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市場調査レポート
商品コード
1683839

北米の非乳製品チーズ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Non-dairy Cheese - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 151 Pages
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2~3営業日
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北米の非乳製品チーズ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の非乳製品チーズ市場規模は2025年に5億4,000万米ドルと推定・予測され、2030年には13億2,000万米ドルに達し、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは19.71%で成長すると予測されます。

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非乳製品チーズの幅広い小売部門による容易な入手が成長を後押ししています。

  • ハイパーマーケットとスーパーマーケットは、オフ・トレード・チャネルの中で最大のシェアを占めています。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、2022年の非乳製品チーズの販売量の81.95%を占めました。これらの店舗は幅広いネットワークで運営されており、様々な場所の消費者に容易にアクセスできます。その結果、主要ブランドは地域市場全体で非乳製品チーズを発売するためにスーパーマーケットとハイパーマーケットを好みます。2022年11月、アーマード・フレッシュは米国市場に植物性チーズを投入しました。ニューヨーク市内にある100以上のスーパーマーケットで販売されています。Armored Fresh Cheeseの主な流通拠点は、マンハッタンとブルックリンにあるCity Acres、Met Fresh、Key Foods、C Town、関連店舗などです。
  • 現代の消費者は多忙なライフスタイルのため、食料品のオンライン購入を好みます。2021年には、カナダ人の約22%が食料品を定期的にオンラインで購入しています。非乳製品チーズのオンライン販売は、2017~2022年の間に126.45%の成長率を記録し、2022年の市場価値は852万米ドルに達します。乳製品代替チーズを専門とする主なオンラインストアには、Vegan Supply、Real Canadian Superstore、Good Rebel、Vegan Essentials、NetCost Marketなどがあります。Vegan SupplyはViolife、Miyoko's、Kite Hill、Daiyaなどの非乳製品チーズを提供しています。
  • 主要なレストランやカフェチェーンでのビーガン朝食メニューの採用が、非乳製品チーズのオン・トレード消費を促進しています。米国は北米におけるオン・トレード消費の主要国であり、他の国々のフードサービス・チャネルにおける非乳製品チーズの普及はごくわずかです。米国のオン・トレード消費は予測期間中にCAGR 6.15%を記録すると予測されます。

ビーガン人口の増加が市場成長を後押し

  • 植物性チーズは乳製品を原料としていないため、乳糖やカゼインを含まないです。そのため、腸管透過性の可能性が低くなります。ヴィーガンチーズは風味と食感が良いが、様々な栄養的利点もあります。例えば、現在販売されているいくつかのヴィーガンチーズは高タンパク質で、バランスの取れた食事に最適です。2022年、非乳製品チーズは北米で販売額と販売量の伸びを記録しました。植物性チーズの販売額は2021年比で約14.7%増加し、販売量は11.2%増加しました。
  • 北米は、肉製品の定期的な摂取がもたらす健康問題の高まりにより、ヴィーガンチーズの世界市場をリードすると予想されます。この地域の消費者、特に米国の消費者はビーガンライフスタイルを受け入れています。米国における菜食主義者の数は時代とともに変化しています。例えば、2021年現在、米国の消費者の6%以上が菜食主義者であり、2014年にはわずか1%であったのに対し、500%も増加しています。
  • また、カナダは世界的に見てもヴィーガンチーズの消費量がトップクラスの国です。消費者は、植物性タンパク質と食物繊維が豊富で、ナッツ類を含む食事は血圧を改善し、コレステロールを下げると信じているからです。動物性タンパク質、成長ホルモン、飽和動物性脂肪を除けば、ヴィーガンチーズは安全で健康的な代替品であり、アレルギーや乳糖不耐症の人にとっても良い代替品です。例えば、2022年現在、カナダの成人人口の10%が自らをビーガンと考えています。カナダはビーガンフレンドリーな国として世界第9位にランクされています。

北米の非乳製品チーズ市場動向

健康志向とビーガンベースの製品に対する消費者の嗜好がビーガンチーズの消費を促進している

  • 北米では、消費者の健康意識の高まりとヴィーガンベースの製品への嗜好により、非乳製品チーズの一人当たり消費量が年々増加しています。植物性チーズは乳製品を含まず、乳糖やカゼインを含まないため、腸管透過性の可能性が低くなります。非乳製品チーズは保存期間が長く、硬いテクスチャーで便利に細切りできるため、消費者はこの製品を好みます。ヴィーガンチーズの一人当たり消費量は、2021年から2024年にかけて33.5%の大幅な成長率で増加すると予想されます。
  • 北米、特に米国の消費者はビーガンライフスタイルを採用しています。2022年、植物性チーズの一人当たり消費量は2021年比で10.4%増加したが、同年、従来型チーズの一人当たり消費量は2.5%減少しました。米国では2021年時点で、62%にあたる7,900万世帯が植物性製品を購入しています。植物性食品のリピート率が年々上昇していることは、消費者の強いコミットメントと関心を物語っています。このように、植物由来のカテゴリー内で複数の製品を購入する消費者の割合は、2020年の78%から2021年には79%に増加しています。
  • 北米では、カナダがビーガンチーズの一人当たり消費量で第2位にランクされ、市場シェアは16.9%です。動物性タンパク質、成長ホルモン、飽和動物性脂肪の他に、ビーガンチーズは安全で健康的な代替品であり、アレルギーや乳糖不耐症の人にも良い代替品です。2022年には、カナダの成人人口の10%が自らをヴィーガンと考えています。カナダはビーガンフレンドリーな国として世界第9位にランクされています。

北米の非乳製品チーズ産業概要

北米の非乳製品チーズ市場は断片化されており、上位5社で30.57%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Danone SA, Good Planet Foods Private Ltd, Maple Leaf Food, Miyoko's Creamery and Saputo Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たりの消費量
  • 原材料/商品生産
    • 代替乳製品-原材料生産
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • サブ流通チャネル別
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • Danone SA
    • Good Planet Foods Private Ltd
    • GreenSpace Brands(Galaxy Nutritional Foods Inc.)
    • Maple Leaf Food
    • Miyoko's Creamery
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • Saputo Inc.
    • Tofutti Brands Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000732

The North America Non-dairy Cheese Market size is estimated at 0.54 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.32 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 19.71% during the forecast period (2025-2030).

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Easy availability of non-dairy cheese through wide retail sector is boosting the growth

  • Hypermarkets and supermarkets register the maximum share among off-trade channels. Supermarkets and hypermarkets registered 81.95% of volume sales of non-dairy cheese in 2022. These stores operate widespread networks and allow easy access to consumers in different locations. As a result, key brands prefer supermarkets and hypermarkets for launching non-dairy cheese across regional markets. In November 2022, Armored Fresh introduced its plant-based cheese to the US market. It is available in more than 100 supermarkets located across New York City. Key distribution points of Armored Fresh Cheese include City Acres, Met Fresh, Key Foods, C Town, and associated stores in Manhattan and Brooklyn.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing distribution channel as modern consumers prefer online grocery purchases due to their busy lifestyles. Around 22% of Canadians bought groceries online regularly in 2021. Online sales of non-dairy cheese registered a growth rate of 126.45% during 2017-2022 to reach a market value of USD 8.52 million in 2022. Key online stores specializing in dairy-alternative cheese include Vegan Supply, Real Canadian Superstore, Good Rebel, Vegan Essentials, and NetCost Market. Vegan Supply offers non-dairy cheese such as Violife, Miyoko's, Kite Hill, and Daiya.
  • The adoption of vegan breakfast menus across key restaurants and cafe chains is driving the on-trade consumption of non-dairy cheese. The United States is the primary country in North America for on-trade consumption, as the penetration of non-dairy cheese in foodservice channels across other countries is negligible. On-trade consumption in the United States is anticipated to register a CAGR of 6.15% during the forecast period.

Rise in vegan population is boosting the market growth

  • As plant-based cheese is not made from dairy, it does not contain any lactose or casein. It reduces the likelihood of intestinal permeability. While vegan cheese has a nice flavor and texture, it also has various nutritional benefits. For instance, several vegan cheese assortments available today are high in protein and make a great addition to a balanced diet. In 2022, non-dairy cheese registered increased growth in value and volume in North America. The sales value of plant-based cheese increased by around 14.7%, while its sales volume increased by 11.2% compared to 2021.
  • North America is expected to lead the global market for vegan cheese due to the rising health problems brought on by consuming meat products on a regular basis. Consumers in the region, particularly those in the United States, are embracing a vegan lifestyle. The number of vegans in the United States has changed over time. For instance, as of 2021, more than 6% of US consumers were vegans, a 500% increase compared to just 1% in 2014.
  • Canada is also one of the top countries consuming vegan cheese globally, as consumers believe that a diet rich in plant-based protein and fiber and containing nuts improves blood pressure and lowers cholesterol. Apart from animal proteins, growth hormones, and saturated animal fats, vegan cheese is a safe and healthy alternative and is also a good alternative for those with allergies or lactose intolerance. For instance, as of 2022, 10% of the adult Canadian population considered themselves vegan. Canada ranks ninth globally as a vegan-friendly country.

North America Non-dairy Cheese Market Trends

Health consciousness and consumer preference for vegan-based products is driving the consumption of vegan cheese

  • In North America, the per capita consumption of non-dairy cheese is increasing yearly due to consumers' increasing health consciousness and preference toward vegan-based products. As plant-based cheese is dairy-free and does not contain any lactose or casein, it reduces the likelihood of intestinal permeability. With non-dairy cheese having a longer shelf life and a hard texture that can be shredded conveniently, consumers prefer this product. The per capita consumption of vegan cheese is anticipated to rise at a massive growth rate of 33.5% in 2024 from 2021.
  • Consumers in North America, particularly those in the United States, are adopting a vegan lifestyle. In 2022, the per capita consumption of plant-based cheese increased by 10.4% compared to 2021, while the per capita consumption of conventional cheese declined by 2.5% in the same year. In the United States, as of 2021, 62% or 79 million US households bought plant-based products. The increased repeat rates of plant-based food over the years illustrate strong consumer commitment and interest. Thus, the percentage of consumers purchasing multiple products within the plant-based category grew from 78% in 2020 to 79% in 2021.
  • In North America, Canada is ranked second in per capita consumption of vegan cheese, with a market share of 16.9%. Besides animal proteins, growth hormones, and saturated animal fats, vegan cheese is a safe and healthy alternative and is also a good alternative for those with allergies or lactose intolerance. In 2022, 10% of the Canadian adult population considered themselves vegan. Canada ranks ninth globally as a vegan-friendly country.

North America Non-dairy Cheese Industry Overview

The North America Non-dairy Cheese Market is fragmented, with the top five companies occupying 30.57%. The major players in this market are Danone SA, Good Planet Foods Private Ltd, Maple Leaf Food, Miyoko's Creamery and Saputo Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Dairy Alternative - Raw Material Production
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 Mexico
    • 4.3.3 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 By Sub Distribution Channels
      • 5.1.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.1.2 On-Trade
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Canada
    • 5.2.2 Mexico
    • 5.2.3 United States

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Danone SA
    • 6.4.2 Good Planet Foods Private Ltd
    • 6.4.3 GreenSpace Brands (Galaxy Nutritional Foods Inc.)
    • 6.4.4 Maple Leaf Food
    • 6.4.5 Miyoko's Creamery
    • 6.4.6 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.4.7 Saputo Inc.
    • 6.4.8 Tofutti Brands Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms