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市場調査レポート
商品コード
1631479

米国のワインクーラーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、タイプ別、最終用途別、価格帯別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測(2025年~2030年)

U.S. Wine Cooler Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Free-Standing, Countertop, Built-In), By Type (Compressor-based, Thermoelectric), By End-use, By Price Range, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


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英文 60 Pages
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2~10営業日
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米国のワインクーラーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、タイプ別、最終用途別、価格帯別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月18日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国のワインクーラー市場の成長と動向:

Grand View Researchの最新レポートによると、米国のワインクーラーの市場規模は2030年までに4億8,170万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2025年~2030年にCAGR4.7%で成長すると予測されています。ワインクーラーの採用が伸びているのは、アメリカの家庭でワインの消費が増加しているためです。消費者が自宅でワインを保管する光景が見られ、ワインクーラーは基本的な必需品となっています。

1982年~2004年生まれと分類されるミレニアル世代が増加しており、法定飲酒年齢に達しています。ワインやその他の飲食品を提供するホテル&レストラン、ナイトクラブ、バー、カフェなどの飲食品が増加し、米国での製品需要がさらに高まっています。

専門店/ホームケアショップの流通チャネルセグメントは、2020年に38.1%の最大シェアを占め、予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予想されます。このセグメントの成長は、これらの店舗が提供する製品の品質と全体的な消費者体験が主な要因です。オンラインセグメントは、2021年~2028年に最も速いCAGRを記録すると推定されています。オンラインセグメントの成長要因には、ソーシャルメディアの影響力、eコマース・サイトの人気上昇、スマートフォンの利用増加、変革的技術などがあります。

500~1,500米ドルの価格帯のワインクーラーは、まずまずの品揃えです。この価格帯では、大容量の独立型機器や、中程度の容量の内蔵型ワインクーラーユニットが入手可能です。さらに、住宅部門からのワイン冷蔵庫に対する需要の高まりが、500米ドル未満の価格帯の成長を牽引しています。このセグメントは予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予測されています。米国は世界最大のワイン消費国であり、世界第4位のワイン生産国でもあります。

米国のワインクーラー市場レポートのハイライト

  • 自立型製品セグメントは2024年に52.6%の最大収益シェアを占めました。
  • 自立型は他の2つのタイプに比べ、より手頃な価格で様々な利点があります。
  • また、通常の冷蔵庫とは異なり、ワインクーラーはワインのコレクションを適切な温度で保存し、その正確な味を維持するのに役立つため、同分野の成長を牽引します。
  • ライフスタイルの進化、社交的な集まりの増加、デジタルプラットフォームとインターネット媒体の影響は、ビールとワインの消費を促進する可能性が高いです。
  • 老舗企業の大半は全国に広大な流通網を持っているため、市場をリードしています。
  • 企業がさまざまな研究開発活動や投資を通じて行った最近の動向とイノベーションが、市場の成長に大きく貢献しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のワインクーラー市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 利益率分析(業界レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者の原料採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国のワインクーラー市場:製品の推定・動向分析

  • 米国のワインクーラー市場、製品別:主なポイント
  • 製品の変動分析と市場シェア(2024年・2030年)
  • 製品別(2018年~2030年)
    • 自立型
    • カウンタートップ
    • 内蔵

第6章 米国のワインクーラー市場:タイプの推定・動向分析

  • 米国のワインクーラー市場、タイプ別:主なポイント
  • タイプの変動分析と市場シェア(2024年・2030年)
  • タイプ別(2018年~2030年)
    • コンプレッサーベース
    • 熱電

第7章 米国のワインクーラー市場:価格帯の推定・動向分析

  • 米国のワインクーラー市場、価格帯別:主なポイント
  • 価格帯の変動分析と市場シェア(2024年・2030年)
  • 価格帯別(2018年~2030年)
    • 500米ドル未満
    • 501~1,500米ドル
    • >1,500米超

第8章 米国のワインクーラー市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 米国のワインクーラー市場、流通チャネル別:主なポイント
  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア(2024年・2030年)
  • 流通チャネル別(2018年~2030年)
    • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
    • 電気店
    • 高級ブランドアウトレット
    • オンライン
    • その他

第9章 米国のワインクーラー市場:最終用途の推定・動向分析

  • 米国のワインクーラー市場、最終用途別:主なポイント
  • 最終用途の変動分析と市場シェア(2024年・2030年)
  • 最終用途別(2018年~2030年)
    • 住宅
    • 商業

第10章 米国のワインクーラー市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 原料ベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Whirlpool Corporation
    • Danby
    • Frigidaire
    • Haier Inc.
    • NewAir
    • Kalamera
    • Robert Bosch GmbH
    • EdgeStar
    • Avanti Products
    • Vinotemp
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. wine cooler market: Key market driver analysis
  • Table 2 U.S. wine cooler market: Key market restraint analysis
  • Table 3 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 4 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Table 5 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by price range (USD Million)
  • Table 6 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 7 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by end use (USD Million)
  • Table 8 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 9 Company heat map analysis, 2024
  • Table 10 Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 US wine cooler market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 Parent industry and US wine cooler market size (USD Million)
  • Fig. 11 U.S. wine cooler market size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 12 U.S. wine cooler market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. wine cooler market: Value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. wine cooler market: Dynamics
  • Fig. 15 U.S. wine cooler market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Fig. 17 UU.S. free-standing wine cooler market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 U.S. countertop wine cooler market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 U.S. built-in wine cooler market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Fig. 21 U.S. compressor-based wine cooler market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 U.S. thermoelectric wine cooler market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by price range (USD Million)
  • Fig. 24 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for price range < USD 500, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for price range USD 500 TO 1,500, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for price range > USD 1,500, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Fig. 28 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for distribution through hypermarkets & supermarkets, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for distribution through electronic stores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for distribution through exclusive brand outlets, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for distribution through online channels, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 U.S. wine cooler market estimates & forecast, for distribution through other channels, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by end use (USD Million)
  • Fig. 34 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by residential use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 U.S. wine cooler market estimates & forecast, by commercial use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 U.S. wine cooler market: Regional outlook, 2024 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Key company categorization
  • Fig. 38 Strategic framework of US wine cooler
目次
Product Code: GVR-4-68039-443-5

U.S. Wine Cooler Market Growth & Trends:

The U.S. wine cooler market size is anticipated to reach USD 481.7 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 4.7% from 2025 to 2030. The growth in the adoption of wine coolers can be attributed to the increasing consumption of wine in American households. Consumers can be seen storing wine at home, making wine coolers a basic necessity.

The growing number of millennials, classified as being born between 1982 and 2004, are reaching the legal drinking age. The rising number of food joints including hotels & restaurants, nightclubs, bars, and cafes serving wine and other beverages have further increased the product demand in the U.S.

The specialty stores/homecare shops distribution channel segment accounted for the largest share of 38.1% in 2020 and is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. The growth of the segment is majorly driven by the quality of products and the overall consumer experience offered by these stores. The online segment is estimated to record the fastest CAGR from 2021 to 2028. Factors attributing to the growth of the online segment include social media influence, the rising popularity of e-commerce sites, increased use of smartphones, and transformative technology.

The price category USD 500 to USD 1,500 holds a decent range of wine coolers. Freestanding equipment with a high capacity as well as built-in wine cooler units with moderate capacity is available in this price category. Moreover, the rising demand for wine fridges from the residential sector is driving the growth of less than USD 500 price range. The segment is projected to grow at the fastest CAGR during the forecast years. The U.S. is the largest wine consumer and the fourth-largest wine producer in the world.

U.S. Wine Cooler Market Report Highlights:

  • The free-standing product segment accounted for the largest revenue share of 52.6% in 2024.
  • Free-standing equipment is more affordable and offers various benefits over the other two types.
  • In addition, unlike regular refrigerators, a wine cooler helps store a collection of wines at a suitable temperature maintaining its precise taste and thus driving the segment growth.
  • Evolving lifestyles, increasing number of social gatherings, and the impact of digital platforms and internet medium is likely to drive the consumption of beer and wines.
  • The established players lead the market as a majority of them have vast distribution networks across the country.
  • Recent developments & innovations carried out by companies through various R&D activities and investments have significantly contributed to the market growth.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Wine Cooler Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Ingredient Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Wine Cooler Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Wine Cooler Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Free-standing
      • 5.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Countertop
      • 5.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Built-in
      • 5.3.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Wine Cooler Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Wine Cooler Market, By Type: Key Takeaways
  • 6.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Compressor-based
      • 6.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Thermoelectric
      • 6.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Wine Cooler Market: Price Range Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. U.S. Wine Cooler Market, By Price Range: Key Takeaways
  • 7.2. Price Range Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, By Price Range, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.1. < USD 500
      • 7.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. USD 501 to 1,500
      • 7.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. > USD 1,500
      • 7.3.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. U.S. Wine Cooler Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. U.S. Wine Cooler Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 8.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 8.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.1. Hypermarkets & Supermarkets
      • 8.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. Electronic Stores
      • 8.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Exclusive Brand Outlets
      • 8.3.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. Online
      • 8.3.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5. Others
      • 8.3.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. U.S. Wine Cooler Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. U.S. Wine Cooler Market, By End Use: Key Takeaways
  • 9.2. End Use Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 9.3. Market Estimates & Forecasts, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.1. Residential
      • 9.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.2. Commercial
      • 9.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. U.S. Wine Cooler Market: Competitive Analysis

  • 10.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 10.2. Company Categorization
  • 10.3. Participant's Overview
  • 10.4. Financial Performance
  • 10.5. Ingredient Benchmarking
  • 10.6. Company Heat Map Analysis
  • 10.7. Strategy Mapping
  • 10.8. Company Profiles
    • 10.8.1. Whirlpool Corporation
      • 10.8.1.1. Company Overview
      • 10.8.1.2. Financial Performance
      • 10.8.1.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.1.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.2. Danby
      • 10.8.2.1. Company Overview
      • 10.8.2.2. Financial Performance
      • 10.8.2.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.2.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.3. Frigidaire
      • 10.8.3.1. Company Overview
      • 10.8.3.2. Financial Performance
      • 10.8.3.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.3.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.4. Haier Inc.
      • 10.8.4.1. Company Overview
      • 10.8.4.2. Financial Performance
      • 10.8.4.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.4.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.5. NewAir
      • 10.8.5.1. Company Overview
      • 10.8.5.2. Financial Performance
      • 10.8.5.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.5.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.6. Kalamera
      • 10.8.6.1. Company Overview
      • 10.8.6.2. Financial Performance
      • 10.8.6.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.6.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.7. Robert Bosch GmbH
      • 10.8.7.1. Company Overview
      • 10.8.7.2. Financial Performance
      • 10.8.7.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.7.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.8. EdgeStar
      • 10.8.8.1. Company Overview
      • 10.8.8.2. Financial Performance
      • 10.8.8.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.8.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.9. Avanti Products
      • 10.8.9.1. Company Overview
      • 10.8.9.2. Financial Performance
      • 10.8.9.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.9.4. Strategic Initiatives
    • 10.8.10. Vinotemp
      • 10.8.10.1. Company Overview
      • 10.8.10.2. Financial Performance
      • 10.8.10.3. Ingredient Portfolios
      • 10.8.10.4. Strategic Initiatives