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市場調査レポート
商品コード
1684101
北米のフットウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)North America Footwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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北米のフットウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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北米のフットウェア市場規模は2025年に1,213億4,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.18%で、2030年には1,489億1,000万米ドルに達すると予測されます。
ファッションは、この地域の消費者のフットウェア需要を促進する上で重要な役割を果たしています。革新的なデザイン、色、スタイルは消費者の購買決定に影響を与え、個人は最新のファッション動向に沿ったフットウェアを求めることが多いです。そのため、著名ブランドはトレンディなフットウェアを求める消費者の需要に応えるため、事業拡大や提携に注力しています。例えば、2023年9月、ライフスタイル・ブランドのTokidokiとアメリカのシューズ会社Skechersが世界なシューズのコラボレーションで提携しました。Skechers x Tokidoki」ラインは、Skechers Unoを含むSkechersの女性用ファッションスニーカーシリーズに、Tokidokiの世界観に登場するカラフルなキャラクターや、アイコニックなハートとクロスボーンのロゴをオールスターキャストでフィーチャーしています。さらに、さまざまなスポーツをする人が増えるにつれて、快適性、サポート性、耐久性を備えたパフォーマンス志向のアスレチックフットウェアが求められ続けています。例えば、スポーツ・フィットネス産業協会(SFIA)によると、屋外スポーツに参加する米国人口の割合は、2019年の50.7%から2022年には55%に増加しました。さらに、eコマースとオンラインショッピングプラットフォームの台頭は、フットウェア業界の小売情勢を一変させました。消費者は、製品の調査、比較、購入にオンラインチャネルをますます利用するようになり、北米地域のオンラインフットウェア市場の成長を牽引しています。
近年、この地域ではレクリエーションやアウトドア活動への参加が大幅に増加しています。これは主に、健康への関心の高まりと、個人の活動的なライフスタイルを促進するための様々な政府の取り組みによるものです。例えば、アウトドア産業協会によると、米国の消費者のアウトドア・レクリエーションへの参加は2022年に大幅に増加しました。同レポートは、参加者の約80%が山でのキャンプやスポーツクライミングなど様々なアウトドア活動に参加していると述べています。さらに、米国では2022年だけで約88万1000人がトレッキングやハイキングを始めたと指摘しています。このような身体活動への参加者数の増加は、特定の活動や環境に最適化されたアスレチックフットウェアの販売にとって重要な要因となっています。さらに、メーカーは消費者の好みを満たすために、素材やデザイン、機能性を革新しています。例えば、2024年2月、ウルヴァリンとレッドブル・スクランブル・シリーズは、ラッシュ・ウルトラスプリング・ブーツを含むブーツの限定コレクションを発売しました。このブーツは、オフロードでの使用に適したクッション性を提供するUltraSpringテクノロジーを採用し、モータースポーツにインスパイアされた要素を備えています。フルグレインレザーと透湿性メンブレンが湿気を逃がします。
米国は、高度に発展した小売事情と、スポーツやアウトドア活動への参入企業の増加により、フットウェアの最も重要な市場のひとつとなっています。これに加えて、アスレジャーの流行によるファッションステートメントとしてのアスレチックフットウェアへの消費支出の増加が市場成長に寄与しています。さらに、メーカーは様々な製品の発売を通じて、独自性と個人のスタイルを重視し、重要な消費者層を構成するZ世代などの若い層をターゲットにしています。例えば、2022年4月、ナイキはマスターズに向けた新しいゴルフシューズ、TW'14、ルナコントロール、ルナクレイトンを発売しました。3モデルとも、プレミアムホワイトのアッパーに、アウトソール、シューレースのアイレット、スウッシュなど、さまざまな色のデザインディテールをあしらっています。また、パフォーマンス、快適性、カスタマイズ性を高めたフットウェアは、国内でも人気を集めています。例えば、2023年9月、アディダスは最も人気のある3Dプリントシューズラインの新デザインを発表しました。このアディダス4Dシリーズは、プリンターと米国の素材メーカー、カーボンで3Dプリントされたミッドソールが特徴です。
北米のフットウェア市場は競争が激しく、いくつかの地域および世界のプレーヤーが市場シェアを争っています。同市場の著名なプレーヤーには、Nike Inc.、Adidas Group、Skechers USA Inc.、Deckers Outdoor Corporation、VF Corporationなどがいます。これらのプレーヤーは、M&A、事業拡大、パートナーシップなどの戦略を駆使し、市場において強固な消費者基盤と尊敬される地位を確立しています。また、競合他社との差別化を図るために、各社が最も好む戦略である製品イノベーションに依存しています。
The North America Footwear Market size is estimated at USD 121.34 billion in 2025, and is expected to reach USD 148.91 billion by 2030, at a CAGR of 4.18% during the forecast period (2025-2030).
Fashion plays a significant role in driving consumer demand for footwear in the region. Innovative designs, colors, and styles influence consumer purchasing decisions, with individuals often seeking shoes that align with the latest fashion trends. Therefore, prominent brands focus on expansions and partnerships to meet consumer demand for trendy footwear. For instance, in September 2023, Lifestyle brand Tokidoki and American footwear company Skechers partnered for a global footwear collaboration. The Skechers x Tokidoki line features an all-star cast of colorful characters from the Tokidoki universe and its iconic heart and crossbones logo across a range of Skechers fashion sneakers for women, including Skechers Uno. Additionally, as more people engage in various sports activities, there is a continuous demand for performance-oriented athletic shoes that offer comfort, support, and durability. For instance, according to the Sports and Fitness Industry Association (SFIA), the share of the United States population participating in outdoor sports increased from 50.7% in 2019 to 55% in 2022. Furthermore, the rise of e-commerce and online shopping platforms transformed the retail landscape for the footwear industry. Consumers are observed to increasingly rely on online channels to research, compare, and purchase products, driving growth in the online footwear market in the North American region.
In recent years, participation in recreational and outdoor activities has significantly increased in the region, primarily due to rising health concerns and various government initiatives toward promoting an active lifestyle among individuals. For instance, according to the Outdoor Industry Association, outdoor recreation participation of consumers in the United States significantly increased in 2022. The report stated that about 80% of the participants had participated in various outdoor activities like mountain camping and sports climbing. It further noted that about 881,000 people in the United States started trekking and hiking in 2022 alone. This increase in the number of participants in physical activities acts as a prime factor for the sales of athletic footwear optimized for specific activities and environments. Moreover, manufacturers innovate with materials, designs, and functionalities to satisfy consumers' preferences. For instance, in February 2024, Wolverine and Red Bull Scramble Series launched a limited-edition collection of boots, including the Rush UltraSpring Boot. The boots are designed with UltraSpring technology to provide cushioning for off-road use and feature motorsport-inspired elements. They have full-grain leather and a breathable membrane to wick away moisture.
The United States is one of the most prominent markets for footwear owing to its highly evolved retail landscape and increased participation of individuals in sports and outdoor activities. Besides this, increased consumer spending on athletic footwear as a fashion statement due to the athleisure trend contributes to the market growth. Moreover, manufacturers target younger demographics, such as Gen Z, who emphasize uniqueness and personal style and constitute an important consumer segment, through various product launches. For instance, in April 2022, Nike released new golf shoes to prepare for The Masters, including the TW' 14, Lunar Control, and Lunar Clayton shoes. All three models feature premium white uppers with various color design details, including the outsole, lacing eyelets, and Swoosh. Besides, footwear incorporating enhanced performance, comfort, and customization is gaining popularity in the country. For instance, in September 2023, Adidas launched new designs for its most popular 3D-printed shoe line. This Adidas 4D series features a 3D-printed midsole from a printer and the US-based material maker Carbon.
The North American footwear market is competitive, with several regional and global players competing for market share. Some prominent players in the market include Nike Inc., Adidas Group, Skechers USA Inc., Deckers Outdoor Corporation, and VF Corporation. The players are indulging in strategies, such as mergers and acquisitions, expansions, and partnerships, to establish a solid consumer base and esteemed position in the market. They also rely on product innovation, the most preferred strategy by companies to differentiate themselves from competitors.