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市場調査レポート
商品コード
1683220
米国のリバースロジスティクス市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)US Reverse Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国のリバースロジスティクス市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のリバースロジスティクス市場は予測期間中に11%以上のCAGRで推移する見込み
eコマースの急成長は、米国におけるフォワードロジスティクスとリバースロジスティクスの主要な促進要因の1つです。2017年、米国のオンライン小売売上高は4,535億米ドルに達し、2016年の3,900億米ドルから16%の成長率を記録しました。実店舗の売上高は3.4%増加しました。2017年のオンライン小売売上高は、小売売上高全体の8.9%を占めました。eコマースの継続的な急増が、返品される荷物の増加に拍車をかけています。eコマースが小売市場でより大きなシェアを獲得するにつれて、小売全体の返品率は上昇し続ける可能性があり、特に配送による返品率が上昇し、リバースサプライチェーン全体に圧力を加えています。
リバースサプライチェーンの他のセグメントでも、技術は重要な役割を果たしています。人気のあるソフトウェアプロバイダのひとつにOptoroがあります。Optoroは、過去の価格設定と個々の商品データを組み合わせて、各返品商品をどこにルーティングすべきか、つまり、再販、清算、修理、リサイクルなど、返品に対して最も収益性の高い処分経路を企業に指示するアルゴリズムを提供しています。Optoroは、そのスマートルーティングが返品在庫の収益性を劇的に改善すると主張しています。
もう一つの成長動向はオムニチャネル返品で、消費者がオンライン商品を実店舗で返品できるようにすることで、加盟店は返品をより便利にしています。BORIS返品(オンラインで購入し、店舗で返品する)は、加盟店にとってファーストマイルの返品送料を節約できるだけでなく、追加購入を促す効果もあります。UPSの調査によると、オンラインショッピング利用者の66%が、店舗で返品した際に新たな購入をしているのに対し、オンラインで返品した場合は44%でした。小売業者にとって好都合であることに加え、eコマース利用者の58%が、郵送よりも実店舗での返品を希望しています。さらに、このような嗜好にもかかわらず、買い物客はeコマースでの返品を店舗に持ち込むよりも発送する傾向が強いです。宅配業者もまた、人口の多い地域で物理的なアクセスポイントを拡大しています。最近、ウォルグリーンは、7,500店舗でフェデックスの荷物集配サービスを提供することに合意しました。UPSアクセスポイントは、クリーニング店やコンビニエンスストアなど4,000カ所のネットワークを通じてサービスを提供しています。ハッピー・リターンズは、ショッピングモールや店舗に設置されたキオスクで、バラバラになった返品商品を収集・集約する新興企業です。オンラインのみの小売業者に、返品回収のための物理的なチャネルを記載しています。小売業者は送料を節約でき、顧客はすぐに返金を受けられ、商品を梱包する手間が省ける。
米国のリバースロジスティクス市場環境は、eコマース部門からの需要の増加や先端技術の進化に伴い、競争が激化しています。小売業者は、効率的なリバースロジスティクス業務の確立を支援するため、サード・パーティーロジスティクス(3PL)プロバイダーへの関心を高めています。ロジスティクス企業は、返品問題を解決するのに有利な立場にあります。これらの企業は、資本、規模、専門知識を活用し、商品がリバースサプライチェーンを通過する際に小売業者が一般的に経験する痛点を解決することができます。このシナリオは、既存の参入企業だけでなく、新規参入の参入企業も返品ロジスティクスにより注力するよう引き付けており、市場の競合を高めています。企業が競争優位性を獲得するための新たな方法を模索する中で、見過ごされがちな返品機能は潜在的な源泉となり得る。返品管理にもっと注意を払う企業は、より効率的で一貫性のある、迅速なカスタマー・エクスペリエンスを提供し、サービスや収益性を高めるだけでなく、コスト削減を図るというメリットを得ることが期待されます。
The US Reverse Logistics Market is expected to register a CAGR of greater than 11% during the forecast period.
The rapid growth in e-commerce is one of the major drivers of the forward and reverse logistics in the United States. In 2017, the online retail sales in the United States reached USD 453.5 billion, registering a growth rate of 16%, from USD 390 billion in 2016. The physical retail stores sales increased by 3.4%. The online retail sales accounted for 8.9% of the total retail sales, in 2017. The continuing surge of e-commerce was fueling a rise in the number of packages returned. As e-commerce grabs a greater share of the retail market, the overall retail return rate may continue to climb, especially the rate of goods returned via shipping, adding pressure to the entire reverse supply chain.
Technology is also playing a crucial role in other segments of the reverse supply chain. One popular software provider is Optoro, which combines historical pricing and individual product data into an algorithm that tells companies where they should route each return item, to the most profitable disposition path for a return, i.e., resale, liquidation, repair, recycling, or something else. Optoro claims that its smart routing dramatically improves the profitability of returned inventory.
Another growing trend is the omnichannel returns, in which merchants are making returns more convenient, by allowing consumers to return online items in physical locations. BORIS returns (buy online and return in store) not only save merchants the cost of first-mile return shipping, but also encourage additional purchases. According to a UPS survey, 66% of online shoppers made a new purchase when returning in store, compared to 44% when returning online. In addition to being better for retailers, 58% of e-commerce shoppers preferred to make returns at brick-and-mortar stores rather than mail them. Moreover, despite this preference, the shoppers are much more likely to ship their e-commerce returns than bring them to a store. Delivery companies are also expanding physical access points in high-population areas. Recently, Walgreens agreed to provide FedEx package pickup and delivery service at 7,500 stores. UPS Access Point offers services through a network of 4,000 locations, such as dry cleaners and convenience stores. Happy Returns is a startup that collects and aggregates loose return items at kiosks in malls or stores. It provides online-only retailers with a physical channel for collecting returns. Retailers save on shipping, customers get their refunds immediately and avoid the hassle of packing their item, and malls get additional foot traffic.
The reverse logistics market landscape of the United States is becoming highly competitive, with increasing demand from the e-commerce sector and evolution of advanced technologies. Retailers are increasingly turning toward third-party logistics (3PL) providers, to help them establish efficient reverse logistics operations. Logistics firms are well positioned to solve returns issues. These companies can take advantage of their capital, and scale and expertise to solve pain points commonly experienced by retailers, as goods move through the reverse supply chain. This scenario is attracting existing, as well as new player, to focus more on return logistics, thus making the market more competitive. As organizations seek new ways to gain competitive advantage, the often-overlooked returns function can be a potential source. Businesses that pay more attention to returns management are expected to obtain the benefits of delivering a more efficient, consistent, and responsive customer experience, and operate to cut costs, as well as enhance service and profitability.