.1.1.4 4 WD Farm Tractors
    • 5.1.2 Equipment
      • 5.1.2.1 Plows
      • 5.1.2.2 Harrows
      • 5.1.2.3 Cultivators and Tillers
      • 5.1.2.4 Other Equipment
    • 5.1.3 Irrigation Machinery
      • 5.1.3.1 Sprinkler Irrigation
      • 5.1.3.2 Drip Irrigation
      • 5.1.3.3 Other Irrigation Machinery
    • 5.1.4 Harvesting Machinery
      • 5.1.4.1 Combine Harvesters
      • 5.1.4.2 Forage Harvesters
      • 5.1.4.3 Other Harvesting Machinery
    • 5.1.5 Haying and Forage Machinery
      • 5.1.5.1 Mowers
      • 5.1.5.2 Balers
      • 5.1.5.3 Other Haying and Forage Machinery
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 United States
    • 5.2.2 Canada
    • 5.2.3 Mexico
    • 5.2.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 AGCO Corporation
    • 6.3.2 CLAAS Group
    • 6.3.3 CNH Industrial NV
    • 6.3.4 Deere & Company
    • 6.3.5 Kubota Corporation
    • 6.3.6 Kverneland Group
    • 6.3.7 Morris Industries Ltd
    • 6.3.8 Netafim Irrigation Inc.
    • 6.3.9 Same Deutz-Fahr Deutschland GmbH
    • 6.3.10 Vaderstad Industries Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS