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市場調査レポート
商品コード
1689832

チーズ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cheese - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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チーズ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

チーズ市場は予測期間中にCAGR 6.9%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • チーズ市場を牽引しているのは、カルシウム、リン、亜鉛、ビタミンA、ビタミンB12など、丈夫な骨を作るのに不可欠な栄養素や、強い筋肉を作るのに不可欠な構成要素となる特定の高品質タンパク質に対する意識の高まりです。
  • さらに、西洋料理の影響力の増大、可処分所得の増加、胡椒、ガーリック、レッド・チリ・フレーク、オレガノ・ピクルスなど、いくつかのフレーバー・チーズ製品の導入は、世界の消費者のさまざまな嗜好に対応しています。カテゴリー別では、動物性チーズが最大のシェアを占めています。
  • しかし、市場成長に影響を与える要因として、食品のナトリウム含有量を下げるための各国政府の規制があります。チーズは、世界的に最も人気のある乳製品のひとつであり、フレッシュチーズ、プロセスチーズ、チーズスプレッド、フレーバーチーズ、スペシャルチーズなど、さまざまな種類のチーズが、オンラインやオフラインのさまざまな販売チャネルを通じて、世界中の消費者に提供されています。
  • さらに、フェタチーズ、アッカウィ、ナブルシ、ハルーミ、ジェブネ・アラビエ、シャンクリッシュ、バラメッリ、テストゥーリなど、主にヤギやヒツジの乳から作られる様々なチーズが、世界中で市場の成長に貢献しています。

チーズ市場の動向

プロセスチーズ需要の高まり

  • チェダーチーズ、パルメザンチーズ、ロマーノチーズなどのプロセスチーズの需要は、製品の保存性の向上、プロセスチーズの魅力的な風味プロファイル、市場に存在する他のタイプのチーズよりもはるかに経済的な価格帯で提供する汎用性などの要因により、近年増加しています。
  • プロセスチーズは、そのユニークな風味の特徴から、ファーストフード製品での通常の使用とは別に、郷土料理にも使用されています。また、新興諸国におけるプライベート・ブランドの増加や西洋料理への需要が、市場におけるプロセスチーズの需要を押し上げています。Statistisches Bundesamtによると、2021年のプロセスチーズ消費量は約12万500トンでした。
  • また、インターネットの普及に伴い、チーズを含む食品を購入するためのオンライン市場は、ここ3~4年で世界的に急成長を遂げています。このカテゴリーには、アマゾン、ウォルマート、カルフールなど、少数の垂直型専門業者が参入しています。これらの企業は、電子小売の成長の波に乗りながら、オンライン・チーズ市場で大きなシェアを争っています。プロセスチーズに対する世界の需要の高まりの結果、同製品はこれまで以上に多くの場所で製造されるようになっています。
  • カナダ統計局によると、カナダで1人当たりが消費できるプロセスチーズは約1.92キログラムで、前年を上回りました。

北米が突出したシェアを占める

  • 北米地域は、可処分所得の増加と国内企業の拡大により、市場で最も急成長している地域です。さらに、北米のチーズ市場は、政府支援の増加や、ピザ、ハンバーガー、パスタなど、チーズを使用する様々な食品の人気により活況を呈しています。
  • チーズ加工業者は、国内外の市場で競争力を維持するため、絶え間ない技術革新に頼っています。2022年、マリー=クロード・ビボー農業・農業食糧相は、カナダ政府が乳製品加工投資基金を通じてオンタリオ州ヴォーンにあるクオリティ・チーズ社に最大203万8,092米ドルを投資すると発表しました。
  • さらに、クオリティ・チーズ社は、牛、ヤギ、バッファローの乳を使い、北米市場向けに人気の高いイタリア特産チーズやチーズ製品を製造していました。同社は、新しい生産ライン、チーズのカット、調整、熟成装置、包装・保管用具を導入することで、製品に対する消費者の需要の高まりに対応することができました。

チーズ産業の概要

世界のチーズ市場は、多くの地域および国内プレーヤーが存在するため、競争が激しく、細分化されています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために主要企業が採用する戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、提携、新製品開発といった戦略が重視されています。

GCMMF(Amul)、Arla Foods amba、Fonterra Co-operative Group Limited、Almarai Company、Land O'Lakes, Incが市場を独占する主要企業です。政府機関からの利用可能な支援と低い参入障壁のため、同市場のプレーヤーは、世界中で拡大するチーズ需要を利用しようと、市場に進出しています。

例えば、2021年10月、有名な乳製品サプライヤーの1つであるAgropur社は、リトルシュートに1億6,800万米ドルで全く新しい最先端のチーズ工場を建設する計画を発表しました。ウィスコンシン州は、Agropur Dairy Cooperativeのリトルシュートでの拡張を、ウィスコンシン州経済開発公社から最大450万米ドルの事業税控除で支援すると発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • モッツァレラチーズ
    • チェダーチーズ
    • パルメザンチーズ
    • その他のチーズ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Kraft Heinz Company
    • Almarai Company
    • Associated Milk Producers Inc.
    • Britannia Industries Limited
    • Arla Foods amba
    • GCMMF(Amul)
    • Bletsoe Cheese
    • The Bel Group
    • Savencia Fromage & Dairy
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Land O'Lakes, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68762

The Cheese Market is expected to register a CAGR of 6.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The cheese market is driven by the increased awareness of good sources of nutrients, such as calcium, phosphorous, zinc, vitamin A, and vitamin B12, which are vital for building strong bones and certain high-quality proteins that provide essential building blocks for strong muscles.
  • In addition, the increasing influence of western cuisines, the increase in disposable incomes, and the introduction of several flavored cheese products, including pepper, garlic, red chili flakes, and oregano pickle, cater to the different tastes and preferences of consumers globally. In the segmentation font by category, animal sources of cheese account for the largest share.
  • However, certain factors affecting the market growth are the presence of government regulations in different countries for lowering the sodium content of food products. Cheese is one of the most popular dairy products globally, with multiple variants of cheese, such as fresh and processed cheese, cheese spreads, and flavored and specialty cheese being available to consumers across the globe through various online and offline sales channels.
  • Additionally, a range of cheeses mostly made from goat and sheep milk, such as Feta cheese, Ackawi, Nabulsi, Halloumi, Jebneh Arabieh, Shanklish, Baramelli, and Testouri, are contributing to the growth of the market across the globe.

Cheese Market Trends

Rising Demand For Processed Cheese

  • Demand for using processed cheese, such as Cheddar, Parmesan, and Romano, has increased in recent years due to factors such as the enhanced shelf-life of the product, the attractive flavor profile of processed cheese, and the versatility it offers at a much more economical price point than other types of cheese present in the market.
  • Due to its unique flavor profile, processed cheese is used in local cuisines apart from its regular use in fast food products. Also, the rise in private labels in developing countries and the demand for western cuisine have boosted the demand for processed cheese in the market. According to Statistisches Bundesamt, in 2021, processed cheese consumption amounted to approximately 120.5 thousand tons.
  • In addition, with the increasing Internet penetration, the online market for purchasing food items, including cheese, has seen rapid growth globally in the last three to four years. This category has attracted a few vertical specialists like Amazon, Walmart, Carrefour, etc. They are competing for a significant share of the online cheese market while riding the wave of increasing e-retailing growth. As a result of the rising global demand for processed cheese, the product is being manufactured in more places than ever before.
  • According to Statistics Canada, processed cheese available for consumption per person in Canada was approximately 1.92 kilograms which was higher than that of the previous year, i.e., 1.89 kilograms in the year 2020.

North America Holds Prominent Share

  • The North American region is the fastest-growing region in the market, owing to the increasing disposable income and expansions of domestic companies. Additionally, the North American cheese market is thriving due to the increased government support and the popularity of various foods that use cheese, such as pizzas, burgers, pasta, and others.
  • The cheese processors rely on continuous innovation to remain competitive in domestic and international markets. In 2022, the Honourable Marie-Claude Bibeau, Minister of Agriculture and Agri-Food, announced that the Government of Canada would invest up to USD 2,038,092 in Quality Cheese in Vaughan, Ontario, through the Dairy Processing Investment Fund.
  • Furthermore, Quality Cheese manufactured popular Italian specialty cheeses and cheese products for the North American market with cow, goat, and buffalo milk. The company was able to meet rising consumer demand for its products by introducing new production lines, cheese cutting, conditioning, ripening equipment, and packaging and storage tools.

Cheese Industry Overview

The global cheese market is highly competitive and fragmented in nature, owing to the presence of many regional and domestic players. Emphasis is given to strategies like merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers.

GCMMF (Amul), Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, Almarai Company, and Land O'Lakes, Inc are key players dominating the market. Due to the available support from government bodies and low entry barriers, the players in the market have been expanding in the market in an attempt to take advantage of growing cheese demand across the globe.

For instance, in October 2021, one of the renowned dairy suppliers, Agropur, announced its plans to construct a brand-new, cutting-edge cheese factory in Little Chute for USD 168 million. It was announced that the state of Wisconsin would support Agropur Dairy Cooperative's expansion in Little Chute with up to USD 4.5 million in business tax credits from the Wisconsin Economic Development Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Mozzarella Cheese
    • 5.1.2 Cheddar Cheese
    • 5.1.3 Parmesan Cheese
    • 5.1.4 Other Cheese
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.2 Almarai Company
    • 6.3.3 Associated Milk Producers Inc.
    • 6.3.4 Britannia Industries Limited
    • 6.3.5 Arla Foods amba
    • 6.3.6 GCMMF (Amul)
    • 6.3.7 Bletsoe Cheese
    • 6.3.8 The Bel Group
    • 6.3.9 Savencia Fromage & Dairy
    • 6.3.10 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.3.11 Land O'Lakes, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS