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市場調査レポート
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1644848

欧州のビジネスソフトウェア市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Business Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のビジネスソフトウェア市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のビジネスソフトウェア市場規模は2025年に640億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.12%で、2030年には902億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • デジタル化とオンラインデータ収集により、データ分析、消費者レビュー、ビジネスプロセスに対する企業の要求が高まっています。この開発が企業向けソフトウェア、特にビジネスインテリジェンスBIの需要を促進しています。BIに加え、ビジネスソフトウェアセグメントには、企業資源計画(ERP)、顧客関係管理(CRM)、サプライチェーン管理(SCM)のソフトウェアも含まれます。
  • ビジネスソフトウェアは、企業全体のデータとプロセスを促進し、接続します。また、クラウドコンピューティングの最適化を支援し、クライアント、ベンダー、サプライヤー、従業員、顧客とのコミュニケーションを改善します。
  • さらに、ビジネスソフトウェア市場は、組織の生産性と効率性を向上させるために、職場における人工知能の浸透が進んでいることによって牽引されています。人工知能によるタスク管理ソフトウェアは、スケジュール、リマインダー、フォローアップを効果的に処理し、人的入力の必要性を最小限に抑えることができます。また、見落としがないようにすることで、多くの活動にかかる人間の時間を節約することもできます。
  • さらに、エンタープライズソフトウェアは、単一の統合プラットフォームを通じてワークフローを管理し、複数のシステムの必要性を排除し、自動化されたプロセスを通じてデータ品質を向上させ、データの重複を削減し、顧客が従業員の健康状態を管理し、オンラインでデータを閲覧できるようにするなど、さまざまな利点を記載しています。
  • 世界のエンタープライズソフトウェア企業は欧州に投資しており、その結果、ソフトウェア市場の需要が増加しています。例えば、2023年12月、ポーランドを拠点とするBetter Software Groupは、デジタルメディアとエンターテインメントの情勢における顧客体験を強化するため、Evergentとの戦略的提携を発表しました。この戦略的提携により、欧州のストリーミングとデジタルサブスクリプションビジネスに優れた顧客関係管理とユーザー体験を記載しています。
  • COVID-19の流行はデジタル化を加速させ、データ収集の増加と収集したデータの分析の必要性をもたらしました。また、リモートワーク環境に対応するためのデジタル化も進みました。欧州は、クラウドによるデジタル移行の岐路に立たされています。COVID-19の大流行により、欧州企業は本質的なクラウド移行を迅速に導入せざるを得なくなりました。

欧州のビジネスソフトウェア市場動向

顧客関係管理ソフトウェアが大きく成長

  • ソフトウェアプロバイダは、クラウドベースのCRMシステムを実行するためのインフラを所有し、維持します。CRMソフトウェアは、組織がインターネット接続を使用してコンピュータ上で実行されます。CRM企業は組織のデータを自社内で保管し、セキュリティを確保します。これにより、企業はすべてのデータを保存し保護するために必要なインフラを構築するための多額の初期費用を負担する必要がなくなります。
  • 欧州のビジネスソフトウェア市場は、買収や戦略的提携を通じて拡大しています。例えば、Cloud Software Groupは2023年6月、東欧、中東・アフリカの大半の顧客により良いサービスを提供するため、Midis Groupとの戦略的提携を発表しました。この提携により、クラウドソフトウェアグループは、顧客の変革的な技術・ジャーニーをサポートするために、顧客が必要とする現地のリソースを活用できるようになり、欧州とその他の中東・アフリカへのリーチをさらに拡大するために必要な規模を拡大できるようになります。
  • 2023年5月、SalesforceはAccentureとの戦略的パートナーシップを発表し、CRMへの生成人工知能の導入を加速させています。この協業を通じて、両社は企業が拡大するために必要な技術と専門知識を提供する生成AIのハブを作ることを目指しています。
  • クラウドCRMは、強化された機械学習、センチメント分析、顧客とブランド間の感情的親和性を活用する能力を通じて、顧客体験の成果を向上させるより総合的なアプローチを企業に可能にします。このような考慮が、地域ビジネスにおけるクラウドCRMの利用を促進すると予想されます。
  • さらに、この地域の小売・卸売サービス部門の成長は、市場に新たな成長機会をもたらすと考えられます。小売顧客関係管理システムは、直近の購買履歴、電話番号、関連する日付、さらに詳しい連絡先など、顧客の情報やプロファイルを収集・保存します。SoftCloudsのCRMクラウド調査レポートによると、80%以上の企業が営業プロセスの自動化とレポーティングのためにCRMシステムを使用しています。
  • さらに、欧州では、非金融経済セグメントで活動する全企業の3分の1がこのセグメントで活動しており、これは主にローカル市場にサービスを提供する中小規模の小売業者や卸売業者を表しています。
  • OECDが発表した統計によると、ポルトガル、トルコ、ポーランドの小売売上高は、それぞれ13.3%、10.2%、10.1%と、最も高い伸びを示しました。このような地域の小売売上高の増加は、CRMの需要を促進し、予測期間中の市場成長を支えると考えられます。

ドイツは市場の大幅な成長が期待される

  • 欧州ではデジタル化とITセキュリティが重要な課題となっており、企業や組織は従来のオンプレミス型ソフトウェアから、より安全で効率的、かつ接続が容易なクラウドソリューションへの移行を進めています。手作業や労働集約的なプロセスを自動化するクラウドベースのERPシステムの利点を見出す中小企業が増えており、ドイツにおけるクラウド技術への移行は今後も加速すると予想されます。
  • ERP市場は再びドイツの時代とともに進化しています。特にSAPは、SaaS(Software-as-a-Service)とAI製品を、欧州市場での覇権を強化するための次のステップと考えています。実際、SAPはS/4HANAとSAP Leonardoプラットフォームの採用より、将来の市場動向を利用するための適切なポジションを確立しています。これに加えて、消費者プロファイルとID管理企業のGigyaや、ビッグデータアプリケーションに特化した新興企業のAltiscaleなど、積極的な買収戦略を展開しています。
  • 企業向けソフトウェア企業は、買収によってドイツ市場でのプレゼンスを拡大することに注力しています。例えば、2023年1月、Vismaはベルリンを拠点とするソフトウェア会社H&HとBuchhaltungsButlerを買収し、ドイツ市場に参入したと発表しました。Vismaは、中小企業や公共部門向けにビジネスクリティカルなクラウドベースのソフトウェアを提供する欧州のプロバイダーで、給与、会計、人事などのセグメントのERPソリューションを提供しています。
  • さらに、ドイツのITとソフトウェア産業は、世界で最も革新的な産業のひとつであり、したがって非常に有利な市場であると考えられています。最近の出来事としては、政府の優遇措置や支援プログラム、低金利、デジタルサービスへの緊急のニーズが、ドイツ経済のあらゆるセグメントで莫大な需要を生み出しており、これが市場の成長をさらに後押ししています。
  • さらに、デジタル化とクラウド技術が世界のビジネスに影響を与え続ける中、ドイツの組織、特に中小企業はデジタルビジネス戦略に注力しており、クラウドサービス、できればハイブリッドクラウドサービスがその成功に不可欠な役割を果たしています。
  • さらに、bitkom.orgによると、2022年のドイツのソフトウェア産業の売上高は355億ユーロ(3,858米ドル)でした。これは前年比で約30億ユーロ(30億米ドル)の増加です。過去10年間のソフトウェア産業の収入は、着実に伸びています。

欧州のビジネスソフトウェア産業概要

欧州のビジネスソフトウェア市場は、世界企業や地域企業が多く、競争は緩やかです。これらの市場参入企業はかなりの市場シェアを有しており、顧客基盤を世界に拡大することに注力しています。予測期間中に競争上の優位性を獲得するため、これらの企業は革新的なソリューションをもたらす研究開発、戦略的パートナーシップ、その他の有機的・無機的成長手法に投資しています。

  • 2023年10月、Leidosは最新のエンタープライズソフトウェアプラットフォームであるProSightを発表しました。ProSightは、リスクの高いアクセスポイントを持つ空港や商業組織に、一元化されたセキュリティ管理システムを記載しています。ProSightは、従来チェックポイントで互換性のなかったセキュリティスクリーニング機器、脅威検知アルゴリズム、その他のサードパーティ・データなどのシステムや技術を統合します。
  • 2023年9月、OneStream SoftwareとKPMGは、フランスにおける組織の複雑性を克服し、財務の変革を推進するための戦略的パートナーシップを発表しました。このパートナーシップは、CPM OneStreamの統合クラウドコンピューティングソフトウェアを含む技術と、ビジネス向けコンサルティングサービスのリーディング・プロバイダーであるKPMGの専門知識を活用し、プロジェクトの実施からマーケティング、戦略的なビジネスコラボレーションに至るまでの活動をサポートします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 中小企業からの需要の高まり
    • 統合ソリューションへの移行が需要を牽引
    • クラウドとネットワークベースの進歩
  • 市場課題
  • 市場機会
  • 産業の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の影響とその他のマクロ経済要因が市場に与える影響
    • リモートワーク/ハイブリッドワークへの移行とソフトウェア導入促進における役割
    • 地域による導入促進要因とパンデミック前後のシナリオ
  • ビジネスソフトウェアの最新動向とイノベーション

第5章 欧州のビジネスソフトウェア市場セグメンテーション(動向、2022~2027年の売上高、市場展望)

  • ソフトウェアタイプ別
    • ERPソフトウェア
    • CRMソフトウェア
    • BIソフトウェア
    • サプライチェーンソフトウェア
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 産業別
    • BFSI
    • 医療
    • 公共機関
    • 小売
    • 運輸
    • 製造業
    • その他産業別(電気通信、防衛など)
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ポーランド
    • ベネルクス
    • ルーマニア
    • チェコ共和国
    • ハンガリー
    • その他の欧州
    • ソフトウェアタイプ別内訳(CRM、ERP、BI、SCMは最終調査に含む)

第6章 競合情勢

  • ERPベンダー上位10社の分析(主要ベンダーの相対シェア付き) - SWOT、戦略、最近の動向
  • CRMベンダー上位10社の分析(主要ベンダーの相対シェア付き)
  • 主要 BI ソフトウェアベンダーの分析(各社のコアコンピタンスの分析を含む)
  • 主要SCM ベンダーの分析(各社のコアコンピタンスの分析を含む)

第7章 投資分析

  • 最近のM&A
  • 最も採用されている戦略
  • ギャップ分析

第8章 市場展望

目次
Product Code: 91334

The Europe Business Software Market size is estimated at USD 64.00 billion in 2025, and is expected to reach USD 90.27 billion by 2030, at a CAGR of 7.12% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Digitalization and online data collection have increased companies' requirements for data analysis, consumer reviews, and business processes. This development is driving demand for enterprise software, particularly business intelligence BI. In addition to BI, the business software area also includes software for Enterprise Resource Planning ERP, Customer Relationship Management (CRM), and Supply Chain Management (SCM).
  • Business Software facilitates and connects data and processes across the enterprise. It also aids in cloud computing optimization and improves communication with clients, vendors, suppliers, employees, and customers.
  • Furthermore, the Business software market is driven by the increasing penetration of artificial intelligence in the workplace to improve organizational productivity and efficiency. Task management with artificial intelligence Software can handle timetables, reminders, and follow-ups effectively and minimize the need for human inputs. They may also save humans time on numerous activities by ensuring nothing is overlooked.
  • Moreover, enterprise software offers a variety of benefits, such as managing workflows through a single integrated platform, eliminating the need for multiple systems, improving data quality and reducing data duplication through automated processes, and enabling customers to manage employee health and view data online.
  • Global Enterprise Software companies invest in Europe, which results in a rise in demand for the software market. For instance, in December 2023, Better Software Group, based in Poland, announced a strategic partnership with Evergent to enhance customer experiences across the digital media and entertainment landscape. The strategic partnership will deliver superior customer relationship management and user experiences for European streaming and digital subscription businesses.
  • The COVID-19 pandemic accelerated digitalization, resulting in increased data collection and the need to analyze the data collected. It also increased digitalization to cope with the remote working environment. Europe is at a crossroads in its digital transition with the cloud. The COVID-19 pandemic compelled European businesses to adopt essential cloud migration quickly.

Europe Business Software Market Trends

Customer Relationship Management Software Show Significant Growth in the Market

  • The software provider owns and maintains the infrastructure to run a cloud-based CRM system. CRM software is run on computers by organizations using an internet connection. CRM companies keep and secure the organization's data on their premises. This prevents enterprises from incurring large upfront fees for creating the infrastructure required to store and safeguard all that data.
  • The Business Software Market in Europe is expanding through acquisitions and strategic collaborations. For instance, in June 2023, Cloud Software Group announced a strategic partnership with Midis Group to better serve its customers in most of Eastern Europe, the Middle East, and Africa. The partnership will enable the Cloud Software Group to tap into local resources needed by customers in order to support their transformative technology journey and scale necessary for further expansion of its reach across Europe and other regions.
  • In May 2023, Salesforce announced a strategic partnership with Accenture to accelerate the adoption of generative artificial intelligence for CRM. Through this collaboration, both companies aim to create a generative AI hub that provides companies with the technology and expertise they need to scale.
  • Cloud CRM enables enterprises to take a more holistic approach that improves customer experience outcomes through enhanced machine learning, sentiment analysis, and the ability to harness the emotional affinity between customers and the brand. Such considerations are expected to drive the use of Cloud CRM for regional businesses.
  • Furthermore, the growing retail and wholesale services sector in the region will create new growth opportunities for the market. The Retail Customer Relations Management System collects and stores the customer's information and profiles, including their most recent purchase, telephone number, relevant dates, and further contact details. More than 80% of businesses use CRM systems for sales process automation and reporting, according to the CRM Cloud Survey Report from SoftClouds.
  • Moreover, in Europe, one-third of all enterprises operating within the non-financial economy are active in the sector, representing mainly small to medium-sized retailers and wholesalers that serve local markets.
  • According to stats published by the OECD, Portugal, Turkiye, and Poland had the highest rise in retail sales volume at 13.3, 10.2, and 10.1 percent, respectively. Such an increase in the region's retail sales will drive the demand for CRM and support the market growth during the projected timeline.

Germany is Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • With digitalization and IT security high on the European agenda, companies and organizations are increasingly moving from traditional on-premise software to more secure, efficient, and easy-to-connect cloud solutions. The transition to cloud technology in Germany is expected to continue to accelerate as more and more small and medium-sized businesses discover the benefits of cloud-based ERP systems for automating manual and labor-intensive processes.
  • The ERP market is once again evolving with the times in the country. SAP, in particular, sees Software-as-a-Service and AI products as the next step in strengthening its stranglehold in European markets. Indeed, with the introduction of its S/4HANA and SAP Leonardo platforms, SAP has properly positioned itself to capitalize on future market trends. This is in addition to its aggressive acquisition strategy, including Gigya, a consumer profile and identity management company, and Altiscale, a start-up focused on big data applications.
  • Enterprise software companies are focusing on expanding their presence in the German market by making Acquisitions. For instance, in January 2023, Visma announced it entered the German market by acquiring Berlin-based software companies H&H and BuchhaltungsButler. Visma is a European provider of business-critical cloud-based software for SMEs and the public sector, offering ERP solutions for areas such as payroll, accounting, and human resources.
  • Moreover, the German IT and software industry is considered one of the most innovative in the world and, therefore, a very lucrative market. Due to recent events, government incentives and support programs, low interest rates, and the urgent need for digital services have created enormous demand in all areas of the German economy, which will further drive the market growth.
  • Furthermore, as digitalization and cloud technologies continue to impact global business, German organizations, especially SMEs, are focusing on digital business strategies, with cloud services, preferably hybrid cloud services, playing an essential role in their success.
  • Moreover, according to bitkom.org, in 2022, the German software industry generated EUR 35.5 billion (USD 38.58) in revenue. This was an increase of about EUR 3 billion (USD 3 billion) compared to the year before. The income of the software industry over the past ten years has been growing steadily.

Europe Business Software Industry Overview

Europe Business Software Market is moderately competitive, with significant global and regional companies. These industry participants have a sizable market share and are focused on extending their client base globally. To gain a competitive advantage over the forecast period, these firms are spending on R&D to bring innovative solutions, strategic partnerships, and other organic & inorganic growth methods.

  • In October 2023, Leidos announced to launch ProSight, its newest enterprise software platform. ProSight provides airports and commercial organizations with high risk access points with a centralized security management system. ProSight brings together systems and technologies such as security screening equipment, threat detection algorithms or other third party data which were traditionally incompatible at the check points.
  • In September 2023, OneStream Software and KPMG announced strategic partnership to help organizations conquer complexity and drive finance transformation in France. The partnership will support activities ranging from project implementation to marketing and strategic business collaboration, using KPMG's expertise as the leading provider of consulting services for businesses and technology including CPM OneStream's unified cloud computing software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand from SMEs
    • 4.2.2 Move Towards Integrated Solutions Expected to Drive Demand
    • 4.2.3 Cloud & Networking-Based Advancements
  • 4.3 Market Challenges
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 Aftereffects and Other Macroeconomic Factors on the Market
    • 4.6.1 Move Towards Remote/Hybrid Working and Their Role in Driving Adoption of Software
    • 4.6.2 Regional Drivers for Adoption & Pre vs Post-Pandemic Scenarios
  • 4.7 Recent trends and innovations in Business Software

5 EUROPE BUSINESS SOFTWARE MARKET SEGMENTATION (Trends, revenue for the period of 2022-2027 & Market Outlook)

  • 5.1 By Software Type
    • 5.1.1 ERP Software
    • 5.1.2 CRM Software
    • 5.1.3 BI Software
    • 5.1.4 Supply chain Software
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-Premise
  • 5.3 By End-User Vertical
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 Public & Institutions
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Transportation
    • 5.3.6 Manufacturing
    • 5.3.7 Other End-User Verticals (Telecom, Defense, etc.)
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Spain
    • 5.4.6 Poland
    • 5.4.7 Benelux
    • 5.4.8 Romania
    • 5.4.9 Czech Republic
    • 5.4.10 Hungary
    • 5.4.11 Rest of Europe
    • 5.4.12 Further Breakdown by Software Type (CRM, ERP, BI & SCM to be included in the final study)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Analysis of Top 10 ERP Vendors (with relative shares for major vendors) - SWOT, Strategies & Recent Developments
  • 6.2 Analysis of Top 10 CRM Vendors (with relative shares for major vendors)
  • 6.3 Analysis of Major BI Software Vendors (with coverage on their core competencies)
  • 6.4 Analysis of Major SCM Vendors (with coverage on their core competencies)

7 INVESTMENT ANALYSIS

  • 7.1 Recent Mergers & Acquisitions
  • 7.2 Most Adopted Strategies
  • 7.3 Gap Analysis
  • 7.4 Analyst View

8 MARKET OUTLOOK