デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1644794

世界の消費者向けID・アクセス管理の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Consumer Identity and Access Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
世界の消費者向けID・アクセス管理の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

消費者向けID・アクセス管理の世界市場は予測期間中にCAGR 18.2%を記録する見込み

Global Consumer Identity and Access Management-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 消費者向けID・アクセス管理に対する需要は、コンプライアンスの義務化、オンプレミスの訪問者のような代替ユーザー集団の管理に対する要望の高まり、タイムリーで安全なアクセスの重視などにより、急速に高まっています。また、従業員、請負業者、ベンダーなどのID確認のライフサイクルを管理することもできます。
  • 現在、世界中でデジタル化が進み、ほぼすべてのビジネス取引がデジタルで処理されるようになっています。これはハッカーにとって大きな魅力です。さらに、データ漏洩はハッカーによるものだけでなく、ネットワークや設備の機密部分にアクセスできる組織内の個人によるものも多いです。多くの企業がデータセキュリティ予算の増額を計画しているため、さまざまなエンドユーザーセグメントで消費者向けID・アクセス管理の必要性が高まっている
  • さらに、消費者向けID・アクセス管理の導入は、不正ユーザーなどの外部の脅威からシステムを保護するためにも必要です。BFSI、IT、電気通信など、さまざまなエンドユーザー産業は、重要で非常に価値の高い情報や資産が多いという特徴があります。その結果、これらのエンドユーザー部門にとって、潜在的な脅威をできるだけ早く認識することが不可欠になっています。
  • さらに、消費者向けID・アクセス管理に関連する多くの利点は、データ保護とサイバーセキュリティを中心に展開されます。組織が消費者向けID・アクセス管理システムを導入する場合、クレデンシャル管理のベスト・プラクティスが導入され、従業員にパスワードの頻繁な変更を義務付けることで、これらの問題や関連する問題を排除します。
  • しかし、モバイル技術やクラウドベースのサービスの採用が進むにつれ、組織はビジネスプロセスにおいてより機敏で迅速な対応ができるようになっています。それでも、アクセス管理はさらに複雑になっています。また、革新的なモバイル技術を適切に採用しなければ、企業の顧客はサードパーティやクラウドサービスに保存されたデータのセキュリティに直面する可能性があります。これが市場の成長を妨げる可能性があります。
  • COVID-19の大流行時には、ウイルスの蔓延を食い止めるためにロックダウンや厳格な対策が採用されたため、オンラインビジネスへの依存度が大幅に高まった。BFSI、医療、IT、テレコムなどのさまざまなエンドユーザー産業は、消費者に必要なサービスを提供するためにインターネットのエコシステムに依存していました。さらに、大流行の間、企業は消費者IDとアクセス管理システムに対する需要の増加を経験しました。

消費者向けID・アクセス管理市場の動向

BFSIセグメントが大きく牽引する見込み

  • 銀行やその他の金融機関(BFSI)は、特に過去数年間に起きた数々の有名なデータ漏えい事件を受け、適切なセキュリティ対策を確実に講じるようモニタリングの目を強めています。加えて、金融機関は非常に価値の高いデータを保管しており、そのデジタル変革への取り組みにより、サイバー攻撃者がそのデータにアクセスする機会が増えています。
  • 例えば、2022年2月、住宅ローン貸金業者のRadius Financial Groupは、不正アクセスによりサーバーに侵入され、1万6,000人の顧客に関する個人データを盗まれるというデータ侵害の被害に遭った。さらに2022年4月には、t A Square(現Block)でデータ漏洩が発生し、820万人の現従業員と元従業員に影響が及びました。金融セクターにおけるこうしたデータ漏洩は、消費者のIDとアクセス管理ソリューションに対する需要を高めています。
  • さらに、主要国で銀行詐欺の件数が増加していることから、より優れたインフラとセキュリティソリューションの必要性が高まっており、BFSIセクターにおける消費者向けID・アクセス管理システムの需要が高まっています。例えば、インド準備銀行が公表したデータによると、インドにおける銀行詐欺の件数は2017年度の5,076件から2021年度には7,400件に増加しています。
  • 多くの銀行や金融機関は、顧客が信頼する貴重で機密性の高い金融資産を安全に保護することの重要性を認識しています。そのため、これらの組織の大半は、収益、営業コスト、評判などに悪影響を及ぼす可能性のあるセキュリティの低下を防ぐため、先進的技術に投資してきました。消費者向けID・アクセス管理ソリューションは、銀行やその他の金融機関に予想外のROIをもたらし、収益保護に役立つ可能性があります。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米は、さまざまなエンドユーザー部門で消費者向けID・アクセス管理ソリューションの採用が拡大していること、また、同地域でセキュリティや消費者向けID・アクセス管理ソリューションを提供するMicrosoft Corporation、Salesforce Inc、Broadcom Incなどの大手企業が複数存在することから、世界の消費者向けID・アクセス管理市場で最大の市場シェアを占めると予測されています。
  • さらに、米国ではさまざまなエンドセクターでデータ侵害が増加しており、これがこの地域における消費者向けID・アクセス管理ソリューションのニーズをさらに高めています。さらに、サイバー犯罪者は常に新たな手口を模索しており、この地域のさまざまなエンドユーザー部門で相次いだ大規模なデータ漏えいは、安全なはずのシステムが驚くほど脆弱であることが多いことを改めて実証しています。
  • 例えば、Identity Theft Resource Center(ITRC)が発表した報告書によると、米国では2021年に過去最多の1862件のデータ漏洩が発生しました。2021年のデータ漏洩件数は、2017年に記録した1506件を更新し、2020年の1108件と比べて68%増加しました。BFSI、医療、ビジネス、小売などのセクターが最もよく攻撃されており、毎年数百万人の米国人に影響を与えています。
  • さらに、米国における消費者向けID・アクセス管理ソリューションの採用には、グラム・リーチ・ブライリー(GLB)法などの厳しい政府規制が重要な役割を果たしています。同法は、証券会社や金融機関に対し、データに対するリスクを評価し脅威から保護するプログラムを確立することで、消費者データのプライバシーを保護するための厳格な規制を実施することを求めています。
  • 同地域では消費者向けID・アクセス管理ソリューションのニーズが高まっており、大手各社はより多くの市場シェアを獲得しようと努力しています。例えば、2021年11月、巨大サイバーセキュリティ企業GBGは、かつての競合であったAcuantの買収を発表しました。この合併により、2つの産業大手が1つの組織に統合されます。Acuantの買収により、GBGは、位置情報、ID、詐欺サービスにとって世界最大かつ戦略的に最も重要な市場である米国にさらに進出することが可能になります。

消費者向けID・アクセス管理産業概要

世界の消費者向けID・アクセス管理市場は、多くの参入企業が存在するためセグメント化しているように見えます。さらに、消費者IDとアクセス管理市場の製品における効率的なソリューションを立ち上げるための研究開発への上位企業の投資と資金調達が急速に増加していることが、世界市場での競争を促進しています。消費者向けID・アクセス管理の主要世界企業には、Microsoft Corporation、Broadcom Inc.、Salesforce Inc.、IBM Corporationなどがあります。

  • 2022年6月-Veriskの法人と消費者向けID管理のエキスパートであるInfutorは本日、Infutor Identity Resolutionを発表しました。この組み込みアプリケーションは、Snowflake Data Cloudのファーストパーティデータをネイティブにエンリッチし、活性化します。Infutor Identity Resolutionアプリケーションは、現在プライベートプレビュー中のSnowflakeのネイティブアプリケーションフレームワークを使用して構築されます。これにより、開発者はSnowflakeのコア機能を使用してアプリケーションを構築し、Snowflake市場で世界に配布し、顧客のSnowflakeアカウント内にデプロイすることができます。
  • 2022年4月-Zoho AlumniのSecurdenが、アクセス・ID管理への統合プラットフォームアプローチを拡大するため、Tiger Global、Accel、Together Fundから1,050万米ドルのシリーズA資金を調達。Securdenは、CyberArk、BeyondTrust、Delinea、Microsoftなど、アクセスセキュリティとガバナンスセグメントの大手に対抗しようとしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 厳しいセキュリティコンプライアンスと政府規制
    • 現場訪問者と請負業者の管理
  • 市場抑制要因
    • 第三者(クラウド)に保管されるデータのセキュリティ

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 展開別
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 医療
    • IT・通信
    • 政府機関
    • エネルギー公益事業
    • その他のエンドユーザー産業(運輸、航空宇宙・防衛、教育)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Salesforce Inc.
    • IBM Corporation
    • HID Global(Assa Abloy AB)
    • Broadcom Inc.
    • AlertEnterprise Inc.
    • Micro Focus International PLC
    • Access Security Corporation
    • WIPRO Ltd
    • SAASPASS Inc.
    • IDCUBE Identification Systems(P)Ltd
    • Amazon Web Services Inc.
    • Convergint Technologies LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91099

The Global Consumer Identity and Access Management Market is expected to register a CAGR of 18.2% during the forecast period.

Global Consumer Identity and Access Management - Market - IMG1

Key Highlights

  • The demand for consumer identity and access management is rapidly increasing due to compliance mandates, a growing desire to manage alternative user populations, like on-premises visitors, and an emphasis on timely and secure access. It also allows organizations to manage the lifecycle of identities, such as employees, contractors, and vendors.
  • Nowadays, with growing digitization across the world, nearly every business transaction is now processed digitally. This is a big attraction for hackers. Moreover, data breaches are not only committed by hackers, but individuals also commit many within an organization who have access to sensitive parts of networks or facilities. Many companies are planning to increase their data security budget, which will drive the need for consumer identity and access management across various end-user segments.
  • Moreover, consumer identity and access management deployments are needed to safeguard the system from outside threats, such as unauthorized users. Various end-user industries, such as BFSI, IT, Telecom, etc., are characterized by many critical and highly valuable information and assets; any breach or lapse in security can be disastrous and costly, with revenue loss. As a result, it is becoming essential for these end-user sectors to be able to recognize potential threats as soon as possible.
  • Moreover, The many benefits associated with consumer identity and access management revolve around data protection and cyber security. When an organization implements a consumer identity and access management system, best practices for credential management are put into place to eliminate these and related issues by requiring employees to frequently change their passwords, which mitigates the possibility of a password being stolen when better authentication methods are not available.
  • However, the growing adoption of mobile technologies and cloud-based services enables organizations to be more agile and quick in their business processes. Still, it makes managing access even more complex. And without proper adoption of innovative mobile technologies, enterprise customers may face the security of data stored in third-party or cloud services. This may hamper the growth of the market.
  • During the COVID-19 pandemic, when lockdowns and strict measures were adopted to stop the spreading of the virus, the dependency on online businesses increased significantly. Various end-user industries such as BFSI, healthcare, IT and telecom, etc., relied on the internet ecosystem to provide necessary services to consumers. Further, during the outbreak, businesses have experienced an increased demand for a consumer identity and access management system.

Consumer Identity & Access Management Market Trends

BFSI Segment is Expected to Gain Significant Traction

  • Banks and other financial institutes (BFSI )are under increasing scrutiny to ensure they have the appropriate security measures in place, especially in the wake of the numerous high-profile data breaches that have taken place over the last few years. In addition, financial institutions store highly valuable data, and their digital transformation efforts create greater opportunities for cyber attackers to access that data.
  • For instance, in February 2022, Mortgage lender, Radius Financial Group, fell victim to a data breach when an unauthorized party accessed its server and stole private data pertaining to 16,000 customers. Additionally, in April 2022, a data breach occurred at A Square (now known as Block), impacting 8.2 million current and former employees. These data breaches in the finance sector are growing the demand for consumer identity and access management solutions.
  • Furthermore, a growing number of banking frauds in major countries is increasing the need for better infrastructure and security solutions, thus increasing the demand for consumer identity and access management systems in the BFSI sector. For instance, as per data published by the Reserve bank of India, the number of bank fraud cases in India increased from 5,076 in FY 2017 to 7,400 in FY 2021.
  • Many banks and financial institutions have recognized the critical need to secure the valuable and sensitive financial assets their customers trust to keep them safe. Hence, most of these organizations have invested in advanced technologies to prevent lapses in security, which may negatively impact their revenues, operating costs, reputation, and much more. Consumer identity and access management solutions may provide unexpected ROI to banks and other financial institutions that help protect their bottom line.

North America is Anticipated to Hold the Largest Market Share

  • North America is anticipated to account for the largest market share in the global consumer identity and access management market owing to the growing adoption of consumer identity and access management solutions across various end-user sectors and the presence of several major players such as Microsoft Corporation, Salesforce Inc., Broadcom Inc., etc. that provide security and consumer identity and access management solutions in the region.
  • Furthermore, the growing number of data breaches across various end sectors in the United States is further driving the need for consumer identity and access management solutions in the region. Moreover, cybercriminals are constantly exploring new methods, and a series of major data breaches across the various end-user sectors in the region have again demonstrated that supposedly secure systems are often surprisingly vulnerable.
  • For instance, according to a report published by the Identity Theft Resource Center (ITRC), a record number of 1862 data breaches occurred in 2021 in the United States. The number of data breaches in 2021 broke the previous 1506 set in 2017 and represented a 68% increase compared to the 1108 breaches in 2020. Sectors like BFSI, healthcare, business, and retail are the most commonly attacked, impacting millions of Americans annually.
  • Additionally, stringent government regulations, such as the Gramm-Leach-Bliley (GLB) Act, play a crucial role in adopting consumer identity and access management solutions in the United States. The act requires securities firms and financial institutions to implement strict regulations for protecting consumer data privacy by establishing a program that assesses risks to the data and protects against threats.
  • With the growing need for consumer identity and access management solutions in the region, major companies are making efforts to acquire more market share. For instance, in November 2021, the massive cybersecurity company GBG announced to acquire the Acuant, its erstwhile competitor. The merger brings two industry giants together within a single organization. The acquisition of Acuant enables GBG to expand further into the United States, the world's largest and most strategically important market for location, identity, and fraud services.

Consumer Identity & Access Management Industry Overview

The global consumer identity and access management market appears to be fragmented due to the presence of many players. Furthermore, the swift rise in investment and funding of top players in research and development for launching efficient solutions in consumer identity and access management market products is driving the competition in the global market. Major global consumer identity and access management companies include Microsoft Corporation, Broadcom Inc., Salesforce Inc., and IBM Corporation, among others.

  • June 2022 - Infutor, a Verisk business and consumer identity management expert, today announced that it is launching Infutor Identity Resolution. This embedded application will natively enrich and activate first-party data in the Snowflake Data Cloud. The Infutor Identity Resolution application is built using Snowflake's Native Application Framework, which is currently in private preview. It enables developers to build applications using Snowflake core functionalities, globally distribute them on Snowflake Marketplace and deploy them within a customer's Snowflake account.
  • April 2022 - Zoho Alumni's Securden Raised Series A funding of USD 10.5 million from Tiger Global, Accel, and the Together Fund to expand its unified platform approach to access and identity management. Securden is looking to take on the likes of CyberArk, BeyondTrust, Delinea, Microsoft, and other giants in the access security and governance space.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Stringent Security Compliances and Government Regulations
    • 5.1.2 Management of On-site Visitors and Contractors
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security of Data Stored with Third Party (Cloud)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud Based
    • 6.2.2 On-Premise
  • 6.3 By End-user Industries
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 IT and Telecom
    • 6.3.4 Government
    • 6.3.5 Energy and Utilities
    • 6.3.6 Other End-user Industries (Transporation, Aerospace and Defense, and Education)
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Salesforce Inc.
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 HID Global (Assa Abloy AB)
    • 7.1.5 Broadcom Inc.
    • 7.1.6 AlertEnterprise Inc.
    • 7.1.7 Micro Focus International PLC
    • 7.1.8 Access Security Corporation
    • 7.1.9 WIPRO Ltd
    • 7.1.10 SAASPASS Inc.
    • 7.1.11 IDCUBE Identification Systems (P) Ltd
    • 7.1.12 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.13 Convergint Technologies LLC

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market