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市場調査レポート
商品コード
1685789

中国の化粧品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Cosmetic Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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中国の化粧品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国の化粧品市場規模は2025年に108億4,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは9.71%で、2030年には172億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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中国の消費者は外見的な美しさを意識するようになり、化粧品の利用を増やしています。美への関心の高まりとライフスタイルの変化により、化粧品を日常生活に取り入れる消費者が増えており、化粧品市場の需要を押し上げています。

主なハイライト

  • また、働く女性の増加により、可処分所得の増加から高級品への需要が高まっています。さらに、化学物質や合成成分が皮膚に与える悪影響に対する消費者の懐疑的な見方が強まり、同市場の消費者は多機能性を提供する植物由来・天然植物成分ベースの製品を求めています。
  • 消費者はまた、基本的な保湿ニーズを満たすだけでなく、プロレベルのスキンケアを提供する機能性化粧品を求めています。その結果、同市場のプレーヤーは、市場の潜在力を獲得するため、同国でのプレゼンス拡大に注力しています。
  • 例えば、2021年5月、Qingdao Baheal Medical Inc.は中国初の機能性化粧品の商品化プラットフォームを立ち上げ、医療基準、消費者体験の改善、精密なマーケティングプログラムを通じて、そうしたブランドの市場参入を促進しています。

中国の化粧品市場の動向

ナチュラル化粧品とクリーンラベル化粧品への需要の高まり

  • アジアの消費者は自然派化粧品をますます求めるようになっており、中国も例外ではありません。消費者は、その高い品質と、有害な成分が少ない、あるいは全く含まれていないことから、ナチュラルでクリーンラベルの製品を求めています。また、全体的な健康や肌への効能から、ハーブの美容成分も求められています。多くの地元ブランドは、それらを製品処方に取り入れており、それによって自然化粧品への需要を支えています。
  • さらに消費者は、ヴィーガン、クリーンラベル、オーガニック、100%植物由来、非遺伝子組み換え(GMO)、極めて加工度の低い美容製品を求めています。また、最近では持続可能性が新たな話題となっており、企業は環境や消費者に害の少ない持続可能な新製品を発表し、消費者に心から歓迎されています。
  • さらに、企業は自然化粧品に持続可能なパッケージングを発売するために資源を投入しており、中国市場における自然化粧品とクリーンラベル化粧品の需要をさらに後押ししています。

オンライン小売店が急成長する流通チャネル

  • ブランドの多様性がなく、小売店へのアクセスが限られているため、中国ではオンライン小売店の人気が高まっています。また、伝統的な実店舗ではなく、直接発送するような越境チャネルでの販売が、オンライン流通チャネル経由の売上急増につながっています。
  • 中国の消費者は、オンラインで商品を検討するのにかなりの時間を費やし、家族や友人からの勧めをもとに購入を決定することが多いです。こうした要因がオンライン販売チャネル経由の成長を支えています。
  • さらに、中国のeコマース・プラットフォームは、美容コミュニティがショッピングや製品体験を共有するプラットフォームを提供することで、消費者の購買にますます影響を与えています。オンラインチャネルの中でも、ライブストリーミングは化粧品の主要な販売プラットフォームに急成長しており、この方法で買い物をするスマートフォンに精通した消費者向けに販売されることが多いです。
  • ライブストリーミングの市場シェアは2019年から2020年にかけてほぼ倍増しています。国際貿易局(ITA)によると、今や中国のeコマースのおよそ10%を占めており、成功するマルチチャネル販売戦略には欠かせないものとなっています。

中国の化粧品業界の概要

中国の化粧品市場は競争が激しく、外資系ブランドや地域メーカーが進出しています。メーカーは、より多くの消費者層を獲得し、全国的な収益を高めるために、製品のブランド化と広告戦略に注力しています。さらに、天然成分やオーガニック成分を配合した革新的な製品や、魅力的で持続可能なパッケージを発売することも、消費者を惹きつける上で重要な役割を果たしています。中国化粧品市場における著名な市場プレーヤーには、ロレアル・グループ、エイボン・プロダクツ、エスティローダー・カンパニーズ、資生堂、ディオール、イヴ・ロシェ・インターナショナル、オリフレーム・ホールディングAGなどが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • カラーコスメ
      • フェイシャルメイクアップ
      • アイメイク
      • リップメイクとネイルメイク
    • ヘアスタイリング&カラーリング製品
  • カテゴリー別
    • マス
    • プレミアム
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 専門店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Shiseido Co. Ltd
    • Estee Lauder Companies Inc.
    • Amorepacific Group
    • Christian Dior SE
    • Oriflame Holding AG
    • Yves Rocher International
    • Avon Products Inc.
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Yatsen Group

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 47575

The China Cosmetic Products Market size is estimated at USD 10.84 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.23 billion by 2030, at a CAGR of 9.71% during the forecast period (2025-2030).

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Consumers in China are becoming conscious of their external beauty and are making greater use of cosmetics products. They are increasingly incorporating cosmetics products in their daily routine, attributed to the rising concern for beauty and changing lifestyles, fuelling the market demand for cosmetics products.

Key Highlights

  • Also, the increase in the number of working women has led to an increased demand for premium products owing to growing disposable incomes. Furthermore, consumers in the market are seeking plant-based and natural botanical ingredients-based products that offer multi-functional properties due to growing consumer skepticism about the adverse effects of chemicals and synthetic ingredients on the skin.
  • Consumers are also demanding functional cosmetics products that fulfill not only basic moisturizing needs but also offer professional-level skincare. As a result, the players in the market are focussing on expanding their presence in the country to capture the market's potential.
  • For instance, in May 2021, Qingdao Baheal Medical Inc. launched China's first commercialization platform for functional cosmetics to facilitate such brands to enter the market through medical standards, consumer experience improvement, and precision marketing programs.

China Cosmetics Products Market Trends

Rising Demand for Natural and Clean-Label Cosmetic Products

  • Asian consumers are increasingly demanding natural cosmetics products, and China is no exception. Consumers are demanding natural and clean-label products due to their high quality and the presence of fewer or no harmful ingredients. They are also demanding herbal beauty ingredients attributed to overall health and skin benefits. Many local brands are incorporating them into their product formulations, thereby supporting demand for natural cosmetics products.
  • Furthermore, consumers are demanding vegan, clean-label, organic, 100% plant-derived, non-genetically modified organisms (GMO), and very minimally processed beauty products. Also, sustainability is the new topic of discussion these days wherein companies are introducing novel sustainable products that are less harmful to the environment and consumers and are welcomed wholeheartedly by consumers.
  • Furthermore, companies are investing their resources to launch sustainable packaging in natural cosmetics products, further supporting the demand for natural and clean-label cosmetics products in the Chinese market.

Online Retail Stores are the Fastest Growing Distribution Channel

  • The lack of brand diversity and limited access to retail stores is increasing the popularity of online retail stores in China. Also, the sales in cross-border channels, such as shipping directly rather than traditional brick-and-mortar storefronts, are leading to a surge in sales via online distribution channels.
  • Consumers in China spend a significant amount of time reviewing products online and often make purchasing decisions based on recommendations from family and friends. These factors have been supporting the growth via online sales channels.
  • Furthermore, e-commerce platforms in China increasingly influence consumer purchases by providing a platform for the beauty community to share shopping and product experiences. Among online channels, live streaming has rapidly grown into a major sales platform for cosmetics, often marketed to smartphone-savvy consumers who shop via this method.
  • Livestreaming has almost doubled its market share from 2019 to 2020. As per the International Trade Administration (ITA), it now makes up roughly 10% of Chinese e-commerce, which will be an integral part of any successful multi-channel sales strategy.

China Cosmetics Products Industry Overview

The Chinese cosmetics products market is highly competitive, with the presence of established foreign brands along with regional players. Manufacturers are focusing on product branding and advertising strategies to garner a larger consumer base and enhance revenue nationwide. Furthermore, launching innovative product offerings with natural and organic ingredients and appealing and sustainable packaging plays an important role in attracting consumers. Some of the prominent market players in the China cosmetics products market include L'Oreal Group, Avon Products Inc., the Estee Lauder Companies Inc., Shiseido Co. Ltd, Dior, Yves Rocher International, and Oriflame Holding AG, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Color Cosmetics
      • 5.1.1.1 Facial Make-up
      • 5.1.1.2 Eye Make-up
      • 5.1.1.3 Lip and Nail Make-up
    • 5.1.2 Hair Styling and Coloring Products
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Mass
    • 5.2.2 Premium
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.3.5 Online Retail Stores
    • 5.3.6 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal SA
    • 6.3.2 Shiseido Co. Ltd
    • 6.3.3 Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.4 Amorepacific Group
    • 6.3.5 Christian Dior SE
    • 6.3.6 Oriflame Holding AG
    • 6.3.7 Yves Rocher International
    • 6.3.8 Avon Products Inc.
    • 6.3.9 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.10 Yatsen Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US