![]() |
市場調査レポート
商品コード
1685706
マイルドハイブリッド車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Mild Hybrid Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
マイルドハイブリッド車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
|
マイルドハイブリッド車市場は予測期間中に17.45%のCAGRで推移する見込みです。
厳しい排ガス規制、燃費効率、政府による優遇措置が、自動車メーカーや購入者を従来型自動車からハイブリッド車へとシフトさせる主な要因となっています。しかし、バッテリー電気自動車の需要は著しく伸びており、マイルドハイブリッド車市場の成長を妨げる可能性があります。
アジア太平洋地域は予測期間中に成長が加速すると予想されます。しかし、インドのような新興国では、最近FAMEスキームによるマイルドハイブリッド車への補助金が廃止されたため、特定の動向がハイブリッド車の販売成長を妨げる可能性があります。北米と欧州は、純粋な電気自動車やフルハイブリッド車の成長に重点を置いているため、マイルドハイブリッド車はかなりの成長が見込まれます。
過去3年間で、多くの自動車メーカーが新車モデルに48Vマイルドハイブリッド車を標準装備するようになりました。48V未満のマイルドハイブリッド車に対する需要は、世界各国で着実に高まっています。
48V以上のマイルドハイブリッド車の主な利点のひとつは、回生ブレーキやエンジン始動停止技術など、フルハイブリッド車の利点の多くを低コストで提供できることです。特にSUVやトラックなどの大型車にとっては、燃費向上と排出ガス削減のための費用対効果の高い選択肢となります。
メルセデス・ベンツ、アウディ、BMWなどの大手自動車メーカー数社は、48Vマイルドハイブリッド技術に投資しており、現在、新型車の多くにこの技術が採用されています。例えば、2022年モデルのメルセデス・ベンツSクラスは48Vマイルドハイブリッドシステムを搭載し、22馬力と最大184lb-ftのトルクを追加するとともに、燃費を最大10%向上させています。
世界各国の自動車メーカーは、48V未満のマイルドハイブリッドシステムを搭載した車両を発売しており、48V未満セグメントの需要をさらに高めています。
スズキ株式会社、マヒンドラ、現代自動車などの大手自動車メーカーは、過去に12Vのマイルドハイブリッド車を発売しました。エンドユーザーからの需要が高まる中、メーカーは現在48Vマイルドハイブリッドシステムを搭載した車両の開発に注力しており、予測期間中の市場成長の課題となることが予想されます。
アジア太平洋地域は、中国を中心に自動車販売台数が最も多いため、市場で最大のシェアを占めています。多くの自動車会社が、ハイブリッド車の旺盛な需要に対応するため、アジア太平洋市場への投資を計画しています。
長期的な開発とゼロ・エミッションの実現を目指して、中国の自動車メーカーは48Vマイルドハイブリッド技術を導入しながら、強力なHEV、PHEV、高効率エンジン、その他の先進技術に取り組んでいます。例えば
インド政府はまた、国際条約に従って排出ガスを削減し、急速な都市化に伴うEモビリティを発展させるため、インドにおける電気自動車の製造と普及を促進する複数のイニシアティブを実施しました。
NEMMP(National Electric Mobility Mission Plan)やFAME I・II(Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid &Electric Vehicles in India)制度は、電気モビリティに対する初期の関心と注目を高めるのに役立ちました。2015年に初めて実施され、2019年に更新されたFAME(Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid &Electric Vehicles in India)プログラムは、消費者と国内企業に様々なインセンティブを提供します。例えば、FAMEの第2段階では、政府は2022年までに14億米ドルの支出を発表しました。このフェーズでは、7,090台の電動バス、50万台の電動三輪車、55万台の電動乗用車、100万台の電動二輪車への助成を通じて、公共交通と共有交通の電動化に焦点を当てた。
自動車メーカーと政府による電動モビリティのための上記の計画は、予測期間中、アジア太平洋市場におけるマイルドハイブリッド車の販売をさらに促進すると予想されます。
市場の主要企業には、日産自動車、フォルクスワーゲン・グループ、スズキ株式会社、現代自動車株式会社、フォード・モーター・カンパニー、トヨタ自動車株式会社などがあります。様々な自動車メーカーによる新製品の発売もマイルドハイブリッド車の需要を押し上げています。
The Mild Hybrid Vehicles Market is expected to register a CAGR of 17.45% during the forecast period.
Stringent emission standards, fuel efficiency, and government incentives are the major factors driving automakers and buyers to shift toward hybrid vehicles from conventional vehicles. However, demand for battery-electric vehicles is growing significantly, which might hinder the growth of the mild hybrid vehicle market.
Asia-Pacific is expected to grow faster during the forecast period. However, certain trends in emerging countries, like India, may hinder the sales growth of hybrid vehicle types as the country recently removed the subsidy for mild hybrid vehicles under the FAME scheme. North America and Europe are expected to witness considerable growth for mild hybrid vehicles as these regions are focusing more on the growth of pure electric or full hybrid vehicles.
Over the past three years, many automakers started launching a 48V mild hybrid as a standard feature in their new vehicle models. The demand for mild hybrid vehicles equipped with less than 48V capacity steadily grew in various countries across the globe.
One of the key advantages of 48V and above mild hybrid vehicles is that they can offer many of the benefits of full hybrid vehicles, such as regenerative braking and engine start-stop technology, at a lower cost. It makes them a more cost-effective option for improving fuel efficiency and reducing emissions, especially for larger vehicles such as SUVs and trucks.
Several major automakers, such as Mercedes-Benz, Audi, and BMW, are investing in 48 V mild hybrid technology, and many of their new models now feature this technology. For example, the 2022 Mercedes-Benz S-Class offers a 48 V mild hybrid system that provides an additional 22 horsepower and up to 184 lb-ft of torque while also improving fuel efficiency by up to 10%.
Automobile manufacturers in various countries globally are launching vehicles with a mild hybrid system with less than 48 V capacity, which is further increasing demand for the less than 48 V capacity segment.
Leading vehicle manufacturers such as Suzuki Corporation, Mahindra, Hyundai, etc., launched vehicles with a 12 V mild hybrid in the past. With increasing demand from end users, manufacturers are now focusing on developing vehicles with a 48 V mild hybrid system, which is expected to challenge the growth of the market over the forecast period.
Asia-Pacific is capturing the largest share of the market owing to the highest vehicle sales, majorly in China. Many automotive companies planned to invest in the Asia-Pacific market to cater to the strong demand for hybrid vehicles.
With an aim for long-term development and to realize the zero-emission goal, Chinese automakers are working on strong HEV, PHEV, high-efficiency engines, and other advanced technologies while introducing 48V mild hybrid technology. For instance,
The Indian government also undertook multiple initiatives to promote the manufacturing and adoption of electric vehicles in India to reduce emissions as per international conventions and develop e-mobility in the wake of rapid urbanization.
The National Electric Mobility Mission Plan (NEMMP) and Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid & Electric Vehicles in India (FAME I and II) schemes helped create the initial interest and exposure to electric mobility. The Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid & Electric Vehicles in India (FAME) program, first implemented in 2015 and updated in 2019, provides consumers and domestic companies with various incentives. For instance, in phase II of FAME, the government announced an outlay of USD 1.4 billion through 2022. This phase focused on the electrification of public and shared transportation through subsidizing 7090 e-buses, 500,000 electric three-wheelers, 550,000 electric passenger vehicles, and 1,000,000 electric two-wheelers.
The above plans by automakers and governments for electric mobility are anticipated to further boost mild hybrid vehicle sales in the Asia-Pacific market during the forecast period.
Some of the major players in the market include Nissan Motor Co. Ltd, Volkswagen Group, Suzuki Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Ford Motor Company, and Toyota Motor Corporation, among others. New product launches by various automobile manufacturers are also boosting the demand for mild hybrid cars.