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市場調査レポート
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1685714

米国のLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

US LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 248 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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米国のLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 248 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のLED照明市場規模は、2025年に90億5,000万米ドルと推定され、2030年には110億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは4.10%で成長します。

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可処分所得の増加、政府投資、同地域における商業建築の増加などが、LED照明市場の成長を牽引しています。

  • 金額シェアでは、2023年に商業施設がシェアの大半を占め、工業・倉庫、住宅が続きます。産業部門の回復力の成長に寄与する主な要因は、中国における労働力レベルの変化、米国の生産に対する規制負担の少なさ、米国の国内総生産に対する製造所得の活力の高さです。
  • 2023年の数量シェアでは、商業部門が大半を占め、住宅部門、産業・倉庫部門がそれに続きます。アメリカの保管スペースに対するニーズは、明るい未来に向かって進んでいます。eコマースの加速に伴い、倉庫業界はこれまで以上の成長機会を見ることになるかもしれないです。2020年第3四半期の米国の小売eコマース売上高は2,095億米ドルと推定されています。これは2019年第3四半期に比べて36.7%の増加です。
  • 建設業界はあらゆる分野で成長産業です。民間および商業セクターの建設業者、請負業者、土木技師などが含まれます。建設・鉱業部門の雇用は2019年から2029年にかけて4%増加すると予想され、これは全雇用の平均とほぼ同じ割合です。この成長の原動力の一部は、人口増加による新しい建物、道路、その他の構造物に対する需要の増加です。
  • 2022年、米国の中小企業は3,320万社。急成長している新興企業5社の本社はサンフランシスコにあります。米国の新興企業の40%は、少なくとも1人の女性がリーダーシップを取っています。2022年には65%以上の中小企業が利益を計上。上記のような事例から、今後数年間は屋内用LEDの需要が高まると予想されます。

米国のLED照明市場動向

世帯数の増加がLED市場の成長を牽引

  • 2021年、米国全体の人口は3億3,218万人。米国全体の出生率は、2021年には女性1人当たり1.66人になると予想されました。前年と比較すると0.01上昇しました。大雑把に言えば、米国では人口1,000人当たりの出生数は11人でした。これは前年より0.1増加しました。米国では2021年、出生時の平均寿命は76.33歳でした。このデータによると、世界ではより多くの子供が生まれ、より多くの人々が生活しています。つまり、より多くのスペースに人が住む必要があり、市場の拡大につながります。こうして、新しい住宅が建設されることにより、新しいLEDの販売が増加します。
  • 米国の2022年の世帯数は1億3,120万世帯でした。米国の世帯数は2020年(1億2,845万世帯)よりも多くなりました。2022年、典型的なアメリカ人家族の人数は3.13人でした。2022年の持ち家世帯の割合は65.9%。2020年には、6部屋以上の住戸は全住戸の19.3%でした。LEDの拡大は、家族の増加と、この典型的な部屋数の増加に対応する必要性によって促進されます。
  • 電気自動車(EV)市場は急速に拡大しており、今後10年間は拡大が続くと予想されます。2011年には全自動車販売台数のわずか0.2%だったのが、2021年には4.6%となり、米国の電気自動車販売台数は伸びた。2011年から21年の10年間で、EVの走行台数は約2万2,000台から200万台以上へと大幅に増加しました。その結果、EVの普及とともにEVの各種アプリケーションに使用される半導体チップのニーズが高まり、LED照明のニーズが高まりました。

民間住宅の増加と政府規制がLED市場を牽引

  • 2021年現在、米国の世帯数は約1億2,400万世帯。2017年から2021年までの1世帯当たりの人数は2.6人であり、2022年までに登録された住宅総戸数は1億4,370万戸でした。さらに、2020年の人口は3億3,140万人で、2022年には3億3,320万人に増加し、0.6%の伸びを示します。また、持ち家率は64.6%と高くなっています。上記の事例を考慮すると、世帯規模が小さくなり、新しい住宅を必要とすること、人口が増加していることが示唆されます。このような事例から、国内の照明ニーズに対してLEDの普及が進むと予想されます。米国では、可処分所得が増加しており、その結果、新しい居住スペースにより多くの支出をすることができる個人の消費力が上昇しています。米国の一人当たり所得は、2020年12月の33,740.8米ドルに比べ、2021年12月には3万6,430米ドルに達します。他の開発途上国に比べ、米国はより多くの所得を得ています。例えば、メキシコの一人当たり所得は2020年時点で2,639.7米ドル、カナダは2万9,330米ドルであり、それより低いです。
  • 5月の個人住宅着工件数は年間ベースで163万1,000件。これは2022年5月の154.3万戸を5.7%上回り、2023年4月改定値の134.0万戸を21.7%上回る。エネルギー政策法(EPAct)第179D条により、2023年の新規制下では、最大税額控除額はアップグレードされたスペース1平方フィート当たり5米ドルに跳ね上がりました。2022年には1平方フィート当たり1.88米ドルが控除されていた(しかし、1平方フィート当たり2米ドルに上昇する予定である)。対象となるプロジェクトは、室内照明、空調、建物外壁に関するものです。このような事例により、同国におけるLED照明の需要がさらに急増すると予想されます。

米国のLED照明産業概要

米国のLED照明市場は適度に統合されており、上位5社で64.62%を占めています。同市場の主要企業は以下の通り。 ACUITY BRANDS, INC., Current Lighting Solutions, LLC., Marelli Holdings, OSRAM GmbH. and Signify(Philips).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • 米国
    • 屋外照明
      • 米国
    • 自動車用照明
      • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • Current Lighting Solutions, LLC.
    • Dialight
    • GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • OSRAM GmbH.
    • Signify(Philips)
    • Stanley Electric Co., Ltd.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 46621

The US LED Lighting Market size is estimated at 9.05 billion USD in 2025, and is expected to reach 11.06 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.10% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing disposable income, government investments, and rising commercial construction in the region drive the growth of led lighting market

  • In terms of value share, in 2023, commercial accounted for the majority of the share, followed by industrial and warehouse, and residential. The main factors contributing to the growth of the industrial sector's resilience are changes in labor force levels in China, less regulatory burden for US production than European counterparts, and greater vitality of manufacturing income relative to the United States Gross Domestic Product.
  • In terms of volume share, in 2023, commercial accounted for the majority of the share, followed by the residential sector and industrial and warehouse sector. America's need for storage space is advancing toward a brighter future. With the acceleration of e-commerce, the warehousing industry may see more growth opportunities than ever. The US retail e-commerce sales in Q3 2020 are estimated at USD 209.5 billion. This is a 36.7% increase over Q3 2019.
  • The construction industry is a growth industry in all areas. These include builders, contractors, and civil engineers in the private and commercial sectors. Employment in the construction and mining sector is expected to increase by 4% from 2019 to 2029, about the same rate as the average for all jobs. Part of the driver of this growth is the increasing demand for new buildings, roads, and other structures due to population growth.
  • In 2022, there were 33.2 million small businesses in the United States. The five fast-growing startups are headquartered in San Francisco. 40% of US startups have at least one woman in leadership. Over 65% of small businesses reported profits in 2022. The above instances are expected to create more demand for Indoor LEDs in the coming years.

US LED Lighting Market Trends

Increase in the number of households to drive the growth of the LED market

  • In 2021, there were 332.18 million people living in the US as a whole. The overall fertility rate in the US was expected to be 1.66 children per woman in 2021. When compared to the prior year, it went up 0.01. In rough terms, there were 11 live births per 1,000 people in the US. This rose from the previous year by 0.1. In the US, the average life expectancy at birth was 76.33 years in 2021. According to the data, more children are being born and more people in the world, which means that more space will need to be inhabited by people, which will help the market expand. Thus, the sale of new LEDs will rise as a result of the building of the new home.
  • The United States had 131.2 million households in 2022. There are now more households in the United States than there were in 2020 (128.45 million). In 2022, there were 3.13 people in the typical American family. The proportion of owner-occupied households in 2022 was 65.9%. In 2020, six or more rooms were present in 19.3% of all occupied dwelling units. The expansion of LEDs will be fueled by an increase in families and the need to accommodate this increase in the typical number of rooms.
  • The market for electric cars (EVs) has expanded quickly and is anticipated to do so throughout the next ten years. From just 0.2% of all car sales in 2011 to 4.6% in 2021, electric car sales in the US grew. Over the decade of 2011-21, the number of EVs on the road increased significantly, from around 22,000 to over 2 million. As a result, the need for semiconductor chips used in various EV applications rose along with the popularity of EVs, raising the need for LED illumination.

Increase in the number of private-owned dwellings and government regulations to drive the market for LEDs

  • As of 2021, there were around 124 million households in the United States. Person per household between 2017 and 2021 was 2.6 persons, and the total housing units registered were 143.7 million by 2022. Furthermore, the population in 2020 was 331.4 million, which increased to 333.2 million by 2022, representing 0.6% growth. The owner-occupied housing unit rate was 64.6%, which is higher. Considering the above instances, it suggested that the household size is smaller and requires new housing units, and the population is growing, which also represents the same. Such instances are expected to create more LED penetration for the need for illumination in the country. In the United States, disposable income is growing, resulting in the rising spending power of individuals who can spend more on new residential spaces. The United States per Capita income reached USD 36,430 in December 2021, compared with USD 33,740.8 in December 2020. Compared to other developing nations, the US is getting more. For instance, Mexico had a per capita income of USD 2,639.7 as of 2020, and Canada had USD 29,330, which is lower.
  • The number of privately owned home starts in May was 1,631,000 on an annual basis. This is 5.7% above the May 2022 rate of 1,543,000 and is 21.7% higher than the revised April 2023 estimate of 1,340,000. As per the Energy Policy Act (EPAct) section 179D, the maximum tax deduction jumped to USD 5 per sq. ft. of upgraded space in 2023 under the new regulations. Which had USD 1.88 per sq. ft. deductions in 2022 (but is set to rise to USD 2.00 per sq. ft.). Eligible projects include those related to interior lighting, HVAC, and building envelopes. Such instances are further expected to surge the demand for LED lighting in the country.

US LED Lighting Industry Overview

The US LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 64.62%. The major players in this market are ACUITY BRANDS, INC., Current Lighting Solutions, LLC., Marelli Holdings Co., Ltd., OSRAM GmbH. and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 United States
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 United States
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 United States
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 Current Lighting Solutions, LLC.
    • 6.4.3 Dialight
    • 6.4.4 GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • 6.4.5 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.6 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.7 NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.8 OSRAM GmbH.
    • 6.4.9 Signify (Philips)
    • 6.4.10 Stanley Electric Co., Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms