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市場調査レポート
商品コード
1644846

アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Wellness Tourism - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム市場規模は、2025年に1,568億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは7%を超え、2030年には2,199億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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ウェルネスツーリズムは、人々が身体的・精神的な健康を増進するために場所を訪れる旅行形態です。予測期間における同市場の成長は、ヘルスケア、旅行、食品などの分野における観光客の関心の高まりが牽引しています。可処分所得の増加などの要因により、様々な社会的・健康的ウェルビーイング・サービスに対する顧客の支出が増加しており、それによって市場の成長が見込まれています。仕事関連のストレスを特徴とするストレスフルなライフスタイルの増加が、マッサージ、ヨガ教室、宿泊、乗船などのサービスを支持し、ウェルネスツーリズム市場を牽引しています。競争力を高めるため、市場のベンダーは質の高いサービスの提供に注力しています。さまざまな消費者層をターゲットに、有利でカスタマイズされたサービス・パッケージを提供する市場プレーヤーが増加した結果、市場の競合は激化しており、体験型の旅行体験を選択する消費者の関心が高まっています。その結果、市場の成長率は高まると思われます。

COVID-19は観光産業全体に深刻な影響を与えたが、ウェルネスツーリズムも例外ではありません。パンデミック(世界的大流行)の最中、アジアの多くの国々が観光活動を停止するロックダウンを選択しました。COVID-19により、ウェルネスツーリズム市場の主要企業の収益は大幅に減少しました。その後、各国は封鎖規制を解除し始め、人々はストレス解消のための旅行を好むようになり、その結果、アジア太平洋のウェルネスツーリズム市場の収益は回復しました。

アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム市場の動向

旅行カテゴリーとしてのウェルネスに対する意識の高まり

アジア太平洋地域を訪れる外国人旅行者にとっての大きな魅力のひとつは、アジア太平洋のさまざまな国々が提供するさまざまな健康とウェルネスのアクティビティです。この地域の多くの国々は、アーユルヴェーダ、瞑想、ヨガのインドやスリランカ、伝統的な浴場や美容の韓国、健康的な食事のベトナム、癒しのネパールやブータンなど、特別なウェルネス分野で知られています。多くの国の政府は、観光業全体の成長のためにウェルネスツーリズム活動を支援・促進しており、観光業を経済の新たな一部と見なしています。中国、インド、フィリピン、スリランカ、ブータン、マレーシアなど様々な国が、ウェルネス関連の開発に投資する企業に対して経済的インセンティブを提供しています。例えば、インドではウェルネスツーリズム分野の新規・再開発プロジェクトが市場開拓支援制度によって支援されています。このイニシアチブは外国人観光客の増加に役立ち、ウェルネスツーリズム市場の成長に貢献しています。

国内旅行セグメントがインド市場を独占

前年、インドのウェルネスツーリズム市場では、国内旅行セグメントが大きなシェアを占めていました。異なる国での長距離の保養よりも、近場で手ごろな施設を利用したいという嗜好の高まりが、国内ウェルネスツーリズム・セグメントにおけるヘルス&ウェルネスツーリズム市場の成長見通しを後押ししています。インドでは、第一次ウェルネス旅行者と第二次ウェルネス旅行者の両方が国内セグメントの成長に貢献しています。アジア太平洋は、世界で最も急成長しているインバウンド旅行市場でもあります。

アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム産業の概要

アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム市場は統合されています。本レポートでは、アジア太平洋ウェルネスツーリズム市場で活躍する主な国際的プレイヤーを取り上げています。主要プレイヤーの中には、現在大きな市場シェアを持つ企業もあります。アコー、ヒルトン・ワールドワイド・ホールディングス、ラディソン・ホテル・グループ、ハイアット・ホテル・コーポレーション、マリオット・インターナショナル、インターコンチネンタル・グループ、ローズウッド・ホテルズ、フォーシーズンズ・ホテルズなどのホスピタリティ大手は、同市場で活動する主要プレイヤーの一部です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 個人の健康とウェルビーイングへの関心の高まり
    • ホリスティックな代替療法への関心の高まり
  • 市場抑制要因
    • ウェルネス旅行に伴う高コスト
  • 市場機会
    • エコ・ウェルネスやスピリチュアル・ウェルネスといったニッチ市場の開拓
    • 地域社会との提携と持続可能な実践の促進
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 旅行タイプ別
    • 国内
    • 国際
  • アクティビティ別
    • 国内移動
    • 宿泊
    • 飲食品
    • ショッピング
    • アクティビティとエクスカーション
    • その他のサービス
  • トラベラータイプ別
    • 一次ウェルネス旅行者
    • 二次ウェルネス旅行者
  • 地域別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • タイ
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Accor
    • Hilton Worldwide Holdings Inc.
    • Radisson Hotel Group
    • Hyatt Hotel Corporation
    • Marriot International
    • InterContinental Group
    • Rosewood Hotels
    • Four Seasons Hotels
    • Apollo Hospital Enterprise Limited
    • KPJ Healthcare Berhad*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 91322

The Asia Pacific Wellness Tourism Market size is estimated at USD 156.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 219.99 billion by 2030, at a CAGR of greater than 7% during the forecast period (2025-2030).

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Wellness tourism is a form of travel where people visit places to enhance their physical and emotional well-being. The growth of the market over the forecast period is driven by the growing interest of tourists in sectors such as healthcare, travel, and food. The customer's expenditure on various social and healthy well-being services has increased, due to factors such as an increase in disposable income, thereby anticipating market growth. The growing number of stressful lifestyles characterized by work-related stress, which will in turn favor services such as massages, yoga classes, accommodation, and boarding, are driving the wellness tourism market. To gain a competitive edge, vendors on the market are focusing on providing quality services. Competition in the market has increased as a result of the increasing number of market players offering lucrative and customized service packages targeting different consumer groups, thus favoring the interests of the consumer to choose an experiential travel experience. The market growth will then increase as a result.

COVID-19 severely impacted the overall tourism industry, and wellness tourism was no exception. During the pandemic situation, many Asian countries opted for lockdown, which stopped tourism activity. The revenue of the major players in the wellness tourism market dropped significantly due to COVID-19. Countries later started lifting lockdown restrictions, and people preferred to travel for stress relief, resulting in the recovery of revenue in the Asia-Pacific wellness tourism market.

Asia Pacific Wellness Tourism Market Trends

Increasing Awareness Regarding Wellness as Travel Category

One of the main attractions for international visitors to this region is the variety of health and wellness activities offered by various countries in Asia Pacific. Many countries in this geography are known for their special wellness segment, like India for India and Shri Lanka for Ayurveda, meditation, and yoga; South Korea for traditional bathhouses and beauty; Vietnam for healthy eating; Nepal and Bhutan for healing. Governments of many countries are supporting and promoting wellness tourism activities for the overall growth of tourism and seeing tourism as an emerging part of the economy. Economic incentives are offered by various countries, including China, India, the Philippines, Sri Lanka, Bhutan, and Malaysia, to companies investing in wellness-related developments. For example, new and redevelopment projects in the segment of wellness tourism in India are supported by the market development assistance scheme. This initiative helps in the growth of international tourists, hence contributing to the growth of the wellness tourism market.

Domestic Travel Segment Dominates the Market in India

In the previous year, India's national segment accounted for a large share of its wellness tourism market. The growing preference for affordable facilities in proximity rather than long-distance retreats in a different country is driving the growth prospects for the health and wellness tourism market in the domestic wellness tourism segment. In India, primary and secondary wellness travelers both contribute to the growth of the domestic segment. Asia-Pacific is also the world's fastest-growing inbound travel market.

Asia Pacific Wellness Tourism Industry Overview

The Asia Pacific wellness tourism market is consolidated. Major international players active in the Asia Pacific wellness tourism market are covered in this report. Some of the main players now have a significant market share. Hospitality giants like Accor, Hilton Worldwide Holdings Inc., Radisson Hotel Group, Hyatt Hotel Corporation, Marriot International, InterContinental Group, Rosewood Hotels, and Four Seasons Hotels are some of the key players operating in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Focus on Personal Health and Well Being
    • 4.2.2 Growing Interest in Holistic and Alternative Healing Practices
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Associated with Wellness Travel
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Targeting Niche Markets such as Eco-wellness or Spiritual Wellness
    • 4.4.2 Partnering with Local Communities and Promoting Sustainable Practices
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights of Technology Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Travel Type
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Activity
    • 5.2.1 In-country Transport
    • 5.2.2 Lodging
    • 5.2.3 Food and Beverage
    • 5.2.4 Shopping
    • 5.2.5 Activities and Excursions
    • 5.2.6 Other Services
  • 5.3 Travelers Type
    • 5.3.1 Primary Wellness Travelers
    • 5.3.2 Secondary Wellness Travelers
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 Australia
    • 5.4.5 Thailand
    • 5.4.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Accor
    • 6.2.2 Hilton Worldwide Holdings Inc.
    • 6.2.3 Radisson Hotel Group
    • 6.2.4 Hyatt Hotel Corporation
    • 6.2.5 Marriot International
    • 6.2.6 InterContinental Group
    • 6.2.7 Rosewood Hotels
    • 6.2.8 Four Seasons Hotels
    • 6.2.9 Apollo Hospital Enterprise Limited
    • 6.2.10 KPJ Healthcare Berhad*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US