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市場調査レポート
商品コード
1683430
北米のジーンズ市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)North America Jeans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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北米のジーンズ市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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北米のジーンズ市場規模は2025年に287億6,000万米ドルと推定され、2030年には354億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.28%です。
ジーンズは北米文化に深く根付いており、カジュアルでゆったりとしたライフスタイルを象徴しています。このような文化的連想と、この地域の高い所得水準がジーンズ人気の一因となっています。さらに、顧客のニーズに応えるため、大手ファッションメーカーは、色、サイズ、生地、デザインが異なる多種多様なジーンズを提供することで、製品ラインを多様化しています。例えば、2022年3月、H&M Hennes &Mauritz ABは「カプセル・コレクション」と呼ばれる新しいデニム・ラインを開発し、再生水システムを使用するサプライヤーと協力することで、製造プロセス全体を通して水を節約することに焦点を当てました。ハイウエストのストレートジーンズ、ローウエストのフレア、ダンガリー、スキニージーンズ、ミニスカート、デニムシャツなど、1990年代後半とY2Kの雰囲気にインスパイアされたコレクションアイテムが揃りました。さらに、このカプセル・コレクションは、産業廃棄物、回収された衣類、リサイクル糸、ラベル、ポケット、部分的にリサイクルされた金属、ジッパーなどのリサイクル材料を含む生地で作られています。
ジーンズ市場において最も重要な顧客層は女性です。女性用ジーンズセグメントは、労働者階級の女性の増加に強く牽引され、急速な成長傾向を示しています。成熟市場であるにもかかわらず、ファッション動向の変化とブランド間の小売状況の進化が、ジーンズ市場の活況の重要な要因となっています。さらに、各企業はサステイナブル材料を使った斬新な新製品を投入し、既存の製品とは一線を画したユニークな商品作りを目指しています。例えば、2023年9月、Leeは女性用のLee Rider Jeansをリニューアルして発売しました。ストレートレッグでリラックスフィットのミッドライズジーンズ、Rider Classic Jeanと、ストレートレッグでスリムフィットのミッドライズジーンズ、Rider Slim Straight Jeansです。
ジーンズは、米国で男性、女性、幼児に最も着用されているアパレル製品の一つです。さらに、プレミアムジーンズは、その品質と独占性により、市場で消費者に好まれています。コラボレート・コレクションは、限られた本数しか生産されない特別なコレクションで、そのユニークなデザインパターンとフィット感により、通常の製品よりも消費者に好まれています。そのため、同市場は今後も堅調な需要が見込まれます。持続可能性に対する消費者の意識が高まる中、サステイナブル生地を使用して製造されたエコフレンドリージーンズが人気を集めています。この需要により、メーカーは消費者を惹きつけるために、100%オーガニックコットンやその他の混合物などのサステイナブル原料からジーンズを製造する傾向にあります。例えば、2023年7月、Levisは97%植物由来原料を使用した新しい植物由来ジーンズ501を発売しました。同社はこのジーンズの製造に100%コットンを使用していると主張しています。これらの製品は米国と同社の他の営業地域で小売されています。
北米のジーンズ市場は、大小様々な国内外メーカーが様々な価格帯で多様な小売チャネルを通じて製品を販売しているため、依然として競争の激しい市場です。大手企業には、Levi Strauss &Co.、Kontoor Brands, Inc.、Gap、H&M、PVH Corp.などがあります。これらの参入企業は、知名度や製品ポートフォリオを拡大するために、製品の革新、パートナーシップ、M&Aなど、様々なビジネス戦略に取り組んでいます。また、ソーシャルメディアプラットフォームやオンライン流通チャネルを利用したオンラインマーケティングや自社製品のブランディングにも注力し、より多くの顧客を惹きつけています。
The North America Jeans Market size is estimated at USD 28.76 billion in 2025, and is expected to reach USD 35.47 billion by 2030, at a CAGR of 4.28% during the forecast period (2025-2030).
Jeans are deeply ingrained in North American culture, symbolizing a casual and laid-back lifestyle. This cultural association and the high income level in the region contribute to their popularity. Moreover, to meet the needs of its customers, leading fashion manufacturers are diversifying their product lines by offering a wider variety of jeans that are distinct in color, size, fabric, and design. For instance, in March 2022, H&M Hennes & Mauritz AB developed a new denim line called the 'capsule collection,' which focuses on saving water throughout the manufacturing process by collaborating with suppliers who use recycled water systems. The collection pieces were inspired by late 1990s and Y2K vibes, including high-waist straight jeans, low-waist flares, dungarees, skinny jeans, mini-skirts, and denim shirts. In addition, the capsule collection is made from fabrics containing recycled materials from industrial waste, collected clothing, recycled threads, labels and pockets, partially recycled metal, and zippers.
The women's segment is the most significant customer segment in the jeans market. The women's jeans segment shows a rapid growth trend, strongly driven by the increasing number of working-class women. Despite being a mature market, the changing fashion trends and the evolving retail landscape across brands have been critical factors in the booming jeans market. Moreover, companies are introducing new and innovative products with sustainable fabrics to make their products unique from existing ones. For instance, in September 2023, Lee launched the re-imagined women's Lee Rider Jeans. The launch introduced two essential versions of the timeless straight-legged silhouette: the Rider Classic Jean, mid-rise jeans with a straight leg and relaxed fit, and the Rider Slim Straight Jeans, mid-rise jeans with a straight leg and slimmer fit.
Jeans are one of the most worn apparel products in the United States by men, women, and kids. Moreover, premium jeans products are preferred by consumers in the market owing to their quality and exclusivity. Collaborative collections, exclusive collections with a limited number of pairs, are preferred by consumers over regular products due to their unique design patterns and fits. Hence, the market is expected to continue to experience robust demand in the coming years. With increasing consumer awareness of sustainability, eco-friendly jeans manufactured using sustainable fabrics are gaining traction. Due to the demand, manufacturers are inclined to manufacture jeans from sustainable raw materials such as 100% organic cotton and other blends to attract consumers. For instance, in July 2023, Levis launched its new plant-based Jeans 501, made using 97% plant-based materials. The company claims to use 100% cotton to manufacture these jeans. These products are retailed across the United States and other operating areas of the company.
The jeans market remains a highly competitive market in North America, as a broad range of small and large domestic and international manufacturers sell their products through diverse retail channels at different price points. Leading players include Levi Strauss & Co., Kontoor Brands, Inc., Gap, H&M, and PVH Corp. These players are undertaking various business strategies, including product innovations, partnerships, and mergers and acquisitions, to expand their visibility and portfolio of offerings. They also focus on social media platforms and online distribution channels for online marketing and branding of their products to attract more customers.