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市場調査レポート
商品コード
1683833

ペット用飲料包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Pet Beverage Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 177 Pages
納期
2~3営業日
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ペット用飲料包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ペット用飲料包装市場は予測期間中にCAGR 4.67%を記録する見込み。

Pet Beverage Packaging-Market-IMG1

ポリエチレンテレフタレート(PET)はペットボトルの用途を広げています。ペットボトルや軟水の分野でPET包装の需要が高まっています。独創的で経済的、かつ環境に優しい包装オプションはすでに多数あり、PETは広く認知されている素材です。

主なハイライト

  • 素材としてのポリエチレンテレフタレートの利点は、飛散しにくく、飲料と接触しても反応せず、強度対重量比が高いことです。また、軽量であるため、PET包装を使って製品を輸送する際のコスト削減にもつながります。PETプラスチックは飲料製品にとって安全な包装材料です。PETプラスチックは、米国のFDAや北米全域の同様の規制機関から、飲食品に触れても安全であると承認されています。
  • ロシアとウクライナの戦争は、いくつかの国に対する経済制裁、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱をもたらしました。この紛争に関して、一部の企業はウクライナやその他の欧州諸国での活動を停止することで、ロシアへの制裁措置を講じています。ロシアとウクライナの紛争は、原油・ガス市場の抗議行動と大きな不確実性を引き起こし、世界の商品市場のすでに高いインフレ圧力に拍車をかけた。また、プラスチックから他の原材料への需要の変化にも頭を悩ませているメーカーもあります。
  • ライフスタイルの変化とそれに伴う消費者のパッケージ飲料への依存が、PETボトル包装製品の売上を押し上げています。この動向は、優れたバリア性、便利なフォーマット、高品質の印刷適性、材料資源の慎重な使用を特徴とする製品の売上を牽引しています。世界中の消費者から高まる飲料水包装の需要は、他の代替包装よりも高い耐久性、使いやすさ、潜在的な腐敗要因からの製品保護を向上させる。低コストであるため、包装用PETボトル市場を牽引しています。
  • 市場は、主に環境問題の高まりによるダイナミックな規制基準の変更により、大きな課題に直面すると予想されます。世界各国の政府は、プラスチック包装廃棄物に関する国民の懸念に対応し、環境廃棄物を削減し廃棄物管理プロセスを改善するための規制を実施しています。
  • しかし、PETは他のプラスチック材料に比べて製造工程全体における原材料のロスが少ないため、メーカーは他の包装製品よりもPETを好んでいます。リサイクル可能で、複数の色やデザインを加えることができるため、適切な選択肢となっています。詰め替え製品は、環境に対する消費者の意識の高まりとともに登場しました。このことが、この製品の需要創出に役立っています。

ペット用飲料包装市場の動向

ボトルが主要市場シェアを占める

  • 包装された水や炭酸飲料の需要の高まりにより、PETボトルの需要が急増しています。また、環境意識の高まりと環境に優しいパッケージング・ソリューションへの需要により、消費者は他の包装材料よりもPETボトルを好むようになっています。
  • PETは他のプラスチックに比べて剛性に優れています。また、堅牢な保護構造を維持し、耐湿性もあります。飲料や液体用のPETボトルの製造に使用されています。PETがよく知られているのは、プラスチックを損傷させる可能性のある化学薬品に耐えることができる優れたオイルバリアを提供するためです。
  • 飲料メーカーは、新しいソリューションの革新に注力しています。例えば、サントリーグループは、2030年までに100%リサイクルされた植物由来のPETボトルに移行するという目標に沿って、100%植物由来の原料パートナーシップから作られたPETボトルのプロトタイプを発表しました。このボトルは、米国アネロテック社と共同で開発したもので、サントリーが欧州と日本の市場で展開する清涼飲料ブランド「オランジーナ」と「天仙水」に使用されます。
  • PETは100%リサイクル可能で持続可能性が高いため、ペットボトル(およびその他の用途)として広く支持されています。PETは何度も回収され、新しい製品にリサイクルできるため、資源の無駄を減らすことができます。予測期間中、バイオベースプラスチック、特に100%バイオベースのPETボトルが市場シェアを拡大すると予想されます。
  • Beverage Marketing CorporationとInternational Bottled Water Associationによると、米国におけるボトル入り飲料水の販売動向は着実に成長しています。販売量は、わずか5年前の2017年の13.20ガロンから、2022年には15.90ガロンに急増します。カナダ農業・農産物食品省によると、米国における風味ボトル入り飲料水の小売販売額も2015年の36億3,000万米ドルから2022年には72億9,000万米ドルに増加しています。この成長は予測期間中も見られ、PETボトル水市場の需要を大幅に押し上げる要因になると予想されます。

大幅な成長が見込まれるアジア太平洋地域

  • 中国の包装産業は、国の経済拡大と購買力を増した中間層の増加により着実に成長しています。中国の飲料市場はここ数年で大きく成長したため、飲料用パッケージの需要が高まっています。各飲料カテゴリーは、それぞれの課題と機会に直面すると思われます。
  • 都市部ではノンアルコール飲料の消費が伸びており、飲料の成長を後押ししています。そのような可能性に惹かれて、コカ・コーラのような外資系企業は中国市場に多額の投資を続けています。最近、コカ・コーラ中国とそのボトリング・パートナーは、推定総投資額5億2,000万人民元(7,530万米ドル)を投じ、新たな生産ラインと工場を稼動させる計画を発表しました。さらに2023年には、同社は工場に投資して業績を向上させ、オンラインとオフラインのチャネルとマーケティング革新における存在感を高めました。こうした要因が市場の成長を促進し、外資系企業を中国市場に引きつけると予測されます。
  • インドでは、飲料用パッケージが近年著しい成長を遂げています。市場成長を促進する主な要因としては、国全体の飲料パッケージ動向の急速な変化が挙げられます。パッケージングには斬新な技術の採用が著しいです。新しい飲料包装動向は、包装材料の構造改質、製品やその環境と相互作用できる新しい活性システムの開発、顧客の受容性、安全性、いくつかの飲料の保存性の向上に焦点を当てています。
  • 日本ではガラス瓶とPETボトルが広く使われています。PETボトルが従来のガラスボトルより選ばれているのは、液体を保持するだけでなく、付加的な機能を果たすことを可能にする技術的改良のためです。日本の飲料包装市場は、消費者の多忙な仕事スケジュールや座りがちなライフスタイルのために、すぐに飲める飲料(RTD)の消費が伸びていることによって牽引されています。これらのボトルは、製品の保存期間と保存性を向上させるのに役立ち、コスト効率のよい形態で入手できます。
  • 飲料包装市場は、合成添加物や保存料などが健康に与える悪影響に対する消費者の懸念の高まりによって大きく拡大しており、有機飲料の需要を増大させています。さらに、都市化レベルの上昇と消費者の生活水準の向上が、高品質なオーガニック飲料に対する一人当たりの支出を押し上げています。

ペット用飲料包装市場の概要

ペット用飲料包装市場は、Amcor Ltd、Gerresheimer AG、Berry Global Group、Silgan Holdings Inc.、Huhtamaki Oyjなどの大手企業が存在し、断片化されています。各プレイヤーは、この業界における協業や投資を通じて新しいソリューションを革新することで、事業の拡大に注力しています。

  • 2023年7月-アムコー・リジッド・パッケージング(ARP)はロン・ルービン・ワイナリーと提携し、100%再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)プラスチック製の750mLボトル入りの初のプレミアムワイン「BLUE BIN」を発売します。
  • 2023年6月-ダーバンの北に位置する海岸沿いの町バリトに、ALPLAは3万5,000トンの再生PET原料を使用できるハイテク・リサイクル工場を建設します。この工場はALPLAがアフリカのリサイクル市場に参入する第一歩であり、2023年夏に建設を開始し、2024年秋の完成を予定しています。ALPLAは、地域の循環型経済を強化するために約6,000万ユーロ(6,453万1,200米ドル)を投資します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • ウクライナとロシアの対立がプラスチック包装市場に与える影響の評価
  • 規制の枠組み
  • 輸出入分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 飲料包装に適したペットの優れた特性
    • 持続可能な包装に対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • 一部の地域におけるプラスチック使用禁止規制

第6章 世界の飲料業界情勢

第7章 世界の飲料包装業界の情勢

第8章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ボトル
    • 蓋・キャップ・クロージャー
    • その他の製品
  • エンドユーザー産業別
    • 炭酸飲料
    • ジュース
    • 水筒
    • アルコール飲料
    • エネルギー飲料
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • 英国
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Resilux NV
    • Nampak Ltd
    • Berry Global Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Graham Packaging
    • GTX Hanex Plastic Sp. Z.O.O
    • Altium Packaging
    • Comar LLC
    • Apex Plastics
    • Khs GmbH(Salzgitter Klckner-Werke GmbH)
    • Esterform Packaging
    • ALPLA Group
    • Plastipak Holdings Inc.
    • Retal Industries Limited

第10章 ペット飲料パッケージメーカー

第11章 投資分析

第12章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 5000437

The Pet Beverage Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.67% during the forecast period.

Pet Beverage Packaging - Market - IMG1

Polyethylene terephthalate (PET) is broadening the use of plastic bottles. There is a rising demand for PET packaging in the bottled and soft water segments. Many creative, economical, and environmentally friendly packaging options are already available, and PET is a widely recognized material.

Key Highlights

  • The benefits of polyethylene terephthalate as a material are that it is shatterproof, non-reactive when in contact with beverages, and delivers a high strength-to-weight ratio. Being lightweight also provides cost savings when transporting products using PET packaging. PET plastic is a secure packaging material for beverage products. PET plastic has been approved as safe for food and beverage contact by the FDA in the United States and similar regulatory bodies across North America.
  • The war between Russia and Ukraine has resulted in economic sanctions against several countries, high commodity prices, and supply chain disruptions. Regarding the conflict, some companies have taken steps to sanction Russia by suspending their activities in Ukraine and other European countries. The Russia-Ukraine conflict has triggered a protest in crude oil and gas markets and a big dose of uncertainty, adding to the already high inflationary pressure on global commodity markets. Several manufacturers also fretted over the transformation in demand from plastics to other raw materials.
  • The changing lifestyles and accompanying consumer reliance on packaged beverages boost sales of PET bottle packaging products. This trend is driving the sales of products with their superior barrier properties, convenient formats, high-quality printability, and careful use of material resources. Growing demand for packaged drinking water from consumers worldwide provides higher durability, ease of use, and improved product protection from potential spoilage factors than other packaging alternatives. Due to its low cost, it drives the market for PET bottles for packaging.
  • The market is anticipated to be significantly challenged due to dynamic regulatory standard changes, mainly due to rising environmental concerns. Governments globally have been responding to public concerns regarding plastic packaging waste and implementing regulations to reduce environmental waste and improve waste management processes.
  • However, manufacturers prefer PET over other packaging products, as it has a minimal loss of raw material during the entire manufacturing process compared to other plastic materials. Its recyclability and the feature of adding multiple colors and designs have made it a suitable choice. Refillable products have emerged with rising consumer awareness about the environment. This has helped in creating the demand for the product.

Pet Beverage Packaging Market Trends

Bottles to Hold Major Market Share

  • The growing demand for packaged water and carbonated drinks has led to a spike in demand for PET bottles. In addition, increasing environmental awareness and demand for eco-friendly packaging solutions have led consumers to prefer PET bottles over other packaging materials.
  • PET offers superior stiffness compared to other plastics. It also maintains a robust protective structure and has moisture resistance. It is used in the production of PET bottles for beverages and liquids. PET is well known because it provides a superior oil barrier that helps resist chemicals that can damage plastics.
  • Beverage companies are focused on innovating new solutions. For instance, in line with its goal to transition to 100% recycled and plant-based PET bottles by 2030, the Suntory Group unveiled a prototype PET bottle made from a 100% plant-based materials partnership. The bottle was developed in collaboration with US-based Anellotech for Suntory's Orangina and Tennensui soft drinks brands in the European and Japanese markets.
  • PET is widely favored for plastic bottles (and other uses) because it is 100% recyclable and highly sustainable. It can be recovered and recycled many times into new products, reducing the number of wasted resources. Over the projected period, bio-based plastics, particularly 100% bio-based PET bottles, are anticipated to increase market share.
  • According to Beverage Marketing Corporation and International Bottled Water Association, the Sales volume of bottled water in the United States has witnessed a steady growth trend. The sale volume shot up to 15.90 gallons in 2022, starting from 13.20 gallons just five years back in 2017. Notably, according to Agriculture and Agri-Food Canada, the retail sales value of flavored bottled water in the United States also increased from USD 3.63 billion in 2015 to USD 7.29 billion in 2022. This growth is expected to be witnessed in the forecast period, also attributing to a substantial push to the market demand for PET water bottles.

Asia Pacific Expected to Witness Significant Growth

  • China's packaging industry is growing steadily due to the nation's expanding economy and growing middle class with increased purchasing power. Beverage packaging demand is rising because China's beverage market has grown significantly over the last few years. Each beverage category will face its own set of challenges and opportunities.
  • The growing consumption of non-alcoholic drinks in urban regions has propelled the growth of beverages. Such potential has attracted foreign companies like Coca-Cola to continue to invest heavily in the Chinese market. Recently, Coca-Cola China and its bottling partners have announced plans to inaugurate new production lines and a factory, following an estimated total investment of CNY 520 million (USD 75.3 million). Additionally, in 2023, the company invested in its plant to boost its performance and enhance its presence on online and offline channels and marketing innovations. These factors are projected to fuel market growth and attract foreign companies to the Chinese market.
  • In India, beverage packaging has witnessed significant growth in recent years. The key factors that drive the market growth include the rapid changes in beverage packaging trends across the country. There has been significant adoption of novel techniques for packaging. New beverage packaging trends focus on the structure modification of packaging materials and the development of new active systems that can interact with the product or its environment, customer acceptability, security, and improving the conservation of several beverages.
  • Glass and PET bottles are used extensively in Japan. PET bottles are still chosen over conventional glass bottles because of technical improvements that allow them to perform additional functions besides only retaining liquids. The market for beverage packaging in Japan is driven by the growing consumption of ready-to-drink (RTD) beverages due to busy consumer work schedules and sedentary lifestyles. These bottles help to improve the shelf life and preservation of the products and are available in cost-effective formats.
  • The beverage packaging market is expanding significantly due to the growing consumer concerns about the negative health impact of synthetic additives, preservatives, etc., which augment the demand for organic beverages. Additionally, the elevating levels of urbanization and enhanced consumer living standards have propelled the country's per capita expenditures on high-quality, organic drinks.

Pet Beverage Packaging Market Overview

The PET Beverage Packaging market is fragmented with the presence of major players such as Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group, Silgan Holdings Inc., and Huhtamaki Oyj. Players are focused on expanding their business by innovating new solutions through collaborations and investments in the industry.

  • In July 2023 - Amcor Rigid Packaging (ARP) is to partner with Ron Rubin Winery for the launch of BLUE BIN, the first premium wine packaged in a 750mL bottle made from 100% recycled polyethylene terephthalate (rPET) plastic.
  • In June 2023 - In Ballito, a coastal town north of Durban, ALPLA is constructing a high-tech recycling plant with a capacity of 35,000 tons of recycled PET material. The plant is ALPLA's first step in entering the African recycling market and will begin construction in the summer of 2023 with a planned completion date of autumn 2024. ALPLA is investing approximately EUR 60 million (USD 64.5312 million) to strengthen the regional circular economy.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of the Ukraine-Russia Standoff on the Plastic Packaging Market
  • 4.5 Regulatory Framework
  • 4.6 Import and Export Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Outstanding Properties of Pet Suited to Beverage Packaging
    • 5.1.2 Rising Demand for Sustainable Packaging
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Regulations Against the use of Plastics in Some Regions

6 GLOBAL BEVERAGE INDUSTRY LANDSCAPE

7 GLOBAL BEVERAGE PACKAGING INDUSTRY LANDSCAPE

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 By Product
    • 8.1.1 Bottles
    • 8.1.2 Jars
    • 8.1.3 Lids/Caps & Closures
    • 8.1.4 Other Products
  • 8.2 By End-user Industry
    • 8.2.1 Carbonated Drinks
    • 8.2.2 Juices
    • 8.2.3 Water Bottles
    • 8.2.4 Alcoholic Beverages
    • 8.2.5 Energy Drinks
    • 8.2.6 Other End-user Industries
  • 8.3 By Geography
    • 8.3.1 North America
      • 8.3.1.1 United States
      • 8.3.1.2 Canada
    • 8.3.2 Europe
      • 8.3.2.1 France
      • 8.3.2.2 Germany
      • 8.3.2.3 Italy
      • 8.3.2.4 Spain
      • 8.3.2.5 United Kingdom
    • 8.3.3 Asia
      • 8.3.3.1 China
      • 8.3.3.2 India
      • 8.3.3.3 Japan
    • 8.3.4 Latin America
    • 8.3.5 Middle East and Africa

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Amcor PLC
    • 9.1.2 Resilux NV
    • 9.1.3 Nampak Ltd
    • 9.1.4 Berry Global Inc.
    • 9.1.5 Silgan Holdings Inc.
    • 9.1.6 Graham Packaging
    • 9.1.7 GTX Hanex Plastic Sp. Z.O.O
    • 9.1.8 Altium Packaging
    • 9.1.9 Comar LLC
    • 9.1.10 Apex Plastics
    • 9.1.11 Khs GmbH (Salzgitter Klckner-Werke GmbH)
    • 9.1.12 Esterform Packaging
    • 9.1.13 ALPLA Group
    • 9.1.14 Plastipak Holdings Inc.
    • 9.1.15 Retal Industries Limited

10 PET BEVERAGE PACKAGING MANUFACTURERS

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 FUTURE OF THE MARKET