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市場調査レポート
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1479939

フレーバーミルク市場-2024年から2029年までの予測

Flavoured Milk Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.90円
フレーバーミルク市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のフレーバーミルク市場は、2022年の市場規模533億2,000万米ドルからCAGR 7.40%で成長し、2029年には879億3,000万米ドルに達すると予測されています。

フレーバーミルクは、牛乳、砂糖、味覚プロファイル、場合によっては食品着色料から作られる加糖乳飲料のカテゴリーです。低温殺菌された冷蔵製品として、または冷蔵する必要のない超高温処理製品として提供されます。また、家庭やレストランで牛乳に調味料を組み合わせたり、食料品売り場であらかじめパックされた製品として製造することもできます。

世界のフレーバーミルク市場のメーカーは、顧客の嗜好が変化するにつれて高まる革新的なフレーバーへの需要に応えるため、新しく独創的な製品を提供しています。これには、その地域で人気のあるフレーバーを作ったり、若い顧客にアピールするためにフルーツ風味のバリエーションを与えたり、機能性を高めたフレーバーミルクを提供したりすることが含まれます。フレーバーミルク市場は、フレーバーミルクの種類、流通チャネル、地域など様々なセグメントに分類されます。

個人は免疫力を高める栄養素で食生活を補強し、機能性を謳った強化乳製品や代替食品を取り入れることで胃腸の健康を増進しようとしています。同時に、消費者は、持続する不確実性、心配、不安に対処するために、リラックス、快眠、気分の高揚を助ける機能性アイテムにますます惹かれるようになっています。

その結果、消費者は機能性フレーバーミルクをますます求めるようになっています。さらに、健康志向の高まりにより、各社はフレーバーミルク・カテゴリーで低糖または無糖の代替品を発売するようになった。

市場促進要因:

  • 斬新で爆発的な風味を求める需要の高まりがフレーバーミルク製品の需要を増大させています。

ミレニアル世代はまた、フレーバーミルクにエスニック風の風味を求める。こうした商品は彼らの味覚を満足させるだけでなく、異文化を学ぶ機会にもなります。トレスレチェ、ショートケーキ、イチジク、洋ナシ、パンダン、タイチリは、アジア、地中海、ラテンアメリカの風味が乳製品とよく合うため、フレーバーミルクに使われることが増えています。例えば、2022年9月、インドのFMCGブランドGodrejは、Badam Doodhと呼ばれる有名なインドのエスニック飲料を再現した「Nutty Badam」というRTD-フレーバーミルクを発売しました。

近年、植物性乳製品は市場で飛躍的に成長しています。植物由来のフレーバー乳製品は、新しいフレーバーや原料の開発により、新たな競合に直面しています。細胞農業によって生成された乳清タンパク質から作られる動物性乳製品を含まない乳製品も、世界中で販売されています。このタイプの牛乳は、乳糖やコレステロールを含まないです。ビーガンやベジタリアンの人口の増加は、植物性フレーバーミルクの成長を促進する主な要因の一つです。2022年、FrieslandCampinaが所有するオランダの乳製品ブランドChocomelは、英国で大人気のチョコレートミルクのビーガンバージョンを発売しました。

  • ミレニアル世代がターゲット

フレーバーミルク企業は、ミレニアル世代向けの新しい飲料を発表し続けています。この層は環境問題に熱心で多様性を好むため、常に斬新で興味をそそるフレーバーや持続可能なものを求めています。

例えば、2023年4月、ウィスコンシン州を拠点とする乳製品会社DARI LLCは、新ブランドMOO'VTMのデビューを発表しました。MOO'VTMは子供向けの高タンパク低糖飲料です。

市場抑制要因:

  • 価格変動が大きな阻害要因

世界のフレーバーミルク市場は、その成長の可能性にもかかわらず、より広範な普及と市場拡大を妨げるいくつかの課題に遭遇しています。課題のひとつは、フレーバーミルクはプレーンミルクや代替飲料よりも割高であるという認識です。

さらに、特に子供の間で砂糖の消費に関する公衆衛生上の懸念が高まっていることから、親は砂糖入りのフレーバーミルクよりも健康的な飲料を求めるようになっています。さらに、認知度の高い天然成分を含むクリーン・ラベル製品に対する需要の高まりは、過度に加工されたと認識されるフレーバー・ミルクに対する消費者の目を向けさせない可能性があります。

世界のフレーバーミルク市場は、流通チャネル別にスーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン小売店、その他の流通チャネルに区分されます。

世界のフレーバーミルク市場は、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン小売店、その他の流通チャネルで区分されます。スーパーマーケット/ハイパーマーケットは、伝統的にフレーバーミルク市場で重要かつ最も確立されたシェアを占めています。

コンビニエンスストアは衝動買いに対応しており、一般的にスーパーマーケットに比べてフレーバーミルクの品揃えが少ないです。専門店は健康食品、オーガニック製品、乳製品を専門に扱う店舗で、フレーバーミルク消費者にニッチ市場を提供しています。

オンライン小売部門は著しい成長を遂げており、実店舗に比べてフレーバーミルク製品へのアクセスが便利で、ブランドやフレーバーの種類も豊富です。その他の流通チャネルには、自動販売機、ガソリンスタンド、および様々な代替小売形式があり、消費者がフレーバーミルク製品にアクセスするための新たな手段を提供しています。

APACはフレーバーミルク市場で大きなシェアを占めると予想されます。

アジア太平洋地域はフレーバーミルク市場で大きなシェアを占めると予想されています。この地域は、乳製品の新しく革新的な風味プロファイルに対する需要の高まりにより、予測期間を通じて急速な拡大を経験すると思われます。フレーバーミルクはインド、韓国、中国などの市場で需要が高いです。

この地域の市場は、ミレニアル世代の人口増加によっても拡大しています。この地域の市場は、食習慣の変化と健康飲料に対する需要の高まりによって拡大しています。さらに、Amul、Nestle、Danoneなどの主要市場プレイヤーの普及も、この地域におけるフレーバーミルクの成長に拍車をかけています。同地域ではまた、ニッチブランドによる特殊製品の様々な発売が行われており、大手の老舗ブランドとの厳しい競争が繰り広げられています。

市場の開拓:

  • 2023年4月-Lactalis傘下のフレーバーミルクブランドであるBreakaは、Perfetti Van MelleのChupa Chupsとコラボレートし、キャンディ風味の限定ミルクを発売。Breaka Chupa Chups Strawberry &Creamフレーバー・ミルクは、Chupa Chupsの2つのベストセラー・ロリポップの味をイメージしています。一方、Breaka Chupa Chups Choco &Vanillaフレーバーミルクは、クリーミーなチョコレートとキャラメリゼしたバニラの味わいです。
  • 2023年4月-Brownes Dairyは、新鮮なフルクリームミルク、ナチュラルフレーバー、砂糖無添加、人工着色料・保存料不使用、ミルクに含まれる天然の糖分のみを使用し、乳製品の長所を強調したフレーバーミルクの新ラインを発表しました。バニラとチョコレートのNatural フレーバーミルクは、まず外出用に250mlボトル、家庭用に1Lカートンで提供されます。
  • 2023年4月-ベガ・グループは、Dare、Big M、Dairy Farmers Classicの乳糖不使用バージョンを発売。デアのベストセラーであるダブルエスプレッソのラクトースフリーバージョンと、デイリーファーマーズクラシックとビッグMのラクトースフリーのチョコレート風味ミルクが消費者に提供されるようになった。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界のフレーバーミルク市場:(タイプ別)

  • イントロダクション
  • 乳製品ベース
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 植物由来
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 流通チャネル別世界のフレーバーミルク市場

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • コンビニエンスストア
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 専門店
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オンライン小売店
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他の流通チャネル
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 地域別世界のフレーバーミルク市場

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Nestle S.A
  • The Hershey Company
  • The Farmer's Cow
  • Oakhurst
  • Dean Food Company
  • Fairlife, LLC
  • Saputo Inc
  • Agropur Dairy Cooperative
  • Mondelz International
  • The Kraft Heinz Company
  • Danone
目次
Product Code: KSI061615375

The global Flavoured Milk Market is expected to grow at a CAGR of 7.40% from a market size of US$53.32 billion in 2022 to reach US$87.93 billion in 2029.

Flavored milk is a category of sweetened dairy beverage made from milk, sugar, taste profiles, and sometimes food coloring. It can be offered as a pasteurized, refrigerated product or as an ultra-high-temperature treated product that does not need to be refrigerated. It can also be produced at home and in restaurants by combining flavorings with milk or as a pre-packed product on grocery aisles.

Manufacturers in the global flavored milk market offer new and creative products to cater to the growing demand for innovative flavors as customer preferences shift. This includes creating flavors that are popular in the region, giving fruit-flavored variations to appeal to younger customers, and presenting flavored milk with increased functional features. The market for flavored milk is categorized into various segments, including the type of flavored milk, distribution channels, and geographical regions.

Individuals are seeking to augment their diets with immune-boosting nutrients and enhance their gastrointestinal health by including fortified dairy products and alternatives with functional claims. Simultaneously, customers are increasingly drawn to functional items positioned to help them relax, sleep better, and boost their mood to cope with persistent uncertainty, worry, and anxiety.

Consumers are increasingly demanding functional flavored milk as a result. Moreover, rising health consciousness has led companies to launch low-sugar or sugar-free alternatives in the flavored milk category.

Market Drivers:

  • Growing demand for new innovative and explosive flavor profiles is augmenting the demand for flavored milk products

Millennials also demand ethnic-inspired flavor profiles in flavored milk. Such items not only satisfy their taste senses but also provide them with the opportunity to learn about another culture. Tres leeches, shortcakes, figs, pear, pandan, and Thai chili are increasingly used in flavored milk as Asian, Mediterranean, and Latin American flavors combine well with dairy. For instance, in September 2022, Indian FMCG brand Godrej launched an RTD-flavoured milk called "Nutty Badam," replicating the famous ethnic Indian drink called Badam Doodh.

In recent years, plant-based milk products have flourished in the market exponentially. Plant-based flavored milk products face fresh competition as they develop new flavors and ingredients. Animal-free dairy milk, created from whey proteins generated by cellular agriculture, is also available in stores worldwide. This type of milk is lactose-free and cholesterol-free. The growing number of vegan and vegetarian populations is one of the primary factors driving the growth of plant-based flavored milk. In 2022, the Dutch dairy brand Chocomel owned by FrieslandCampina, launched the vegan version of its hugely popular chocolate milk in the United Kingdom.

  • Millennials as the targeted audience

Flavored milk companies have continued introducing new beverages for the millennial demographic. This segment always seeks novel and intriguing flavors and sustainable ones since they are passionate about environmental concerns and enjoy diversity.

For instance, in April 2023, Wisconsin-based dairy company DARI LLC announced the debut of its new brand, MOO'VTM, an ultra-filtered, lactose-free whole milk beverage available in three delectable flavors. MOO'VTM is a high protein, low sugar beverage for kids.

Market Restraint:

  • Price volatility as a major restraint

Despite its growth potential, the global flavored milk market encounters several challenges that hinder broader adoption and market expansion. One challenge lies in the perception that flavored milk may be costlier than plain milk or alternative beverages, particularly for consumers mindful of their budgets.

Additionally, mounting public health concerns regarding sugar consumption, particularly among children, prompt parents to seek healthier beverage options over sugary flavored milk. Moreover, the rising demand for clean-label products containing recognizable and natural ingredients can deter consumers from flavored milk perceived as overly processed.

Global flavored milk market segmentation by distribution channel into supermarkets/hypermarkets, convenience stores, specialist stores, online retail stores, and other distribution channels

The global flavored milk market is segmented by distribution channel, which includes supermarkets/hypermarkets, convenience stores, specialist stores, online retail stores, and other distribution channels. Supermarkets/hypermarkets have traditionally held the significant and most established share of the flavored milk market.

Convenience stores cater to impulse purchases and typically offer a smaller selection of flavored milk options compared to supermarkets. Specialist stores encompass outlets specializing in health food, organic products, or dairy products, providing a niche market for flavored milk consumers.

The online retail segment is witnessing significant growth, offering convenient access to flavored milk products and a potentially broader range of brands and flavors compared to brick-and-mortar stores. Other distribution channels encompass vending machines, gas stations, and various alternative retail formats, providing additional avenues for consumers to access flavored milk products.

APAC is anticipated to hold a significant share of the flavored milk market.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in flavored milk. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to growing demand for new and innovative flavor profiles for milk products. Flavored milk is in high demand in markets such as India, South Korea, and China.

This region's market is also expanding due to the growing millennial population. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for healthy beverages. In addition, the prevalence of key market players such as Amul, Nestle, Danone, and others also spurs the growth of flavored milk in this region. The region is also experiencing various launches from niche brands with specialty products and giving tough competition to bigger well-established brands.

Market Developments:

  • April 2023- Breaka, a Lactalis-owned flavored milk brand, collaborated with Perfetti Van Melle's Chupa Chups to offer a pair of limited-edition candy-flavored milk. Breaka Chupa Chups Strawberry & Cream flavor milk is inspired by the tastes of Chupa Chups' two best-selling lollipops. In contrast, Breaka Chupa Chups Choco & Vanilla flavored milk offers a creamy chocolate and caramelized vanilla taste.
  • April 2023- Brownes Dairy introduced a new line of flavored milk emphasizing dairy's advantages by utilizing fresh full cream milk, natural flavors, no added sugar, no artificial colors or preservatives, and only the natural sugar in milk. The Vanilla and Chocolate Natural Flavoured Milk would first be offered in a 250ml bottle for on-the-go and a 1-liter carton for at-home use.
  • April 2023- Bega Group introduced lactose-free versions of its Dare, Big M, and Dairy Farmers Classic lines. Lactose-free versions of Dare's best-selling double espresso and lactose-free chocolate-flavored milk from Dairy Farmers Classic and Big M are now available to consumers.

Market Segmentation:

By Type

  • Dairy-Based
  • Plant-Based

By Distribution Channel

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialist Stores
  • Online Retail Stores
  • Other Distribution Channels

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL FLAVORED MILK MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dairy-Based
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Plant-Based
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness

6. GLOBAL FLAVORED MILK MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Supermarkets/Hypermarkets
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Convenience Stores
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Specialist Stores
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness
  • 6.5. Online Retail Stores
    • 6.5.1. Market opportunities and trends
    • 6.5.2. Growth prospects
    • 6.5.3. Geographic lucrativeness
  • 6.6. Other Distribution Channels
    • 6.6.1. Market opportunities and trends
    • 6.6.2. Growth prospects
    • 6.6.3. Geographic lucrativeness

7. GLOBAL FLAVORED MILK MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. UK
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Nestle S.A
  • 9.2. The Hershey Company
  • 9.3. The Farmer's Cow
  • 9.4. Oakhurst
  • 9.5. Dean Food Company
  • 9.6. Fairlife, LLC
  • 9.7. Saputo Inc
  • 9.8. Agropur Dairy Cooperative
  • 9.9. Mondelz International
  • 9.10. The Kraft Heinz Company
  • 9.11. Danone