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市場調査レポート
商品コード
1687877
アジア太平洋の繊維:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)Asia-Pacific Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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アジア太平洋の繊維:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋の繊維市場規模は2025年に4,011億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは2.55%で、2030年には4,550億米ドルに達すると予測されます。
アジアにおける衣料品とフットウェアへの消費者支出は、2024~2028年の間に合計278億米ドル(35.8%増)と継続的に増加すると予測されました。8年連続の増加の後、ファッション関連支出は1,054億米ドルに達し、したがって2028年には新たなピークに達すると推定されます。
現在進行中の労働市場の回復も、消費者の信頼感、ひいては消費を後押しすると考えられます。アジア(主に中国)からの衣料品需要が伸びるにつれ、このセグメントでの欧州と北米の重要性は低下しています。北米と欧州以外の地域の衣料品売上は、2021年にはこれらの地域の売上に匹敵し、2025年には世界の衣料品売上全体の55%に達すると予想されます。
アジア太平洋(ベトナム、フィリピン、インドネシア、マレーシア、タイ、シンガポール)は、アパレル部門にとって非常に魅力的であり、特にデジタルソリューションが重要な役割を果たし成長している若者の割合が多いからです。
2022年、世界の衣料品輸出国のトップは中国であり、そのシェアは約31.7%、次いでEU、バングラデシュ、ベトナムの順でした。この年、中国とEUは世界の繊維輸出のトップでもありました。
多くのアジア諸国は、衣料・繊維・フットウェア(GTF)製造業を確立し、GDPと世界のアパレル市場に大きく貢献しています。中国の輸出額は、アジアの繊維輸出市場全体のほぼ52.2%に相当します。
手頃な価格で快適な衣料品に対する消費者の認識が変化しているため、ビスコース、シルク、麻などの高価値繊維の需要が高まっています。繊維の混紡品種もまた、人工糸と天然糸の大きな特徴によって飛躍的に成長しており、その結果、今後数年間で新たな市場と成長機会が開かれることになります。
ポリエステルと綿はこの地域で広く使用されている繊維糸製品です。消費パターンの変化、人口の増加、可処分所得の増加、アジア太平洋における衣料品や家庭用家具の需要の増加が主要成長要因です。
また、アジア太平洋ではホームテキスタイルの需要が高まっています。ホームテキスタイルには、毛布、ベッドシーツ、テーブルクロス、掃除用・キッチン用クロス、ドレープ、ベッドカバー、シアー、壁掛けカーペット、寝袋、タオルケット、マットレス、掛け布団、枕、タペストリーなどの製品が含まれ、家庭、ホテル、オフィスなどのインテリアに利用されています。
アジア太平洋の繊維市場は競争が激しく、細分化されています。アジア太平洋の繊維産業の企業には、Shenzhou International Group、Weiqiao Textile、Texhong Textile Group、Arvind Ltd、Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltdなどがあります。数多くの地元企業は立地に制約があるが、技術の進歩に伴い、インターネットとeコマースの浸透が厳しい時代にも市場を牽引してきました。さらに、合併、提携、買収に続く市場の統合は、企業が市場で強固な骨格を築くのに役立つと考えられます。
The Asia-Pacific Textile Market size is estimated at USD 401.18 billion in 2025, and is expected to reach USD 455.00 billion by 2030, at a CAGR of 2.55% during the forecast period (2025-2030).
The total consumer spending on clothing and footwear in Asia was forecast to continuously increase between 2024 and 2028 by a total of 27.8 billion U.S. dollars (+35.8 percent). After the eighth consecutive increasing year, fashion-related spending is estimated to reach 105.4 billion U.S. dollars and, therefore, a new peak in 2028.
The ongoing labor market recovery will also aid consumer confidence and, hence, spending. As demand for clothing from Asia (mainly China) grows, the importance of Europe and North America in this sector is declining. Sales of clothing products outside North America and Europe equaled sales in these regions in 2021, and they are expected to reach 55% of the total world sales of clothing products in 2025.
The Asia-Pacific region (Vietnam, the Philippines, Indonesia, Malaysia, Thailand, and Singapore) is highly attractive to the apparel sector, especially because it has a large proportion of young people for whom digital solutions play an important and growing role.
In 2022, China was the top-ranked global clothing exporter, with a share of approximately 31.7 percent, followed by the European Union, Bangladesh, and Vietnam. In that year, China and the European Union were also the leading textile exporters in the world.
Many Asian economies have established garment, textiles, and footwear (GTF) manufacturing industries that contribute considerably to their GDPs and the global apparel market. China's export figures translate to almost 52.2% of the total textile export market in Asia.
The shift in consumer perception of affordable and comfortable clothing increases the demand for high-value fabrics, such as viscose, silk, and hemp. Blended varieties of fibers are also growing exponentially due to significant features of artificial and natural yarn, thus opening up new markets and growth opportunities in the coming years.
Polyester and cotton are widely used textile yarn products in the region. Changing consumption patterns, increasing population, disposable incomes, and the increasing demand for clothing and home furnishing products in the Asia-Pacific region are the major growth factors.
Also, the demand for home textiles is rising in the APAC region. Home textile includes products such as blankets, bedsheets, table cloths, cleaning and kitchen cloths, drapes, bed covers, sheers, wall carpets, sleeping bags, terry towels, mattresses, quilts, pillows, tapestry, etc., which are utilized in the interiors of homes, hotels, offices, etc.
The Asia-Pacific textile market is highly competitive and fragmented. Some of the companies in the Asia-Pacific Textile industry are Shenzhou International Group, Weiqiao Textile, Texhong Textile Group, Arvind Ltd, and Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd. Numerous local companies are restricted to their locations, but with technological advancement, Internet and e-commerce penetration has driven the market even in the hard times. Further, integration of the market, followed by mergers, partnerships, and acquisitions, will help the companies to create a strong foothold in the market.