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市場調査レポート
商品コード
1549578

PET包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

PET Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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PET包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

PET包装の市場規模は2024年に712億3,000万米ドルと推定・予測され、予測期間(2024-2029年)にCAGR 5.71%で成長し、2029年には940億2,000万米ドルに達すると予測されます。

PET Packaging-Market

環境に優しいパッケージングソリューションへの需要の高まりとPETの優れた特性が、予測期間中の世界のPETパッケージング市場の成長を促進すると予想されます。

主なハイライト

  • 包装分野は、より持続可能な社会を求める顧客の要求を満たすため、環境に優しい技術で大きな進歩を続けています。顧客は、高性能包装が製品の賞味期限を長くする可能性があることをますます知るようになっています。このような認識により、環境に優しい使用済みパッケージングオプション、特にPET(ポリエチレンテレフタレート)パッケージングソリューションへのニーズが高まっています。
  • PETはガラスと比較して最大90%の軽量化が可能で、輸送コストをより低く抑えることができます。ミネラルウォーターのような飲料に再利用可能な包装を提供するため、PETボトルは近年、かさばり、もろいガラスボトルに取って代わりつつあります。
  • 企業や製品のPET使用方法におけるいくつかの進歩と動向は、PETへの注目と市場の成長を示しています。PETには多くの用途があり、透明でCO2バリアを内蔵しているため、簡単にボトルに吹き込んだり、シートに成形することができます。PETの特性は、着色剤、UVカット剤、酸素バリアー/スカベンジャー、その他の添加剤で強化することができ、ブランドの要求を満たすボトルを作ることができます。
  • PET容器は、テニスボール、ジュース、サラダドレッシング、食用油、ピーナッツバター、液体ハンドソープ、ソーダなどの商品の包装によく使用されます。PETは主に、米国を含む全国に流通する炭酸飲料や水の1人用ボトルや2リットルボトルの製造に使用されています。オーブンや電子レンジで温めることができる持ち帰り用惣菜の容器は、特別なグレードのPETで作られています。
  • 水や清涼飲料水の容器のほとんどは、リサイクル性の高いポリエチレンテレフタレート(PET)で作られています。しかし、PETボトルの使用量が世界的に増加するにつれ、海洋への被害を防ぐための回収とリサイクルの試みは遅れをとっています。炭酸飲料の使い捨てボトルと再利用可能ボトルの影響を調査した研究によると、例えば、PETボトルのリサイクル率が40%~60%だった場合、バージン材から作られたものに比べて排出量は32%~48%減少するといいます。
  • COVID-19の大流行は、使い捨て包装のベンダーに大きな安堵感を与えました。多くの国が徐々にこれらの包装を禁止し、再利用可能な包装を推進していたが、パンデミックは消費者と政府の行動を変えました。COVID-19により、栄養ドリンクや健康食品への需要が飛躍的に増加しました。これらの製品のほとんどは、PETなどの使い捨てプラスチックで包装されています。

PET包装市場の動向

ボトル分野が著しい成長を遂げる

  • ポリエチレンテレフタレート(PET)は、水蒸気、ガス、希釈した酸、石油、アルコールに対して高いバリア性を持つため、食品包装の一般的な材料となっています。さらに、PETはリサイクルが容易で、適度な柔軟性があり、飛散しにくいです。アースデイ主催者によると、米国では毎分100万本のペットボトルが購入されています。平均的なアメリカ人は、年間167本のペットボトルで水を飲んでいます。この地域で飲料水のニーズが高まっているため、PETボトルの蓋や筐体の市場が拡大しています。
  • PEから派生したPETは、他の種類のプラスチックに比べて優れた剛性を持っています。さらに、頑丈な保護構造を保ち、並外れた耐湿性を持っています。PETは、冷凍食品や調理済み食品の包装にも使用される使い捨てプラスチック容器の製造に使用されます。PETが好まれているのは、健全なオイルバリアがあるため、素材に害を及ぼす可能性のある化学物質を防ぐことができるからです。
  • eコマース分野の拡大も、世界の市場拡大に大きく寄与しています。物流の観点からPETボトルや瓶の持ち運びが簡単なため、多くのブランドがPETを頻繁に採用しています。PETボトルは軽量で慎重に扱う必要がないため、輸送コストが大幅に削減されます。したがって、PET包装の需要は予測期間中、人々のオンラインショッピング傾向の高まりによって支えられると予測されます。
  • ボトルや瓶を作るためのPETの需要は、世界の飲食品需要の増加により大幅に増加すると予想されます。また、手指消毒剤のPETボトル包装はヘルスケア分野で需要が増加しました。手指消毒剤包装用PETボトルの拡大を後押しし、今後も高水準で推移すると予想されます。
  • 企業や製品のPET使用方法におけるいくつかの進歩と動向は、PETへの注目と市場シェアの拡大を示しています。PETには多くの用途があり、ボトルへの吹き込みやシートへの成形が容易です。PETの特性は、着色剤、UVカット剤、酸素バリア/スカベンジャー、その他の添加剤で強化することができ、ブランドの要求を満たすボトルを作ることができます。

アジア太平洋が市場の著しい成長を記録する

  • 中国は世界最大のポリエチレンテレフタレート(PET)市場の一つです。過去数年間、PETのようなエンジニアリングプラスチックの生産が伸びているのは、原材料が豊富にあり、製造コストが低いことが背景にあります。中国におけるPETボトルの需要は絶えず高まっています。中国におけるPETボトルの成長にとって、ソフトドリンクがいかに重要であるかは明らかです。ボトル入り飲料水産業とその主要企業であるMaster Kongや、Nongfu Springのような企業、また中国におけるボトル入り飲料水の消費量が年々大幅に増加していることも、PETボトルの成長に大きな影響を与えています。
  • 現在利用されている従来の包装用ポリマーよりもPETの方が優れているため、包装分野(特にPET容器とボトル)でのPET製品の利用が増加しています。輸出と国内消費の増加により、中国では飲食品産業、消費財、その他を含むセクターから包装材料の需要が高まっています。
  • インドでは、ポリプロピレン(PP)、ポリエチレンテレフタレート(PET)、ポリ塩化ビニル(PVC)など、さまざまなプラスチックが生産されています。インドにはPETを生産する巨大な能力があり、国内市場のほとんどのニーズを満たしています。しかし、国内市場のPET消費量には地域差も存在します。多数のエンドユーザー事業と広大な流通網により、インドの北部と西部はPET使用の大半を占めています。
  • インドでは、外出先で食品を消費する傾向があるため、PET缶や金属缶のような素材で包装されたシングルサーブや小型商品の需要が急増しています。消費者は予算を意識し、価格に見合った価値を提供する製品を求めているため、PETのような軟包装材は依然として全国で広く使用されています。
  • しかし、環境に優しいという理由から、消費者は別の包装材料に引き寄せられ始めています。環境に優しく、リサイクル能力が高いため、ガラスやアルミはこの地域で大きな受け入れ率を示しています。その結果、顧客のプラスチック離れが加速しています。

PET包装業界の概要

PET包装市場は断片化されており、Amcor Ltd、Gerresheimer AG、Berry Global Group Inc.、Silgan Holdings Inc.、Resilux NVなど複数の大手企業で構成されています。大きな市場シェアを持つこれらの市場企業は、国際的な消費者基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、戦術的な合弁事業を利用しています。例えば

  • 2024年5月、プラスチック包装会社のLPLAは、ポリエチレンテレフタレート(PET)から作られたリサイクル可能なワインボトルを発表しました。この革新的なソリューションは、二酸化炭素排出量を50%削減し、最大30%のコスト削減を可能にします。750mlと1リットルの容量があり、ボトリングと出荷作業を合理化するために綿密に設計されています。特筆すべきは、750mlのPETボトルの重量がわずか50gで、従来のガラス製ボトルに比べてわずか12.5%しかないことです。
  • 2024年4月、コカ・コーラ社は、米国とカナダのスパークリング飲料シリーズで、デザインを一新し、軽量化したポリエチレンテレフタレート(PET)ボトルを展開しました。この取り組みは、パッケージング領域で循環型経済を促進するという同社の包括的目標の重要な一部です。特筆すべきは、製造に必要な原材料を大幅に削減する革新的な形状のボトルです。同社は、コカ・コーラとスプライトのボトルには個性的なデザインを採用し、その他のスパークリングブランドやミニッツメイドのボトルには統一感を持たせています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • PETの優れた特性
    • 環境に優しい包装への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 一部の地域におけるプラスチック使用禁止規制
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ボトルとジャー
    • 袋・パウチ
    • トレー
    • 蓋・キャップ・クロージャー
    • その他の製品タイプ
  • パッケージ別
    • 硬質
    • フレキシブル
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • パーソナルケア・化粧品
    • 産業製品
    • 家庭用品
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd
    • Resilux NV
    • Gerresheimer AG
    • Berry Global Group Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Graham Packaging Company
    • GTX Hanex Plastic Sp. z.o.o.
    • Dunmore Corporation
    • Comar LLC
    • Sonoco Products Company
    • Huhtamaki OYJ
    • Nampak Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 47636

The PET Packaging Market size is estimated at USD 71.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 94.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).

PET Packaging - Market

The increasing demand for environmentally friendly packaging solutions and the outstanding properties of PET are expected to drive the growth of the global PET packaging market over the forecast period.

Key Highlights

  • The packaging sector keeps making significant strides in environment-friendly technologies to satisfy customer demand for a more sustainable society. Customers increasingly know that high-performance packaging may lengthen a product's shelf life. This awareness has increased the need for environment-friendly end-of-life packaging options, particularly PET (polyethylene terephthalate) packaging solutions.
  • PET can result in weight reductions of up to 90% compared to glass, making shipping more affordable. As they provide reusable packaging for beverages like mineral water, PET plastic bottles have increasingly replaced bulky, brittle glass bottles in recent years.
  • Several advancements and trends in how companies and products use PET indicate the attention on PET and the market's growth. PET has many uses and is easily blown into bottles or shaped into sheets due to its clarity and built-in CO2 barriers. PET characteristics can be enhanced with colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives to create bottles that meet a brand's requirements.
  • PET containers are often used for packaging goods, including tennis balls, juice, salad dressing, cooking oil, peanut butter, liquid hand soap, and soda. PET is primarily used to make single-serving and two-liter bottles of carbonated soft drinks and water distributed throughout the nation, including the United States. Containers for take-home prepared meals that may be warmed in the oven or microwave are made of exceptional grades of PET.
  • Most water and soft drink containers are constructed of highly recyclable polyethylene terephthalate (PET). However, attempts to collect and recycle the bottles to prevent them from damaging the oceans are falling behind as their use increases globally. For instance, if a PET bottle had 40%-60% recycled content, its emissions would be decreased by 32%-48% compared to one made from virgin material, according to a study examining the effects of single-use and reusable bottles for carbonated soft drinks.
  • The COVID-19 pandemic provided significant relief to single-use packaging vendors. Although many countries were slowly banning these packaging and promoting reusable packaging, the pandemic changed consumer and government behavior. Due to COVID-19, the demand for nutritional drinks and healthy food increased exponentially. Most of these products are packaged with single-use plastic, such as PET.

PET Packaging Market Trends

Bottles Segment to Witness Significant Growth

  • The high barrier qualities of polyethylene terephthalate (PET) against water vapor, gases, diluted acids, oils, and alcohols make it a common material for food packing. Moreover, PET is easy to recycle, reasonably flexible, and shatterproof. According to Earth Day organizers, one million plastic bottles are purchased in the United States every minute. The average American drinks in 167 plastic water bottles annually. Due to the region's growing need for packaged drinking water, there is an increasing market for PET plastic tops and enclosures.
  • PET, derived from PE, offers excellent stiffness compared to other types of plastic. In addition, it keeps a robust protective structure and possesses extraordinary moisture resistance abilities. PET is used to make disposable plastic containers that are also used for packaging frozen or ready-to-eat foods. PET is well-liked because it provides a sound oil barrier, which helps the material fend off chemicals that could harm it.
  • The expanding e-commerce sector also contributes substantially to the market's expansion worldwide. Numerous brands are employing PET more frequently because it is simple to carry PET bottles and jars from a logistics perspective. Because PET bottles are lightweight and do not need to be handled carefully, the cost of transportation is greatly diminished. Therefore, it is projected that the demand for PET packaging will be supported over the forecast period by people's growing propensity toward online shopping.
  • The demand for PET for creating bottles and jars is anticipated to increase significantly due to the rising demand for food and beverage items worldwide. In addition, the packaging of hand sanitizers in PET bottles saw a rise in demand in the healthcare sector. It is anticipated to stay high, fuelling the expansion of PET bottles for hand sanitizer packaging.
  • Several advancements and trends in how companies and products use PET demonstrate the focus on PET and the expansion of its market share. PET has many uses and is easily blown into bottles or shaped into sheets. PET characteristics can be enhanced with colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives to create bottles that meet a brand's requirements.

Asia-Pacific to Register Significant Growth in the Market

  • China is among the largest polyethylene terephthalate (PET) markets worldwide. For the past few years, the country's growing production of engineering plastics, such as PET, has been aided by the plentiful availability of raw materials and low cost of manufacture. The demand for PET bottles in China is constantly rising. It is obvious how critical soft drinks are to PET packaging's growth in China. It is significantly influenced by the bottled water industry and its key players, like Master Kong and Nongfu Spring, as well as the significant rise in bottled water consumption in China yearly.
  • Due to PET's benefits over the currently utilized traditional packaging polymers, the usage of PET goods in the packaging sector (PET containers and bottles, among others) is increasing. Due to rising exports and domestic consumption, packing materials are in higher demand in China from sectors including the food and beverage industry, consumer goods, and others.
  • A variety of plastics, including polypropylene (PP), polyethylene terephthalate (PET), polyvinyl chloride (PVC), and others, are produced in India. India has a massive capability for producing PET, and most of the domestic market's needs are met. However, regional differences also exist in the domestic market's consumption of PET. Due to numerous end-user businesses and a vast distribution network, the North and West of India account for most PET use.
  • The demand for single-serve and small-sized goods packaged in materials like PET and metal cans has surged in India as the country adopts an on-the-go food consumption trend. Because consumers are budget-aware and look for products that provide value for money, flexible packaging materials like PET are still widely used nationwide.
  • However, consumers have started gravitating toward alternate packaging materials because they have eco-friendly qualities. Due to their eco-friendliness and high capacity for recycling, glass and aluminum have seen significant acceptance rates in the region. As a result, customers are turning away from plastic in more significant numbers.

PET Packaging Industry Overview

The PET packaging market is fragmented and consists of several major players, such as Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group Inc., Silgan Holdings Inc., and Resilux NV. These market players with a significant market share are concentrating on growing their international consumer base. These businesses use tactical joint ventures to raise their market share and profitability. For instance,

  • In May 2024, LPLA, a plastic packaging company, unveiled a recyclable wine bottle crafted from polyethylene terephthalate (PET). This innovative solution slashes carbon footprints by a remarkable 50%, offering potential cost savings of up to 30%. Available in both 750 ml and one-liter capacities, these bottles are meticulously designed to streamline bottling and shipping operations. Notably, the 750 ml PET bottle weighs a mere 50 g, just 12.5% of the weight of its traditional glass counterparts.
  • In April 2024, The Coca-Cola Co. rolled out redesigned, lighter polyethylene terephthalate (PET) bottles across its sparkling beverage range in the United States and Canada. This initiative is a key part of the company's overarching goal to foster a circular economy within its packaging realm. Notably, these bottles boast innovative shapes that significantly reduce the raw materials needed for their production. The company has crafted distinct designs for its Coca-Cola and Sprite bottles while unifying the look of its other sparkling brands and Minute Maid offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Outstanding Properties of PET
    • 4.3.2 Rising Demand for Environment-friendly Packaging
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Regulations Against the Use of Plastics in Some Regions
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Types
    • 5.1.1 Bottles and Jars
    • 5.1.2 Bags and Pouches
    • 5.1.3 Trays
    • 5.1.4 Lids/Caps and Closures
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Packaging
    • 5.2.1 Rigid
    • 5.2.2 Flexible
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceuticals
    • 5.3.3 Personal Care and Cosmetic Industry
    • 5.3.4 Industrial Goods
    • 5.3.5 Household Products
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd
    • 6.1.2 Resilux NV
    • 6.1.3 Gerresheimer AG
    • 6.1.4 Berry Global Group Inc.
    • 6.1.5 Silgan Holdings Inc.
    • 6.1.6 Graham Packaging Company
    • 6.1.7 GTX Hanex Plastic Sp. z.o.o.
    • 6.1.8 Dunmore Corporation
    • 6.1.9 Comar LLC
    • 6.1.10 Sonoco Products Company
    • 6.1.11 Huhtamaki OYJ
    • 6.1.12 Nampak Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS