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市場調査レポート
商品コード
1683211
アジア太平洋地域のフレーバーミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Asia-Pacific Flavored Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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アジア太平洋地域のフレーバーミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋地域のフレーバーミルク市場は予測期間中にCAGR 2.23%を記録する見込みです。
アジアはベジタリアン市場を独占しています。アジアでは、中国と並んで世界で最も急速に菜食主義者が増えているオーストラリアのような国々で、菜食主義者の人口が増加しています。さらに、東南アジア諸国では、世界の他の地域と比較して乳糖吸収不良の有病率が高いです。このため、乳糖を含まない代替乳製品を選ぶ消費者が多く、市場の売上を押し上げています。日本などの新興国市場では、乳製品代替原料の認証制度が導入されています。特定保健用食品(特保)は、厚生労働省が認可した成分を含む機能性食品です。日本では、血糖値や歯の衛生状態など、健康増進や病状のコントロールに役立っています。日本では、飲料としてだけでなく料理の材料としても、これらを乳製品で代用するケースが増えています。
フレーバーミルクは急成長しているカテゴリーであり、新規顧客開拓によりさらなる事業成長を目指しています。大手ブランドによる新製品開発に加え、現地ブランドによる商品展開も活発化しています。全身の健康に気を配る中国の消費者が、こうした製品の消費を促進しています。同国の経済的要因が良好なため、主要ベンダーは競争優位性を獲得するため、品質、成分、風味、パッケージの面で自社製品を差別化しようと絶えず努力しています。しかし、乳製品の輸出入に関する政府の厳しい規制が市場の成長を妨げると予想されます。
アジア太平洋地域のフレーバーミルク市場は、Nestle SA、Hershey's、Saputo Inc.など少数の主要企業が存在する断片的な市場です。市場のダイナミックな性質により、競争は激しく、細分化されています。各社は、フレーバーの新バリエーションや魅力的なパッケージでも競争しています。地域のプレーヤーが競争上の優位性を獲得する余地は十分にあり、原料や包装のレベルで実質的な革新をもたらすことが条件となります。
The Asia-Pacific Flavored Milk Market is expected to register a CAGR of 2.23% during the forecast period.
Asia dominates the vegetarian market. There is a rising vegan population in Asia, in countries like Australia, which is among the fastest-growing vegan countries, globally, along with China. In addition, there is a high prevalence of lactose malabsorption in Southeast Asian countries compared to other parts of the world. This has led to a large segment of consumers opting for dairy alternatives that are free from lactose, hence, boosting the sales of the market. Developed markets in regions, such as Japan, have introduced certifications for dairy alternative ingredients. Foods for specified health use (FOSHU) are functional foods containing ingredients approved by the Ministry of Health, Labour and Welfare. Japan helps to promote health or control conditions, such as blood sugar and dental hygiene. Japanese are increasingly substituting these with dairy products, not only as a beverage but also as a cooking ingredient.
Flavored milk is a rapidly growing category, aiming for further business growth by developing new customers. In addition to the development of new products by major brands, local brands are also growing their product offerings in the country. Chinese consumers who are concerned about their overall wellbeing are driving the consumption of these products. Owing to favorable economical factors of the country, the key vendors are continuously trying to make their products different in terms of quality, ingredients, flavors, and packaging, in order to gain the competitive advantage. However, stringent government regulations regarding the import/export of dairy products are expected to hinder the growth of the market.
The Asia-Pacific flavored milk market is fragmented with the presence of a few key players, such as Nestle SA, Hershey's, and Saputo Inc. Due to the dynamic nature of the market, it is highly competitive and fragmented. Companies also compete in terms of new variants of flavors and attractive packaging. There is ample scope for regional players to gain a competitive advantage, provided that they bring in substantial innovation at the ingredient and packaging levels.