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市場調査レポート
商品コード
1683939

欧州のLED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 283 Pages
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2~3営業日
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欧州のLED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 283 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のLED照明市場規模は、2025年に115億米ドルと推定され、2030年には154億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは6.02%で成長します。

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産業・住宅分野の開発増加が市場成長を牽引

  • 金額ベースでは、2023年現在、産業用と倉庫用が大きなシェアを占め、商業用、住宅用、農業用照明がこれに続きます。フランス、ロシア、ポーランドが倉庫建設の大半を占めています。COVID-19危機は、フランスの工業生産能力をパンデミック以前の水準に戻す努力を加速させました。フランスの鉱工業生産は、2022年11月に2%増加した後、12月には1ヵ月で1.1%増加しました。ポーランドには440万㎡近いスペースがあります。2022年半ばまでに、ポーランドでは450万㎡近い倉庫・工業用スペースが建設中でした。
  • 商業施設では、病院、学校、空港がシェアの大半を占めています。調査対象となった42カ国の可処分所得は大きく異なります。リヒテンシュタイン、スイス、ルクセンブルクは、可処分所得が圧倒的に高く、学校や大学で学ぶ余裕があります。
  • 2023年の時点で、住宅部門が大きなシェアを占めています。イタリアの住宅市場は、旺盛な需要に支えられ、引き続き安定しています。2021年第4四半期の住宅用不動産取引は、前年同期比14.1%増の263,795戸となりました。全地域で好調な販売増となりました。多くの企業が移行期にあるにもかかわらず、オフィスの利用率は2022年1月の前回の封鎖終了から上昇傾向が続いた。2022年第3四半期現在、オフィスセクターの平均ディスカウント率は26%で、全体平均の31%を下回りました。2022年末時点の全体の空室率は7.2%で、2021年末と比較してほぼ安定している(+10bp)。全体として、オフィスと住宅の吸収率は上昇傾向にあり、LED需要の大幅な増加につながります。

倉庫やスタジアム建設の増加と各国の政府資金が市場を牽引

  • その他欧州が2023年の市場シェアの大半を占める。EU全域の開発活動は並みのレベルで継続し、2022年には2,000万㎡を超える近代的な倉庫や産業スペースが市場に参入します。ポーランドは倉庫建設開発で建設セグメントをリードしています。欧州ではポーランドがトップで、約440万平方メートルのスペースがありました。チェコ共和国も110万㎡を超える高い供給量を記録しました。2022年半ばまでに、ポーランドではほぼ450万㎡の倉庫・工業用スペースが建設中です。
  • スタジアムの継続的な開発と改修は、LED照明の使用を促進しています。例えば、スペインのバレンシアは、2022年にNou Mestallaスタジアムを建設するために、3億ユーロを投じて2番目に大きな投資家となりました。セルビアサッカー連盟(FSS)は、欧州サッカー連盟(UEFA)の支援を受けて、2023年に国内の複数のスタジアムの近代化に2,000万ユーロ以上を投資しました。これらの開発は、同国におけるLED照明の需要拡大を反映しています。
  • 2023年の金額シェアはフランスが大きく、数量シェアはドイツが最も高いです。パリ市は、電力会社EDFとエンジニアリング会社Eiffageの子会社に7億400万ユーロの契約を発注し、街灯と配電線の近代化を行いました。ドイツ連邦政府は、2050年までに気候変動に左右されない国になるという目標を達成するための措置を講じています。政府は、新築の住宅や集合住宅に追加資金を提供し、投資額の最大20%を助成することでこれを達成したいと考えています。こうした取り組みがLED照明市場の成長を促進すると期待されています。

欧州のLED照明市場動向

住宅と非住宅の増加がLED照明の成長を促進する可能性

  • 2022年、欧州の人口は7億4,350万人でした。EU加盟国には1億3,100万以上の建造物があります。欧州連合には1億1,900万棟の住宅と1,200万棟の非住宅があります。2022年、住宅需要は引き続き高く、地域の新築住宅建設を促し、地域のLED市場に利益をもたらしました。
  • 世帯数は、2020年の1億9,600万世帯に対し、2021年には1億9,740万世帯となります。EUでは、2021年には49.4%の世帯に子どもが1人、次いで38.6%に子どもが2人、12%に子どもが3人以上いた。2020年にはEU市民の約70%が持ち家を持っていました。2019年、欧州の家庭の1人当たりの部屋数は平均1.6部屋でした。人口と世帯数の増加に伴い、家庭やビジネススペースでのLEDの使用は増加する可能性があります。
  • 2019年現在、欧州連合(EU)の道路を走る自動車は前年比1.8%増の2億4,270万台で、バンは2,800万台以上走っています。バンの保有台数はフランスが600万台と圧倒的に多く、イタリア(420万台)、スペイン(380万台)、ドイツ(280万台)と続きます。EUの道路には620万台の中型・大型商用車が走っています。最近登録台数が増えているとはいえ、EUの全車両のうち代替動力車はわずか4.6%にすぎないです。ハイブリッド電気自動車はEUの道路を走る全車両の0.8%を占め、バッテリー電気自動車とプラグインハイブリッド自動車はそれぞれ0.2%にすぎないです。自動車販売台数の増加は、この地域のLED販売にプラスの影響を与える可能性があります。

可処分所得の増加と政府のインセンティブによりLEDの普及が進む可能性

  • 2022年、EUには1億9,800万世帯が居住し、1世帯当たりの平均世帯人員は2.2人でした。同地域の人口は2020年には7億4,620万人だったが、2023年には7億4,220万人に減少しました。EUの持ち家率は、2021年の69.90%から2022年には69.10%に低下しました。このような事例は、世帯数が若干減少しているにもかかわらず、住宅開発プロジェクトが例年より少ないことを示唆しています。したがって、LEDの普及はプラスに成長すると予想されるが、住宅セグメントでは以前に比べて減少しています。
  • 欧州では、ほとんどの国で可処分所得が高く、その結果、特に新しい住宅スペースに対する個人の消費力が高まっています。英国の一人当たり所得は2022年に3万3,138米ドルに達し、フランスのそれは25,337.7米ドルに達しました。
  • 欧州では、政府がLED普及のためのインセンティブ・プログラムを提供しています。英国政府は、エネルギー効率の高い照明に関する新たな提案を発表しました。この案では、エネルギー使用量の少ないLEDなどの照明が、古いハロゲン電球に取って代わることになります。このような取り組みにより、家庭は2,000英ポンド(2,525.96米ドル)から3,000英ポンド(3,788.98米ドル)以上節約できる可能性がある:欧州の屋外家庭ドイツでは2021年1月、「効率的な建物に対する連邦政府の資金援助」プログラムが開始されました。ドイツ国内に不動産を所有している人、または購入を検討している人は誰でもこの資金援助に応募できます。このエネルギー効率化プログラムには、照明エネルギー効率の高い建物も含まれています。2017年6月、フランス政府は省エネ証明書制度を発表し、世帯主の所得に応じてLED電球の価格の最大100%をカバーできる補助金を得ることができるようになりました。このような事例は、予測期間中、同地域のLED照明需要を押し上げると期待されています。

欧州のLED照明産業概要

欧州のLED照明市場は細分化されており、上位5社で36.91%を占めています。同市場の主要企業は以下の通り。 LEDVANCE GmbH(MLS), Marelli Holdings, OSRAM GmbH., Signify(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • フランス
      • ドイツ
      • 英国
    • 屋外照明
      • フランス
      • ドイツ
      • 英国
    • 自動車用照明
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車
  • 国名
    • フランス
    • ドイツ
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • Dialight PLC
    • HELLA GmbH & Co. KGaA
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • OSRAM GmbH.
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify(Philips)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • Valeo

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001637

The Europe LED Lighting Market size is estimated at 11.5 billion USD in 2025, and is expected to reach 15.4 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.02% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing development in the industrial and residential sectors drives market growth

  • In terms of value, as of 2023, industrial and warehouse had a major share, followed by commercial, residential, and agricultural lighting. France, Russia, and Poland had the majority of warehouse constructions. The COVID-19 crisis accelerated France's efforts to return industrial production capacities to the pre-pandemic levels. French industrial production increased by 1.1% over one month in December 2022, after +2% in November 2022. Poland has close to 4.4 million sq. m of space. By the middle of 2022, almost 4.5 million sq. m of warehouse and industrial space was under construction in Poland.
  • In commercial, hospitals, schools, and airports comprise the majority of the share. The disposable net income among the 42 countries surveyed varies significantly. Liechtenstein, Switzerland, and Luxembourg have the highest disposable net income by a wide margin, which means more affordability for schools and college studies.
  • In terms of volume, as of 2023, the residential sector had a major share. Italy's housing market remains stable, supported by strong demand. In Q4 2021, residential property transactions increased by 14.1% to 263,795 units compared to a year earlier. All regions saw a strong sales increase during the period. Despite many businesses remaining in transition, office usage rates continued on an upward trend from the end of the last lockdown in January 2022. As of Q3 2022, the office sector traded at an average discount of 26%, which was below the 31% overall average. The overall vacancy rate stood at 7.2% at the end of 2022, almost stable compared to the end of 2021 (+10bp). Overall, there is a positive trend toward a higher office and residential absorption rate, leading to a major increase in the demand for LEDs.

Increasing warehouse and stadium construction along with government funds in their countries drives the market

  • The Rest of Europe comprised the majority of the market share in 2023. Development activities across the European Union continued at a par level, with more than 20 million sq m of modern warehouse and industrial space entering the market in 2022. Poland leads in the construction segment with its warehouse construction development. In Europe, Poland was at the top, with nearly 4.4 million sq m of space. The Czech Republic also reported high supply levels with over 1.1 million sq m. By the middle of 2022, almost 4.5 million sq m of warehouse and industrial space was under construction in Poland.
  • Continued development and renovation of stadiums are encouraging the use of LED lighting. For example, Spain's Valencia was the second-largest investor, with EUR 300 million, to build the Nou Mestalla stadium in 2022. The Serbian Football Federation (FSS) invested over EUR 20 million in modernizing several stadiums in the country in 2023 with the support of the Union of European Football Associations (UEFA). These developments reflect the growing demand for LED lighting in the country.
  • France occupied the major value share, and Germany had the highest volume share in 2023. The City of Paris awarded a EUR 704 million contract to subsidiaries of the utility EDF and engineering firm Eiffage to modernize streetlights and energy distribution lines. The German federal government is taking steps to meet its goal of becoming climate-neutral by 2050. The government hopes to achieve this by providing extra funding for newly built houses and apartment buildings and granting up to 20% of the investment. Such initiatives are expected to promote the growth of the LED lighting market.

Europe LED Lighting Market Trends

Increasing residential housing and non-residential buildings may drive the growth of LED lights

  • In 2022, Europe had 743.5 million people. The Member States of the European Union contain over 131 million structures. The European Union has 119 million residential buildings and 12 million non-residential buildings. In 2022, the demand for housing remained high, encouraging the building of new homes in the region, thus benefitting the local LED market.
  • There were 197.4 million households in 2021 as opposed to 196.0 million in 2020. In the EU, 49.4% of households had a single child in 2021, followed by 38.6% with two children and 12% with three or more. About 70% of EU citizens were homeowners in 2020. In 2019, European homes had 1.6 rooms per person on average. The use of LEDs in homes and business spaces may increase as the population and the number of households rise.
  • As of 2019, there were 242.7 million cars on the road in the European Union, an increase of 1.8% from the previous year, and more than 28 million vans on the road. France has by far the largest fleet of vans, with six million vehicles, followed by Italy (4.2 million), Spain (3.8 million), and Germany (2.8 million). EU roadways have 6.2 million medium and heavy commercial vehicles. Even though registrations have gone up recently, only 4.6% of all EU vehicles are alternatively powered. Hybrid electric vehicles make up 0.8% of all vehicles on EU roads, while battery-electric and plug-in hybrid vehicles each account for only 0.2% of the total. The increase in automotive vehicle sales may positively impact LED sales in the region.

Increasing disposable income and government incentives may lead to more LED penetration

  • In 2022, 198 million households resided in the EU, with 2.2 members per household on average. The region's population was 746.2 million in 2020, which reduced to 742.2 million by 2023. Homeownership rates in the EU declined by 69.10% in 2022 from 69.90% in 2021. Such instances suggest that housing development projects are less than in previous years despite a slight decline in the number of households. Thus, LED penetration is expected to grow positively but less in the residential segment compared to previous years.
  • In Europe, disposable income is high for most countries, resulting in rising spending power of individuals, especially on new residential spaces. The United Kingdom's per capita income reached USD 33,138 in 2022, while that of France reached USD 25,337.7.
  • In Europe, the governments provide incentive programs to create more LED penetration. The UK government announced the launch of a new energy-efficient lighting proposal. Under this, lighting, such as low energy-use LEDs, would replace old halogen bulbs. Such initiatives could save households between GBP 2,000 (USD 2,525.96) and GBP 3,000 ( USD 3,788.98) over: Europe outdoor households. The "Federal Funding for Efficient Buildings" program was launched in January 2021 in Germany. Anyone who owns a property in Germany or who is looking to buy property in the country can apply for the funding. The energy efficiency program also includes lighting energy efficiency buildings. In June 2017, the French government announced the Energy Savings Certificate scheme, which allows people to get subsidies that can cover up to 100% of the price of LED bulbs based on the householder's income. Such instances are expected to boost the demand for LED lighting in the region during the forecast period.

Europe LED Lighting Industry Overview

The Europe LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 36.91%. The major players in this market are LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Marelli Holdings Co., Ltd., OSRAM GmbH., Signify (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 France
      • 4.14.1.2 Germany
      • 4.14.1.3 United Kingdom
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 France
      • 4.14.2.2 Germany
      • 4.14.2.3 United Kingdom
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 France
      • 4.14.3.2 Germany
      • 4.14.3.3 Spain
      • 4.14.3.4 United Kingdom
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars
  • 5.5 Country
    • 5.5.1 France
    • 5.5.2 Germany
    • 5.5.3 United Kingdom
    • 5.5.4 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Dialight PLC
    • 6.4.2 HELLA GmbH & Co. KGaA
    • 6.4.3 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.4 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.5 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.6 OSRAM GmbH.
    • 6.4.7 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.8 Signify (Philips)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 Valeo

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms