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市場調査レポート
商品コード
1683211

アジア太平洋地域のフレーバーミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Asia-Pacific Flavored Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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アジア太平洋地域のフレーバーミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

アジア太平洋地域のフレーバーミルク市場は予測期間中にCAGR 2.23%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 市場は主に栄養価の高い健康的な食品への欲求によって牽引されており、そのため消費者は栄養価の高いミルク製品に目を向けるようになっています。都市化、繁栄の高まり、現代生活のペースが「外出先での」即席飲料(RTD)消費を増加させています。
  • 消費者が新しい食べ物や飲み物を試したがったり、日々の忙しさから逃れる方法として贅沢な飲食体験を求めたりすることも、この地域の売上を押し上げています。
  • フレーバーミルクは食生活に重要な栄養素を提供しているにもかかわらず、フレーバーミルクに添加されている砂糖や香料の潜在的な影響についての懸念が、健康的な食生活におけるフレーバーミルクの役割について疑問を投げかけています。

アジア太平洋地域のフレーバーミルク市場動向

プラントベースの食事がこの地域で人気を集める

アジアはベジタリアン市場を独占しています。アジアでは、中国と並んで世界で最も急速に菜食主義者が増えているオーストラリアのような国々で、菜食主義者の人口が増加しています。さらに、東南アジア諸国では、世界の他の地域と比較して乳糖吸収不良の有病率が高いです。このため、乳糖を含まない代替乳製品を選ぶ消費者が多く、市場の売上を押し上げています。日本などの新興国市場では、乳製品代替原料の認証制度が導入されています。特定保健用食品(特保)は、厚生労働省が認可した成分を含む機能性食品です。日本では、血糖値や歯の衛生状態など、健康増進や病状のコントロールに役立っています。日本では、飲料としてだけでなく料理の材料としても、これらを乳製品で代用するケースが増えています。

圧倒的な市場シェアを誇る中国

フレーバーミルクは急成長しているカテゴリーであり、新規顧客開拓によりさらなる事業成長を目指しています。大手ブランドによる新製品開発に加え、現地ブランドによる商品展開も活発化しています。全身の健康に気を配る中国の消費者が、こうした製品の消費を促進しています。同国の経済的要因が良好なため、主要ベンダーは競争優位性を獲得するため、品質、成分、風味、パッケージの面で自社製品を差別化しようと絶えず努力しています。しかし、乳製品の輸出入に関する政府の厳しい規制が市場の成長を妨げると予想されます。

アジア太平洋地域のフレーバーミルク産業概要

アジア太平洋地域のフレーバーミルク市場は、Nestle SA、Hershey's、Saputo Inc.など少数の主要企業が存在する断片的な市場です。市場のダイナミックな性質により、競争は激しく、細分化されています。各社は、フレーバーの新バリエーションや魅力的なパッケージでも競争しています。地域のプレーヤーが競争上の優位性を獲得する余地は十分にあり、原料や包装のレベルで実質的な革新をもたらすことが条件となります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 乳製品ベース
    • プラントベース
  • 流通チャネル別
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア
      • 専門店
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
    • オントレード
  • 地域別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone
    • Nestle SA
    • GCMMF
    • China Mengniu Dairy Company Limited
    • Hershey's
    • Meiji Holdings Co. Ltd
    • Lactalis Group(Parmalat SpA)
    • Saputo Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65033

The Asia-Pacific Flavored Milk Market is expected to register a CAGR of 2.23% during the forecast period.

Asia-Pacific Flavored Milk - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market is primarily driven by the desire for nutritious and healthy food, which is prompting consumers to turn to nutrient-rich milk products. Urbanization, rising prosperity, and the pace of modern life have increased 'on-the-go' consumption of ready-to-drink (RTD) beverages.
  • Consumers' eagerness to try new food and drinks and them seeking indulgent eating and drinking experiences as a way of escaping the daily grind are also boosting sales in the region.
  • Despite the important nutrient contributions flavored milk makes to the diet, concerns about the potential effects of the added sugar and flavorings in flavored milk have raised questions regarding the role of flavored milk in a healthy diet.

Asia-Pacific Flavored Milk Market Trends

Plant-based Diet is Gaining Popularity in the Region

Asia dominates the vegetarian market. There is a rising vegan population in Asia, in countries like Australia, which is among the fastest-growing vegan countries, globally, along with China. In addition, there is a high prevalence of lactose malabsorption in Southeast Asian countries compared to other parts of the world. This has led to a large segment of consumers opting for dairy alternatives that are free from lactose, hence, boosting the sales of the market. Developed markets in regions, such as Japan, have introduced certifications for dairy alternative ingredients. Foods for specified health use (FOSHU) are functional foods containing ingredients approved by the Ministry of Health, Labour and Welfare. Japan helps to promote health or control conditions, such as blood sugar and dental hygiene. Japanese are increasingly substituting these with dairy products, not only as a beverage but also as a cooking ingredient.

China Holds a Prominent Market Share

Flavored milk is a rapidly growing category, aiming for further business growth by developing new customers. In addition to the development of new products by major brands, local brands are also growing their product offerings in the country. Chinese consumers who are concerned about their overall wellbeing are driving the consumption of these products. Owing to favorable economical factors of the country, the key vendors are continuously trying to make their products different in terms of quality, ingredients, flavors, and packaging, in order to gain the competitive advantage. However, stringent government regulations regarding the import/export of dairy products are expected to hinder the growth of the market.

Asia-Pacific Flavored Milk Industry Overview

The Asia-Pacific flavored milk market is fragmented with the presence of a few key players, such as Nestle SA, Hershey's, and Saputo Inc. Due to the dynamic nature of the market, it is highly competitive and fragmented. Companies also compete in terms of new variants of flavors and attractive packaging. There is ample scope for regional players to gain a competitive advantage, provided that they bring in substantial innovation at the ingredient and packaging levels.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Dairy-based
    • 5.1.2 Plant-based
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.1.2 Convenience Stores
      • 5.2.1.3 Specialist Stores
      • 5.2.1.4 Online Retail Stores
      • 5.2.1.5 Other Distribution Channels
    • 5.2.2 On-Trade
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 India
    • 5.3.3 Japan
    • 5.3.4 Australia
    • 5.3.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Danone
    • 6.4.2 Nestle SA
    • 6.4.3 GCMMF
    • 6.4.4 China Mengniu Dairy Company Limited
    • 6.4.5 Hershey's
    • 6.4.6 Meiji Holdings Co. Ltd
    • 6.4.7 Lactalis Group (Parmalat SpA)
    • 6.4.8 Saputo Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS