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市場調査レポート
商品コード
1645053
欧州のワインクーラー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Europe Wine Coolers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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欧州のワインクーラー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州のワインクーラーの市場規模は2025年に9億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.41%で、2030年には12億2,000万米ドルに達すると予測されます。
欧州における1人当たりのワイン消費量は、COVID-19以降減少傾向にあったが、継続的に増加しており、この消費量の増加はワインクーラーの販売にプラスの外部性をもたらしました。COVID-19以降、欧州のホテル利用者が増加しているため、観光客によるワイン消費が増加し、ワインクーラーの販売にとって商業的なセグメントが好機となります。
COVID-19後の欧州におけるワインの一人当たり平均売上高と総売上高は継続的に増加しており、家庭外消費におけるシェアが上昇していることから、商業セグメントは、住宅スペースと比較して、今後一定期間、ワインクーラーの主要な需要セグメントとして浮上しています。
技術革新によりスマートクーラーが市場に投入され、ワインクーラー業界に革命をもたらしています。wi-fi接続のスマート機能により、ワインクーラーはスマートフォンからアクセスでき、温度設定や在庫の確認、クーラー内のワインの保管に使用できます。オンライン小売業者やeコマース業者がワインクーラーを販売商品として提供するケースが増加しているため、販売チャネルが多様化し、メーカーの市場収益が増加しています。また、欧州では都市化が進み、一人当たりの所得が増加し、ワイン消費量も増加しているため、住宅や商業施設ではワインクーラーの需要が増加しています。
ワインの売上シェアは継続的に増加しており、住宅セグメントの売上シェアは減少しています。このため、商業セグメントがワインクーラーの市場需要を高めています。欧州の総売上高のうち、アルコール飲料のワインは約40%の主要シェアを占めており、ワインクーラーは市場の重要な構成要素となっています。ボローニャ、プラハ、バレンシア、リーズなどは、人口100万人当たりのバーの数が最も多い欧州地域の既存都市のひとつであり、ワインクーラーの商業セグメント別需要において同地域の主要都市となっています。南欧州は北欧州に比べワインクーラーの市場規模が大きく、COVID-19後のホテルや観光事業の拡大により、同地域での需要はさらに増加すると予想されます。
フランスは欧州で最もワインを消費する国であり、この地域でワインクーラーの販売が最も急成長している国です。フランスの飲料分野では、アルコール飲料の売上高シェアは約50%で、同国のアルコール消費人口は増加の一途をたどっています。フランスのアルコール飲料のうち、ワインは約55%のシェアを占め、売上高は同地域におけるワインクーラーの主要販売国となっています。こうした動向から、同地域で販売と事業を拡大するワインクーラー・メーカーが増加しています。フランスでは都市化が進んでおり、その割合は80%を超えているため、商業用だけでなく住宅用でもワイン消費が増加しており、フランスでのワインクーラー販売にプラスの外部性をもたらしています。
欧州のワインクーラー市場は部分的に断片化されており、既存の市場格差を利用しようと参入するプレーヤーが増えています。wi-fi技術のスマートな機能とさまざまなサイズの利用可能性は、商業および住宅セグメントでの採用につながっています。欧州のワインクーラー市場の既存プレイヤーには、Climadiff、Dunavox、Smad、Haier、Hisenseなどがいます。
The Europe Wine Coolers Market size is estimated at USD 0.94 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.22 billion by 2030, at a CAGR of 5.41% during the forecast period (2025-2030).
Per capita, wine consumption in Europe observed a continuous increase after a declining trend post-COVID-19; this rise in consumption of wine generated a positive externality for the sales of wine coolers. Rising users of hotels in Europe post covid are leading to an increasing consumption of wine by tourists and an opportunistic market for Wine cooler sales in the commercial segments.
The post-COVID-19 average revenue per capita and total revenue of wine in Europe observed a continuous increase, with the rising share in out-of-home consumption leading to the commercial segment emerging as a major demand segment for wine coolers over the coming period in comparison to residential space.
With technological innovations launch of smart coolers in the market is revolutionizing the wine cooler industry. Through smart features of wi-fi connectivity, the wine coolers can be accessed through smartphones and can be used for setting the temperature or checking the stock and storage of wine in the cooler. The rising number of online retailers and e-commerce players are offering wine coolers as their sales product, resulting in the diversification of sales channels and an increasing market revenue for manufacturers. In addition, the rising share of urbanization in Europe, existing with increasing per capita income and wine consumption, is resulting in residential and commercial segments increasing their demand for wine coolers.
The revenue share of wine had observed a continuous increase with a declining revenue share from the residential segment. This is leading to the commercial segments raising the market demand for wine coolers. In the total revenue of Europe, alcoholic drinks wine exists with a major share of around 40%, making wine coolers an important component of the market. Bologna, Prague, Valencia, and Leeds are among some of the existing cities in the European region with the largest number of bars per million population, making them the leading cities in the region for the demand for wine coolers by commercial segment. Southern Europe exists as a significantly larger market for wine coolers in comparison to Northern Europe, and with expanding hotels and tourism business post-COVID-19, the demand is expected to increase further in the region.
France exists as the European country with the largest consumption of wine making it the fastest-growing country for sales of wine coolers in the region. In the beverage segment of France, alcoholic drinks have a share of around 50% in sales, with a continuous rise in the population consuming alcohol in the country. Among the alcoholic drinks in France, wine exists with a share of around 55% with a sales revenue making it a leading country for sales of wine coolers in the region. These trends are leading to an increasing number of wine cooler manufacturer expanding their sales and business in the region. Rising urbanization in France, existing at more than 80%, is leading to an increase in wine consumption in the commercial as well as residential segments and creating a positive externality for sales of wine coolers in France.
Europe's wine coolers market is partially fragmented, with a rising number of players entering the market to reap the existing market gap. Smart features of wi-fi technology and the availability of different sizes are leading to their adoption in the commercial as well as residential segments. Some of the existing players europe wine cooler market are Climadiff, Dunavox, Smad, Haier, and Hisense.