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市場調査レポート
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1631626

米国の硬質PET包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Rigid PET Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 95 Pages
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2~3営業日
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米国の硬質PET包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の硬質PET包装市場は予測期間中にCAGR 4.35%を記録すると予測されます。

United States Rigid PET Packaging-Market-IMG1

国際ボトルウォーター協会の報告によると、2021年に米国人が消費したボトル入り飲料水は156億ガロンで、2020年から4.5%増加した(前年は4.2%増加)。つまり、2020年にはアメリカ人一人当たり平均46.9ガロン(前年比3.8%増)のボトル入り飲料水を消費したことになります。さらに、ボトル入り飲料水の小売売上高は2021年に4.4%増加し、379億米ドルに達します。この増加傾向は今後も続きそうで、ボトル入り飲料水包装における硬質PETの需要はさらに高まると考えられます。

クラムシェル包装は、製品が両側から見えるため、硬質プラスチック包装の中でも小売業者に人気があります。吊るすことも自立させることもでき、包装が中の商品より大きいので万引きされにくいです。段ボールや他の代替品よりもはるかに軽く、輸送時のエネルギーを節約でき、製造コストが安く、耐久性に優れています。

製造プロセスにおける原料のロスを最小限に抑えることができるため、製造業者は他のプラスチック包装商品よりもPETを好みます。リサイクル可能で、多くの色やデザインでカスタマイズできるため、人気のある選択肢となっています。詰め替え可能な商品は、環境問題に対する消費者の知識が高まるにつれて人気が高まり、需要が増加しています。例えば、2022年2月、エバーグリーンは2億米ドルの投資と複数の買収を行い、北米における食品用rPETの著名なメーカーの1つとなっています。

何十年もの間、医薬品包装は産業の主要な設計・製造材料であるプラスチックから移行してきました。しかし、ポリエチレンテレフタレート(PET)は分子レベルでPETに分解できるため、産業は今後もPETを使い続けると考えられます。

2022年4月、再生材料製品と高バリア性保護包装のメーカーであるKlockner Pentaplastは、ウェストバージニア州ビーバーにある数百万米ドル規模の生産施設を拡大し、北米における消費者使用後再生材料(PCR)PETの生産能力を追加することを決定しました。押出ラインと魔法瓶成形機2基を設置することで、消費者健康、医薬品、食品包装市場における同社のサステイナブルイノベーションを拡大し、1万5,000トンの新しいrPET/PET生産能力を生み出すことになります。現在、Klockner Pentaplastの生産量の20%以上がPCR材料で作られています。

米国の硬質PET包装市場の動向

硬質PETキャップとクロージャーが大きく成長

Silicon Valley Bankによると、米国のプレミアムワイナリーの売上総利益率は2020年時点で56.8%であり、ボトルの平均価格は28米ドルです。従って、硬質PETクロージャーの使用は、コスト削減、コルクよりも強い、汚れの影響を受けにくいという利点があり、これがPETキャップとクロージャーがこの地域での売上成長をさらに促進している理由です。

米国国立医療図書館によると、2021年の米国全体の医薬品支出は2020年比7.7%増の5,769億米ドルでした。2022年までに、処方薬支出全体は4.0%から6.0%増加すると予想されているが、クリニックと病院では、2021年に比べてそれぞれ7.0%から9.0%、3.0%から5.0%増加すると予想されています。医薬品の消費量が多いため、より多くのボトルの需要がかなり高まっており、キャップとクロージャー市場の成長を牽引しています。

さらに、コンビニエンス食品製造におけるナノ技術は、保存手順、包装方法、完成品加工などの重要な機能を改善する上で重要な役割を果たしています。従って、この動向は包装食品の容器の使用量を増加させる上で重要な役割を果たすと予想され、様々な種類のクロージャーの需要を増加させることが期待されます。

ほとんどのメーカーは、密封防止包装と製品保護のためにキャップとクロージャーを検討しており、市場の成長を牽引しています。米国農務省対外農業サービス2020年報告書によると、生鮮果物の輸出品目はリンゴ、ブドウ、オレンジ、イチゴ、サクランボなどで、合計31億米ドルを占め、トップ市場はカナダとメキシコなどです。キャップはジュースに使用されることが多いため、キャップへの要求が高まる可能性があります。

さらに、環境問題とブランドアピールの強化に関して、さまざまなメーカーが外箱製品を再生プラスチック製の硬質PETキャップやクロージャーに置き換え、ブランドのデザインと高いアピールに力を注いでいます。米国化学工業協会(American Chemistry Council)によると、米国では2017~2020年にかけて52の新しいプラスチック・リサイクルプロジェクトが発表されており、プロジェクトの合計金額は48億米ドルです。米国の先進的リサイクル技術への投資拡大により、これまでよりも多くタイプのプラスチックを再利用できる可能性が高まっています。

食品は市場成長の重要な要因のひとつである

ジャム、マヨネーズ、ピクルスなどの包装食品は通常、様々な種類の硬質PETクロージャーで保護されたボトルで保存されます。労働人口の増加に伴い、調理しやすい包装食品の需要が大幅に増加しています。Global Organic Trade Guideによると、この地域の有機包装食品消費は2026年までに213億9,000万米ドルに達する見込みです。これは硬質PET包装の成長を促進すると予想されます。

食品安全手順や環境問題に関して、政府や関連規制機関によって様々な取り組みが行われ、既存の食品包装手順の見直しにつながっています。これは、包装産業の包装材料に関するより良い選択肢を探すことを促進するために行われたもので、環境規制を遵守し、環境的にサステイナブル包装を提供することが市場参入企業を牽引すると予想されます。

例えば、Fabri-Kal製品は、最低でも20~50%の消費者再利用(PCR)PET材料で作られています。リサイクル可能な製品は米国で製造されています。PETシップリッドは、冷たい飲み物を外出先で飲むために作られ、ストローの使用を防ぎ、飛び散ることなく安全に持ち運ぶことができます。同社のグリーンウェア製品は、植物由来のPLA樹脂から作られています。

また、多くの政府が医薬品や食品の表示や包装について厳しい法律や規制を義務付けており、硬質PET包装市場の範囲をさらに拡大しています。例えば、米国では食品産業における硬質包装の需要が増加しているが、これは同地域の一部の企業が社内に包装設備を持たないためです。

2021年には、食品包装の透明化が動向していました。消費者はラベルに記載された原料だけでなく、購入前に現物を確認することを望んでいます。ポリエチレンテレフタレート(PET)ボトルは、1回分のケチャップ、調味料、バーベキューソース市場でガラスに取って代わりつつあります。多くの企業がポリエチレンテレフタレート(PET)ボトルを選んでいるが、これはPETがガラスと同じくらい透明で割れにくいからです。

米国の硬質PET包装産業概要

米国の硬質ペットボトル包装市場は、数社の大手企業によって適度に統合されています。各社は市場シェア拡大のため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場開拓の動向は以下の通りです。

2021年4月、Berry Global Group, Inc.は、主にeコマース、飲食品用途の消費者包装用フィルムの継続的成長を支援するため、7,000万米ドル以上の投資を発表しました。この投資は、2021年と2022年に北米の製造システムの複数の拠点で稼動する新しい多層ブローフィルムライン、インフラのアップグレード、その他の設備をサポートするものです。従来のインフラアップグレードに加え、フィルムラインは、今後予想されるリサイクル・コンテンツに対する顧客需要の増加をサポートします。

2021年2月、Berry Globalは、eコマース事業者向けにポリエチレンテレフタレート(PET)製のスピリッツボトルを発売しました。この50mlペットボトルは、ジンを中心としたスピリッツのオンライン販売需要の増加に対応しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業サプライチェーン分析
  • 市場促進要因
    • 医薬品セグメントでのPETボトル・容器の使用拡大
    • 最近の材料関連の進歩と再生PETの使用
  • 市場課題
    • 環境への懸念と原料価格の変動
  • 市場機会
  • PETに代わる主要材料-PO、PSなど
  • 主要規格と規制
  • 充填技術の主要タイプ-ホットフィル、コールドフィル、アセプティックフィルなど

第5章 COVID-19の米国プラスチック包装産業への影響評価

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ボトル&ジャー
    • キャップとクロージャー
    • トレイ
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • 化粧品
    • その他のエンドユーザー別(工業・農業)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CCL Industries, Inc.
    • Amcor Limited
    • Mondi Group
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • Berry Plastics Group
    • Graham Packaging Company
    • Dunmore Group

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 72400

The United States Rigid PET Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.35% during the forecast period.

United States Rigid PET Packaging - Market - IMG1

The International Bottled Water Association reports that Americans consumed 15.6 billion gallons of bottled water in 2021, up 4.5% from 2020 (compared to a 4.2% increase the previous year). That means that each American consumed 46.9 gallons of bottled water on average in 2020, up 3.8% from the prior year. Furthermore, retail dollar sales of bottled water increased by 4.4% in 2021, reaching USD 37.9 billion. With this rising trend likely to continue, it is set to propel the demand for Rigid PET in bottled water packaging.

Clamshell packaging remains popular with retailers among rigid plastic packaging because the product is visible on both sides. It can be hung or freestanding, and it's harder to shoplift since the package is bigger than the product inside. It's much lighter than cardboard or other alternatives, saving energy during transport, cheaper to make, and more durable.

Manufacturers prefer PET over other plastic packaging goods because it minimizes the loss of raw material throughout the manufacturing process. Its recyclability and ability to customize it with numerous colors and designs make it a popular choice. Refillable items have risen in popularity as consumer knowledge of environmental issues has grown, increasing demand for the product. For instance, in February 2022, Evergreen is one of the prominent producers of food-grade rPET in North America, having its USD 200 million investment and multiple acquisitions.

For decades, pharma packaging has likely migrated away from plastic, the industry's main design and manufacturing material. However, the industry will continue to use polyethylene terephthalate (PET) because of its capacity to break down to PET at the molecular level.

In April 2022, Klockner Pentaplast, a manufacturer of recycled content products and high-barrier protective packaging, decided to expand its multi-million dollar production facility in Beaver, West Virginia, to add post-consumer recycled content (PCR) PET capacity in North America. Installing an extrusion line and two thermos formers will increase the company's sustainable innovation in the consumer health, pharmaceutical, and food packaging markets, producing 15,000 metric tonnes of new rPET/PET capacity. Over 20% of Klockner Pentaplast volumes are currently made with PCR material.

US Rigid PET Packaging Market Trends

Rigid PET Caps and Closures will Observe a Significant Growth

According to Silicon Valley Bank, premium wineries in the United States had a gross margin of 56.8 % as of 2020, with the average bottle price being USD 28. Hence, the usage of Rigid PET closures can be an advantage in reducing cost, being stronger than cork, and not susceptible to taint, which is why PET caps and closures are further fueling the growth of sales in the region.

According to the National Library of Medicine, in 2021, overall pharmaceutical expenditures in the US grew 7.7% compared to 2020, for a total of USD 576.9 billion. By 2022, overall prescription drug spending is expected to rise by 4.0% to 6.0%, whereas in clinics and hospitals it is anticipated to increase from 7.0% to 9.0% and 3.0% to 5.0%, respectively, compared to 2021. Due to the high consumption of drugs, there is a considerable rise in demand for more bottles, driving the growth of the caps and closures market.

Furthermore, nanotechnology in convenience food manufacturing has played a crucial role in improving critical functions, including preservation procedures, packaging methods, and finished goods processing. Thus, this trend is anticipated to play a significant role in increasing the usage of containers for packaged food products, which is expected to increase the demand for various kinds of closures.

Most manufacturers are considering caps and closures to provide seal-proof packaging and product protection, driving the market's growth. According to the USDA Foreign Agricultural Service 2020 report, fresh fruit export commodities included apples, grapes, oranges, strawberries, and cherries, which accounted for a combined USD 3.1 billion, with top markets including Canada and Mexico. The requirement for caps can be increased since they are most often used in juices.

Moreover, concerning the environmental issue and enhancing brand appeal, various manufacturers are replacing outer box products with rigid PET caps and closures made from recycled plastic and are concentrating more on design and high appeal for their brands. According to American Chemistry Council, 52 new plastics recycling projects have been announced in the United States between 2017 and 2020, with the combined value of projects being USD 4.8 Billion. The growing investments in the US advanced recycling technologies are making it probable to reuse more plastic types than was possible.

Food is One of the Significant Factor for Market Growth

Packaged food products, such as jams, mayonnaise, pickles, etc., are usually stored in bottles protected using various kinds of airtight Rigid PET closures. With an increase in the working population, there has been a substantial increase in the demand for easy-to-cook and packaged food. According to Global Organic Trade Guide, organic packaged food consumption in the region is expected to reach USD 21.39 Billion by 2026. It is expected to fuel the growth of rigid PET packaging.

Various initiatives were taken by the governments and the related regulatory bodies regarding food safety procedures and environmental issues that have led to the revision of the existing food packaging procedures. It has been done to promote the packaging industry to look for better options in terms of packaging materials, which is expected to drive the market players to comply with environmental regulations and provide environmentally sustainable packaging.

For instance, Fabri-Kal products are made with a minimum of 20-50% post-consumer recycled (PCR) PET material. Recyclable products are made in the United States. The PET Sip Lids are created for on-the-go consumption of cold drinks and transport safely without splashing, preventing the use of straws. The company's greenware products are made from PLA resin derived from plants.

Also, many governments are mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, further expanding the scope of the Rigid PET packaging market. For instance, the United States witnessed an increase in the demand for rigid packaging in the food industries, owing to the inability of an in-house packaging facility for a few companies in this region.

In 2021, transparency in food packaging had been trending. Beyond just the listed ingredients on the label, consumers also want to see the physical product before purchasing. Polyethylene terephthalate (PET) bottles are taking over for glass in the single-serve ketchup, condiments, and barbecue sauce markets. Many companies are choosing polyethylene terephthalate (PET) bottles, as PET is as clear as glass and less likely to break.

US Rigid PET Packaging Industry Overview

US rigid pet packaging market is moderately consolidated, with a few major companies. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are

April 2021: Berry Global Group, Inc. announced an investment of more than USD 70 million to support continued growth in consumer packaging films, primarily for e-commerce, food, and beverage applications. The investment supports new multi-layer blown film lines, infrastructure upgrades, and other equipment that will come online in 2021 and 2022 across multiple sites in the North American manufacturing system. Beyond the traditional infrastructure upgrade, the film lines will support the anticipated increased customer demand for recycled content.

February 2021: Berry Global launched a polyethylene terephthalate (PET) spirit bottle for e-commerce businesses. The 50ml PET bottle addressed the increasing demand for online spirit sales, especially gin.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Supply Chain Anlaysis
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing use of PET bottles & containers in the Pharmaceutical sector
    • 4.3.2 Recent material-related advancements and use of recycled PET
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Environmental concerns & fluctuations in raw material pricing
  • 4.5 Market Opportunities
  • 4.6 Key alternatives to the use of PET - PO, PS, etc.
  • 4.7 Key Standards & Regulations
  • 4.8 Maior types of filling technology - Hot Fill, Cold Fill, Aseptic Fill, etc.

5 ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE US PLASTIC PACKAGING INDUSTRY

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Bottles & Jars
    • 6.1.2 Caps & Closures
    • 6.1.3 Trays
    • 6.1.4 Others
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverages
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
    • 6.2.4 Cosmetics
    • 6.2.5 Other End-user verticals (Industrial & Agriculture)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 CCL Industries, Inc.
    • 7.1.2 Amcor Limited
    • 7.1.3 Mondi Group
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.5 Berry Plastics Group
    • 7.1.6 Graham Packaging Company
    • 7.1.7 Dunmore Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET