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市場調査レポート
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1683220

米国のリバースロジスティクス市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

US Reverse Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 154 Pages
納期
2~3営業日
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米国のリバースロジスティクス市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のリバースロジスティクス市場は予測期間中に11%以上のCAGRで推移する見込み

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主要ハイライト

  • オンラインショッピングと販売は急成長を続けています。小売業者や配送業者は、増加するアウトバウンド包装を移動させる一方で、返品量の増加という問題にも対処しなければならないです。2017年には約1,200億米ドルのeコマース購入品が返品されました。オンラインで購入した商品が返品される可能性は、一般の実店舗で購入した商品よりも3倍高いです。返品は小売業者にとって課題ではあるが、顧客が返品をオンラインショッピング体験の重要な一部と考えるようになっているため、返品を制限することは困難です。返品が迅速、無料、親切であるという評判は、顧客のロイヤリティを獲得する一方で、返品体験が悪ければ、顧客は簡単に離れてしまいます。50億英ポンド相当の返品が埋立地に埋め立てられており、包装による廃棄物とは別に、小売業者は逆サプライチェーンを高度にサステイナブルものにすることにも苦慮しています。関連コストを抑制し、顧客体験を向上させるため、小売企業はいくつかの戦略を試みています。既存の実店舗を持つ小売企業は、オムニチャネル返品を採用し始め、既存の実店舗でオンライン購入商品の返品を可能にしています。自動宅配ロッカーやスマートフォンアプリなどの新しい技術は、よりシームレスな返品体験を生み出しています。しかし、小売企業は依然として返品を克服すべき重要な課題、コストセンターとみなしており、リバースロジスティクス産業のすべての参入企業にイノベーションの機会を生み出しています。
  • リバースロジスティクスはフォワードロジスティクスよりも複雑です。小売業者は、新たな効率性を生み出し、コストを削減する運送会社を求めています。ある産業調査によると、アクティブなオンラインショッピング利用者の60%が、無料返品は良い返品体験の不可欠な要素であると回答しています。
  • 米国の自動車産業は2018年に1,730万台の販売台数を記録し、産業の予想を上回りました。米国の自動車と自動車部品産業におけるリバースロジスティクス・コストは大きいです。
  • さらに、企業はリバースロジスティクス、受注処理、在庫管理、配送、ラベル付け・梱包など、従来とは異なる物流要件のアウトソーシングを検討しています。このため、ロジスティクスサービスプロバイダー(LSP)には、より多くのビジネス機会がもたらされると予想されます。

米国のリバースロジスティクス市場動向

eコマースと技術の成長が効率的なリターンロジスティクスの需要を促進

eコマースの急成長は、米国におけるフォワードロジスティクスとリバースロジスティクスの主要な促進要因の1つです。2017年、米国のオンライン小売売上高は4,535億米ドルに達し、2016年の3,900億米ドルから16%の成長率を記録しました。実店舗の売上高は3.4%増加しました。2017年のオンライン小売売上高は、小売売上高全体の8.9%を占めました。eコマースの継続的な急増が、返品される荷物の増加に拍車をかけています。eコマースが小売市場でより大きなシェアを獲得するにつれて、小売全体の返品率は上昇し続ける可能性があり、特に配送による返品率が上昇し、リバースサプライチェーン全体に圧力を加えています。

リバースサプライチェーンの他のセグメントでも、技術は重要な役割を果たしています。人気のあるソフトウェアプロバイダのひとつにOptoroがあります。Optoroは、過去の価格設定と個々の商品データを組み合わせて、各返品商品をどこにルーティングすべきか、つまり、再販、清算、修理、リサイクルなど、返品に対して最も収益性の高い処分経路を企業に指示するアルゴリズムを提供しています。Optoroは、そのスマートルーティングが返品在庫の収益性を劇的に改善すると主張しています。

オムニチャネル返品への人気の高まり

もう一つの成長動向はオムニチャネル返品で、消費者がオンライン商品を実店舗で返品できるようにすることで、加盟店は返品をより便利にしています。BORIS返品(オンラインで購入し、店舗で返品する)は、加盟店にとってファーストマイルの返品送料を節約できるだけでなく、追加購入を促す効果もあります。UPSの調査によると、オンラインショッピング利用者の66%が、店舗で返品した際に新たな購入をしているのに対し、オンラインで返品した場合は44%でした。小売業者にとって好都合であることに加え、eコマース利用者の58%が、郵送よりも実店舗での返品を希望しています。さらに、このような嗜好にもかかわらず、買い物客はeコマースでの返品を店舗に持ち込むよりも発送する傾向が強いです。宅配業者もまた、人口の多い地域で物理的なアクセスポイントを拡大しています。最近、ウォルグリーンは、7,500店舗でフェデックスの荷物集配サービスを提供することに合意しました。UPSアクセスポイントは、クリーニング店やコンビニエンスストアなど4,000カ所のネットワークを通じてサービスを提供しています。ハッピー・リターンズは、ショッピングモールや店舗に設置されたキオスクで、バラバラになった返品商品を収集・集約する新興企業です。オンラインのみの小売業者に、返品回収のための物理的なチャネルを記載しています。小売業者は送料を節約でき、顧客はすぐに返金を受けられ、商品を梱包する手間が省ける。

米国のリバースロジスティクス産業概要

米国のリバースロジスティクス市場環境は、eコマース部門からの需要の増加や先端技術の進化に伴い、競争が激化しています。小売業者は、効率的なリバースロジスティクス業務の確立を支援するため、サード・パーティーロジスティクス(3PL)プロバイダーへの関心を高めています。ロジスティクス企業は、返品問題を解決するのに有利な立場にあります。これらの企業は、資本、規模、専門知識を活用し、商品がリバースサプライチェーンを通過する際に小売業者が一般的に経験する痛点を解決することができます。このシナリオは、既存の参入企業だけでなく、新規参入の参入企業も返品ロジスティクスにより注力するよう引き付けており、市場の競合を高めています。企業が競争優位性を獲得するための新たな方法を模索する中で、見過ごされがちな返品機能は潜在的な源泉となり得る。返品管理にもっと注意を払う企業は、より効率的で一貫性のある、迅速なカスタマー・エクスペリエンスを提供し、サービスや収益性を高めるだけでなく、コスト削減を図るというメリットを得ることが期待されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の範囲
  • 市場の定義
  • エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 市場洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 技術動向と自動化(新興スタートアップ企業への徹底的なフォーカス)
  • 消費者行動の変化と嗜好に関する調査
  • 注目-米国eコマース産業(現在のシナリオ、動向、展望)
  • 返品コストが小売業に与える影響-アナリストの見解
  • 自動車のリバースロジスティクスとアフターマーケットに関する概要
  • 新たなオムニチャネル・リターンズのレビューと解説
  • クローズドループサプライチェーンに関する洞察

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 機能別
    • 輸送
      • 道路
      • 航空
      • その他の輸送手段
    • 倉庫業(保管、流通、統合)
    • その他の付加価値サービス(返品処理、再入荷、改装、処分など)
  • エンドユーザー別
    • 消費財・小売(eコマース、民生用電子機器、アパレル・衣料品など)
    • 自動車
    • 医療医薬品
    • その他の産業活動セクター
    • その他

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場集中概要
  • 主要企業の戦略

第7章 企業プロファイル

  • United Parcel Service(UPS)
  • FedEx Corporation
  • United States Postal Service(USPS)
  • XPO Logistics
  • Newgistics Inc.
  • Happy Returns Inc.
  • American Distribution Inc.
  • DHL
  • FW Logistics
  • YRC Worldwide Inc.
  • DGD Transport
  • A2B Fulfillment
  • Optoro
  • C.H. Robinson Worldwide Inc.
  • Yusen Logistics
  • Excelsior Integrated LLC

第8章 バリューチェーンにおけるその他の主要企業別洞察

第9章 付録

  • 経済統計-輸送・保管部門、経済への貢献
  • 米国における主要返品製品に関する洞察
  • フォワードロジスティクスに関する定性的・定量的洞察
  • 小売業のGDPシェア
  • eコマースの売上高がGDPに占める割合

第10章 免責事項

目次
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The US Reverse Logistics Market is expected to register a CAGR of greater than 11% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Online shopping and sales continue to grow at a rapid pace. As retailers and delivery companies move increasing numbers of outbound packages, they must also address the issue of rising volume of return goods. Around USD 120 billion of e-commerce purchases were returned in 2017. Online purchased goods are three times more likely to be returned than those made in a general physical store. Though returns pose challenges for retailers, they find it challenging to limit returns because customers increasingly see returns as a critical part of online shopping experience. The reputation for fast, free, and friendly returns can earn customer loyalty, while a poor return experience can easily drive them away. With GBP 5 billion worth of returns ending up in landfills, apart from the waste from packaging, retailers are also struggling to make their reverse supply chains highly sustainable. To control the associated costs and improve customer experience, retailers are trying several strategies. Retailers with an existing physical presence have started embracing omnichannel returns, allowing returns of online purchases at existing physical stores. Emerging technologies, such as automated parcel lockers, and smartphone apps, are creating a more seamless return experience. However, retailers still see returns as a significant challenge to be overcome, and as a cost center, which has created opportunities for innovation for all players in the reverse logistics industry.
  • Reverse logistics is more complicated than forward logistics. Retailers want shipping companies that create new efficiencies and cut costs. According to an industry survey, 60% of active online shoppers say that free returns are a vital part of a good returns experience.
  • The US auto industry recorded the sales of 17.3 million vehicles in 2018, beating the industry expectations. Reverse logistics cost in the US auto and auto components industry is significant.
  • Additionally, companies are looking to outsource non-traditional logistics requirements, such as reverse logistics, order processing, inventory management, distribution, and labeling and packaging. This is expected to provide more opportunities for logistics service providers (LSPs).

US Reverse Logistics Market Trends

Growth in E-commerce and Technology Propels the Demand for Efficient Return Logistics

The rapid growth in e-commerce is one of the major drivers of the forward and reverse logistics in the United States. In 2017, the online retail sales in the United States reached USD 453.5 billion, registering a growth rate of 16%, from USD 390 billion in 2016. The physical retail stores sales increased by 3.4%. The online retail sales accounted for 8.9% of the total retail sales, in 2017. The continuing surge of e-commerce was fueling a rise in the number of packages returned. As e-commerce grabs a greater share of the retail market, the overall retail return rate may continue to climb, especially the rate of goods returned via shipping, adding pressure to the entire reverse supply chain.

Technology is also playing a crucial role in other segments of the reverse supply chain. One popular software provider is Optoro, which combines historical pricing and individual product data into an algorithm that tells companies where they should route each return item, to the most profitable disposition path for a return, i.e., resale, liquidation, repair, recycling, or something else. Optoro claims that its smart routing dramatically improves the profitability of returned inventory.

Growing Popularity for Omnichannel Returns

Another growing trend is the omnichannel returns, in which merchants are making returns more convenient, by allowing consumers to return online items in physical locations. BORIS returns (buy online and return in store) not only save merchants the cost of first-mile return shipping, but also encourage additional purchases. According to a UPS survey, 66% of online shoppers made a new purchase when returning in store, compared to 44% when returning online. In addition to being better for retailers, 58% of e-commerce shoppers preferred to make returns at brick-and-mortar stores rather than mail them. Moreover, despite this preference, the shoppers are much more likely to ship their e-commerce returns than bring them to a store. Delivery companies are also expanding physical access points in high-population areas. Recently, Walgreens agreed to provide FedEx package pickup and delivery service at 7,500 stores. UPS Access Point offers services through a network of 4,000 locations, such as dry cleaners and convenience stores. Happy Returns is a startup that collects and aggregates loose return items at kiosks in malls or stores. It provides online-only retailers with a physical channel for collecting returns. Retailers save on shipping, customers get their refunds immediately and avoid the hassle of packing their item, and malls get additional foot traffic.

US Reverse Logistics Industry Overview

The reverse logistics market landscape of the United States is becoming highly competitive, with increasing demand from the e-commerce sector and evolution of advanced technologies. Retailers are increasingly turning toward third-party logistics (3PL) providers, to help them establish efficient reverse logistics operations. Logistics firms are well positioned to solve returns issues. These companies can take advantage of their capital, and scale and expertise to solve pain points commonly experienced by retailers, as goods move through the reverse supply chain. This scenario is attracting existing, as well as new player, to focus more on return logistics, thus making the market more competitive. As organizations seek new ways to gain competitive advantage, the often-overlooked returns function can be a potential source. Businesses that pay more attention to returns management are expected to obtain the benefits of delivering a more efficient, consistent, and responsive customer experience, and operate to cut costs, as well as enhance service and profitability.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Market
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Study Deliverables
  • 2.2 Study Assumptions
  • 2.3 Analysis Methodology
  • 2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS

  • 3.1 Current Market Scenario
  • 3.2 Technological Trends and Automation (In-depth Focus on Emerging Startups)
  • 3.3 Study on Changing Consumer Behavior and Their Preferences
  • 3.4 Spotlight - US E-commerce Industry (Current Scenario, Trends, and Outlook)
  • 3.5 Impact of Cost of Returns on Retailers - Analyst's View
  • 3.6 Brief on Automotive Reverse Logistics and Aftermarket
  • 3.7 Review and Commentary on Emerging Omnichannel Returns
  • 3.8 Insights on Closed-loop Supply Chain

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
  • 4.2 Restraints
  • 4.3 Opportunities
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Function
    • 5.1.1 Transportation
      • 5.1.1.1 Road
      • 5.1.1.2 Air
      • 5.1.1.3 Other Modes of Transportation
    • 5.1.2 Warehousing (Storage, Distribution, and Consolidation)
    • 5.1.3 Other Value-added Services (Return Processing, Restocking, Refurbishment, Disposition, etc.)
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Consumer and Retail (Covers E-commerce, Consumer Electronics, Apparel and Garment Sectors, etc.)
    • 5.2.2 Automotive
    • 5.2.3 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Other Industrial Activity Sectors
    • 5.2.5 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Concentration Overview
  • 6.3 Strategies Adopted by Major Players

7 COMPANY PROFILES

  • 7.1 United Parcel Service (UPS)
  • 7.2 FedEx Corporation
  • 7.3 United States Postal Service (USPS)
  • 7.4 XPO Logistics
  • 7.5 Newgistics Inc.
  • 7.6 Happy Returns Inc.
  • 7.7 American Distribution Inc.
  • 7.8 DHL
  • 7.9 FW Logistics
  • 7.10 YRC Worldwide Inc.
  • 7.11 DGD Transport
  • 7.12 A2B Fulfillment
  • 7.13 Optoro
  • 7.14 C.H. Robinson Worldwide Inc.
  • 7.15 Yusen Logistics
  • 7.16 Excelsior Integrated LLC

8 INSIGHTS ON OTHER KEY PLAYERS IN THE VALUE CHAIN

9 APPENDIX

  • 9.1 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
  • 9.2 Insights on Key Products Returned in the United States
  • 9.3 Qualitative and Quantitative Insights on Forward Logistics
  • 9.4 Retail Sector Share of GDP
  • 9.5 E-commerce Sales as Share of GDP

10 DISCLAIMER