デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683224

アフリカのテキスタイル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Africa Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
アフリカのテキスタイル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アフリカのテキスタイル市場は予測期間中にCAGR 4%超を記録すると予想されます。

Africa Textile-Market-IMG1

アフリカのテキスタイル産業は多岐にわたるが、不変と思われるのは綿花市場です。アフリカには現在、綿花を栽培・販売している国が数多くあります。そのうちの6カ国は、''Cotton made by Africa''というラベルを掲げて綿花を栽培しており、綿花事業だけで45万人のアフリカ人が働いており、最大の雇用創出国のひとつでもあります。しかし、綿花の栽培と販売だけが繊維産業ではないです。南アフリカはテクニカル・テキスタイルの分野にも進出しており、ヘンプを航空会社に提供しています。エチオピアのような国も、地元の人々を雇用し、中国のような国の賃金上昇から逃れようとする企業を支援する繊維工場を増やし始めています。H&Mのような企業がアフリカに工場を開設したのは、賃金が安く、人口が必要な労働者を支えることができるからです。また、アフリカで栽培・収穫された綿花から、世界市場向けに糸や毛糸などの製品を生産しています。

COVID-19パンデミックによる世界・バリューチェーンの混乱とアフリカ企業への影響は、すでに明白です。パンデミックと世界の経済封鎖は、繊維製品の生産、販売、貿易に直ちに影響を及ぼしました。締め出しのため、eコマースやオンラインショッピングが大幅に拡大しました。衣料品はeコマースの主要かつ急成長している商品カテゴリーだが、繊維製品はかなりニッチなオンライン・セグメントです。

アフリカのテキスタイル市場動向

アフリカのテキスタイル産業へのAGOAの影響

アフリカ大陸の経済力を高めるため、米国議会は2000年5月18日に2000年米国貿易開発法(US Trade and Development Act of 2000)を通じてアフリカ成長機会法(African Growth and Opportunity Act:AGOA)に署名し、その制定以来、ケニア、マラウイ、レソト、赤道ギニア、ガボン、ジンバブエ、ガンビアなどの対象国によって現在に至るまで継続的に目に見える成果と多大な成功が達成されています。

AGOAを通じて、米国はアフリカ製品市場を開放し、中でも繊維製品が大きなシェアを占めています。AGOAはサハラ砂漠以南のアパレル製品の米国市場向け輸出業者に免税アクセスを提供し、アジア諸国などの非適格加盟国に対して大きな影響力を持っています。その結果、生産コストが削減され、幼児服、灰色織物、紡績綿糸、ウール、ジン綿などのアフリカのテキスタイル製品にとって米国市場はより良い選択肢となります。これらの製品は、サハラ以南のアフリカ諸国において、直接輸出するため、あるいは米国に輸出するアパレルの下流生産に使用するために、アジアや欧州などの他の大陸市場よりも競争力のある生産ができる可能性が最も高いです。

アフリカ全土の繊維生産者と輸出業者は、2005年1月に発効した新しい貿易ルールの影響に大きく依存しています。世界貿易機関(WTO)で交渉されたこのルールは、先進国のクォータ制を廃止することで、30年以上にわたって保護されてきた分野を市場原理に開放しました。

また、アフリカのテキスタイルや衣料品に対する需要は世界的に高まっており、アフリカのパターンは真にファッショナブルで象徴的な作品として認知されるようになっています。国際的なファッション・ハウスは、最新のコレクションにアフリカの影響をますます取り入れています。

エチオピアへの投資の増加

中国の大手テキスタイル企業は、国際貿易センターが組織した業界代表団によるアフリカのエチオピア訪問を受け、エチオピアへの調達と投資計画を強化しています。

過去20年間、中国はアフリカ経済においてますます重要な資金源となっており、その中にはエチオピアの若いが急成長している製造業部門も含まれています。

2018年、中国紡織商業会議所(CCCT)は、エチオピアを拠点とする地元繊維企業のパートナーやエチオピア繊維衣料産業協会のリーダー、政府高官と調達協定を結び、投資パートナーシップを模索しました。

中国の代表団は、エチオピアの道路、鉄道、電力などのインフラ整備が進んでいることに感銘を受けたが、労働生産性をさらに高め、物流コストを下げることで、エチオピアがさらに魅力的な投資先になることを示唆しました。

米国と北京の貿易摩擦は、中国からの輸出が難しくなっている中、中国企業がエチオピアに投資する更なる動機として挙げられました。

アフリカのテキスタイル産業の概要

本レポートでは、アフリカのテキスタイル産業で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 衣料用途
    • 産業/技術用途
    • 家庭用
  • 材料タイプ
    • 綿
    • ジュート
    • シルク
    • 合成繊維
    • ウール
  • プロセス
    • 織物
    • 不織布

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • CIEL Textile Ltd.
    • Almeda Textile Factory Plc
    • Edcon
    • Truworths
    • Woolworths
    • Gelvenor Textiles
    • Mediterranean Textile Company S.A.E
    • Saygin-Dima Textile Sc

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 66623

The Africa Textile Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

Africa Textile - Market - IMG1

The African textile industry is a varied one, but the seeming constant is their cotton market. There are many countries in Africa that currently grow and sell cotton. Six of them grow cotton under the label ''Cotton made by Africa'', which is one of the largest job producers as well, with 450,000 Africans working in the cotton business alone. The growing and selling of cotton is not their only textile industry though. South Africa has also gotten into technical textiles as well, by providing hemp to aeronautics companies for their products. Countries like Ethiopia are also starting to gain textile mills which employ locals and help businesses trying to escape the rising wages in countries like China. Companies like H&M have opened mills in Africa, since their wages are less, and the population can support the workers needed. They also create products like thread and yarn for global markets from cotton is grown and harvested in Africa.

The disruption of the COVID-19 pandemic on global value chains and its impact on African businesses is already evident. The pandemic and global economic lockdowns have had an immediate effect on textile production, sales, and trade. There has been a significant expansion in ecommerce and online shopping because of the lockdown. Clothing is a major and rapidly growing product category for ecommerce, but textiles are a rather niche online segment.

Africa Textile Market Trends

Impact of AGOA on the African Textile Industry

To boost the economic power of the African continent, the U.S. congress signed the African Growth and Opportunity Act (AGOA) through the US Trade and Development Act of 2000 into law on May 18 2000, and since its enactment, continuous tangible results and tremendous success have been achieved till the present by the eligible members such as Kenya, Malawi, Lesotho, Equatorial Guinea, Gabon, Zimbabwe and Gambia among others.

Through AGOA, US opened up its market for African products, textiles taking the lion's share where it offers sub-Saharan exporters of apparel to the U.S. market a duty-free access which is a great leverage over non-eligible members such as Asian countries thus, reducing cost of production which gives the U.S market a better option for African textile products such as infants wear, grey fabrics, spun cotton yarn, wool, ginned cotton etc. These products have the most potential for competitive production in Sub-Saharan African countries either for direct export, or for use in downstream production of apparel for export to the United States than other continental market like Asia, and Europe among others.

Textile producers and exporters across Africa rely majorly on the impact of new trade rules that took effect in January 2005. The rules, negotiated at the World Trade Organization (WTO), opened up to market forces a sector that had been protected for more than 30 years by ending a quota system in industrial nations which resulted in a ready market for textiles and apparel from African and other developing countries.

Also, the demand for African textiles and garments is increasing globally, and African patterns are gaining recognition as truly fashionable and iconic pieces. International fashion houses are integrating more and more African influences in their latest collections.

Rising Investment in Ethiopia

Major Chinese textile companies are stepping up sourcing and investment plans in Ethiopia following a visit to the African country by a delegation of industry representatives organized by the International Trade Centre.

Over the last twenty years, China has become an increasingly important source of financing in African economies, including in Ethiopia's young but fast-growing manufacturing sector.

In 2018, China Chamber of Commerce for Textiles (CCCT) have sourcing agreements and explored investment partnerships with Ethiopia-based partners of local textile companies and leaders of Ethiopian Textile and Garment Industry Association as well as with high-level government officials.

The Chinese delegates were impressed by Ethiopia's progress on improving infrastructure, including roads, trains, and electricity, though they suggested that further enhancing labour productivity and lowering logistics costs would make the country an even more attractive destination for investment.

The current trade tensions between the United States and Beijing were cited as an additional incentive for Chinese firms to invest in Ethiopia, with increasing difficulties associated with exporting from China.

Africa Textile Industry Overview

The report covers major international players operating in the Africa Textile Industry. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porters Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Clothing
    • 5.1.2 Industrial/Technical Applications
    • 5.1.3 Household Applications
  • 5.2 Material Type
    • 5.2.1 Cotton
    • 5.2.2 Jute
    • 5.2.3 Silk
    • 5.2.4 Synthetics
    • 5.2.5 Wool
  • 5.3 Process
    • 5.3.1 Woven
    • 5.3.2 Non-woven

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 CIEL Textile Ltd.
    • 6.2.2 Almeda Textile Factory Plc
    • 6.2.3 Edcon
    • 6.2.4 Truworths
    • 6.2.5 Woolworths
    • 6.2.6 Gelvenor Textiles
    • 6.2.7 Mediterranean Textile Company S.A.E
    • 6.2.8 Saygin-Dima Textile Sc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER