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市場調査レポート
商品コード
1644907

欧州のウェルネスツーリズム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Wellness Tourism - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のウェルネスツーリズム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のウェルネスツーリズム市場規模は、2025年に2,989億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.79%で、2030年には3,777億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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ウェルネスツーリズムは増加傾向にあります。個人消費は増加し、人々は旅行や健康増進、新しいことへの課題を模索しています。また、政府や民間ベンダーによる観光支出も増加しています。これはウェルネスツーリズム業界にもプラスに働くかもしれないです。新興諸国輸入促進センターによれば、欧州は世界で最も重要なウェルネスツーリズム市場です。

加えて、ウェルネス旅行が増加し、その多くが初めての旅行となります。さらに、ウェルネスツーリズムを利用しない旅行者は、休暇の一環としてスパで過ごしたり、マッサージを受けたり、デイ・プログラムに参加したりすることが増えると思われます。近年、欧州ではウェルネスツーリズムの人気が高まっています。人々はリラックスし、健康と幸福に集中したいと考えています。欧州のウェルネスツーリズムは様々なオプションを提供しています。

ウェルネスツーリズム市場が成長している理由はいくつかあるが、最も重要なことのひとつは、人々が健康でバランスの取れた生活を送ることがいかに重要であるかを認識するようになったことです。欧州では、健康、フィットネス、ウェルネスが最優先事項です。人々は日常生活や旅行体験にウェルネスを取り入れる方法を常に探しています。そのため、ウェルネスツーリズムの需要が高まっています。ストレスレベルの上昇や健康問題に対する意識の高まりも、ウェルネスツーリズムの人気につながっています。

ウェルネスツーリズムの中でも最も人気が高く、急成長している種類のひとつであるスパ・ツーリズムは、欧州のウェルネスツーリズム産業において重要な役割を担っており、日々成長を続けています。

欧州のウェルネスツーリズム市場動向

ヘルスケアに対する意識の高まりが欧州のウェルネスツーリズム市場に影響

近年、多忙な労働スケジュールや食生活の乱れにより、人々はストレス、不安、肥満、高血圧など、ライフスタイルに関連するさまざまな問題を経験しています。そのため、ウェルネスツーリズム市場はこれらの要因によって刺激されています。ウェルネスツーリズムには健康上のメリットがあること、また、より多くの観光客を誘致するための政府投資が増加していることから、ウェルネスツーリズムの認知度は世界的に高まっています。第一に、ホテルは裕福な顧客だけを念頭にウェルネスサービスを推進してきました。サービスプロバイダーは、需要パターンの変化やホテルグループ間の競合の激化により、魅力的で経済的なパッケージで人気のある中間層に焦点を当てるようになった。ウェルネス産業の急成長は、こうした動向の結果です。

ドイツでのヨガ人気の高まりが欧州のウェルネスツーリズム市場を席巻

ウェルネストリップは現在、ドイツの旅行者が1年のうちでメインとする休暇のタイプとして7番目に人気があります。ドイツは常に健康とウェルネスの動向の最前線にいます。ドイツは、健康的な生活を約束する国として、世界的に人気となった多くの健康と・ウェルネス活動を取り入れてきました。ドイツで最も有名な娯楽のひとつはヨガで、ドイツではますます人気が高まっています。ドイツは欧州有数のウェルネス休暇の目的地として、健康を優先し、生活のバランスを整えたいと願う人々を引きつけ続けています。

ドイツ国内のヨガ・センターの数は現在、全国で約4,500にのぼる。ヨガに加え、ストレス解消や健康増進を目的とした瞑想の人気も高まっています。実際、ドイツ教育研究省の調査によると、定期的に瞑想を実践していると主張するドイツ人はわずか23%しかいないです。また、オンラインで利用できる瞑想アプリやプログラムも増えています。

欧州のウェルネスツーリズム産業の概要

欧州のウェルネスツーリズム産業は、適度に細分化されています。様々な主要企業が、市場シェアを拡大し、市場における地域的プレゼンスを高めるために、創造的かつ革新的な戦略を採用しています。新しい手法を取り入れることで、企業はより多くの顧客を惹きつけ、より良い価値を提供しています。同市場の主要企業には、インターコンチネンタルホテルグループ、マリオット・インターナショナル、ヒルトン・ワールドワイド、ハイアット・ホテルズ、ラディソン・ホスピタリティなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 欧州における国内外からの観光客数の増加
    • 企業の職場ウェルネス観光の増加が市場成長を促進
  • 市場抑制要因
    • 熟練したスタッフの不足
    • ウェルネスの利点に対する認識と理解の不足
  • 市場機会
    • 健康的な加齢とウェルビーイングの促進のための専門プログラムと施設の提供
    • スパ・トリートメント、ヨガ、瞑想を含むホリデー・パッケージによるウェルネスツーリズム市場の後押し
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 旅行タイプ別
    • 国内
    • 国際
  • アクティビティ別
    • 国内移動
    • 宿泊
    • 飲食品
    • ショッピング
    • アクティビティとエクスカーション
    • その他の活動
  • 目的別
    • 一次
    • 二次
  • 国別
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • スイス
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intercontinental Hotel Group
    • Marriott International
    • Hilton Worldwide
    • Accor SA
    • Hyatt Hotels
    • Red Carnation Hotels
    • Radisson Hospitality
    • Choice Hotels International
    • Wyndham Hotels & Resorts
    • Canyon Ranch*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 92807

The Europe Wellness Tourism Market size is estimated at USD 298.98 billion in 2025, and is expected to reach USD 377.78 billion by 2030, at a CAGR of 4.79% during the forecast period (2025-2030).

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Wellness tourism is on the rise. Consumer spending is rising, and people are looking for ways to travel, improve their health, and try new things. The industry has also seen increased tourism spending by the government and private vendors. This may have a positive effect on the wellness tourism industry. Europe is the world's most significant wellness tourism market, according to the Centre for the Promotion of Imports from Developing Countries.

In addition, there will be a rise in wellness trips, many of which will be for the first time. Moreover, non-wellness travelers will spend more time in spas, get massages, or follow day programs as a part of their holiday. In recent years, wellness tourism has become increasingly popular in Europe. People want to unwind and concentrate on their health and well-being. European wellness tourism offers a variety of options.

The wellness tourism market has been growing for several reasons, but one of the most important is that people are becoming more aware of how important it is to be healthy and well-balanced. In Europe, health, fitness, and wellness are top priorities. People constantly look for ways to incorporate wellness into their daily lives and travel experiences. This has led to an increase in the demand for wellness tourism. The rise in stress levels and a greater awareness of health issues also contribute to the popularity of wellness tourism.

One of the most popular and fastest-growing types of wellness tourism, spa tourism is a critical player in the European wellness tourism industry and is growing daily.

Europe Wellness Tourism Market Trends

Increasing Awareness Regarding Healthcare to Influence the European Wellness Tourism Market

In recent years, due to busy working schedules and poor eating habits, people have experienced various lifestyle-related issues, such as stress, anxiety, obesity, and high blood pressure. Therefore, the wellness tourism market is being stimulated by these factors. Due to its health benefits and increasing government investments to attract more tourists, awareness of wellness tourism is rising worldwide. In the first instance, hotels have promoted wellness services with only wealthy clients in mind. Service providers have been encouraged to focus on a popular middle-class group with attractive, economical packages by changing demand patterns and growing competition among hotel groups. The rapid growth of the wellness industry has resulted from this trend.

Rising Popularity of Yoga in Germany is Dominating the European Wellness Tourism Market

Wellness trips are currently the seventh most popular holiday type for German holidaymakers on their main holiday of the year. Germany has always been at the forefront of health and wellness trends. Germany has embraced many health and wellness activities that have become popular worldwide as a country committed to healthy living. One of the most famous German pastimes is yoga, which is becoming more and more popular in Germany. Germany continues to be one of Europe's leading wellness holiday destinations, drawing in people who want to prioritize their health and balance their lives.

The number of yoga centers in Germany now stands at around 4,500 nationwide. In addition to yoga, meditation is becoming increasingly popular to relieve stress and improve health. In fact, according to a survey by the German Ministry of Education and Research, only 23% of Germans claim to practice meditation regularly. There are also more and more meditation apps and programs available online.

Europe Wellness Tourism Industry Overview

The European wellness tourism industry is moderately fragmented. Various key players are adopting creative and innovative strategies to expand their market shares and increase their regional presence in the market. By embracing new methods, companies attract more customers and offer better value. Some of the key players in the market are Intercontinental Hotel Group, Marriott International, Hilton Worldwide, Hyatt Hotels, and Radisson Hospitality.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise in the Number of Domestic & International Tourists Arrivals in Europe
    • 4.2.2 Increasing Corporate Workplace Wellness Tourism is Driving the Growth of the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Skilled and Trained Staff
    • 4.3.2 Lack of Awareness and Understanding the Benefits of Wellness
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Providing Specialized Programs and Facilities for the Promotion of Healthy Ageing and Wellbeing
    • 4.4.2 Holiday Packages including Spa Treatments, Yoga, Meditation Will Boost the Wellness Tourism Market
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Travel Type
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 By Activity
    • 5.2.1 In-country Transport
    • 5.2.2 Lodging
    • 5.2.3 Food & Beverage
    • 5.2.4 Shopping
    • 5.2.5 Activities and Excursions
    • 5.2.6 Other Activity Types
  • 5.3 By Purpose
    • 5.3.1 Primary
    • 5.3.2 Secondary
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 France
    • 5.4.3 United Kingdom
    • 5.4.4 Spain
    • 5.4.5 Italy
    • 5.4.6 Switzerland
    • 5.4.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Intercontinental Hotel Group
    • 6.1.2 Marriott International
    • 6.1.3 Hilton Worldwide
    • 6.1.4 Accor SA
    • 6.1.5 Hyatt Hotels
    • 6.1.6 Red Carnation Hotels
    • 6.1.7 Radisson Hospitality
    • 6.1.8 Choice Hotels International
    • 6.1.9 Wyndham Hotels & Resorts
    • 6.1.10 Canyon Ranch*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER