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市場調査レポート
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1683936

中国LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 246 Pages
納期
2~3営業日
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中国LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 246 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国のLED照明市場規模は、2025年に74億7,000万米ドルと推定され、2030年には118億米ドルに達し、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは9.58%で成長すると予測されています。

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スターアップ企業の増加、製造施設の増加、小売販売の増加が室内照明の需要を高めると予想されています。

  • 2023年には、産業・倉庫(I&W)がシェアの大半(79.6%)を占め、商業、農業、住宅が続きます。市場シェアは今後数年間、すべての用途で最小限の減少にとどまり、(I&W)で増加すると予想されます。中国の産業は、国内消費の低迷、景況感の低下、COVID-19の急増によるサプライチェーンの混乱など、いくつかの内外からの逆風に直面しました。さらに、中国は2021年の工業生産を維持しました。2021年、中国の総生産額は4兆8,658億米ドルとなり、2020年比で26.04%増加しました。このように、工業生産の増加は、今後数年間で屋内照明の需要を創出します。
  • 中国全土で自動車製造工場や倉庫の需要が高まっているが、これは世界の自動車市場が、安価な部品や完成車の供給元などの理由で中国に依存しているためです。このような事例から、調査期間中、屋内用LEDへの要求が高まることが予想されます。BMWは瀋陽市に新工場を開設し、アウディは長春市の新EV工場で生産を開始しました。
  • 中国の小売セクターは引き続き力強い成長の兆しを見せており、2023年5月の小売売上高は前年比12.7%増と急増しました。オンラインショッピング利用者の急増により、同地域では新たな倉庫の必要性がさらに高まり、その結果、屋内照明の需要が高まると予想されます。
  • 中国は、10億米ドル規模の新興企業を生み出すトップ企業のひとつです。2022年、中国は新たに74のユニコーンを輩出し、米国に後れを取りました。新ユニコーンの約70%はヘルスケアとスマート・ロジスティクスの分野から生まれており、商業スペースの需要を急増させています。以上のような事例から、来年は屋内用LEDの需要が高まると予想されます。

中国のLED照明市場動向

安定した出生率が住宅所有者、中小企業、電気自動車のプラス成長を補完している

  • 2022年、中国の総人口は14億1,175万人でした。中国では2022年、成人1,000人あたり6.77人の子どもが生まれました。若者の着実な成長に伴い、中国では2021年、毎年約1億4,105万平方メートルの商業用不動産が建設されています。2022年3月には、工業情報化部によって、さらに3,000社の小規模巨大企業のインキュベーションが支援されました。2025年までに、中国は1,000の単一製品チャンピオン企業と10,000の小さな巨大企業を持つことを望んでいます。より多くのLEDを使用する需要は、ビジネスと企業の成長によってもたらされます。
  • 中国の低社会経済層では、2019年現在、住民の60%以上が持ち家です。大都市の市民と比較すると、所有率はかなり高いです。低層市や町では、持ち家の41%が住宅ローンを組んでいませんでした。2019年の農村部と都市部の平均世帯面積は、それぞれ48.9平方メートルと39.8平方メートルでした。LED使用の増加は、住宅購入の増加に影響されている可能性があります。
  • 人口増加に伴い、2021年9月現在の中国の自動車保有台数は2億9,700万台となりました。2021年第3四半期の自動車登録台数は883万台でした。2021年には、電気自動車販売の85%以上が中国で行われました。2021年、中国は世界のその他の地域(300万台)よりも330万台多く電気自動車を販売しました。中国の電気自動車保有台数は780万台で、2021年も引き続き世界最大です。LEDの追加需要は、EV台数の増加による中国のLED照明市場の上昇によって促進されます。

一人当たり所得の増加が世帯の成長を補完する

  • 中国の平均世帯人数は2017年に3.03人を記録しました。2021年には2.7人に減少し、個人世帯/住宅所有の増加を示しています。1998年以降、既存の公共住宅が民営化され、持ち家を中心とした民間住宅が大量に供給されるようになったため、中国は公的賃貸住宅が大半を占める国から、持ち家率が最も高い国になりました。2020年までに、中国では90%以上の世帯が住宅を所有するようになる(都市部では87%、農村部では96%)。多くの豊かな国とは対照的に、中国の世帯の20%以上が複数の不動産を所有しています。したがって、不動産数の増加により、国内の照明ニーズに対するLEDの普及が進むと予想されます。
  • 中国では、可処分所得が増加しており、その結果、新しい居住スペースにより多くのお金を使う個人の消費力が高まっています。中国の一人当たり所得は、2021年12月の12,615.7米ドルに比べ、2022年12月には12,732.5米ドルに達しました。インドの一人当たり所得は2022年3月時点で2,301.4米ドルであり、中国より低いです。
  • 中国では、農村部の1人当たり住宅建築床面積は2019年に48.900㎡と報告され、前年の47.300㎡から増加しました。都市部では、小規模アパート/ワンルームマンションへの投資が増加したため、2020年には38.600㎡となり、2019年の39.800㎡から減少しました。これが国内でのLED照明の成長を後押ししています。例えば、中国の人々は中国の小都市の低価格アパートに投資しています。2012年、中国の家庭は省エネ電球やLEDの使用に対して22億人民元(3億1,000万米ドル)のプログラムを提供されました。このような事例は、同国におけるLED照明の需要を増加させると予想されます。

中国のLED照明産業概要

中国のLED照明市場は細分化されており、上位5社で26.92%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Guangdong PAK Corporation, OPPLE Lighting, OSRAM GmbH., Panasonic Holdings Corporation and Signify(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • 中国
    • 屋外照明
      • 中国
    • 自動車用照明
      • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • HELLA GmbH & Co. KGaA(FORVIA)
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • OSRAM GmbH.
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify(Philips)
    • Stanley Electric Co., Ltd.
    • Valeo

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001634

The China LED Lighting Market size is estimated at 7.47 billion USD in 2025, and is expected to reach 11.8 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.58% during the forecast period (2025-2030).

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Growing star-ups, rising manufacturing facilities, and increasing retail sales are expected to raise the demand for indoor lighting

  • In 2023, industrial and warehouse (I&W) accounted for the majority of the share (79.6%), followed by commercial, agricultural, and residential. The market share is expected to have a minimal reduction in all applications and a gain in (I&W) in the coming years. Chinese industries faced several internal and external headwinds, such as weak domestic consumption, declining business confidence, and supply chain disruptions caused by the surge of COVID-19. Further, China sustained its industrial production in 2021. In 2021, China produced a total of USD 4865.8 billion, an increase of 26.04% compared to 2020. Thus, the growing industrial production will create demand for Indoor lighting in the coming years.
  • The demand for automotive manufacturing plants and warehouses across China is rising, and this is due to the global auto market relying on China because of its cheap components, source of finished cars, and others. Such instances necessitate more requirements for Indoor LEDs during the study period. BMW opened a new factory in the city of Shenyang, and Audi started production at a new EV factory in the city of Changchun.
  • China's retail sector continues to show signs of robust growth, with retail sales surging by 12.7% in May 2023 from a year earlier. The rapid increase in online shoppers is further expected to boost the need for new warehouses in the region, resulting in more demand for indoor lighting.
  • China is one of the top players in creating billion-dollar start-ups. In 2022, China added 74 new unicorns, falling behind the United States. Around 70% of its new unicorns come from the healthcare and smart logistics sectors, which surges the demand for commercial spaces. The above instances are expected to drive the demand for Indoor LEDs in the coming year.

China LED Lighting Market Trends

A steady birth rate is complementing the positive growth of homeowners, small and medium-sized businesses, and electric vehicles

  • In 2022, China had a total population of 1,411.75 million. In China, 6.77 children were born for every 1,000 adults in 2022. With the steady growth of the youth, around 141.05 million sq. m of commercial real estate was being built each year in China in 2021. The incubation of an additional 3,000 small giant enterprises in the year was supported by the Ministry of Industry and Information Technology in March 2022. By 2025, China wants to have 1,000 single-product champion enterprises and 10,000 tiny giant businesses. The demand to use more LEDs will be driven by the growth in businesses and enterprises.
  • In China's lower socioeconomic strata, as of 2019, more than 60% of residents were homeowners. In comparison to citizens of big cities, the ownership rate was substantially greater. In lower-tier cities and towns, 41% of homeowners did not have a mortgage on their home. In 2019, the average household size in rural and urban areas was 48.9 sq. m and 39.8 sq. m, respectively. The increased use of LEDs may be influenced by the rise in home purchases.
  • Owing to the growing population, China had 297 million cars as of September 2021. Motor vehicle registrations totaled 8.83 million in the third quarter of 2021. In 2021, more than 85% of all electric vehicle sales took place in China. In 2021, China sold 3.3 million more electric vehicles than the rest of the world (3.0 million). With 7.8 million vehicles, China's electric car fleet continued to be the largest in the world in 2021. The requirement for additional LEDs will be facilitated by the rise in the LED lighting market in China due to the rise in the number of EVs.

The rising per capita income complements the growth of households

  • The average household size in China registered 3.03 persons in 2017. By 2021, it reduced to 2.7, indicating an increase in private households/housing ownerships. After 1998, China went from being a nation dominated by public renters to one with the highest homeownership rates, owing to the privatization of existing public housing and the vast provision of private housing, primarily in the ownership sector. By 2020, more than 90% of households in China owned their homes (87% in urban areas and 96% in rural areas). In contrast to many affluent countries, more than 20% of Chinese households own several properties. Thus, the increase in the number of properties is expected to create more LED penetration for the need for illumination in the country.
  • In China, disposable income is growing, resulting in the rising spending power of individuals who spend more money on new residential spaces. China's per capita income reached USD 12,732.5 in December 2022 compared to USD 12,615.7 in December 2021. India's per capita income was USD 2,301.4 as of Mar 2022, which is lower than China's.
  • In China, the floor area of residential buildings per capita for rural areas was reported at 48.900 sq. m in 2019, an increase from the previous year of 47.300 sq. m. In urban areas, it was 38.600 sq. m in 2020, a decrease from 39.800 sq. m in 2019 due to an increase in the investment in small-size apartments/studio apartments. This is propelling the growth of LED lighting in the country. For instance, people in China invested in low-cost apartments in small Chinese cities. In 2012, households in China were offered a program of CNY 2.2 billion (USD 0.31 billion) for the use of energy-conserving light bulbs and LEDs. Such instances are expected to increase the demand for LED lighting in the country.

China LED Lighting Industry Overview

The China LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 26.92%. The major players in this market are Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd., OPPLE Lighting Co., Ltd, OSRAM GmbH., Panasonic Holdings Corporation and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 China
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 China
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 China
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • 6.4.3 HELLA GmbH & Co. KGaA (FORVIA)
    • 6.4.4 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.5 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.6 OSRAM GmbH.
    • 6.4.7 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.8 Signify (Philips)
    • 6.4.9 Stanley Electric Co., Ltd.
    • 6.4.10 Valeo

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms