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市場調査レポート
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1685685

自動車用インフォテイメントシステム- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Automotive Infotainment Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 100 Pages
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2~3営業日
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自動車用インフォテイメントシステム- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用インフォテインメントシステム市場規模は、2025年に285億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは6.1%で、2030年には383億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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自動車用インフォテインメントシステム市場は、主に自動車の販売台数と生産台数の増加によって牽引されているため、COVID-19の流行が自動車用インフォテインメントシステム市場に与える影響は避けられないものでした。製造工場の閉鎖や操業停止が続いたため、2020年には自動車の生産と販売が低迷しました。しかし、2020年前半には、世界の自動車生産と販売はペースを取り戻し始め、2021年もその勢いを維持しました。2021年の世界の自動車販売台数は、2020年と比較してかなりの伸びを示しました。しかし、主に世界の半導体不足により、市場は2019年の水準まで回復しませんでした。パンデミック後、企業はパンデミックの影響を克服するために協力し、新しく革新的な製品を開発しています。例えば

主なハイライト

  • 2022年9月、ルネサスエレクトロニクス(ルネサス)は、ベトナムの新興自動車メーカーVinFastとの電気自動車の技術開発における協業の拡大を発表しました。両社はインフォテインメントシステムで協業しており、ルネサスはVinFast社の電動SUV「VF8」「VF9」に車載SoC「R-Car」やアナログ製品を提供しています。

自動車メーカー各社は、予測期間中に発売予定の車種に先進的なインフォテインメントシステムを導入しようと強く競い合っています。例えば、三菱自動車工業、日産自動車、グループ・ルノーは、次世代インフォテインメントシステムにグーグル社のアンドロイドOS(オペレーティング・システム)を採用しています。さらに、IVI(自動車用インフォテインメント)の需要は、消費者行動の変化や、携帯電話とシステムとのシームレスな接続に対する需要に伴い、急増すると予想されます。

高級車の販売台数の増加や、ダッシュボード内インフォテインメントシステムに対する顧客の嗜好は、市場の最大の促進要因のひとつです。しかし、ドライバーの注意散漫による事故件数の増加も市場の成長を妨げる可能性があります。世界の主要自動車メーカーは、オーディオ・ユニット、ディスプレイ・ユニット、ナビゲーション・システム、総合システムなどの領域で活躍する技術系OEMと幅広く連携しています。例えば

主なハイライト

  • 2022年10月、トヨタとグーグル・クラウドは提携を拡大し、トヨタとレクサスの次世代オーディオ・マルチメディア・システムとグーグル・クラウドのAIベースのスピーチ・サービスを含むようになりました。顧客は、最新世代のToyota Audio MultimediaおよびLexus Interfaceインフォテインメントシステムで、この協業の最初の成果を見ることができます。このシステムは、Toyota Corolla、Tundra、Sequoia、Lexus NX、RX、電気自動車RZなどの2023年モデルに搭載される予定です。

さらに、商用車にナビゲーションや車両制御ユニットを導入することで、緊急時の対応時間を短縮し、事故のリスクをなくすことができます。このほか、複数の自動車メーカーが低価格のインフォテインメントシステムを提供しているため、製品の値ごろ感が増しています。さらに、スマートフォンの普及が進んでおり、インターネットへの接続性が高いことも、世界レベルでの市場成長に大きな影響を与えています。

アジア太平洋市場は予測期間中に急成長し、北米、欧州がこれに続くと予想されます。アジア太平洋市場の拡大は、世界で最も多くの自動車を製造している中国、日本、インドなどの国々で、自動車用インフォテインメントシステムの採用率が高いことに起因しています。このため、自動車用インフォテインメントシステムのサプライ・チェーン全体で技術革新が進んでいます。例えば

主なハイライト

  • 2022年8月、ローム(Rohm)はインフォテインメントシステムとADAS(先進運転支援システム)の車載カメラ用DC/DCコンバータIC BD9S402MUF-Cの開発を発表しました。

自動車用インフォテインメントシステム市場動向

インフォテインメントシステムの高度化

自動車用インフォテインメントシステムへのスマートフォン機能の搭載が進んでいます。北米と欧州では、成人の90%以上が携帯電話からインターネットにアクセスしており、これは他地域の中でもトップクラスです。携帯電話の利用が増えるにつれて、同じ目的でスマートフォンを自動車に搭載するケースも増えています。

自動車メーカーもモジュール式のハードウェア設計を選ぶようになっています。これにより、インフォテインメントシステムの購入コストを下げることができます。スマートフォンの機能を自動車用インフォテインメントシステムに低コストで統合できる技術を開発しています。メーカー各社は、処理能力とシステム競争力の両立に取り組んでいます。自動車メーカーがコネクテッドカーの性能を向上させるためには、デジタル・サービスが大量のデータを生成する必要があります。

  • 2021年8月、現代自動車は、現代、起亜、ジェネシスのヒューマン・マシン・インターフェース(HMI)技術パートナーとして、世界のソフトウェア技術企業であるQT社を選定しました。この技術により、現代自動車は車両インフォテインメントシステム全体でコネクテッド・カー・オペレーティング・システムを開発できるようになります。
  • 2021年9月、LGエレクトロニクスはドイツのミュンヘンで開催されたIAA Mobilityheldで自動車用インフォテインメントシステムを発表しました。この自動車用インフォテインメントシステムは、コネクティビティと利便性を最適化するため、グーグル・アンドロイド・オートモーティブとアンドロイド10をベースにしています。自動車用インフォテインメントシステムのソフトウェアはルノーのパートナーシップにより開発され、2022年2月に発売されるルノーメガーヌE-TECHエレクトリックに搭載されます。

自動車用インフォテインメントシステムは、技術的に大きな変革期を迎えています。スマートフォンの普及に伴い、ADASや自律走行技術(自動運転車)の採用が増加しています。車載システム車両、特に助手席のような技術は、過度に身近なものとなっています。エンジニアが革新的な自動車用インフォテインメントシステムを開発するにつれて、これらの機能は自動車の電子システムに不可欠なものとなっていくと思われます。

AIとクラウド・サービスの導入は、自動車用インフォテインメントシステムの技術的進歩を促進すると予想されます。ほとんどの企業は、インフォテインメントシステムを既存のグーグルとアップルのエコシステムに依存しています。ただし、インフォテインメントシステムのOSを自社開発することを好む企業もある、

中国がアジア太平洋市場を牽引

中国は、過去10年間で自動車販売台数が最も多かったことから、アジア太平洋諸国の中でもアジア太平洋地域の自動車産業で大きなシェアを占めています。自動車メーカーの間で新エネルギー車(NEV)への注目が高まっていることから、予測期間中も自動車販売台数はプラスを維持すると予想されます。

シンプルなオーディオシステムから、ナビゲーション、Apple CarPlay、Android Auto、テレマティクスなど複数の機能をサポートするタッチスクリーン・インフォテインメントシステムへの移行が、同国におけるインフォテインメントシステムの需要を牽引しています。

中国は世界最大級の自動車市場であり、2020年の乗用車販売台数は2,017万台を超え、2021年には中国全体の自動車販売台数が約2,148万台に達します。しかし、中国の自動車メーカーはインテリジェント・コックピットの開発を先駆的に進めており、急速に現代の運転体験に不可欠な要素になりつつあります。インテリジェント・コックピットは、スマート・テクノロジーと、車両コマンド用の音声認識やエンターテインメント、ナビゲーション・システムなどのさまざまな運転機能を組み合わせたものです。例えば

  • 2022年9月、エヌビディア・コーポレーション(NVIDIA)は、自律走行/ADAS(先進運転支援システム)と自動車用インフォテインメントシステムを統合できる集中型車載コンピューター「ドライブ・ソア」の開発を発表しました。

さらに、2021年7月の世界人工知能会議では、中国の自動車市場がスマートコックピットの開発でリードしており、インテリジェントコックピット関連の特許出願件数は82,300件を超え、次いで日本が31,900件、米国が19,300件となっています。インテリジェント・コックピットは、現代の運転体験において重要な技術になりつつあり、音声認識や多機能ナビゲーションシステムは、インテリジェント自動車コックピットに統合されている主要技術の一部です。

自動車用インフォテインメントシステム業界の概要

主要企業Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, and Mitsubishi Electric Corporation dominate the automotive infotainment systems market. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions.

  • 2022年9月、Mercedes-Benz AG社とQualcomm Technologies, Inc.は、Snapdragon Digital Chassisソリューションを使用して、将来のMercedes-Benz車に最先端のデジタル機能を搭載するための協業を発表しました。Mercedes-Benz社は、クアルコムのコックピットプラットフォームを使用して、直感的でインテリジェントなインフォテイメントシステムを実現します。これらの次世代システムには、車載バーチャルアシスタントのための非常に直感的なAIエクスペリエンスが含まれます。
  • 2022年6月、Mercedes-Benz Group AG社は、カリフォルニア州を拠点とするテクノロジー企業、ZYNC社との提携を発表しました。この提携により、ZYNCはOEM向けにプレミアム車載デジタル・エンターテインメント・プラットフォームを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 搭載タイプ別
    • ダッシュボード内インフォテインメント
    • 後席インフォテインメント
  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Denso Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Harman International Industries Inc.
    • Magnetic Marelli SpA
    • Kenwood Corporation
    • Alpine Electronics Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Visteon Corporation
    • Pioneer Corporation
    • Aptiv PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46304

The Automotive Infotainment Systems Market size is estimated at USD 28.53 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.36 billion by 2030, at a CAGR of 6.1% during the forecast period (2025-2030).

Automotive Infotainment Systems - Market - IMG1

The impact of the COVID-19 pandemic on the automotive infotainment systems market was inevitable as the market is primarily driven by increasing vehicle sales and production. As there were continuous lockdowns and shutting down of manufacturing units, production and sales of vehicles experienced a slump in 2020. However, in the first half of 2020, global vehicle production and sales started to pick up the pace and continued their growth momentum in 2021. Global vehicle sales witnessed considerable growth in 2021 when compared to 2020. However, the market did not rebound to the levels of the year 2019, primarily due to the global semiconductor shortage. Post-pandemic, players are collaborating and developing new and innovative products to overcome the impact of the pandemic. For instance,

Key Highlights

  • In September 2022, Renesas Electronics Corporation (Renesas) announced an expansion of its collaboration with VinFast, a Vietnamese emerging vehicle manufacturer, for the technological development of electric vehicles. Both companies have worked together on infotainment systems, and Renesas provides R-Car, its onboard SoC, and analog products for the VinFast electric SUVs VF8 and VF9.

Automakers are strongly competing to deploy advanced infotainment systems for their upcoming vehicle models during the forecast period. For instance, Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, and Groupe Renault have adopted Google Inc.'s Android OS (operating system) for their next-generation infotainment systems. In addition, demand for IVI (In-Vehicle Infotainment) is expected to witness a steep rise with changing consumer behavior and demand for seamless connectivity of phones with the system.

An increase in luxury vehicle sales and customer preference for in-dash infotainment systems are some of the biggest drivers of the market. However, the rise in the number of accidents due to driver distraction may also hinder the market's growth. The world's leading automobile manufacturers are extensively working with technological OEMs, which work in domains such as audio units, display units, navigation systems, and comprehensive systems. For instance,

Key Highlights

  • In October 2022, Toyota and Google Cloud expanded their partnership to include Toyota and Lexus's next-generation audio multimedia systems as well as Google Cloud's AI-based speech services. Customers can see the first fruits of the collaboration in the latest generation Toyota Audio Multimedia and Lexus Interface infotainment systems, which will be available in 2023 models such as the Toyota Corolla, Tundra, and Sequoia, as well as the Lexus NX, RX, and all-electric RZ.

Furthermore, implementing navigation and vehicle control units in commercial vehicles helps reduce the response time during emergencies, thereby eliminating the risk of accidents. Besides this, several automobile manufacturers are also offering low-cost infotainment systems, thereby increasing product affordability. Additionally, the rising adoption of smartphones, along with high internet connectivity, has a significant impact on the market growth on a global level.

The Asia-Pacific market is expected to grow rapidly during the forecast period, followed by North America and Europe. The Asia-Pacific market's expansion can be attributed to the high adoption rate of automotive infotainment systems in countries such as China, Japan, and India, which manufacture the most vehicles globally. This, in turn, is driving technological innovations across the supply chain of the automotive infotainment system. For instance,

Key Highlights

  • In August 2022, Rohm Co., Ltd (Rohm) announced the development of the BD9S402MUF-C DC/DC converter IC for infotainment systems and advanced driver assistance system onboard cameras.

Automotive Infotainment Systems Market Trends

Growing Advancements in Infotainment Systems

Smartphone functions are increasingly being integrated into in-vehicle infotainment systems. Over 90% of adults in North America and Europe have access to the internet via their mobile phones, which is one of the highest rates among other regions. As the use of mobile phones has increased, so has the use of smartphones in cars for the same purposes.

Automobile manufacturers are also opting for modular hardware design. This allows them to lower the cost of purchasing infotainment systems. They are developing technologies that allow smartphone functions to be integrated into in-vehicle infotainment systems at a low cost. Manufacturers are working to combine processing power and system competitiveness. For car manufacturers to improve the performance of connected vehicles, digital services generate massive amounts of data.

  • In August 2021, Hyundai Motors selected QT, a global software technology company, as its human-machine interface (HMI) technology partner for Hyundai, Kia, and Genesis. This technology would allow Hyundai Motors to develop a connected car operating system across its vehicle infotainment systems.
  • In September 2021, LG Electronic unveiled their in-vehicle infotainment system in IAA Mobilityheld in Munich, Germany. The in-vehicle infotainment system was based on Google Android automotive and Android 10 to optimize connectivity and convenience. The in-vehicle infotainment system's software was developed with Renault's partnership, and it is equipped with the Renault Megane E-TECH electric, launched in February 2022.

The automotive infotainment system is undergoing massive technological transformations. With growing smartphone usage, there is an increase in the adoption of ADAS and Autonomous driving technology (self-driving cars). Technologies like Automotive systems vehicles, especially for passenger seating, have become excessively familiar. As engineers develop innovative versions of in-vehicle infotainment systems, these features will become essential contributors to the vehicle's electronic system.

The introduction of AI and cloud services is expected to drive technological advancements in automotive infotainment systems. Most companies rely on the existing Google and Apple ecosystems for their infotainment systems. Although some players prefer to develop their infotainment system OS in-house,

China is Driving the Asia-Pacific Market

China occupied a significant share of the Asia-Pacific automotive industry among Asia-Pacific countries due to its highest vehicle sales over the past decade. The country is anticipated to continue to see positive vehicle sales during the forecast period, owing to the growing focus on new energy vehicles (NEV) among automakers.

The shift from simple audio systems to touchscreen infotainment systems that support multiple features, such as navigation, Apple CarPlay, Android Auto, and telematics, is driving the demand for infotainment systems in the country.

China is one of the world's largest automotive markets, with over 20.17 million passenger cars sold in the country in 2020, and overall car sales in China reached around 21.48 million vehicles in 2021. However, Chinese automakers are pioneering the development of the intelligent cockpit, which is quickly becoming an essential component of the modern driving experience. Intelligent cockpits combine smart technologies with various driving functions, such as voice recognition for vehicle commands and entertainment and navigation systems. For instance,

  • In September 2022, NVIDIA Corporation (NVIDIA) announced the development of Drive Soar, a centralized in-vehicle computer capable of integrating autonomous driving/advanced driver assistance systems (ADAS) and in-vehicle infotainment systems.

Further, In July 2021, World artificial intelligence conference, China's automobile market was leading in the development of smart cockpits with more than 82,300 patents application related to intelligent cockpits, followed by Japan and the United States at 31,900 and 19,300, respectively. Intelligent cockpits are becoming a critical technology in the modern driving experience; voice recognition and multiple drive functions navigation systems are some of the prime technologies integrated into intelligent vehicle cockpits.

Automotive Infotainment Systems Industry Overview

Major players such as Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, and Mitsubishi Electric Corporation dominate the automotive infotainment systems market. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions.

  • In September 2022, Mercedes-Benz AG and Qualcomm Technologies, Inc. announced a collaboration to use Snapdragon Digital Chassis solutions to bring the most advanced digital capabilities to future Mercedes-Benz vehicles. Mercedes-Benz is using Qualcomm Cockpit Platforms to power intuitive and intelligent infotainment systems. These next-generation systems will include highly intuitive AI experiences for in-car virtual assistance.
  • In June 2022, Mercedes-Benz Group AG announced a collaboration with ZYNC, a California-based technology company. Under this partnership, the latter company will provide a premium in-car digital entertainment platform for the OEM.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD Billion)

  • 5.1 By Installation Type
    • 5.1.1 In-dash Infotainment
    • 5.1.2 Rear-seat Infotainment
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Denso Corporation
    • 6.2.2 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.3 Continental AG
    • 6.2.4 Harman International Industries Inc.
    • 6.2.5 Magnetic Marelli SpA
    • 6.2.6 Kenwood Corporation
    • 6.2.7 Alpine Electronics Inc.
    • 6.2.8 Mitsubishi Electric Corporation
    • 6.2.9 Visteon Corporation
    • 6.2.10 Pioneer Corporation
    • 6.2.11 Aptiv PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS