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市場調査レポート
商品コード
1684020

イタリアのチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Italy Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 161 Pages
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2~3営業日
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イタリアのチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

イタリアのチョコレートの市場規模は2025年に29億米ドルと推定・予測され、2030年には38億米ドルに達し、市場推計・予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.56%で成長すると予測されています。

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幅広い小売ネットワークがフルレンジのチョコレート・ブランドへのアクセスを提供し、スーパーマーケット/ハイパーマーケットとコンビニエンスストアが2023年にほぼ75%の金額シェアを占めています。

  • さまざまな流通チャネルのなかでも、スーパーマーケットとハイパーマーケットは全国的にチョコレート製品の主要販売チャネルとみなされています。2023年の小売売上高全体の46.2%以上を占めています。その主な理由は、人気のスーパーマーケットやハイパーマーケットチェーンの強力な浸透と、これらの店舗による大幅な値引きによる消費者の大量購入行動です。イタリアでは、Conad、Selex、Coop、Vege、Agora、Carrefourが人気のチェーン店です。2021年現在、コナドは全国に3,332店舗を展開しています。
  • コンビニエンスストアは、スーパーマーケット、ハイパーマーケットに次いで、チョコレートの購入に広く選ばれている流通チャネルです。コンビニエンスストアを通じたチョコレート菓子類の販売は、2024年から2027年にかけて14.36%の数量成長を記録し、2027年の数量シェアは29.2%になると推定されます。プライベートブランドへのアクセスが容易なため、消費者は他の小売チャネルよりも伝統的な食料品店を好みます。チョコレートの販売はコンビニエンスストアを通じて最も高いCAGRを記録し、2030年の販売額は11億2,447万米ドルに達すると推定されます。
  • オンラインショッピングの増加に対応して、オンライン小売業者の増加が予測期間中のチョコレートのオンライン販売を促進すると予想されます。2022年、イタリアのインターネット利用者は5,085万人で、同国のインターネット普及率は84.3%に達しています。オンラインチャネルを通じたチョコレート販売は、予測期間中にCAGR 6.24%を記録し、2030年には5億3,145万米ドルに達すると予測されます。Eataly、Venchi、Cioccolato Lindt、IperEspresso、Gobinoは、イタリア全土にチョコレートを提供する主要オンライン小売業者です。彼らは消費者に様々な割引やクーポンを提供しています。

イタリアのチョコレート市場動向

イタリアにおける地元大手チョコレートメーカーの存在感が、消費量増加の主な要因です。

  • イタリアのチョコレート産業は、高品質の製品で長い伝統を持っています。イタリアは世界で最も伝統的なチョコレート会社を製造しています。同国の職人的チョコレート・メーカーは、幅広い種類のチョコレート・バーを提供しており、その結果、消費者の密度が高まっています。
  • イタリアでは、製品の属性において、消費者はブランドイメージを重視しています。全人口の約78%がブランドイメージの高いチョコレートを好みます。パッケージは菓子類にとって2番目に重要な製品属性であり、購入の可能性を左右すると考えられています。
  • 2023年、チョコレート製品の売上は2022年比で4.5%増加しました。チョコレート分野では、消費者がミルクやホワイトチョコレートよりもダークチョコレートを好むため、2022年にはダークチョコレートが大幅な人気を獲得しています。
  • イタリアでは、チョコレートの消費は一般的に健康的な観点からとらえられており、さまざまな意見があります。チョコレートは多くの人が楽しんでいる人気のあるお菓子であるが、その健康上の利点と潜在的な欠点に関する考察があります。

イタリアのチョコレート産業概要

イタリアのチョコレート市場はかなり統合されており、上位5社で71.80%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Gruppo Elah Dufour SpA, Mars Incorporated and Nestle SA(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 菓子種類
    • ダークチョコレート
    • ミルクチョコレート・ホワイトチョコレート
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • A. Loacker Spa/AG
    • Alfred Ritter GmbH & Co. KG
    • Bauli SpA
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Chocolates Valor SA
    • Ferrero International SA
    • Gruppo Elah Dufour SpA
    • ICAM SpA
    • Mars Incorporated
    • Mondelez International Inc.
    • Nestle SA
    • Perfetti Van Melle BV
    • The Icelandic Store
    • Venchi SpA
    • Witors SpA

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001792

The Italy Chocolate Market size is estimated at 2.9 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.8 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.56% during the forecast period (2025-2030).

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Widespread retail network providing accessibility to full range chocolates brands drove the domination of Supermarket/ hypermarket and convenience stores together holding almost 75% value share in 2023

  • Among different distribution channels, supermarkets and hypermarkets are considered the primary sales channels for chocolate products across the country. Together, they held more than 46.2% of the overall retail sales in 2023. The major reason behind this was the strong penetration of popular supermarkets and hypermarket chains and consumers' bulk buying behavior due to heavy discounts from these stores. Conad, Selex, Coop, Vege, Agora, and Carrefour were the popular chains in Italy. As of 2021, Conad had 3,332 stores across the country.
  • Convenience stores are the second most widely preferred distribution channel for chocolate purchases after supermarkets and hypermarkets. The sales of chocolate confectionery through convenience stores are estimated to register volume growth of 14.36% during 2024-2027, with a 29.2% volume share in 2027. The broader reach and easy access to private label brands drive the consumer preference for traditional grocery stores over other retail channels. Chocolate sales are estimated to record the highest CAGR through convenience stores, reaching a sales value of USD 1,124.47 million in 2030.
  • In response to the rising number of online shopping, the increasing number of online retailers is anticipated to drive online sales of chocolates during the forecast period. In 2022, there were 50.85 million internet users in Italy, and the country's internet penetration rate stood at 84.3%. Chocolate sales through online channels are estimated to register a CAGR of 6.24% during the forecast period, reaching USD 531.45 million in 2030. Eataly, Venchi, Cioccolato Lindt, IperEspresso, and Gobino are key online retailers delivering chocolates throughout Italy. They offer various discounts and coupons to consumers.

Italy Chocolate Market Trends

The strong presence of leading local chocolate manufacturers in Italy is the key factor for the higher consumption

  • The Italian chocolate industry has a long tradition of high-quality products. Italy manufactures the most traditional chocolate companies in the world. The country's artisanal chocolate makers offer a wide range of chocolate bars, resulting in the growth of consumer density.
  • In Italy, under product attributes, consumers are significantly focusing on brand image. Around 78% of the total population prefers chocolates with a greater brand image.; Packaging is considered the second most important product attribute for confectionery products, which determines the likelihood of purchasing.
  • In 2023, chocolate products witnessed a hike in their sales by 4.5% compared to 2022. The sales growth is linked to the availability of unique chocolates with varied prices.; Under the chocolate segment, dark chocolate has been gaining a significant volume of popularity in 2022 as consumers prefer dark chocolate over milk and white chocolate.
  • In Italy, the consumption of chocolate is generally viewed from a health perspective with a mix of opinions. While chocolate is a popular treat enjoyed by many, there are considerations regarding its health benefits and potential drawbacks.

Italy Chocolate Industry Overview

The Italy Chocolate Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 71.80%. The major players in this market are Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Gruppo Elah Dufour SpA, Mars Incorporated and Nestle SA (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Dark Chocolate
    • 5.1.2 Milk and White Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 A. Loacker Spa/AG
    • 6.4.2 Alfred Ritter GmbH & Co. KG
    • 6.4.3 Bauli SpA
    • 6.4.4 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.4.5 Chocolates Valor SA
    • 6.4.6 Ferrero International SA
    • 6.4.7 Gruppo Elah Dufour SpA
    • 6.4.8 ICAM SpA
    • 6.4.9 Mars Incorporated
    • 6.4.10 Mondelez International Inc.
    • 6.4.11 Nestle SA
    • 6.4.12 Perfetti Van Melle BV
    • 6.4.13 The Icelandic Store
    • 6.4.14 Venchi SpA
    • 6.4.15 Witors SpA

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms